Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettakaa lapsenne käyttäytymään!

Vierailija
16.06.2024 |

Jos niitä lapsia kerran on ihan pakko tehdä, niin kasvattakaa ne myös!

Eilen taas prismassa osa lapsiperheistä käyttäytyy kuin oltaisiin huvipuistossa. Lapset juoksee ympäri kauppaa ja pitää hirveää meteliä. Lelu- ja karkkiosastolla lääpitään joka toinen tuote ja sitten onkin poru valmis kun ei jotain tuotetta saakaan mukaansa.

Menkää puistoon tai leikkikentälle riehumaan ja opettakaa ne mukulanne käyttäytymään ihmisten ilmoilla!

Kommentit (272)

Vierailija
181/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omat lapset on luonnostaan rauhallisia tyttöjä, ei ole tarvinnut kerrata mitään käytössääntöjä kauppaan mennessä. Ei tulisi mieleenkään että alkaisivat riehua ja juosta jossain julkisessa paikassa. Valitettavasti nämä on usein poikia jotka juoksee, huutaa ja riehuu. En silti sano ettei koskaan voi olla tyttökin.

Vierailija
182/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat täällä kuorossa puolustelevat kasvattamattomien kersojensa käytöstä. Kun ei muuta keksitä niin haukutaan aloittajaa, vaikka hän kirjoitti ihan aiheesta.

Kateelliset läyhäävät. Jos et vastauksista jo huomaa niin oikein boostaavat itseään, uhkuvat ja puhkuvat kunnes elähtävät loppuelämiksi. Kannattaa tottua tähän sikojen Suomeen. Onnea kaikille! 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit, mennäänpäs taas kaupoaan, otetaan kaikki lapset mukaan, ovella sanomme, antaa mennä, huutakaa ja kiljukaan oikein kovasti, että nmahot rumat, kenellekään kelpaamattomat tädit, saa päiväänsä edes jotain puheenaihetta. Mikään ei ole niin kuvottava kuin naama norsunveellä kulkeva maho muija huutamassa erinomaisuuttaan. 

Vierailija
184/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun leikki-ikäinen poika saa aina paljon ihailua ja kehuja osakseen, kun olemme yhdessä ostoksilla. Tähdennän hänelle aina etukäteen, miten käyttäydytään kohteliaan kultivoituneesti, eikä kosketa tavaroihin, joita ei ole aikomustakaan ottaa. Eräskin nainen oli ihan haltioissaan, kun mun poika totesi hänelle kassajonossa, että "rouva voi mennä ensin, koska teillä on vähemmän ostoksia". Mun äidin sydän olisi voinut haljeta ylpeydestä:) 

Tuohon en usko alkuunkaan! Ei kukaan leikki-ikäinen kakara noilla sanoilla puhu. Keksitty juttu!

Ap noita itse lisäilen saadakseen ketjun jatkumaan. Miksi te ruokitte näitä mielisairaitten ketjuja? 

Niinkö sinä teet? 

Vierailija
185/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opetella käymään Citymarketissa tai Lidlissä. Siellä ei juuri lapsiperheitä näe.

Lidhissähän niitä justiin on, ei suomalaisia pentuja, rääpimässä tavaroita ja kiljumassa.

Vierailija
186/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun leikki-ikäinen poika saa aina paljon ihailua ja kehuja osakseen, kun olemme yhdessä ostoksilla. Tähdennän hänelle aina etukäteen, miten käyttäydytään kohteliaan kultivoituneesti, eikä kosketa tavaroihin, joita ei ole aikomustakaan ottaa. Eräskin nainen oli ihan haltioissaan, kun mun poika totesi hänelle kassajonossa, että "rouva voi mennä ensin, koska teillä on vähemmän ostoksia". Mun äidin sydän olisi voinut haljeta ylpeydestä:) 

Tuohon en usko alkuunkaan! Ei kukaan leikki-ikäinen kakara noilla sanoilla puhu. Keksitty juttu!

Ap noita itse lisäilen saadakseen ketjun jatkumaan. Miksi te ruokitte näitä mielisairaitten ketjuja? 

Niinkö sinä teet? 

Niin sinä teet? 

Vierailija
187/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opetella käymään Citymarketissa tai Lidlissä. Siellä ei juuri lapsiperheitä näe.

Lidhissähän niitä justiin on, ei suomalaisia pentuja, rääpimässä tavaroita ja kiljumassa.

Eiköhän niitä lapsia ja perheitä käy kaikissa paikoissa. Suvaitsevaisuutta. 

Vierailija
188/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitään karjumista ja huutoa ja komentamista ja fyysisesti käsiksi käymistä lasten kanssa ei todellakaan tarvita.  Vanhemmuus vaatii kärsivällisyyttä, joskus enemmän joskus vähemmän sekä kykyä kuunnella ja asettua lapsen asemaan. Pelkkä auktoriteettinen komentelu ja vaatiminen ei tuota hyvää tulosta. 

Lapset eivät ole tyhmiä, mutta he tarvitsevat ohjausta ja läsnäoloa ja kuuntelua ja herkkää korvaa ja silmiä kuulla ja nähdä.  Lapset eivät ole sirkuseläimiä joita (luojan kiitos ei enää!)  alistetaan ruoskalla ja huudolla. Lapsi on ihminen, ei vielä valmis joten vaatii esimerkkiä ja ohjausta.  Helpointahan on antaa riehua rajattomasti ja työntää karkkia tai rahaa tai lelu kouraan kunhan nyt vaan olet hiljaa.  Tuloksena sitten nämä Prismoissa ja marketeissa kiljuvat rajattomat  turvattomat  riiviöt."

Kahden lapsen kokemuksella ei välttämättä kannattaisi tehdä tuollaisia väitteitä.

Osa lapsista on todella kovapäisiä ja kaikkiin pieniin lapsiin pätee se, että heidän kykynsä ymmärtää perusteluja on aikuisiin verrattuna hyvin huono. Erittäin iso osa lapsista ei suuren osa aikaa tottele sivistynyttä ohjausta ja aikuismaista puhetta, vaan ne tarvitsevat lyhyitä tiukkoja komentoja, pakottamista ja rangaistuksia. Jos lapsi ei ole vastaanottavainen keskustelulle, niin keskustelun yrittäminen on siinä tilanteessa turhaa, koska lapsi näkee sen jankkauksena ja heikkouden osoituksena.

Vierailija
189/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän niitä lapsia ja perheitä käy kaikissa paikoissa. Suvaitsevaisuutta. 

Siinä on suvaitsevaisuus kaukana, olen nähnyt ko. kaupassa näitä tapauksia. Joten turha tekopyhäillä!

Vierailija
190/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä on löytänyt mielestään uuden sanan "maho". Kyllä me jo uskotaan, että sä osaat sen sanan kirjoittaa - voit jo lopettaa. Tai tee vaikka ihan oma ketju missä voit toistella sitä mielin määrin.

Vierailija
191/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä, mutta olen itsekin ADHD. En osaa katso maailmaan normaalin ihmisin silmin ja näen sen hyvin erilaisena. 

Yli 20% lapsista on ADHD-diagnoosilla. ADHD-lapsi ei mahda käytökselleen mitään.

Ja vielä ADHD, my ass... puuttuu vain kuri ja kasvatus. 

Vierailija
192/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä, mutta olen itsekin ADHD. En osaa katso maailmaan normaalin ihmisin silmin ja näen sen hyvin erilaisena. 

Yli 20% lapsista on ADHD-diagnoosilla. ADHD-lapsi ei mahda käytökselleen mitään.

Juuri näin! Kyllä niitä ylivilkkaita lapsia oli ennenkin mutta niiden ei annettu hyppiä pitkin seiniä, vaan pidettiin kuria. Nykyään ei uskalleta komentaa, koska se meidän uniikki lumihiutale HennaEskoMariaPersikka saattaisi saada vaikka trauman.

Vierailija
193/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Kyllä niitä ylivilkkaita lapsia oli ennenkin mutta niiden ei annettu hyppiä pitkin seiniä, vaan pidettiin kuria. Nykyään ei uskalleta komentaa, koska se meidän uniikki lumihiutale HennaEskoMariaPersikka saattaisi saada vaikka trauman.

Lastensuojelu ei hyväksy autoritääristä kasvatusta vaan vaatii, että komentamisen sijasta käytetään sanoitusta.

Vierailija
194/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kytken mukulani valjaisiin ja estän karkailun, niin sitten ap on vuorostaan valittamassa miten olen lapsia alistava hirviövanhempi.

Siitä en valita, kunhan mukulasi osaa olla huutamatta kurkku suorana. Jos ei osaa, niin sitten sitä käyttäytymistä ehkä kannattaa vielä vähän harjoitella.

Ap

Nimenomaan lapsi harjoittelee monia asioita, käyttäytymistäkin ja välillä siinä syntyy ääntä ja konflikteja. Sikäli ymmärrän ap:ta, että nykyään moni lapseton ja lapsiakin omaava aikuinen on rajaton ja se heijastuu valitettavasti myös lasten kasvatukseen. Elämme "minulla on oikeuksia- aikakautta". Viis muista, kunhan minä saan toteuttaa itseäni ja oikeuksiani. Terveisin isoäiti. 

Vierailija
195/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen perusteella käyttäytyvät maassa maan tavalla, valitettavasti.

Vierailija
196/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi omat lapset on luonnostaan rauhallisia tyttöjä, ei ole tarvinnut kerrata mitään käytössääntöjä kauppaan mennessä. Ei tulisi mieleenkään että alkaisivat riehua ja juosta jossain julkisessa paikassa. Valitettavasti nämä on usein poikia jotka juoksee, huutaa ja riehuu. En silti sano ettei koskaan voi olla tyttökin.

Minä olin lapsena hyvin käyttäytyvä, liian kiltti ja rauhallinen tyttö. Paljon joutui tukahduttamaan itseään. Kannattaa vanhempana miettiä miten tyttöjä ja poikia kasvattaa (samalla tavalla vai eri tavalla).

Jostain syystä ammatit ovat nimenomaan Suomessa poikkeuksellisen sukupuolisidonnaisia: kärjistäen kilteistä pikkutytöistä tulee sote-alan ammattilaisia ja energisistä pikkupojista insinöörejä.

Edellä mainituilla sanoilla en halua puolustaa kenenkään huonoa käytöstä, vaan haluan kiinnittää huomiota millaista käytöstä sallitaan eri sukupuolille. 

Vierailija
197/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kytken mukulani valjaisiin ja estän karkailun, niin sitten ap on vuorostaan valittamassa miten olen lapsia alistava hirviövanhempi.

Siitä en valita, kunhan mukulasi osaa olla huutamatta kurkku suorana. Jos ei osaa, niin sitten sitä käyttäytymistä ehkä kannattaa vielä vähän harjoitella.

Ap

Nimenomaan lapsi harjoittelee monia asioita, käyttäytymistäkin ja välillä siinä syntyy ääntä ja konflikteja. Sikäli ymmärrän ap:ta, että nykyään moni lapseton ja lapsiakin omaava aikuinen on rajaton ja se heijastuu valitettavasti myös lasten kasvatukseen. Elämme "minulla on oikeuksia- aikakautta". Viis muista, kunhan minä saan toteuttaa itseäni ja oikeuksiani. Terveisin isoäiti. 

Tässä on totuuden siemen.

Vierailija
198/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidit, mennäänpäs taas kaupoaan, otetaan kaikki lapset mukaan, ovella sanomme, antaa mennä, huutakaa ja kiljukaan oikein kovasti, että nmahot rumat, kenellekään kelpaamattomat tädit, saa päiväänsä edes jotain puheenaihetta. Mikään ei ole niin kuvottava kuin naama norsunveellä kulkeva maho muija huutamassa erinomaisuuttaan. 

Loistava idea! Sitten kun jonkun lapsi satuttaa itsensä liukastuu tai törmää johonkin niin haastetaan oikein porukalla koko kauppaketju!! Turvallisuudenkaan nimissä laaditut säännöt eivät meitä eivätkä varsinkaan meidän lapsia koske se on rajoittamista!!! Mitä sitten vaikka pääsisi hengestään pari kolme kakaraa siinä rytäkässä saahan niitä tehtyä lisää!

Vierailija
199/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä on totta. Eri paikoissa on erilaisia sääntöjä joita ei ole kiusallaan sinne määritelty. Ne ei vaan kaikkia kiinnosta koska minä minä ja myöhemmin ei sitten kiinnosta edes laki. Ei tässä maailmassa tulisi mistään mitään jos kaikki tekisivät mitä huvittaa.

Vierailija
200/272 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään kun lapsia ei synny. Lapsia tarvitaan, mutta niistä ei saisi lähteä mitään ääntä ja ne pitäisi muutenkin pitää täysin näkymättömissä kunnes siirtyvät työelämään.

Mitä tarkoitat tuolla ettei saisi näkyä tai kuulua?

Ilmeisesti sitä että lapsen tulee kirkua kuin kiimainen kissa tai palosireeni, kuten jotkut pikkuhirviöt tekevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi