Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadutko perheen perustamista ja äitiyttä?

Vierailija
15.06.2024 |

Kadutko perheen perustamista ja äitiyttä?

Kerään aineistoa pro gradu- opinnäytetyöhöni, jota teen sosiaalityön oppiaineeseen Jyväskylän yliopiston yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitoksella. Opinnäytetyöni aiheena on äitiyden katuminen. Tutkimukseni tarkoituksena on tietoa keräämällä lisätä ymmärrystä tästä vaietusta, vaikeaksikin koetusta ilmiöstä ja syistä katumuksen takana.

Kuulut opinnäytetyöni kohderyhmään, mikäli pääasiallisesti koet katuvasi perheen perustamista ja äitiyttä. Olen kiinnostunut sellaisten äitien katumuksesta, jotka tekisivät lapsiperheen perustamisen suhteen toisen valinnan sen kokemuksen myötä, mikä heillä tänä päivänä on äitiydestä.

Kerään aineistoa oheisen Webropol-linkin avulla, johon toivon mahdollisimman monen kohderyhmään itsensä kokevaksi kuuluvan vastaavan  Linkin takana myös lisätietoa opinnäytetyöstä! Vastaaminen tehdään anonyymisti.

https://link.webropolsurveys.com/S/53AAA278F86DD77A

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu.

Vierailija
2/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tutkimus, onnea gradun tekoon.

Vierailija
4/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! <3

Vierailija
5/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu mutta jos minulla olisi 15 vuotta sitten ollut käytettävissä kaikki se tieto mitä minulla nyt on, olisi perhe saattanut jäädä perustamatta.

Vierailija
6/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Aineistonkeruussa (tässä kirjoituspyynnössä) ei kysytä eikä tallenneta henkilö- tai muita tunnistetietoja.

Miten todennetaan, että vastaajat ovat äitejä tai ylipäätään naisia? 

Vierailija
7/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kadu mutta jos minulla olisi 15 vuotta sitten ollut käytettävissä kaikki se tieto mitä minulla nyt on, olisi perhe saattanut jäädä perustamatta.

Sama, mutta vuosia 25. Onneksi niin vähän tietää etukäteen.

Vierailija
8/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kadu. Olen saanut kaiken ja enemmänkin mitä koskaan aikoinaan pystyin edes kuvittelemaan. 

Vierailija
9/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan incelit ja sekopäät vastailevat törkeyksiä. Ei ole luotettava tutkimus.

Vierailija
10/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu. 

Vierailija
11/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu

Vierailija
12/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun, ikävä kyllä.

Luulin aina että haluan äidiksi mutta koskaan en lapseeni saanut juuri minkäänlaista tunnesidettä vaikka kuinka yritin.

Vierailija
13/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu. Tunnen valtavaa onnistumista, koska meinasin jättää lasten hankinnan kokonaan tekemättä itsekriittisen luonteeni takia. Onneksi en jättänyt.

Vierailija
14/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu. Lapset ovat parasta elämässäni. 

Ja joku nosti ihan aiheellisesti esiin kysymyksen, miten todennat, että vastaajat ovat äitejä lainkaan?

Vierailija
15/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tarkoitus tässä ketjussa vastata, vaan AP:n laittaman linkin kautta löytyvän lomakkeen kautta.

Toivottavasti kovin moni mies ei mene vastaamaan.

Vierailija
16/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu, olen päivittäin lapsestani onnellinen ja kiitollinen.

Vierailija
17/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katunut syvästi, luulin lapsia viattomiksi, mutta tahallaan tuo tekee vahinkoa. Nauraa räkäisesti päälle, kun yritän keskustella asiasta. Ollaan eroamassa miehen kanssa ja kumpikaan ei halua ottaa lasta. Olen vuokraamassa itselleni niin pienen asunnon, ettei sinne lasta mahdu. Mies jää asumaan tähän, mutta ei ole selvästikään hoksannut vielä, että saa pitää myös muksun.

Vierailija
18/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu, seuraava intersektionaalinen nolla-tutkimus.

Vierailija
19/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu. Sitä olisin katunut, jos en olisi mennyt avioon ja saanut lapsia elämäni miehelle.

Vierailija
20/42 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kerään aineistoa ainoastaan linkin kautta kertyneistä vastauksista, joten vastaattehan sinne! 

Kiitos mielenkiinnosta kaikille! :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä