Hammaslääkäripelkoiset! Miten teidät saisi hammaslääkäriin?
Kommentit (48)
Missä edes pääsee hamnaslääkäriin julkiselle?
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään julkisella hammaslääkärillä tarkastuksessa, jono oli 5 kk, akuutissa vaivoissa olen päässyt samalla viikolla. En nyt kyllä pelkää hammaslääkäriä, mutta ahdistushäiriöisenä kaikki lääkärikäynnit on hirveitä, jännitin ja tuskailin päiviä etukäteen. Ja sitten se itse tapahtuma oli nopeasti ohi eikä siinä ollut mitään kamalaa - kyllä taas miettii, että oliko tuo nyt sen kaiken ahdistuksen arvosta. No ei ollut todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään julkisella hammaslääkärillä tarkastuksessa, jono oli 5 kk, akuutissa vaivoissa olen päässyt samalla viikolla. En nyt kyllä pelkää hammaslääkäriä, mutta ahdistushäiriöisenä kaikki lääkärikäynnit on hirveitä, jännitin ja tuskailin päiviä etukäteen. Ja sitten se itse tapahtuma oli nopeasti ohi eikä siinä ollut mitään kamalaa - kyllä taas miettii, että oliko tuo nyt sen kaiken ahdistuksen arvosta. No ei ollut todellakaan.
Tämä siis Helsingissä, anteeksi, unohtui.
Sillä että löytyisi hyvä, ystävällinen, helläkätinen ja rauhallinen hammaslääkäri.
No kun miettii että jos ei käy niin aika varmasti joutuu paaaaaljon pahempiin hoitoihin myöhemmin. On myös joissain hammaslääkäreissa (yksityiset) pelkopotilaisiin erikoistuneita. Kannattaa vaan kertoa että jännittää/pelottaa. :)
PS. Yleensä se ei ole yhtään niin paha kuin pelkää, varsinkaan jos käy ajoissa.
En pelkää hammaslääkäriä, mutta itse ajan varaaminen jää aina tekemättä, eikä tiedä milloin ajan saa. Selkeä nettivaraus käyttöön, niin voi helposti sumplia omiin menoihin sopiviksi.
Vierailija kirjoitti:
No kun miettii että jos ei käy niin aika varmasti joutuu paaaaaljon pahempiin hoitoihin myöhemmin. On myös joissain hammaslääkäreissa (yksityiset) pelkopotilaisiin erikoistuneita. Kannattaa vaan kertoa että jännittää/pelottaa. :)
PS. Yleensä se ei ole yhtään niin paha kuin pelkää, varsinkaan jos käy ajoissa.
Siis ihan firmojen nettisivuilla kerrotaan jos joku erikoistunut pelkopotilaisiin.
Menin yksityiselle joka mainosti olevansa hellä ja vastaanottavan pelkopotilaita. Tämän jälkeen olen käynyt saman hammaslääkärin vastaanotolla monia kertoja ilman pelkoa. Siellä saa palvelua, minua kuunnellaan ja MINÄ olen tilanteen herra joka päättää tehdäänkö jotain vai ei. Muistutan aina tuoliin istuessa omista rajoistani, esim mitä minulle ei saa tehdä. HL toki kysyisi joka kohdassa tätä erikseen, mutta minulla on yksi tietty outo ällötys jota en siedä enkä halua.
Se ettei kukaan syyllistä siitä, että hammaslääkärikäynnit on jäänyt väliin. Se kun ei muuksi muutu motkottamalla oli se sitten kuka hyvänsä koska aikaa ei takaisin saa. Silti tosi moni hammaslääkärikin pitää saarnaa tuosta aiheesta kun sinne vihdoin uskaltautuu pakon edessä (eli särkee niin että se kipu voittaa pelon).
Vierailija kirjoitti:
Menin yksityiselle joka mainosti olevansa hellä ja vastaanottavan pelkopotilaita. Tämän jälkeen olen käynyt saman hammaslääkärin vastaanotolla monia kertoja ilman pelkoa. Siellä saa palvelua, minua kuunnellaan ja MINÄ olen tilanteen herra joka päättää tehdäänkö jotain vai ei. Muistutan aina tuoliin istuessa omista rajoistani, esim mitä minulle ei saa tehdä. HL toki kysyisi joka kohdassa tätä erikseen, mutta minulla on yksi tietty outo ällötys jota en siedä enkä halua.
Missä tämä?
Raha auttaisi kummasti. Siis että olisi varaa mennä hammaslääkäriin ja voisi ns. yhdellä istumalla hoitaa kaikki ongelmat kerrasta kuntoon.
Siinä ei taida pari tonniakaan vielä riittää ja implantit vielä päälle.
Lisäksi olisi kiva kun kukaan ei huomauttelisi hampaiden huonosta kunnosta. Mä tiedän sen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä?
hammaskielo kouvola
Niin helvetillinen särky ettei mikään lääke auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä?
hammaskielo kouvola
Oikeasti, kiitos. Katson heti.
Ensin olisi hyvä käydä hampaiden puhdistuksessa ja kysyä sitten hygienistiltä, kuka lääkäreistä on kärsivällinen pelkopotilaan kanssa.
Muutaman kerran kun käy, niin ei enää niin kauheasti pelotakaan.
Nykyisin on hyvät puudutusaineet, jos tuntee sitä tarvitsevansa, niin voi pyytää vaikka kesken porauksen.
Ainahan se jännittää, jos vaikka lapsuudessa on kokenut sen aikaista puuduttamatonta ja pitkää porausta tarvitsevaa hoitoa.
Sen pelon kanssa kyllä pystyy elämään.
Vierailija kirjoitti:
Raha auttaisi kummasti. Siis että olisi varaa mennä hammaslääkäriin ja voisi ns. yhdellä istumalla hoitaa kaikki ongelmat kerrasta kuntoon.
Siinä ei taida pari tonniakaan vielä riittää ja implantit vielä päälle.
Lisäksi olisi kiva kun kukaan ei huomauttelisi hampaiden huonosta kunnosta. Mä tiedän sen itsekin.
Huomautteluasia on siitä hankala, että tokihan hammaslääkärin pitää kertoa, mitä on suusta löytänyt. Sen voi tietysti tehdä monella tyylillä.
Käyn Tampereella Oralissa pelko- ja lapsipotilaiden hoitoon perehtyneellä hammaslääkärillä, vaikka en olekaan hammaslääkäripelkoinen. Valitsin hänet ajatellen, että tuollaisella työsuuntautumisella henkilö todennäköisesti on asiallinen ja rauhallinen muutenkin, ja olin oikeassa: tämä on ollut erittäin onnistunut hoitosuhde.
Hygga Helsingissä hyvä. Monta tässä asiassa taitavaa hammaslääkäriä. Xanoria esilääkkeeksi vastaanotolla tuntia ennen. Katkaisee pelkoa. Puudutukseen Emla geeliä ja hidas pistäminen niin että aine menee edellä. Rauhallinen poraamistahti, saa itse pitää taukoa kun pelottaa. Hoito onnistuu kyllä.
Kukaan?