Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on omistaa kesämökki?

Vierailija
15.06.2024 |

Mökkikuume oli kova muutama vuosi sitten. Kierrettiin 2 kesää näyttöjä, lopulta löydettiin täydellinen paikka,  upea mökki vaikka aavistuksen liian pieni. Tehtiin kuitenkin tarjous mökistä, me ei sitä tuolloin saatu ostettua kun hinta nousi lopulta meille liikaa. Silloin oli sitten kuitenkin helppo vetäytyä kun kuitenkin se tuntui vähän liian pienelle.  Pari vuotta meni, en juurikaan ole harmitellut, ettei sitä mökkiä saatu. Samalla myös pahin mökkikuume katosi. Koko tämän ajan olen kuitenkin seuraillut myytäviä mökkejä satunnaisesti. Yhtään vastaavaa, mistä olisin kiinnostunut ja hinta olisi saavutettavissa, ei ole tullut vastaan. Nyt keväällä on alkanut harmittaa, ettei sitä mökkiä saatu. Kuinka ollakaan, nyt myyntiin on tullut saman järven rannalta pikkusen isompi mökki, "kuin meille tehty".

Ollaan vuokrattu kesäisin mökki viikoksi. Olen nauttinut olostani, mutta onhan se vähän kuin vieraisilla olisi. En tiedä  onko minulla ruusunpunaiset lasit päässä ajatuksesta millaista on omistaa kesämökki.

Te kenellä on oma mökki, millaista on omistaa oma kesämökki?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole mökki-ihmisiä, joten ostimme talon Espanjasta.  Nyt eläkepäivinä voimme viettää siellä pitkiäkin aikoja, eikä ole työleiriä. Puutarhuri hoitaa puutarhan kerran viikossa ja uima-altaan myös. Pelkkää rentoutumista meille.

Vierailija
22/26 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirmu riesahan se on ja meidän tapauksessa liian monen tunnin päässä niin puuduttavat autoilut vielä päälle.

mikä on liian pitkä matka?

4h suuntaansa. Perintömökki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työleiri, ellei itse tee siitä sellaista. Voi käyttää mökkitalkkaria ja itse rentoutua.

Ei se mökkitalkkari hoida kaikkia korjauksia. 

Vierailija
24/26 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan perseestä. Itikoita, paarmoja, liikaa työtä.

Vierailija
25/26 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työleiri

Tai rangaistussiirtola mutta toisaalta ei ole vapaa-ajan ongelmia.

Vierailija
26/26 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siitä harmia. 1vk vuokratuotto 600-800€ ja nyt juhannus to-su 1200€ käteen käteisenä.

Talviaikana on yhdellä pariskunnalla asuntona 2000€ ja maksavat lämmityksen ja ylläpidon lisäksi. Itse käymme ulkomailla mökkeilemässä.