Kertokaas mitä hienoa te korkeastikoulutetut puhutte omissa tyttö/poikaporukoissanne? Onko se niin korkeatasoista jatkuvasti? Kotitaustasi?
Kertokaas mitä hienoa te korkeastikoulutetut puhutte omissa tyttö-/poikaporukoissanne? Onko se niin korkeatasoista jatkuvasti? Kotitaustasi?
Kommentit (74)
Animesta, mangasta, videopeleistä, jalkapallosta ja moottoriurheilusta. Olen tradenomi. M34
Me puhutaan työporukassa paljon luonnontieteistä koska on sellanen firma. Ilmastonmuutoksesta, eläinlajeista. Kevyemmällä puolella elokuvista ja joskus kirjallisuudesta. Tosi usein politiikasta.
Vierailija kirjoitti:
Animesta, mangasta, videopeleistä, jalkapallosta ja moottoriurheilusta. Olen tradenomi. M34
Sorry, ap kysyi korkeasti koulutetuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koulutustausta ole se asia vaan sukutausta. Se millaisessa ympäristössä on kasvanut.
Höpö höpö.
Näin se menee. Suurin osa käyttäytymismalleista ja se miten asioihin suhtaudutaan tulee kodin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry, tradenomi on korkeasti koulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry, mutta olen korkeasti koulutettu. M34
Juttelin kampaajan kanssa lasten harrastuksista. Apulaisprofessorin kanssa käsitöistä. Graafisen suunnittelijan kanssa loma-asioista.
Nämä tuli nyt mieleen. En tiedä, miten porukan ammatit tai koulutus vaikuttavat puheenaiheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koulutustausta ole se asia vaan sukutausta. Se millaisessa ympäristössä on kasvanut.
Pervointa ja mustinta huumoria minun kaveripiirissä kyllä viljelee henkilö, jonka molemmat vanhemmat ovat väitelleitä lääketieteen tohtoreita, tiede- ja kulttuurisuvusta ja henkilö on väitellyt tohtori myös itse.
pääsitkö edes ylioppilaaksi. Niinpä, harmittahan se
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu henkilöstä. Eri ihmisten kanssa kiinnostuksenkohteet ovat erit kuin toisten kanssa, ja puheenaiheetkin siten erit.
Luulenkin, että korkeampi koulutus mahdollistaa sellaisen kiinnostumisen ja puhumisen eri aiheista. Ei kaikkien kanssa samaa, vaan laajemmin.
Jokaisen ihmisen kanssa löytyy kyllä jotain yhteistä riippumatta koulutustasosta. Se on oma kokemukseni.
Totta tämä!
Ajattelin, että korkeastikoulutettu kykenee keskustelemaan laajasti erilaisten ihmisten kanssa ja jokaisen kanssa on jotakin yhteistä kiinnostuksenkohdetta. Mielestäni matalampi koulutus ei välttämättä takaa kovin laajaa sivistystä, jonka siis tässä ajattelen eri aiheista eri ihmisten kanssa keskustelemisen perustaksi. Tietenkin suppeampi aihe voi olla sellainen, josta kuka tahansa tietää paljon. Mutta tässä h
Koulutus ei takaa hyviä keskustelutaitoja; koska miellyttävään vuorovaikutukseen tarvitaan hyviä sosiaalisia taitoja. Sinulla voi olla laaja sivistys, mutta saatat olla todella tylsää seuraa.
Pojilla pilu se on aina jutuissa, mutta opiskellaan välillä.
Lisensiaatteja, tohtoreita, maistereita, insinöörejä - ruoka tärkein keskustelunaihe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tradenomi on korkeasti koulutettu.
Kertoo paljon naisista, kun tuota kommenttia on yläpeukutettu. Silkkaa kiusaamista ja alistamista.
Ei ihme, että naiset ovat niitä pahimpia työpaikkakiusaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu henkilöstä. Eri ihmisten kanssa kiinnostuksenkohteet ovat erit kuin toisten kanssa, ja puheenaiheetkin siten erit.
Luulenkin, että korkeampi koulutus mahdollistaa sellaisen kiinnostumisen ja puhumisen eri aiheista. Ei kaikkien kanssa samaa, vaan laajemmin.
Jokaisen ihmisen kanssa löytyy kyllä jotain yhteistä riippumatta koulutustasosta. Se on oma kokemukseni.
Totta tämä!
Ajattelin, että korkeastikoulutettu kykenee keskustelemaan laajasti erilaisten ihmisten kanssa ja jokaisen kanssa on jotakin yhteistä kiinnostuksenkohdetta. Mielestäni matalampi koulutus ei välttämättä takaa kovin laajaa sivistystä, jonka siis tässä ajattelen eri aiheista eri ihmisten kanssa keskustelemisen perustaksi. Tietenkin suppeampi aihe voi olla sellainen,
Poikani on tuplamaisteri ja on useimmiten sitä mieltä, että ihmisten kanssa keskustelu on turhanpäiväistä ja hän ei viitsi vaivautua. Hän osaa olla hauska ja sosiaalinen, mutta ei juuri viitsi. Eli koulutus ei takaa sitä, että ihmisellä muka olisi erilaisten ihmisten kanssa jotakin yhteisiä kiinnostuksenkohteita.
Puhutaan kaikenlaisesta. Olen kuitenkin huomannut että sivistyneiden ihmisten kanssa tulee vähemmän niitä en oo ajatellut tai en jaksa ajatella kommentteja. Keskustelu kulkee jouhevasti eteenpäin, vaikkei aihe olisi toiselle tuttu, koska kumpikin kehtaa myöntää tietämättömyytensä ja osaa esittää kysymyksiä.