Kertokaas mitä hienoa te korkeastikoulutetut puhutte omissa tyttö/poikaporukoissanne? Onko se niin korkeatasoista jatkuvasti? Kotitaustasi?
Kertokaas mitä hienoa te korkeastikoulutetut puhutte omissa tyttö-/poikaporukoissanne? Onko se niin korkeatasoista jatkuvasti? Kotitaustasi?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallisia asioita. Näkyy ehkä siten, että keskivertoa vähemmän/ei ollenkaan keskitytään kenenkään ulkomuodon arvosteluun ja kaikki mies/naisviha loistaa poissaolollaan. Voi jokseenkin luottaa, että löytyy avarakatseisuutta ja pystyy keskustelemaan lähes mistä vaan.
Ulkonäön ruotimisen yhdistän valitettavasti vähempään koulutukseen, kotikasvatuksen puutteeseen ja joskus tyhmyyteen. Tässä kohtaa en ole 'avarakatseinen', sori siitä.
En ole yhdenkään duunarin kanssa vielä ruotinut kenenkään ulkonäköä. Kenen ulkonäkö heitä edes kiinnostaisi?
Mä ja mieheni olemme molemmat kulttuurista yläluokkaa, ja juttumme ovat harvinaisen typeriä. Toisaalta ehkä juuri siksi toisemme valitsimmekin.
Olen huomannut, että matalammin koulutetut (ja sellaisista suvuista tulevat) muistelevat enemmän kännijuttuja. "Ja mä olin niin v_tun kännissä, ja sit mä sanoin että...". Ja se v_ttu-sanan toistelu joka ikisessä lauseessa. Ja se painotus, joko VI_ttu tai vi_TTU. En sano etteikö korkeakoulutetut kiroile, mutta se tehdään hieman eri lailla, ja ei toistella samalla lailla joka lauseessa.
Olen myös huomannut, että matalammin koulutetut jostain ihmisestä puhuessaan (lue: juorutessaan) tekevät mainintoja kyseisen ihmisen ulkonöstä. Korkeammin koulutetut sitten ihmisen persoonasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallisia asioita. Näkyy ehkä siten, että keskivertoa vähemmän/ei ollenkaan keskitytään kenenkään ulkomuodon arvosteluun ja kaikki mies/naisviha loistaa poissaolollaan. Voi jokseenkin luottaa, että löytyy avarakatseisuutta ja pystyy keskustelemaan lähes mistä vaan.
Ulkonäön ruotimisen yhdistän valitettavasti vähempään koulutukseen, kotikasvatuksen puutteeseen ja joskus tyhmyyteen. Tässä kohtaa en ole 'avarakatseinen', sori siitä.
En ole yhdenkään duunarin kanssa vielä ruotinut kenenkään ulkonäköä. Kenen ulkonäkö heitä edes kiinnostaisi?
Jonkun tosi-tv-esiintyjän?
Meillä on viime aikoina puhuttu organisaatioiden luomisesta, toimenkuvista, roolituksista.
Veljeni on amistaustainen, mutta hänellä on todella korkeatasoiset jutut, hän nimittäin harrastaa vuorikiipeilyä ;)
Olenpa taas osunut kultasuoneen. Kun teen monia aloituksia niin aina jotkut jäävät pyörimään ja saavat näitä vastauksia. Toisinaan mulla on haluja paljastaa kuka olen mutta ei se ei ole mahdollista. Siitä ei hyvä seuraisi.
Riippuu henkilöstä. Eri ihmisten kanssa kiinnostuksenkohteet ovat erit kuin toisten kanssa, ja puheenaiheetkin siten erit.
Luulenkin, että korkeampi koulutus mahdollistaa sellaisen kiinnostumisen ja puhumisen eri aiheista. Ei kaikkien kanssa samaa, vaan laajemmin.
Puhumme yleisistä asioista. Mistä sitä nyt ihmiset yleensä puhuvat: muista ihmisistä, yhteiskunnasta, politiikasta, ruoasta, ympäristöstä, harrastuksista, itsestämme, lapsista, töistä, kaikesta mahdollisesta.
Duunarimies treffeillä saattaa vaan ihan rennon avoimesta kertoa mielipiteensä naisen tai jonkin ohikulkijan ulkonäöstä. Ilman ymmärrystä:
- ei kuulu hyviin tapoihin
- muilla voi olla eri näkemys
- hlö voi olla sinut itsensä kanssa eikä arvosta ulkonäköasioita
- ei ymmärrä oman ulkonäkönsä puutteita, koska kohteliaat ihmiset eivät päräyttele kuten hän
Huonoa käytöstä ja älyn puutetta. Amiksessa sitten kai tavallista, kuten ei osata muustakaan keskustella, on tehdä huomioita toisen ihmisen hiusrajasta tai painosta. Ei pelkästään loukkaavaa, mutta myös tylsää ja vähän narsistista olettaa, että ihan KAIKKI ajattelevat samoin kuin itse.
Politiikasta, ruuasta, viinistä, matkoista, kirjoista, musiikista, historiasta, töistämme, lemmikeistä, lasten ja sukulaisten kuulumisista.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu henkilöstä. Eri ihmisten kanssa kiinnostuksenkohteet ovat erit kuin toisten kanssa, ja puheenaiheetkin siten erit.
Luulenkin, että korkeampi koulutus mahdollistaa sellaisen kiinnostumisen ja puhumisen eri aiheista. Ei kaikkien kanssa samaa, vaan laajemmin.
Jokaisen ihmisen kanssa löytyy kyllä jotain yhteistä riippumatta koulutustasosta. Se on oma kokemukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sellaisia ohjelmia katsoo? Nuorten hölmöjen ihmisten epätoivoisia yrityksiä päästä julkisuuteen, kun eivät keksi muuta urasuunnitelmaa. Vanhempana ja useamman lapsen äitinä tekisi mieli potkia persuksille, että keksisivät jotain hyödyllistä puuhaa, menisivät vaikka kissataloon vapaaehtoisiksi, niin olisivat hyödyksi jollekin elävälle olennolle tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Olenpa taas osunut kultasuoneen. Kun teen monia aloituksia niin aina jotkut jäävät pyörimään ja saavat näitä vastauksia. Toisinaan mulla on haluja paljastaa kuka olen mutta ei se ei ole mahdollista. Siitä ei hyvä seuraisi.
Ei ole vaikea arvata, että olet itse korkeastikoulutettu, jota ärsyttää muut korkeasti koulutetut syystä tai toisesta, tai sitten olet palstahäirikkö Sinccis.
En tiedä osuitko kultasuoneen, allekirjoittanut on pitänyt tätä keskustelua ylhäällä 5-6 viestillä, vaikka ärsyttää aloituksen provosoida asenteellisuus enkä yleensä vastaa näihin.
Ei huvita aloittaa lauantaisiivoamista. Siinä syy, mut poistun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sukutausta vaikuttaa paljon myös. Enkä todellakaan sano, että 'hyvistä suvuista' tulee aina hyväkäytöksistä porukkaa. Olen törmännyt todella narsistisiin ihmisiin, jotka olettavat, että ventovieraille voi sanoa päin kasvoja, ettei tykkää jostakin ulkonäön piirteestä tässä. Todella varakkasta, koulutetusta ja arvostetusta suvusta pulpahti ulos tällainen helmi.
Yleisesti ottaen kuitenkin, koulutettu, joka sivistyneestä suvusta, osaa keskustella mistä vaan ja kenen tahansa kanssa, riippumatta koulutustaustasta.
Tunsin yhden aatelismiehen, joka oli korkeastikoulutettu ja kyllä yksi tökeröimmistä keskustelijoista, joita olen koskaan tavannut. Onnistui aina pilaamaan suhteet tuntemiinsa ihmisiin.
Mäkin tunnen muutaman korkeasti koulutetun aatelismiehen ja erittäin mukavia, vaatimattomia ja sivistyneitä ovat. Ei voi yleistää.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Siis sinä et ole avarakatseinen yhtään. Et vain 'tässä kohdassa'. Sori siitäkin. Avarakatseinen kun on avarakatseinen.
Jouduin muuten huomauttamaan korkeakoulutetulle, kristillisen kotikasvatuksen saaneelle ja kait ihan älykkäälle esimiehelleni, että lakkaisi kommentoimasta ulkonäköäni. Hän oli aivan äimistynyt. Hän oli yksinkertaisesti niin kapeakatseinen ja tynnyrissä kasvatettu, että hän luuli että hän saa niin tehdä ja että minä olisin vain todella tyytyväinen ja onnellinen, kun saan häneltä kommentteja ulkonäöstäni.
No enpä ollut, enkä ole. Ja juu, tulen eri piireistä, olen korkeakoulutettu, koti oli mitä oli ja olen älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen ihmisen kanssa löytyy kyllä jotain yhteistä riippumatta koulutustasosta. Se on oma kokemukseni.
Totta tämä!
Ajattelin, että korkeastikoulutettu kykenee keskustelemaan laajasti erilaisten ihmisten kanssa ja jokaisen kanssa on jotakin yhteistä kiinnostuksenkohdetta. Mielestäni matalampi koulutus ei välttämättä takaa kovin laajaa sivistystä, jonka siis tässä ajattelen eri aiheista eri ihmisten kanssa keskustelemisen perustaksi. Tietenkin suppeampi aihe voi olla sellainen, josta kuka tahansa tietää paljon. Mutta tässä haen sitä, että kuka tahansa ei voi kovin korkealentoisesti jutella monipuolisista kiinnostuksenkohteista eri ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sellaisia ohjelmia katsoo? Nuorten hölmöjen ihmisten epätoivoisia yrityksiä päästä julkisuuteen, kun eivät keksi muu
Toiset samanmoiset. Eivät varmaan kovin korkeasti koulutettuja olekaan, ainakaan noin keskimääräisesti.
Vierailija kirjoitti:
Varsin pitkälle meillä myös noin, joskaan ikämme puolesta emme enää taida pojista käydä, vaan meitä voi joku jo luonnehtia äijiksikin.
Meistä jokainen on siinä määrin kiireinen omassa elämässään, että valitettavasti emme ehdi toisiamme tavata kuin jonkin kerran vuodessa, jota aikaa ei todellakaan tuhlata mahdollisen muiden arvostelun, vaan puolin ja toisin kuulumisten vaihtamisen, mukavan yhdessä tekemisen ja yleensä hyvän yhdessä valmistettavan ruoan merkeissä. Ainakin meillä keskenämme itse kunkin koulutus ja mahdollinen nykyinen asema ovat täysin toisarvoisia asioita, sillä niihin takertuminen on kyllä varsinaista sisäistä köyhyyttä.
Tunsin yhden aatelismiehen, joka oli korkeastikoulutettu ja kyllä yksi tökeröimmistä keskustelijoista, joita olen koskaan tavannut. Onnistui aina pilaamaan suhteet tuntemiinsa ihmisiin.