Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu keskiluokan päähänpinttymä käyttää vain yksityisiä lääkäripalveluja?

Vierailija
15.06.2024 |

Itse olen ollut tyytyväisempi julkiseen terveydenhuoltoon noin ihan yleisesti.

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni otti juuri uuden vakuutuksen, kun syntymättömän lapsen vakuutus päättyi. 

En tiedä, onko mitään järkeä. Elinikäinen maksimikorvaus on aika pieni suhteessa siihen, miten paljon vakuutusmaksut ovat. 

Ei tarvitse käydä kuin viitisen kertaa lääkärissä ja parit kuvantamiset niin vuosimaksu on jo kuitattu. 

Mutta jos käyt tuota tahtia monta vuotta, niin elinikäinen maksimikorvaus tulee vastaan. 

Vierailija
62/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävinpä juuri silmälääkärillä. Ei ole julkisella puolella. Hämmästyin kuinka iso Kela korvaus oli, pelkäsin että tulee liian kalliiksi, mutta olin tyytyväinen, kiitos hallitus korvauksen nostosta!!

Juu silmälääkäri on halpa. Optikolla joskus jopa ilmainen

Silmälääkäri ei koskaan ole ilmainen. Sotket nyt näöntarkastukseen, jonka tekee optikko, ei silmälääkäri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keskiluokkaa, vaan ihan duunari. Mutta käyn siis töissä. Koska työnantaja maksaa työterveyden, tietenkin käytän sitä terveyskeskuksen sijaan. Tämähän se syy useimmilla on; työterveyshuolto

Meillä se on vieläpä varsin suppea, mutten ole kattavampaa hoitoa tarvinut. Jos tarvitsisin, työterveys kirjoittaa lähetteen julkiselle puolelle.

Julkisella on myös ihan hyvä hoito, usein samat lääkärit tekee töitä sekä tk.ssa että yksityisellä 

Vierailija
64/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se kuulostaa hienommalta. Ajatelkaas nyt kun voi sanoa että "kävin juuri yksityisellä". Johan nousevat pisteet ja tuntuu niin ylevältä 🤣 Tosin voin käydä julkisella ja silti sanoa käyneeni yksityisellä mutta maksan kymmenesosan siitä mitä "wannabe kapitalisti" 😂

Juu. Tämä se syy on. Ihan varmasti . Näinkö sinä tekisit?

Vierailija
65/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän kyllä ihan julkisia niinä harvoina kertoina kun ylipäätään käytän. Myös hammaslääkäriin olen päässyt 2 vkon sisään tarkastukseen. En tuhlaa rahojani yksityisiin, koska olen veroillani kustantamassa julkiset palvelut.

Vierailija
66/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni otti juuri uuden vakuutuksen, kun syntymättömän lapsen vakuutus päättyi. 

En tiedä, onko mitään järkeä. Elinikäinen maksimikorvaus on aika pieni suhteessa siihen, miten paljon vakuutusmaksut ovat. 

Ei tarvitse käydä kuin viitisen kertaa lääkärissä ja parit kuvantamiset niin vuosimaksu on jo kuitattu. 

Mutta jos käyt tuota tahtia monta vuotta, niin elinikäinen maksimikorvaus tulee vastaan. 

Ei todellakaan tule. Kukaan täysipäinen ei ota vakuusta, jossa elinikäinen maksimi on tonni per vuosi tasoa.   

Vierailija
67/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just olin selkä leikkauksessa yksityisellä, julkisella 6kk jonot ei kiitos. 

Vierailija
68/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se kuulostaa hienommalta. Ajatelkaas nyt kun voi sanoa että "kävin juuri yksityisellä". Johan nousevat pisteet ja tuntuu niin ylevältä 🤣 Tosin voin käydä julkisella ja silti sanoa käyneeni yksityisellä mutta maksan kymmenesosan siitä mitä "wannabe kapitalisti" 😂

Hölmö pikkulapsi olet. Ei kukaan normaaliälyinen aikuinen puhu noin. Sanotaan vain "kävin lääkärissä" jos on tarpeen. Normaaliälyiselle aikuiselle yksityinen lääkäri ei ole millään tasolla hienompaa. Sinne vain pääsee nopeammin kuin julkiselle ja useilla aikuisilla vakuutus tai työnantaja maksaa kulut. 

Normaaleilla ihmisillä HYVIN HARVOIN on vakuutus. Niitä ottavat rikkaat ja vaikeasti mt-ongelmaiset luulotautiset  jotka ravaavat lääkäreistä. 

Kaikilla tuntemallani ihmisillä on lapsille vakuutus.

Vierailija
69/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain huonoja kokemuksia yksityisistä lääkäripalveluista. Julkisesta hyviä

Vierailija
70/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla rikaskaan kunhan ei ole ihan moni- tai luulosairas, vaan haluaa jonkun huolen pikaisesti pois alta, niin yksityinen on kätevä siihen.  Ja tuntuukin yksityisemmältä. 

Vierailija
71/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina käytetty yksityistä , neuvolat myös, synnytyksessä oli yksityinen mukana sairaalassa jne. Terveys on tärkeä ja en jonota sen takia. 

Vierailija
72/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne vakuutusmaksut on laskettu niin että et missään tapauksessa jää voitolle. Ei vakuutusyhtiöt tee hyväntekeväisyyttä.

Hyvinkin jään. Katsos kun vakuutusyhtiöt eivät perustu vain minun omiin maksuihin. Ne perustuvat kaikkien vakuutusyhtiön asiakkaiden maksuihin. Jos minä jään voitolle, se kuitataan vähemmän palveluita käyttävien asiakkaiden maksuilla. Ei ole hyväntekeväisyyttä, vaan yhteisöllistä vastuuta, jossa kaikki osallistuvat maksamalla oman osuutensa. Enemmän maksavat toki kompensoivat suhteessa enemmän muidenkin maksuja, mutta se on oma valinta.  

Vierailija
73/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiselle tietenkin, en ikinä suostuisi menemään mihinkään kunnalliseen. Siellä on kaikki hylkiölääkärit ja ulkomaanelävä lääkärit.

Ne samat hylkiölääkärit toimivat myös yksityisellä, kovempaan hintaan. 

Vierailija
74/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne vakuutusmaksut on laskettu niin että et missään tapauksessa jää voitolle. Ei vakuutusyhtiöt tee hyväntekeväisyyttä.

5 kertaa käyntimaksu on pyöreästi 500€. Pari kuvantamista on pyöreästi tonnin. Jos maksan sairausvakuutuksesta vuodessa vaikkapa 700€, millä matematiikalla saat tuon vuoden minun tappiokseni? 

Vierailija
75/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi keskeinen syy on se, että yksityisellä on helpompi valita, kenelle lääkärille menee. Julkisellakin toki voi valita, mutta se yleensä siirtää hoitoonpääsyä merkittävästi. Lisäksi yksityisellä voin varata ajan vaikka klo 3.15 seuraavaksi aamuksi. Julkisella tämä ei onnistu.   

Vierailija
76/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sinne julkiselle ei pääse. Kun on akuutti hoitoa vaativa vaiva, ja kun odotusaika on puoli vuotta, siinä ehtii kuolla ennenkuin pääsee hoitoon. 

Itse olen tähän asti päässyt.

Muutapa tänne, niin et pääse-

Vai oletko irakilainen? Ei vaiskaan, ne käyvät yksityisellä yhteiskunnan piikkiin.

Olen huomannut. Terveystalon kuvantamisessa on aina muslimin oloisia asiakkaita.

Vierailija
77/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 kertaa käyntimaksu on pyöreästi 500€. Pari kuvantamista on pyöreästi tonnin. Jos maksan sairausvakuutuksesta vuodessa vaikkapa 700€, millä matematiikalla saat tuon vuoden minun tappiokseni? 

Sillä että et käy joka vuosi kahdessa kuvauksessa ja viidellä vastaanotolla.

Vierailija
78/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityiselle tietenkin, en ikinä suostuisi menemään mihinkään kunnalliseen. Siellä on kaikki hylkiölääkärit ja ulkomaanelävä lääkärit.

Ne samat hylkiölääkärit toimivat myös yksityisellä, kovempaan hintaan. 

Just tämä. Kyllä ihmiset on tyhmiä. Monella on virka yliopisto sairaalassa ja sitten ottavat vastaan myös yksityisellä.

Vierailija
79/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut mennä terveystarkastukseen. Minulla ei ollut mitään erityistä vaivaa, mutta olisi vain kiinnostanut tarkistaa, onko kaikki kunnossa. Julkisella ei onnistunut, joten menin yksityiselle. Tehtiin todella kattavat tutkimukset ja sain vielä tarkat hoito-ohjeet tietyn asian parantamiseen. Maksoi 99e, mutta oli mielestäni hintansa arvoista. En ole keskiluokkainen. 

Vierailija
80/129 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä että et käy joka vuosi

Eli et ymmärrä, mitä tarkoittaa vuositaso. Sitä vähän minäkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän