Mistä johtuu keskiluokan päähänpinttymä käyttää vain yksityisiä lääkäripalveluja?
Itse olen ollut tyytyväisempi julkiseen terveydenhuoltoon noin ihan yleisesti.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä kaikki parempaa ja asiakkaasta pidetään todella huolta. Julkisella käy vain alin kasti.
Pssst käyn julkisella mutta kerron käyväni yksityisellä. Sama lopputulos ja olen niin hienoa että 🤣🤣
Koska siellä yksityisellä puolella saa antibiootteja, jotka tehoavat virustauteihinkin, niin siksi. Lääkärit nyt tuskin sen viisaampia ovat kuin julkisellakaan, mutta eipä tarvitse mitään tietääkään, sen kun määrää niitä tutkimuksia, mitä googlesta diagnoosin napannut asiakas kehtaa vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lapsesta asti käyttänyt ainoastaan yksityisiä lääkäripalveluita ja minulla on ollut yksityinen sairausvakuutus alakouluikäisestä eli 80-luvulta asti.
Mutta mikä se vasstauksesi kysymykseen oli?
Toistan: olen tottunut siihen.
Lisäksi ei tarvitse jonottaa päivystyksissä alkoholistien ja työläisten kanssa. Pääsen lääkäriin heti millä paikkakunnalla tahansa ja se maksaa minulle useimmiten 0€.
Vierailija kirjoitti:
Koska siellä yksityisellä puolella saa antibiootteja, jotka tehoavat virustauteihinkin, niin siksi. Lääkärit nyt tuskin sen viisaampia ovat kuin julkisellakaan, mutta eipä tarvitse mitään tietääkään, sen kun määrää niitä tutkimuksia, mitä googlesta diagnoosin napannut asiakas kehtaa vaatia.
Trolololollollollo...
En ole koskaan käynyt jilkisella. Eihän sieltä edes saa sikaa samalle päivälle jos vaikka hammas lohkeaa. Ja lisäksi julkisella on aina vaara omien tietojen leviämisestä.
Miksi ap luulee, että tämä on luokkakysymys? Itse käytän vain yksityisiä palveluita, koska vakuutus korvaa ne omavastuun jälkeen täysin ja hoitoon pääsee viimeistään seuraavana päivänä (yleensä jo samana). Olen ihan peruduunari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lapsesta asti käyttänyt ainoastaan yksityisiä lääkäripalveluita ja minulla on ollut yksityinen sairausvakuutus alakouluikäisestä eli 80-luvulta asti.
Tuossahan se luki selkeällä suomen kielellä. Pyydä avustajaa auttamaan, jos et itse ymmärrä.
t. eri
Julkinen on tsrkoitettu alkoholisteille, vamhuksille ja ulkkareille.
Vierailija kirjoitti:
Kun sinne julkiselle ei pääse. Kun on akuutti hoitoa vaativa vaiva, ja kun odotusaika on puoli vuotta, siinä ehtii kuolla ennenkuin pääsee hoitoon.
Itse pääsin harmittoman luomen poistoon kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Koska se kuulostaa hienommalta. Ajatelkaas nyt kun voi sanoa että "kävin juuri yksityisellä". Johan nousevat pisteet ja tuntuu niin ylevältä 🤣 Tosin voin käydä julkisella ja silti sanoa käyneeni yksityisellä mutta maksan kymmenesosan siitä mitä "wannabe kapitalisti" 😂
Hölmö pikkulapsi olet. Ei kukaan normaaliälyinen aikuinen puhu noin. Sanotaan vain "kävin lääkärissä" jos on tarpeen. Normaaliälyiselle aikuiselle yksityinen lääkäri ei ole millään tasolla hienompaa. Sinne vain pääsee nopeammin kuin julkiselle ja useilla aikuisilla vakuutus tai työnantaja maksaa kulut.
Kävin taannoin Oralissa lohkeaman takia. Hammaslääkäri omi luultavasti 60-v aivan hermoheikko ja tärisevä nainen. Hän pelästyi ihan kauheasti jos vaikka suuni hiukan sulkeutui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se kuulostaa hienommalta. Ajatelkaas nyt kun voi sanoa että "kävin juuri yksityisellä". Johan nousevat pisteet ja tuntuu niin ylevältä 🤣 Tosin voin käydä julkisella ja silti sanoa käyneeni yksityisellä mutta maksan kymmenesosan siitä mitä "wannabe kapitalisti" 😂
Hölmö pikkulapsi olet. Ei kukaan normaaliälyinen aikuinen puhu noin. Sanotaan vain "kävin lääkärissä" jos on tarpeen. Normaaliälyiselle aikuiselle yksityinen lääkäri ei ole millään tasolla hienompaa. Sinne vain pääsee nopeammin kuin julkiselle ja useilla aikuisilla vakuutus tai työnantaja maksaa kulut.
Normaaleilla ihmisillä HYVIN HARVOIN on vakuutus. Niitä ottavat rikkaat ja vaikeasti mt-ongelmaiset luulotautiset jotka ravaavat lääkäreistä.
Soitto julkiselle: "kaikki asiakaspalvelijamme ovat varattuja" (tätä jatkuu pahimmillaan tunti)
Soitto julkiselle: pari kertaa hälyyttää ja heti joku vastaa
Siinä nyt yksi syy, miksi käytän vain yksityistä
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt jilkisella. Eihän sieltä edes saa sikaa samalle päivälle jos vaikka hammas lohkeaa. Ja lisäksi julkisella on aina vaara omien tietojen leviämisestä.
Minä olen päässyt hammaslääkäriin tunnin varoitusajalla hampaan vuoksi. julkiseen lääkäriin samana päivänä ja illalla vielä yliopistolliseen sairaalaan jatkohoitoon. En sanoisi huonoksi valinnaksi. Hammaslääkäri maksoi muistaakseni alle 50€ ja terveyskeskusmaksu muistaakseni saman verran. Yliopistollisessa menikin sitten kolme viikkoa mutta ei sekään hirveän kallista ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sinne julkiselle ei pääse. Kun on akuutti hoitoa vaativa vaiva, ja kun odotusaika on puoli vuotta, siinä ehtii kuolla ennenkuin pääsee hoitoon.
Itse pääsin harmittoman luomen poistoon kuukaudessa.
Yksityisellä pääsee heti.
Työterveyteen pääsee heti eikä tarvitse jonotella.
Julkisella on ruuhkaa. Lisäksi yksityisellä voi luottaa siihen, että perehtyvät paremmin, koska ovat nimenomaan yksityisiä; eivät valtion omaisuutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaaleilla ihmisillä HYVIN HARVOIN on vakuutus. Niitä ottavat rikkaat ja vaikeasti mt-ongelmaiset luulotautiset jotka ravaavat lääkäreistä.
Normaaleilla ihmisillä AINA on vakuutukset. Fiksu vanhempi ottaa sellaisen lapselle jo ennen tämän syntymää. Sinä olet hyvin pieni lapsi, jos luulet, että vakuutus otetaan sitä varten, että saa rampata jatkuvasti lääkärissä.
Siksi kun sinne pääsee heti ja se maksu ei tunnu mun lompakossa mitenkään :)