Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu keskiluokan päähänpinttymä käyttää vain yksityisiä lääkäripalveluja?

Vierailija
15.06.2024 |

Itse olen ollut tyytyväisempi julkiseen terveydenhuoltoon noin ihan yleisesti.

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sinne julkiselle ei pääse. Kun on akuutti hoitoa vaativa vaiva, ja kun odotusaika on puoli vuotta, siinä ehtii kuolla ennenkuin pääsee hoitoon. 

Tämä.Ja varsinkin lapsen pienemmät jutut on helpompi hoitaa yksityisellä ilta-aikaan tai akuutimmatkin kun ajan saa samalle päivälle.

Vierailija
122/129 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on oikein ymmärrettävää ja itsekin toimisin samoin, jos olisi mahdollista. Olen itse saanut julkisella asiallista hoitoa mm. mielenterveyden ongelmiini, mutta se ei tarkoita, että kaikilla muilla olisi yhtä hyvä tuuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävinpä juuri silmälääkärillä. Ei ole julkisella puolella. Hämmästyin kuinka iso Kela korvaus oli, pelkäsin että tulee liian kalliiksi, mutta olin tyytyväinen, kiitos hallitus korvauksen nostosta!!

Juu silmälääkäri on halpa. Optikolla joskus jopa ilmainen

Optikko on eri asia kuin silmälääkäri. Optikko tekee näöntarkastuksen, mutta ei hoida silmäsairauksia.

Vierailija
124/129 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylempää keskiluokkaa ja minulla olisi hyvin varaa käydä yksityisellä. Vaan en käy. Enkä ota vakuutusta. En halua olla rakentamassa yhteiskuntaa jossa vaan rikkaat ja vakuutetut saavat hyvää hoitoa. En myöskään huoli ei ole-vastausta julkisella, jos tilanne on sellainen että lain mukaan hoitoa on tarjottava.

Olen huomannut että jo se auttaa, kun puhelun alussa tarjoan hetua ja odotan että potilastietoni aukaistaan. Toistaiseksi kukaan ei ole kehdannut sinne kirjoittaa, että aikoja ei ole olemassa. Off the record on helpompi tarjota ei oota. Suosittelen samaa muille. Myös se että vaivasi ei tarvitse lääkärinhoitoa, on hoidon tarpeen arvio, joka on lain mukaan kirjattava potilaskertomukseen.

Vierailija
125/129 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinne julkiselle pääsee? Mitä olette sanoneet puhelimessa?

Mulla riitti maininta syöpähoidoista ja positiivisesta koronatestistä. Käskivät heti päivystykseen. Siellä sainkin yöksi oman huoneen, jossa vietin yön tarkkailussa.

Normaalisti käyn työterveydessä tavallisten vaivojen takia, nykyään yleisemmin digiklinikalla sielläkin. Syöpään ja elinsiirtoon liittyviin asioihin eivät ota mitään kantaa vaan käskevät kääntyä hoitavan lääkärin puoleen. Ja niihin liittyvät kaikki vaivat, mihin pitäisi saada resepti lääkettä varten, esim. kun sitkeään ihottumaan kaipasin jotain perusvoidetta tuhdimpaa apua, piti olla yhteydessä julkisen puolen sairaalaan.

Hammaslääkäri järjestyi julkiselta pikavauhtia, kun mainitsin tulevasta elinsiirrosta. Kaksi käyntiä vajaan kahden viikon sisällä. 

Vierailija
126/129 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi jonottaa päivystyksessä. Menen mieluummin heti suosiolla yksityiselle.

Vierailija
127/129 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

täh? en mä mitään ole sanonut. kuuntelen vaan sitä "kaikki asiakaspalvelijamme ovat juuri nyt varattuja PLING PLONG PLING PLOG"

Vierailija
128/129 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täh? en mä mitään ole sanonut. kuuntelen vaan sitä "kaikki asiakaspalvelijamme ovat juuri nyt varattuja PLING PLONG PLING PLOG"

Ok, kokeilen tuota seuraavaksi.

Vierailija
129/129 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkärissä pitäisi käydä taas. Miten julkisella pääset? Optikko ei kuvaa koko silmänpohjan, ei siis auta tähän mun ongelmaan. Perinnöllinen silmäsairaus, mihin on hyvä hoito, JOS asia huomataan joissa. Valtion mielestä on kai halvempaa antaa mun sokeutua ja menettää kyvyn työskennellä nykyisessä ammatissani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi