Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen muistisairas ja 28v, mutta en pääse sairauselökkeelle

Vierailija
15.06.2024 |

Minulla on muistisairaus jota aluksi luulin hajamielisyydeksi ja että on normaalia hukata jatkuvasti tavaroita, sen vuoksi minulle on kuitenkin lääkärien ja sosiaaliviranomaisten kanssa haettu sairauseläkettä viimeiset seitsemän vuotta. Mutta minua ei päästetä ja se perustelu on aina ollut se että olen nuori ja työikäinen. Ja älkää ihmetelkö jos en vastaa teidän kommentteihinne koska voi olla että en välttämättä hetken päästä enää muista kirjoittaneeni tätä aloitusta.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan 2/5 trollille yrityksestä

Vierailija
22/33 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai, mie oon latvalaho feija ja miun eläke alkoi 18-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä muistisairausdiagnoosi sinulla on?

Seinälle laitetun paperin mukaan se on kasvava aivokudosvaurio kohdassa, jonka olen kai joskus lapsena lyönyt pudottuani portaita. Uskoisin että se on tuo.

Eivät aivovauriot kasva. Jos muistiongelmat ovat vaikeutuneet vielä pään lyömisen jälkeen, ne johtuvat jostain muusta.

Vierailija
24/33 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hai, mie oon latvalaho feija ja miun eläke alkoi 18-vuotiaana.

Oletko täysfeija, vartti m a n n e vai seiskavitonen?

Vierailija
25/33 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinälle laitetun paperin mukaan se on kasvava aivokudosvaurio kohdassa, jonka olen kai joskus lapsena lyönyt pudottuani portaita. Uskoisin että se on tuo.

Eivät aivovauriot kasva. Jos muistiongelmat ovat vaikeutuneet vielä pään lyömisen jälkeen, ne johtuvat jostain muusta.

Solukato eli atrofia esiintyy ainakin Parkinsonin ja Alzheimerin tautia sairastavilla.

Vierailija
26/33 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Solukato eli atrofia esiintyy ainakin Parkinsonin ja Alzheimerin tautia sairastavilla.

Juu, ja aivovamma voi johtaa etenevään muistisairauteen.

Vierailija
27/33 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Houkaus teidän palstahullujen satuja ja sepustuksia. Koittakaa keksiä perempia.

Vierailija
28/33 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ap vastaa kysymykseeni?

Vierailija
29/33 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin sellaista aivovauriota, joka tulee iskusta päähän. Sellaiset voivat kasvaa joitakin päiviä iskun jälkeen mutta eivät enää vuosien päästä.

Ei ap:lla ole myöskään Alzheimeria, sellainen olisi jo 7 vuodessa edennyt niin, ettei ap kykenisi kertomaan asioistaan vauvapalstalla. Ja jos olisi Parkinsonin tauti, olisi muitakin oireita ja ne olisivat alkaneet selvästi ennen muistiongelmia ja edenneet.

Ap ei viestiensä perusteella vaikuta elimellistä muistisairautta sairastavalta.

(Sori ohis ja päteminen.)

Vierailija
30/33 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haettu sairaseläkettä viimeiset seitsemän vuotta ja olet nyt 28- vuotias? Kylläpä muistisairaus on alkanut todella nuorena, en ole koskaan kuullut vastaavasta. Samoin on yllättävää, että kerrot ja tiedät sairastavasi muistisairautta, sillä suurin osa muistisairaista ei tunnista itse olevansa sairaita varsinkin, kun olet sairastanut jo noin kauan. Mikä diagnoosi sinulla on?

Minä näin dokumentin englantilaisesta naisesta jolla alkoi parikymppisenä. Mutta on ihan ääretyömän harvinaista. Muita aivosairauksia kyllä voi tulla. Muistiin vaikuttaviakin.

Vierailija
31/33 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ikäisellä ole vielä muistiongelmia. Muistisairaudet ovat tyypillisesti vanhojen ihmisten oireita ja joko erittäin haevinaisia tai kokonaan olemattomia alle nelikymppisillä. Ongelma jossain muualla.

Vierailija
32/33 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuroleptit ja muut mielialalääkkeet? 

Vierailija
33/33 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edelleenkään vastausta kysymykseeni.