Olen muistisairas ja 28v, mutta en pääse sairauselökkeelle
Minulla on muistisairaus jota aluksi luulin hajamielisyydeksi ja että on normaalia hukata jatkuvasti tavaroita, sen vuoksi minulle on kuitenkin lääkärien ja sosiaaliviranomaisten kanssa haettu sairauseläkettä viimeiset seitsemän vuotta. Mutta minua ei päästetä ja se perustelu on aina ollut se että olen nuori ja työikäinen. Ja älkää ihmetelkö jos en vastaa teidän kommentteihinne koska voi olla että en välttämättä hetken päästä enää muista kirjoittaneeni tätä aloitusta.
Kommentit (33)
Hai, mie oon latvalaho feija ja miun eläke alkoi 18-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä muistisairausdiagnoosi sinulla on?
Seinälle laitetun paperin mukaan se on kasvava aivokudosvaurio kohdassa, jonka olen kai joskus lapsena lyönyt pudottuani portaita. Uskoisin että se on tuo.
Eivät aivovauriot kasva. Jos muistiongelmat ovat vaikeutuneet vielä pään lyömisen jälkeen, ne johtuvat jostain muusta.
Vierailija kirjoitti:
Hai, mie oon latvalaho feija ja miun eläke alkoi 18-vuotiaana.
Oletko täysfeija, vartti m a n n e vai seiskavitonen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinälle laitetun paperin mukaan se on kasvava aivokudosvaurio kohdassa, jonka olen kai joskus lapsena lyönyt pudottuani portaita. Uskoisin että se on tuo.
Eivät aivovauriot kasva. Jos muistiongelmat ovat vaikeutuneet vielä pään lyömisen jälkeen, ne johtuvat jostain muusta.
Solukato eli atrofia esiintyy ainakin Parkinsonin ja Alzheimerin tautia sairastavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Solukato eli atrofia esiintyy ainakin Parkinsonin ja Alzheimerin tautia sairastavilla.
Juu, ja aivovamma voi johtaa etenevään muistisairauteen.
Houkaus teidän palstahullujen satuja ja sepustuksia. Koittakaa keksiä perempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin sellaista aivovauriota, joka tulee iskusta päähän. Sellaiset voivat kasvaa joitakin päiviä iskun jälkeen mutta eivät enää vuosien päästä.
Ei ap:lla ole myöskään Alzheimeria, sellainen olisi jo 7 vuodessa edennyt niin, ettei ap kykenisi kertomaan asioistaan vauvapalstalla. Ja jos olisi Parkinsonin tauti, olisi muitakin oireita ja ne olisivat alkaneet selvästi ennen muistiongelmia ja edenneet.
Ap ei viestiensä perusteella vaikuta elimellistä muistisairautta sairastavalta.
(Sori ohis ja päteminen.)
Vierailija kirjoitti:
Haettu sairaseläkettä viimeiset seitsemän vuotta ja olet nyt 28- vuotias? Kylläpä muistisairaus on alkanut todella nuorena, en ole koskaan kuullut vastaavasta. Samoin on yllättävää, että kerrot ja tiedät sairastavasi muistisairautta, sillä suurin osa muistisairaista ei tunnista itse olevansa sairaita varsinkin, kun olet sairastanut jo noin kauan. Mikä diagnoosi sinulla on?
Minä näin dokumentin englantilaisesta naisesta jolla alkoi parikymppisenä. Mutta on ihan ääretyömän harvinaista. Muita aivosairauksia kyllä voi tulla. Muistiin vaikuttaviakin.
Ei tuo ikäisellä ole vielä muistiongelmia. Muistisairaudet ovat tyypillisesti vanhojen ihmisten oireita ja joko erittäin haevinaisia tai kokonaan olemattomia alle nelikymppisillä. Ongelma jossain muualla.
Neuroleptit ja muut mielialalääkkeet?
Ei edelleenkään vastausta kysymykseeni.
Annan 2/5 trollille yrityksestä