Älkää tilatko Temusta lasten leluja/tarvikkeita, kosmetiikkaa tai elektroniikkaa
Leluissa ym on yleensä vaarallisia kemikaaleja ja muita turvallisuusriskejä, samoin kosmetiikassa on usein lyijyä ja ties mitä kemikaalia jotka on EU:ssa kielletty turvallisuussyistä. Elektroniikka ja sähkölaitteet on usein vaarallisia ja aiheuttavat paloturvallisuusriskin.
https://yle.fi/a/74-20093415 (lasten lelujen ongelmista)
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin vaikka ilman kuin tilaisin Temusta vaatteita. Siitä huolimatta, että olen köyhyysrajalla elävä, mutta en halua antaa tukeani epäeettisille ja oikeasti ympäristöarvoja rikkoville firmoille. Koruja ostan vähän, jotka ovat oikeasti mieleeni ja ajattomia, vielä 18-vuotiaana ostetun Glitter-rihkaman sijaan. Suosin nykyään vain kotimaisten yrittäjien valmistamia koruja tehtynä uniikkiin koivuvaneriin, josta osataan valmistaa näyttäviä ja silti kevyitä koruja. Vaatteita ostan harvoin uutena, ja kirpputorilta/kierrätysmyymälöistä olen löytänyt pääasiassa ihan ok laatuisia Vilan ja Vero Modan vaatteita.
Vilan ja Vedo Modan vaatteet on kaukana eettisyydestä. Halparytkyjä joiden tuotanto keskittyy myös hikipajatehtaisiin.
Kirpputorilta ostettuna nuo halpisrytkyt nyt tuskin vahingoittavat ketään enää.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut Temu kauppasovelluksesta useita kertoja. Joka kerta tuotteet ovat tulleet ajoissa ja niissä ovat olleet ominaisuudet. Temun kautta voit sinäkin shoppailla kuin biljonääri.
No niin, kuka päästi Temun mainosbotin irti?
Vierailija kirjoitti:
Kiteytettynä: Älkää tilatko Temusta mitään.
Tein just satasen tilauksen:D
Normal-kaupan tikkareissa metallin palasia. Sellasia on halpakaupan tavarat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temun kiinalaisesta versiosta Pinduoduosta on löytynyt tuotteita joissa on vakoiluohjelmia. On myös ihan mielenkiintoista minkälaisissa oloissa Temun varastolla työskennellään. Netistä löytyy videoita.
En löytänyt Temun varastolta videota. Ihan näin varastotyöntekijänä kiinnostaa miltä näyttää kiinalainen varasto suomalaisiin verrattuna.
Ahkeria kiinalaisia, heitä tänne pitäs ottaa eikä l0isivia 1rakkeja
Vierailija kirjoitti:
Normal-kaupan tikkareissa metallin palasia. Sellasia on halpakaupan tavarat.
Jep. ja myyvät muuten usein myös vanhentunutta kosmetiikkaa
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että kaikki kiinalaiset olisi sitten itse lapsettomia , psykoosissa tai kuolleita, kun itse käyttävät niitä tuotteita 🤔 Kummasti vain näyttävät voivan hyvin, lisääntyvän ja porskuttavan naailman suurimpana talousmahtina.
Kaikkea Ylen propagandaa ei kannata uskoa.
Valtion propaganda ja se että kiinalaisia on niin paljon, ettei vaikutuksia huomaa, toisin kuin esim Suomessa lisääntyvän lapsettomuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiintoisia nämä suomiytittäjien pelottelut. Maailman kauppa on vapaata ja sinä et määrää mistä ostan mitäkin.
Kohta et osta kun tulee laki että vain eurooppalaisista verkkokaupoista voi tilata. Kiina boikottiin.
Siirtyykö kännyköiden valmistus takaisin Suomeen? Voinko kuinka pian tulevaisuudessa ostaa Ruotsissa valmistetun tietokoneen?
Täällä on useampaan otteeseen selitetty mikä ero on siinä että ostaa Gigantista Kiinassa valmistetun tuotteen vs että tilaa sen itse suoraan Temusta. Ensimmäinen on ihan erilaisen laatu- ja turvallisuusvalvonnan piirissä, jälkimmäinen ei.
Miksi täällä jotkut kokevat asiakseen valvoa toisten toimintaa? Ja mitä turvallisuuteen tulee, vähän väliä Suomessa vedetään takaisin markkinoilta laitteita ja elintarvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut Temu kauppasovelluksesta useita kertoja. Joka kerta tuotteet ovat tulleet ajoissa ja niissä ovat olleet ominaisuudet. Temun kautta voit sinäkin shoppailla kuin biljonääri.
Mitkä ihmeen ominaisuudet? Mitä rikkautta on käyttää vähät rahansa huonoon ja vaaralliseen krääsään? Se ei ole biljonäärin valinta. Elämässä on muutakin kuin kuluttaminen.
Sieltä ostetaan mistä halvalla saadaan. Sori vaan kotimaiset kapitalistit ja yrittäjät. Katsokaas kun olette opettaneet meitä niin hyvin että osaamme jättää jo välikädet pois.
Olen tilannut sieltä jo useamman kerran ja aion tilata jatkossakin. Ihan sama mitä ulisettte, hoitakaa omat asianne, älkääkä sekaantuko muiden elämään. Ihme kyttäämistä, mitä se teille edes kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset yleensä tilaa netistä yhtään mitään? Varsinkaan kiinalaisia tuotteita. Minä en osta netistä koskaan mitään.
Kumpi on parempi, lentää itse Milanoon ostamaan vaatteita ja kenkiä vai tilata ne verkkokaupasta?
Minä lennän lontooseen 3 krt vuosi..
Ihanaa shoppailen, kulttuuria, musikaali, hyvää ruokaa..aaaah
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiintoisia nämä suomiytittäjien pelottelut. Maailman kauppa on vapaata ja sinä et määrää mistä ostan mitäkin.
Kohta et osta kun tulee laki että vain eurooppalaisista verkkokaupoista voi tilata. Kiina boikottiin.
Siirtyykö kännyköiden valmistus takaisin Suomeen? Voinko kuinka pian tulevaisuudessa ostaa Ruotsissa valmistetun tietokoneen?
Täällä on useampaan otteeseen selitetty mikä ero on siinä että ostaa Gigantista Kiinassa valmistetun tuotteen vs että tilaa sen itse suoraan Temusta. Ensimmäinen on ihan erilaisen laatu- ja turvallisuusvalvonnan piirissä, jälkimmäinen ei.
Miksi täällä jotkut kokevat asiakseen valvoa toisten toimintaa? Ja
Ne Temun roinat kun päätyy kirppareille, päiväkodeissa ja hiekkalaatikoilla muiden lasten käsiin ja suuhun jne.
Älkää tilatko Temusta yhtään mitään. Se on turhaa ja se on vastuutonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä jo
Kuka pakottaa ostamaan kirppareilta? Jos olet epäluuloinen, niin älä osta.
Ei olisi muuten ongelmaa ulkomailta tulevissa tuotteissa jos vaan täyttäisivät ne samat turvallisuusvaatimukset kuin normikaupoissa myytävät tuotteet. Minusta Temun pitäisi vastata siitä että Eurooppaan myytävät tuotteet on eurooppalaisten vaatimusten mukaiset. Ei riitä että "ohjeistavat myyjiä" kun jokainen tietää että kiinalaisia bulkkimyyjiä ei kiinnosta pätkän vertaa.
Ei tuolta kukaan järkevä tilaa mitään.
Temusta en ole oikein mitään löytänyt. En tarvitse veitsenteroittajaa tai aurinkolaseja. Jos joskus harvoin ostaa vaatteita niin yritän etsiä Suomesta laadukkaita. Ehkä jos olisi kasvukäisiä lapsia niin Temu voisi olla hyvä mutta uskaltaako lapsille antaa näitä ties millä aineilla kyllästettyjä tuotteita?
Olen Temun myötä aika pitkälti lopettanut kirppikseltä ostamisenkin, jos ei pysty varmuudella sanomaan että tuote ei ole Temusta. Onhan sitä kiinakrääsää tietysti ennenkin ollut, mutta ei tällaisia määriä.
Jostain syystä joidenkin ihmisten on pakko tulla whataboutisminsa kanssa puhumaan, että kuinka olisi myös ongelma x, y ja z! :D