Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää tilatko Temusta lasten leluja/tarvikkeita, kosmetiikkaa tai elektroniikkaa

Vierailija
15.06.2024 |

Leluissa ym on yleensä vaarallisia kemikaaleja ja muita turvallisuusriskejä, samoin kosmetiikassa on usein lyijyä ja ties mitä kemikaalia jotka on EU:ssa kielletty turvallisuussyistä. Elektroniikka ja sähkölaitteet on usein vaarallisia ja aiheuttavat paloturvallisuusriskin.

https://yle.fi/a/74-20093415 (lasten lelujen ongelmista)

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on rahat loppu ja siksi arkeen haetaan säästöä ostamalla asioita halvemmalla muualta.

Ne mainokset mitä olet Temusta nähnyt on 100% täysin turhaa muoviroinaa joita kenenkään ei pitäisi tilata. Toivon että Eu kieltäisi Temun ja muut vastaavat kiinakrääsäkaupat. Sitä samaa paskaa saa täältä kivijalkakaupoistakin ihan tarpeeksi.

Vierailija
42/102 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että kaikki kiinalaiset olisi sitten itse lapsettomia , psykoosissa tai kuolleita, kun itse käyttävät niitä tuotteita 🤔 Kummasti vain näyttävät voivan hyvin, lisääntyvän ja porskuttavan naailman suurimpana talousmahtina.

Kaikkea Ylen propagandaa ei kannata uskoa.

Ihme mutuilua, nyt fact check:

-USA on maailman suurin talousmahti, Kiina vain hyvä kakkonen. 

-Kiinan syntyvyys on aivan pohjamudissa, noin 1.1 per nainen. Nykyisen väestömäärän ylläpitäminen vaatisi n. 2.1 syntyvyyslukua. Eli ei ne kovin ahkerasti siellä lisäänny.

-Kiinassa on valtavasti ongelmia vaarallisten kuluttajatuotteiden kanssa, iho-oireita ja sokeutumisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että kaikki kiinalaiset olisi sitten itse lapsettomia , psykoosissa tai kuolleita, kun itse käyttävät niitä tuotteita 🤔 Kummasti vain näyttävät voivan hyvin, lisääntyvän ja porskuttavan naailman suurimpana talousmahtina.

Kaikkea Ylen propagandaa ei kannata uskoa.

Ei kiinalaiset käytä niitä tuotteita, tuota paskaa tehdään vain länsimaihin. 

Vierailija
44/102 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuon nyt tajuaa sanomattakin.

Vierailija
45/102 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut Temu kauppasovelluksesta useita kertoja. Joka kerta tuotteet ovat tulleet ajoissa ja niissä ovat olleet ominaisuudet. Temun kautta voit sinäkin shoppailla kuin biljonääri. 

Onpas falskia että joku ottaa tuon markkinoinnin tosissaan. Biljonäärien ei tarvitse ostaa lapsityövoimalla tuotettua halpisromua jotka eivät täytä laadun standardeja.

Vierailija
46/102 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on rahat loppu ja siksi arkeen haetaan säästöä ostamalla asioita halvemmalla muualta.

Ne mainokset mitä olet Temusta nähnyt on 100% täysin turhaa muoviroinaa joita kenenkään ei pitäisi tilata. Toivon että Eu kieltäisi Temun ja muut vastaavat kiinakrääsäkaupat. Sitä samaa paskaa saa täältä kivijalkakaupoistakin ihan tarpeeksi.

Ensinnäkin Temussa on edullisten hintojen lisäksi valtavat valikoimat verrattuna suomalaisten kauppojen surkeisiin valikoimiin ja siksi toiseksi jokainen voi keskittyä miettimään, miten omassa elämässä voi vähentää turhaa kuluttamista. Lentomatkailun ja ruokahävikin vähentämisestä olisi hyvä aloittaa. Olisi myös hyvä nähdä vihreän siirtymän ruma todellisuus: maailma ei todellakaan pelastu täyttämällä Suomi tuulivoimaloilla ja aurinkopaneeleilla ja sähköautoilla, vaan ihan yksinkertaisesti energian käyttöä vähentämällä.

Vierailija
47/102 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut Temu kauppasovelluksesta useita kertoja. Joka kerta tuotteet ovat tulleet ajoissa ja niissä ovat olleet ominaisuudet. Temun kautta voit sinäkin shoppailla kuin biljonääri. 

Onpas falskia että joku ottaa tuon markkinoinnin tosissaan. Biljonäärien ei tarvitse ostaa lapsityövoimalla tuotettua halpisromua jotka eivät täytä laadun standardeja.

Mutta sinullekin ovat maistuneet kotimaiset marjat ja maataloustuotteet, jotka on tuotu kuluttajien ulottuville ulkomaisen halpatyövoiman avulla?

Vierailija
48/102 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin Temussa on edullisten hintojen lisäksi valtavat valikoimat verrattuna suomalaisten kauppojen surkeisiin valikoimiin ja siksi toiseksi jokainen voi keskittyä miettimään, miten omassa elämässä voi vähentää turhaa kuluttamista. Lentomatkailun ja ruokahävikin vähentämisestä olisi hyvä aloittaa. Olisi myös hyvä nähdä vihreän siirtymän ruma todellisuus: maailma ei todellakaan pelastu täyttämällä Suomi tuulivoimaloilla ja aurinkopaneeleilla ja säh

Osa niistä tuotekuviata on tehty tekoälyllä. Mitä iloa siitä on, että on valtava valikoima paskaa? Ja miksi energian kulutusta pitäisi vähentää, jos käytössä on päästöttömät uusiutuvat energiamuodot?

Vierailija
49/102 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tilannut enkä tule ikinä tilaamaan yhtään mitään temusta. 

Vierailija
50/102 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään tilata temusta mitään. Vi.... jo nyt kivijalkakaupoissakin kiina pas.... nurkat täysi. Pesukoneet, televisiot yms. tehdään kiinassa.

Vierailija
51/102 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu-krääsäähän myydään Tori.fi:ssä paljon. En ikinä ostaisi mitään Temu-krääsää, en suoraan verkkokaupasta tai Tori.fi:stä.

Vierailija
52/102 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut Temusta projektorin ja aurinkopaneeleita. Hyvin ovat toimineet niin kuin pitääkin ja ennen kaikkea säästin todella ison summan kuin jos olisin ostanut samat Suomesta. Olisivat ehkä jopa olleet samoja. Kauppiaatkin tilaa Kiinasta ja myyvät tuotteet isolla voitolla eteenpäin.

Vierailija
53/102 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan kaiken temusta vastineena perskokkareiden hallituspolitiikalle. Loput eu:n verkkokaupoista.

Vierailija
54/102 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinullekin ovat maistuneet kotimaiset marjat ja maataloustuotteet, jotka on tuotu kuluttajien ulottuville ulkomaisen halpatyövoiman avulla?

Kerään marjat itse. Tälläkö yrität puolustella Temua? Säälittävää.

Vierailija
55/102 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin löytää vähintään 10 cm. korkeakorkoisia kesäsandaaleja. Tarjolla oli vain suomalaisten suosimia sämpyläkenkiä. Myyjä tokaisi että lähes kaikki nykyään tilaavat verkkokaupoista. Tähän on menty, kohta ei saa enää muuta kuin ruokaa kivijalkakaupoista.

Vierailija
56/102 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset yleensä tilaa netistä yhtään mitään? Varsinkaan kiinalaisia tuotteita. Minä en osta netistä koskaan mitään.

Vierailija
57/102 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin Temussa on edullisten hintojen lisäksi valtavat valikoimat verrattuna suomalaisten kauppojen surkeisiin valikoimiin ja siksi toiseksi jokainen voi keskittyä miettimään, miten omassa elämässä voi vähentää turhaa kuluttamista. Lentomatkailun ja ruokahävikin vähentämisestä olisi hyvä aloittaa. Olisi myös hyvä nähdä vihreän siirtymän ruma todellisuus: maailma ei todellakaan pelastu täyttämällä Suomi tuulivoimaloilla ja aurinkopaneeleilla ja säh

Oijoi! Nytpä täällä on oikea besserwisser. 

Vierailija
58/102 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen tästä kirppiskokemukseni, kun lapsi halusi ostaa lelun. Äiti sanoi sitten siihen, että se on halpamuovi krääsää Temusta, että ei osteta.

Ennen tuota ylen uutista en olisi tiennyt minkä takia äiti oli jyrkkä ostamaan lapsellensa lelua.

Vierailija
59/102 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset yleensä tilaa netistä yhtään mitään? Varsinkaan kiinalaisia tuotteita. Minä en osta netistä koskaan mitään.

Kumpi on parempi, lentää itse Milanoon ostamaan vaatteita ja kenkiä vai tilata ne verkkokaupasta?

Vierailija
60/102 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Cittarissa myytävät kiinalaistuotteet on tehty terveellisemmistä ja turvallisemmista ainesosista, vai?

Kyllä, koska tuotteet ja kiinalainen valmistaja on yleensä tarkastettu ja auditoitu ja niitä koskee eurooppalaiset laatuvaatimukset joita myös valvotaan.

Kun tilaat Temusta mitään tällaisia turvallisuusprosesseja ei ole, ja tuotteet sen mukaisia.

Sinulla on aika suuret luulot tuollaisista.

Ei siellä oikeasti mitään "auditointi ja tarkastusorganisaatiota" kiinaan lähetetä kun joku Tokmanni tilaa kontillinen krääsää.