Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nelikymppinen! Miltä näytät? Oletko mielestäsi nuorekas?

Vierailija
15.06.2024 |

Minä olen reilu nelikymppinen nainen. Nuoruuden hehku on tietenkin poissa, mutta en ole mielestäni ikäistäni vanhemman näköinen. En näytä esim. tädiltä. Olen ihan tyytyväinen tilanteeseen. 

Niin ja en meikkaa enkä värjää hiuksiani, jos sillä on jotain merkitystä.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa lainattua mutta:

"Nuo tunikat ja leggingsit oli käytössä nelikymppisillä 10-20 vuotta sitten. Nykyään käytetään farkkuja ja huppareita. Nuoriso pukeutuu eri tavoin. "

Tuo on kyllä ihan potaskaa, kyllä farkkuja, huppareita ja tennareita useimmat teinitkin käyttää. Tosin ne on sitten tällä hetkellä niitä mustia Unikko-huppareita ja löysiä farkkuja, ei tietenkään mitään 15 vuoden takaisia pillifarkkuja ja tyköistuvia huppareita.

Ne erot ovat niissä yksityiskohdissa, mitä ylempänä mainitsin. Kirjoitin tuon viestin missä kerroin pukeutuvani farkkuihin ja huppareihin. Minunkin farkkuni ja hupparini ovat löysät, mutta silti on päivänselvää pukeutumisestani, että en ole mikään teini. Vaikea selittää miksi. Farkkuja ja huppareitakin on monenlaisia.

Vierailija
82/98 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuullut paljon sitä, että olen vain kaunistunut ja miksi en ikäänny ollenkaan. Nyt olen hiukan lihonut ja tissit ovat kasvaneet, en tykkää yhtään, koska niistä tulee minusta sellainen matamimainen olo. Joten näytän varmaan ihan ikäiseltäni

N48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä, miltä minkäkin ikäisen nykyään enää "kuuluu" edes näyttää.

Olen 40 v, ja jos pelkät kasvot kuvattaisiin, niin voi olla että joku luulisi paljon nuoremmaksi. Näytän kasvoistani ihan samalta kuin 15 vuotta aiemmin, en tosin ole koskaan ollut nätti joten eipä siitä mitään hyötyä ole. En myöskään meikkaa joten meikkityylinkään perusteella ei voi päätellä mitään.

Mutta pukeudun hyvin tylsästi, en "tätimäisesti" (mitä se nykyään edes on?) vaan huppareihin ja farkkuihin ja mitä lie. Pukeudun tavalla joka oli "nuorekas" vielä 10 vuotta sitten, mutta ei minua kukaan kyllä parikymppiseksi luulisi. Katsokaa ympärillenne ja nuorilla on nykyään ihan omat tyylinsä: ei niissä mitään varsinaisesti uutta ja mullistavaa ole, mutta ne ovat silti sellaisia yksityiskohtia jotka näyttäisivät aika naurettavalta nelikymppisen päällä. On Y2K-napapaitoja ja TikTokista

"Tuskinpa näytät kasvoista 25-vuotiaalta,ei kukaan nelikymppinen näytä. Mutta miksi pitäisikään. "

No minä nyt satun näyttämään samalta kuin n. 15 vuoden takaisissa valokuvissa. Mutta kuten sanoin, en ollut nätti silloin enkä ole nätti nytkään, joten aika turha tällä olisi pullistella. Kukaan ei kääntyisi katsomaan vaikka näyttäisin teini-ikäiseltä itseltäni :D Onhan niitä monenlaisia ihmisiä, jotka näyttävät monta vuosikymmentä samalta, ja harvemmin ne mitään kaunottaria tai komistuksia ovatkaan.

Vierailija
84/98 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisotyylihän on nykyään niin mukavaa, että sopii tädillekin. 

Kun voi mekon ja hameen kanssa laittaa lenkkarit, niin tädin plantaarifaskiitti ei ärry. Paidat ja housut saa olla löysiä, jopa isoja, eli mukavia. Lisäksi ei haittaa, jos paidassa on joku "nolo" kuva tai mainos, se on vain plussaa (toki pitää ainakin väittää, että kulkee siinä Gran Canaria t-paidassa ironisesti!)  Vyölaukku on kätevä ja mä tykkään pitkistä sukista, niin ei kengän reuna hankaa vahingossakaan nilkkaa. 

Ihan kaikkea en kyllä suostu pistämään päälleni, raja menee niissä kuminauhavyötäröisissä nahkatakeissa, ne on mulle ikuisesti liiat mummomaisia! 

Vierailija
85/98 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 40 v, ja jos pelkät kasvot kuvattaisiin, niin voi olla että joku luulisi paljon nuoremmaksi. Näytän kasvoistani ihan samalta kuin 15 vuotta aiemmin, en tosin ole koskaan ollut nätti joten eipä siitä mitään hyötyä ole. En myöskään meikkaa joten meikkityylinkään perusteella ei voi päätellä mitään.

Mutta pukeudun hyvin tylsästi, en "tätimäisesti" (mitä se nykyään edes on?) vaan huppareihin ja farkkuihin ja mitä lie. Pukeudun tavalla joka oli "nuorekas" vielä 10 vuotta sitten, mutta ei minua kukaan kyllä parikymppiseksi luulisi. Katsokaa ympärillenne ja nuorilla on nykyään ihan omat tyylinsä: ei niissä mitään varsinaisesti uutta ja mullistavaa ole, mutta ne ovat silti sellaisia yksityiskohtia jotka näyttäisivät aika naurettavalta neliky

Meinaan että ihan jo iho on hormonimuutosten ja iän myötä erilainen kaks vitosella, kuin nelikymppisellä jolla on reilusti vähemmän kollageenia ja estrogeeniä kuin 15 vuotta sitten. Itse on vaan sokea omalle peilikuvalleen. 

Vierailija
86/98 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka ja meikkaan itseäni hillitysti. Pukeudun klassisen naisellisesti. Minun on sanottu näyttävän nuoremmalta mitä olen, mutta en tiedä onko se vaan kehu. Itseään on vaikea arvioida. 

Vierailija
87/98 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäripelko ja yöllinen narskutus on vienyt hampaat ja saanut kasvot "romahtamaan". Stressi on tuonut ryppyjä ja pistänyt syömään ylettömästi. En meikkaa,enää ja vaatteet on tyyliä mieheni t-paita,verkkarit  ja crocsit. Näytän luultavasti 60vuotiaalta,.

Vierailija
88/98 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä lähden etätyöpäivän jälkeen markettiin ilman meikkiä ja just niissä vaatteissa, kun olen päivän kotona ollut, en takuulla näytä nuorelta! Ja kuten joku aiemmin totesi, mielestäni vain vanha voi näyttää nuorekkaalta, joten sellaiseksi en itseäni suostu kutsumaan. 

Kun laittaudun ajatuksella, niin en usko näyttäväni ikälopulta. Ja ajatusmaailmaltani olen nuori, uskon sen itseasiassa vaikuttavan enemmän ikävaikutelmaan, kuin kasvojen juonteiden. 

Olen 45v.

Vierailija
89/98 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän nelikymppiseltä naiselta.

Vierailija
90/98 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ole olen nuori.

Vierailija
91/98 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pukeudun hyvin tylsästi, en "tätimäisesti" (mitä se nykyään edes on?) vaan huppareihin ja farkkuihin ja mitä lie. Pukeudun tavalla joka oli "nuorekas" vielä 10 vuotta sitten, mutta ei minua kukaan kyllä parikymppiseksi luulisi. Katsokaa ympärillenne ja nuorilla on nykyään ihan omat tyylinsä: ei niissä mitään varsinaisesti uutta ja mullistavaa ole, mutta ne ovat silti sellaisia yksityisko

"Meinaan että ihan jo iho on hormonimuutosten ja iän myötä erilainen kaks vitosella, kuin nelikymppisellä jolla on reilusti vähemmän kollageenia ja estrogeeniä kuin 15 vuotta sitten. Itse on vaan sokea omalle peilikuvalleen. "

No ehkä minulla oli sitten jo kaksvitosena vähemmän kollageenia ja estrogeenia kuin muilla ikätovereilla. Joka tapauksessa passikuvatkin näyttävät samalta.

92/98 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän saunanraikkaalta Raimo Helmiseltä kuulemma! Ja Alkossa on kysytty paperit vielä 39-vuotiaana kun ostin mökille tuliaisia vietäväksi. Muuten en kauhean paljon alkoholin kanssa läträä. Ja yleisesti ikäni arvioidaan n. 10-15 vuotta nuoremmaksi kuin olen. Niin ihan mieltä ylentävää näin runsaana nelikymppisenä. Toki sitten joskus kun tuo nuorekkuus yhtäkkiä katoaa, niin mitä jää jäljelle mietin joskus kesäilloin kun sade ropisee ikkunaan.

Vierailija
93/98 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa kohta 50 v kolkutella. 

Miltä näytän? Pituutta 171 cm, painoa 62 kg. Kunto kova liikuntaharrastuksista johtuen. Tummanruskeat harteille yltävät hiukset. Vielä ei yhtään harmaata ja menkat säännölliset.

Seuraan muotia, mutten lähde kaikkiin kotkotuksiin mukaan. Viihdyn korkokengissä ja pukeutumistyyli lähinnä klassinen.

Vierailija
94/98 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pukeudun hyvin tylsästi, en "tätimäisesti" (mitä se nykyään edes on?) vaan huppareihin ja farkkuihin ja mitä lie. Pukeudun tavalla joka oli "nuorekas" vielä 10 vuotta sitten, mutta ei minua kukaan kyllä parikymppiseksi luulisi. Katsokaa ympärillenne ja nuorilla on nykyään ihan omat tyylinsä: ei niissä mitään varsinaisesti uutta ja mullistavaa ole, mutta ne ovat silti sellaisia yksityisko

Jep, samalla kun nuorisotyyli muuttuu, muuttuu myös tätityyli ikäryhmien mukaan.

15-25v sitten caprit ja tunikat oli tätityyliä, nyt ne on mummotyyliä.

5-10v sitten tätityyliä oli "rock", nyt se alkaa olla jo täti-mummo rajalla.

Nykypäivin tätityyli on se mitä täti-ikäiset eli 40-55 pitivät nuoruudessaan, eli nimenomaan farkut, (tiukahko) huppari tai neuletakki, ja converset. Moni pitää itseään nuorekkaana kun "pukeutuu yhä niinkuin 2-kymppisenä" mutta se nimenomaan tekee sen tätityylin!

Tätityyliä on siis yleisesti ottaen tyyli, joka on selkeästi tiettyyn aikaan kiinnitetty kun se aika on mennyt 20-30v sitten. Eli esim tällä hetkellä ysärinlopun - 2000-alun tyyli. Sen sijaan ns. ajattomat tyylit eivät lähes ikinä ole tätityyliä, koska ne eivät vanhene samalla lailla kuin tietyn ajan muotityylit. Tämä pätee luonnollisesti myös hiuksiin ja meikkiin. 

Summa summarum tätityyliä on vanhentunut muoti sen kantajan nuoruudesta. 

Vierailija
95/98 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että näytän ihan ookoolta näin 39-vuotiaana. En ole koskaan esim. tupakoinut, mikä on kieltämättä auttanut pitämään ihon paremmassa kunnossa. Koetan nukkua tarpeeksi ja liikkua.

Mutta sitten kun katson oikeasti kuvia itsestäni parikymppisenä niin kyllä huomaan sen valtavan eron. :)

Eli joo, ehkä parempi jos vanhenemisen vain hyväksyy. Sellaista elämä on.

Vierailija
96/98 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43-vuotias nainen, luomu varpunen. Näytän vielä peilissä sopusuhtaiselta parilta parikymppisen poikaystäväni kanssa. Kaupan kassalla paperit tosin kysytään enää vain häneltä.

Kultani luuli minua noin kolmekymppiseksi, kun päädyimme yhteen. Hän on pari kertaa saanut aikaan kylmät väreet sanomalla minua nuorekkaaksi. Minulle se sana kertoo liiasta yrittämisestä ja taistelusta todellisuutta vastaan. En halua olla nuorekas, vaan paras versio itsestäni juuri tässä iässä. Siihen kuuluu liikunta, lepo, kauneudenhoito ja hyvä ravinto. 

Vierailija
97/98 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan joka sanoo itseään nuorekkaaksi ei kuitenkaan todellisuudessa sitä ole

Vierailija
98/98 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että näytän ihan ookoolta näin 39-vuotiaana. En ole koskaan esim. tupakoinut, mikä on kieltämättä auttanut pitämään ihon paremmassa kunnossa. Koetan nukkua tarpeeksi ja liikkua.

Mutta sitten kun katson oikeasti kuvia itsestäni parikymppisenä niin kyllä huomaan sen valtavan eron. :)

Eli joo, ehkä parempi jos vanhenemisen vain hyväksyy. Sellaista elämä on.

Oon nelikymppinen nainen enkä ihmettele yhtään että miehet on kiinnostuneita lähinnä nuorista naisista. Ne näyttää etenkin nyt vanhempana lähes kaikki joltain huippumalleilta. Nuorena se kuului vain asiaan ettei kellään ollut ryppyjä, oli pitkät ja tuuheat hiukset, sileä ja hohtava iho, pystytissit jne.