Nysse on täällä - linja-auto liikennöitsijöiden konkurssiaalto on alkanut
Linja-autot eivät saa reiteilleen tarpeeksi matkustajia joten edessä on konkurssiaalto jonka seurauksena liikennöitsijät sammuttavat moottorit ja laittavat auton seisontaan.
https://www.tyrvaansanomat.fi/uutiset/art-2000010500885.html
Kommentit (11)
Ketä kiinnostaa? Voit myös hankkia oman auton ja hyryyttää sillä. Tai käyttää junaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisivat synkronoida paremmin juna-aikataulujen kanssa kulkemisiaan. Tässä kerrankin ihmettelin että miten linja-auto lähtee viittä minuuttia ennen junan saapumisaikaa jatkamaan reittiään. Kannattaisi tähdätä siihen että junasta ehtisi matkustajia myös kyytiin, ettei tarvitse tyhjänä ajella.
Juuri näin. Kerran olin matkalla sellaiselle alueelle jonne kulkee bussi kerran tunnissa yhden toisen bussin päätepysäkiltä. No tämä alkuperäinen bussi sattui olemaan muutaman minuutin myöhässä ja mitä tekee tämä harvemmin kulkeva, lähtee käytännössä nenän edestä menemään eikä voinut odottaa sitä joka toi vaihtomatkustajia paikalle...
Vierailija kirjoitti:
Junilla pääsee edelleen
Ai myös Rääkkylään ja Kolille mm? Tipahdaoa kultapieni maan pinnalle ja katso kartasta rautatieverkko. Kävelisitkö mielelläsi noihin kohteisiin lähimmältä rautatieasemalta?
Koiviston auto taitaa omistaa suurimman osan liikennöitsijöistä. Kohta voi alkaa hintoja nostamaan kun ei ole kilpailua jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Junilla pääsee edelleen
Harmi vaan että kotoani on 70 kilometriä lähimmälle rautatieasemalle.
Vierailija kirjoitti:
Junilla pääsee edelleen
Eihän ne junat joka paikkaan kulje. Nytkin panostetaan Turun tunnin junaan eikä lisätä rautatieverkostoa.
Vierailija kirjoitti:
Koiviston auto taitaa omistaa suurimman osan liikennöitsijöistä. Kohta voi alkaa hintoja nostamaan kun ei ole kilpailua jäljellä.
Onnibussin hinnat ovat jo nousseet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiviston auto taitaa omistaa suurimman osan liikennöitsijöistä. Kohta voi alkaa hintoja nostamaan kun ei ole kilpailua jäljellä.
Onnibussin hinnat ovat jo nousseet.
Kyllähän sen nyt jokainen täysjärkinen tietää, ettei niillä hinnoilla ole kannattavaa. Tarkoitus oli vain nostaa yrityksen arvoa ja myydä sitten pois.
Vierailija kirjoitti:
Koiviston auto taitaa omistaa suurimman osan liikennöitsijöistä. Kohta voi alkaa hintoja nostamaan kun ei ole kilpailua jäljellä.
Juu. Omistavat muuten Onnibussin.
Luin just pitkän jutun missä haastateltiin pitkään ajaneita ammattikuskeja. Kalusto on nykyään hirveässä kunnossa (myös kaupunkiliikenteessä) ja lähes kaikissa autoissa varoitusvalotaulu on kuin joulukuusi, silti näillä rämillä autoilla painostetaan ajamaan. Ohjaus kuulemma puoltaa lähes kaikissa autoissa niin pahasti että jos päästät ratista irti ollaan hetkessä ojassa. Tuo oli ihan järkyttävää luettavaa kaikkinensa. Enää ei mennä turvallisuus vaan raha edellä. Ei jotenkin uskoisi että tämmöistä paskaa Suomessa. No, kyllä niitä onnettomuuksia on alkanutkin sattua.
Voisivat synkronoida paremmin juna-aikataulujen kanssa kulkemisiaan. Tässä kerrankin ihmettelin että miten linja-auto lähtee viittä minuuttia ennen junan saapumisaikaa jatkamaan reittiään. Kannattaisi tähdätä siihen että junasta ehtisi matkustajia myös kyytiin, ettei tarvitse tyhjänä ajella.