Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka harkinneet älypuhelimen vaihtamista peruspuhelimeen?

Vierailija
14.06.2024 |

Viime aikoina oon tätä miettinyt paljon, koska vietän ihan liikaa aikaa puhelimen äärellä. Harmi vain, ettei myydä pelkkää puhelinliittymää ilman nettiä enää. 

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 euron Nokialainen ilman nettiliittymää on ihan paras. Tuli taas väestökysely johon tarvittiin QR-koodi. No voi voi. Jää tekemättä.

Joo on mennyt avuttomaksi kun tällaisia ei enää lähetetä kirjeitse, johon voi vastata lomakkeella.

Itse olen tehnyt työtä jossa käsitellään kyselyiden vastauksia. Olisihan se toki kivaa syöttää niitä ensin käsin lomakkeista järjestelmään ennen kuin pääsee työtään oikeasti tekemään. 

Vierailija
42/82 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkisovellus, tunnusluvut. Melkein pakko olla älypuhelin, jos ei halua tehdä hankalaksi. Niitä tarvii kylläkin sen muutaman minuutin viikossa..

Tämän näplääminen kyl kukuttaa elämän. En edes muista parin minuutin päästä mitä selasin, sairasta

No mikä siinä on niin hankalaa nettipankkia käyttää ihan kunnolliselta tietokoneelta kerran kuussa? En ymmärrä miten siitä itikanpillun kokoiselta näytöltä on muutenkaan hyvä lukea ja havainnoida yhtään mitään. Kuin lukisit sanomalehteä tötterön läpi.

Yhden sanomalehden sijaan voin lukea useita eri lähteitä. En halua kaventaa maailmankuvaani. Nettipankkia käytän paljon aseammin, tänäänkin siirtynyt jo kahdesti lapselle rahaa.

Mitään someongelmaa minulla ei ole. En hukkaa aikaa turhaan puhelimella vaan katselen jotain hömppää,

Meni sinulta hyvin pointti ohi. Kyllä minullakin on kymmeniä välilehtiä auki 3 näytöllä pöytäkoneella. Ja lukemiseni sekä havainnointi on 20 kertaa nopeampaa kuin sinulla. Kannatta myös joskus ajatella ihan omilla aivoilla eikä vain sen älypuhelimen välityksellä. Se kun ei ihmisaivoja ja niiiden nopeutta ja psykologiaa voita mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. On kätevää kun kaikki on käden ulottuvilla. En halua erikseen istua sitten tietokoneelle hoitamassa asioita kun voin tehdä samat nyt vaikka junassa.

Itse hoitelen läppärillä asioita junassa. Vetolaukussa kulkee kätevästi mukana.

Minä olen 15-20 min ruuhkajunassa. Vähän hankala siinä alkaa läppäriä vetää esille. Uutisetkin voi kivasti lukea niillä matkoilla.

Välillä uutispimento tekisi hyvää kaikkien mielenterveydelle.

Ja ennenkaikkea somepimento...

Vierailija
44/82 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkisovellus, tunnusluvut. Melkein pakko olla älypuhelin, jos ei halua tehdä hankalaksi. Niitä tarvii kylläkin sen muutaman minuutin viikossa..

Tämän näplääminen kyl kukuttaa elämän. En edes muista parin minuutin päästä mitä selasin, sairasta

No mikä siinä on niin hankalaa nettipankkia käyttää ihan kunnolliselta tietokoneelta kerran kuussa? En ymmärrä miten siitä itikanpillun kokoiselta näytöltä on muutenkaan hyvä lukea ja havainnoida yhtään mitään. Kuin lukisit sanomalehteä tötterön läpi.

Yhden sanomalehden sijaan voin lukea useita eri lähteitä. En halua kaventaa maailmankuvaani. Nettipankkia käytän paljon aseammin, tänäänkin siirtynyt jo kahdesti lapselle rahaa.

Mitään someongelmaa minulla ei ole. En hukkaa aikaa

Sinulta kai meni pointti ohi. Minulla ei mene aikaa siihen että menen erikseen pöytäkoneen ääreen. Tänäänkään en ole ollut kotona melkein koko päivänä että voisin sen ääressä lapselleni rahaa laittaa tai uutisia lukea. Silti molemmat on onnistunut.

Vierailija
45/82 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis ollut vähän yli kolme vuotta käytössä nykyinen älypuhelin käytössä ja alkanut ilmoittamaan useasti päivän aikana tilan vähyydestä. Vaikka kuinka olen tyhjentänyt kaiken mahdollisen ja poistanut sivuhistorian, silti 92% käytössä. Alkaa mennä hernot enkä siksi aio hankkia mitään lisätilaa puhelimeen.

Ap

Vierailija
46/82 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. On kätevää kun kaikki on käden ulottuvilla. En halua erikseen istua sitten tietokoneelle hoitamassa asioita kun voin tehdä samat nyt vaikka junassa.

Mistä läppäriisi tulee yhteys nettiin?

Läppärissä on langaton verkkosovitin...

Vierailija
47/82 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 15-20 min ruuhkajunassa. Vähän hankala siinä alkaa läppäriä vetää esille. Uutisetkin voi kivasti lukea niillä matkoilla.

Ja ennenkaikkea somepimento...

Se some näyttäisi olevan ongelma. Tai siis ei some, vaan itsehillinnän puute. Sitä kannattaa harjoittaa vaikka siitä älypuhelimesta luopuisi.

Vierailija
48/82 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä puhelimia jotka saa peruspuhelimen tilaan mutta sitten jos on ihan pakko jotain paskasovellusta käyttää saa älyn klikattua hetkeksi päälle.

Vierailija
49/82 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 euron Nokialainen ilman nettiliittymää on ihan paras. Tuli taas väestökysely johon tarvittiin QR-koodi. No voi voi. Jää tekemättä.

Joo on mennyt avuttomaksi kun tällaisia ei enää lähetetä kirjeitse, johon voi vastata lomakkeella.

Itse olen tehnyt työtä jossa käsitellään kyselyiden vastauksia. Olisihan se toki kivaa syöttää niitä ensin käsin lomakkeista järjestelmään ennen kuin pääsee työtään oikeasti tekemään. 

Tuo on vielä pahempaa. Että syötetään vain kyselyt sisään ilman että kukaan edes vilkaisee mitä ne sisältää. Ei ihme ettei mikään toimi enää tässä maassa kunnolla. ;)

Vierailija
50/82 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo ku ei oo ollu älyluuria käytössä (on laatikossa oottamassa). Eräässä erityisesti nuorille suunnatussa vaatekaupassa myyjätyär viime kevväänä meinas etten saa kanta-asiakkaan liitttymisalennusta ku ei oo kunnon luuria mutta sekin asia selevisi. Kotona oottaa läppäri ja en tarvii kylillä ajankuluksi mittään netti-tms juttuja.  

Vierailija
51/82 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älypuhelinta voi käyttää ihan ihan yhtä älyttömästi kuin peruspuhelinta. Se on vain käyttäjästään kiinni mitä puhelimella tekee.

Ei voi, koska älypuhelin puuhastelee kaikkea itsekseen ja ilmoittaa sitten joka helvetin asiasta vaikka kuinka olisit estänyt ja lakkauttanut ja poistanut kaiken ylimääräisen.

Vierailija
52/82 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua elää tynnyrissä.

Ei tarvitsekaan. Parissa päivässä ei tynnyriin joudu.

Vaikka olisit kuukauden autiolla saarella et menettäisi mitään. Sen sijaan voisit jopa rentoutua ja miettiä ihan oikeita asioita omilla aivoillasi ilman pakkoärsykkeitä.

Vierailija
53/82 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä paperikartoilla kanssa suunnistat liikenteessä? Eihän nyt navigaattori? Kyllä ennen oli kaikki paremmin 🤭😆🤪🤪🤣

Vierailija
54/82 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei muka kaikkea sitä tarpeellista ja hyödyllistä mitä vaan nyt älykännykällä  voi tehdä , voi tehdä läppärilläkin ?!

Ainakaan minulla se ei tuota mitään vaikeuksia.

Puhelimeni taas on vain ,tosiaankin, pelkkä PUHELIN  (sanan perinteisessä merkityksessä siis vain, mutta toki mukana kännykkänä kätevästi, yleensä käsilaukussa kulkien tai kotona ollessani olohuoneen pöydällä pitämänäni ).

Digikamerakin minulla  muuten on, mutta siis omana erillisenä laitteenaan ja välineenään  sekin.

Vierailija
55/82 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa harmi on, ettei esim. Kruoka-sovelluksen mobiilietuja voi käyttää ilman älypuhelinta. Eriarvoisuutta tässä. 

Vierailija
56/82 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaako jotain, jos käy pyytämässä operaattorilta sim-kortin, jolla pääsee myös vanhaan puhelimeen eli on reunat? Älypuhelimessa kun toimii nano, joka ei käy vanhaan puhelimeen. 

Hanki SIM-adapteri.

Vierailija
57/82 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. Siinä on tarpeellisia toimintoja, mutta en ole puhelin kädessä koko ajan. Puhelin saattaa olla laukussa koko päivän ja illalla sitten illalla katson viestit. Netissä käyn yleensä läppärillä kuten nytkin. 

Vierailija
58/82 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älypuhelinta voi käyttää ihan ihan yhtä älyttömästi kuin peruspuhelinta. Se on vain käyttäjästään kiinni mitä puhelimella tekee.

Ei voi, koska älypuhelin puuhastelee kaikkea itsekseen ja ilmoittaa sitten joka helvetin asiasta vaikka kuinka olisit estänyt ja lakkauttanut ja poistanut kaiken ylimääräisen.

Mistä sulle ilmoittaa? Olen poistanut niitä ilmoituksia a puhelin on hyvin hiljainen nykyään. 

Vierailija
59/82 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole harkinnut, koska osaan itse kontrolloida tekemiseni.

Joku kännykkäriippuvuus on oire suuremmasta henkisestä vajeesta.

Vierailija
60/82 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle älypuhelin on pelkästään hyödyllinen. Olen itse enemmänkin vaikeassa riippuvuussuhteessa pöytäkoneella istumiseen. Vuodesta 2001 lähtien.