Onko muita, jotka harkinneet älypuhelimen vaihtamista peruspuhelimeen?
Viime aikoina oon tätä miettinyt paljon, koska vietän ihan liikaa aikaa puhelimen äärellä. Harmi vain, ettei myydä pelkkää puhelinliittymää ilman nettiä enää.
Kommentit (82)
En. On kätevää kun kaikki on käden ulottuvilla. En halua erikseen istua sitten tietokoneelle hoitamassa asioita kun voin tehdä samat nyt vaikka junassa.
Vierailija kirjoitti:
En. On kätevää kun kaikki on käden ulottuvilla. En halua erikseen istua sitten tietokoneelle hoitamassa asioita kun voin tehdä samat nyt vaikka junassa.
Itse hoitelen läppärillä asioita junassa. Vetolaukussa kulkee kätevästi mukana.
Maksaako jotain, jos käy pyytämässä operaattorilta sim-kortin, jolla pääsee myös vanhaan puhelimeen eli on reunat? Älypuhelimessa kun toimii nano, joka ei käy vanhaan puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankkisovellus, tunnusluvut. Melkein pakko olla älypuhelin, jos ei halua tehdä hankalaksi. Niitä tarvii kylläkin sen muutaman minuutin viikossa..
Tämän näplääminen kyl kukuttaa elämän. En edes muista parin minuutin päästä mitä selasin, sairasta
No mikä siinä on niin hankalaa nettipankkia käyttää ihan kunnolliselta tietokoneelta kerran kuussa? En ymmärrä miten siitä itikanpillun kokoiselta näytöltä on muutenkaan hyvä lukea ja havainnoida yhtään mitään. Kuin lukisit sanomalehteä tötterön läpi.
Yhden sanomalehden sijaan voin lukea useita eri lähteitä. En halua kaventaa maailmankuvaani. Nettipankkia käytän paljon aseammin, tänäänkin siirtynyt jo kahdesti lapselle rahaa.
Mitään someongelmaa minulla ei ole. En hukkaa aikaa turhaan puhelimella vaan katselen jotain hömppää, tai vaikka palstailen, kun ei muutakaan olisi.
Vierailija kirjoitti:
Juu!
Ainoa vaikeus olisi sitten esim. bussiaikataulujen tarkastelu ja kuvien napsiminen
Joku tosi vanha luuri toimis varmaan kans
Monestiko katselet ottamiasi kuvia? Tai onko niistä varakopioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 15-20 min ruuhkajunassa. Vähän hankala siinä alkaa läppäriä vetää esille. Uutisetkin voi kivasti lukea niillä matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Maksaako jotain, jos käy pyytämässä operaattorilta sim-kortin, jolla pääsee myös vanhaan puhelimeen eli on reunat? Älypuhelimessa kun toimii nano, joka ei käy vanhaan puhelimeen.
Adaptereita myydään ja kai sim-korteissa yhä on ne kaikki koot mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 15-20 min ruuhkajunassa. Vähän hankala siinä alkaa läppäriä vetää esille. Uutisetkin voi kivasti lukea niillä matkoilla.
Välillä uutispimento tekisi hyvää kaikkien mielenterveydelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua elää tynnyrissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekaan. Parissa päivässä ei tynnyriin joudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adaptereita myydään ja kai sim-korteissa yhä on ne kaikki koot mukana.
Nykyisessä simissä ei ollut reunoja. En tiedä miksei operaattori antanut sellaista, jonka voi muunnella eri puhelimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekaan. Parissa päivässä ei tynnyriin joudu.
Ai tarkoitit paria päivää. Eihän parissa päivässä edes tapahdu mitään että voisi sanoa olleensa pimennossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankkisovellus, tunnusluvut. Melkein pakko olla älypuhelin, jos ei halua tehdä hankalaksi. Niitä tarvii kylläkin sen muutaman minuutin viikossa..
Tämän näplääminen kyl kukuttaa elämän. En edes muista parin minuutin päästä mitä selasin, sairasta
No mikä siinä on niin hankalaa nettipankkia käyttää ihan kunnolliselta tietokoneelta kerran kuussa? En ymmärrä miten siitä itikanpillun kokoiselta näytöltä on muutenkaan hyvä lukea ja havainnoida yhtään mitään. Kuin lukisit sanomalehteä tötterön läpi.
Kaikilla ei ole varaa sekä puhelimeen että läppäriin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu!
Ainoa vaikeus olisi sitten esim. bussiaikataulujen tarkastelu ja kuvien napsiminen
Joku tosi vanha luuri toimis varmaan kans
Monestiko katselet ottamiasi kuvia? Tai onko niistä varakopioita?
Olen eri mutta minä teetän kuvia. En itse pahemmin ota mutta niistä mitä kaverit ottaa kun ollaan yhdessä jossain ja joita sitten jaetaan ryhmäkeskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole varaa sekä puhelimeen että läppäriin
Sepä olisikin kivaa kantaa mukana tuota ikuisuuden vanhaa läppäriä jolta avautuminen vie 10min. Mistä minä siihen edes netin jakaisin jos ei olisi puhelinta? Ei meillä ole kotona nettiä muualla kun ei sitä tarvitse. Jos katsotaan joku leffa niin senkin ajan jaetaan puhelimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä läppäriisi tulee yhteys nettiin?
Turhaan menee hukkaan aika eikä tule tehtyä muuta. Pahinta on, etten osaa hillitä itseäni yksin ollessani vaikka olisi paljon muutakin hyödyllisempää tekemistä. Aika menee s-postien ja somen tarkistamiseen+kyselyjen täyttämiseen. Väilllä laitan arvontojakin ja niitä innostun liikaakin laittamaan. Joskus vain jämähdän lukemaan uutissivustojen juttuja.
Jos tahdot pelkän puhelinliittymän,ostat prepaidin. Et tarvitse älyluuria yhtään mihinkään,jos sinulla on esim läppäri. Peruspuhelimen voi kyllä yhä ostaa,mutta se on siis vain puheluita ja viestejä varten,etkä voi vastaanottaa esim. multimediaviestejä. Itse olin kaukaa viisas ja hankin älyttömän luurin jo vuosia sitten,lisäksi pari varapuhelinta,joissa ei ole mitään nettitoimintoja. Voi tulla aika,jolloin sinun on selvittävä täysin ilman nettiä/puhelinta jos et halua osallistua esim.pakkosirutukseen.
Vierailija kirjoitti:
20 euron Nokialainen ilman nettiliittymää on ihan paras. Tuli taas väestökysely johon tarvittiin QR-koodi. No voi voi. Jää tekemättä.
Joo on mennyt avuttomaksi kun tällaisia ei enää lähetetä kirjeitse, johon voi vastata lomakkeella.
Niinpä ja entäs videoiden katselu? Itse todellakin mieluummin vietän laatuaikaa älytv:n äärellä katsoen suurelta näytöltä esim. kiinnostavia somettajien matkailuvideoita tms. Paljon mukavampaa kuin pikkuruudulta töllöttää ja näiden videoiden katselu on aina kuin pieni juhlahetki, kun niitä ei tule jatkuvasti töllötettyä, vaan vain silloin, kun on vapaalla ja kotona. Ja silloinkin ehtii harvemmin, kun elämässä niin paljon muuta mielenkiintoista puuhaa : )