Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Orpo: ääriliikkeille ei mitään sijaa yhteiskunnassa, ne pitää kitkeä pois

Vierailija
14.06.2024 |

Pääministeri Orpo tuomitsee Oulun puukotuksen, mutta ei hahmota, millä tavalla hallituksen menoleikkaukset ja hallitusyhteistyö perussuomalaisten kanssa ruokkivat ongelmaa.

"Ääriliikkeille ei pidä olla mitään sijaa yhteiskunnassa. Niiden kasvu pitää pysäyttää ja kitkeä pois, sen eteen täytyy tehdä kaikki. Hallitus on täysin sitoutunut turvallisen Suomen rakentamiseen ja kaikkeen siihen työhön, miten tällaiset voitaisiin välttää."

"Toinen asia on se, että pidämme huolta tästä tasa-arvoisesta ja hienosta yhteiskunnasta. Että ei anneta sijaa ääriajattelun nousulle. Siksi hyvinvointiyhteiskunnan pelastaminen ja ylläpito on niin tärkeää."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010501062.html

Kommentit (339)

Vierailija
221/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääministeri Orpo tuomitsee Oulun puukotuksen, mutta ei hahmota, millä tavalla hallituksen menoleikkaukset ja hallitusyhteistyö perussuomalaisten kanssa ruokkivat ongelmaa.

Aloittajan mielestä varmaankin asumistuen palautus 25.6€ olisi estänyt tragediaa tapahtumasta. Miten joku voi olla näin naiivi.

Etkö sinä todella näe mitä tässä maassa tapahtuu, mitä muissa tapahtuu? Oikeasti?

R i k a s t a j a t ottaa maatamme haltuunsa, sitä tapahtuu.

Globaaleja pelinappuloita niin kuin mekin.

Ei suuryritykset ja poliitikot meistä välitä.

Yritä kuunnella ajatuksella Michael Jacksonin They don't really care about us. 

Näin.

Vierailija
222/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalifornian yliopiston taloustieteen professori antoi eilen haastattelun Helsingin Sanomille. Kannattaa lukea, jos kiinnostaa, miksi yhä suuremmalla osalla ihmisistä menee huonosti myös Suomessa.

https://www.hs.fi/talous/art-2000010481048.html

Eihän tällä ollut mitään tekemistä Suomen tai suomalaisten kanssa. Suomessa on korkea verotus ja Amerikassa verotus on täysin erilainen. En ehdi tähän etsimään korkeinta veroluokkaa Amerikassa, mutta hyvin paljon matalampi, kuin Suomessa. Siellä myös verosuunnittelu on täysin erilaista. Maksan itse Amerikkaan veroja, joten aihe on todella tuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakentavaa keskustelua ei vaan synny, vaikka olin jo samaa mieltä monesta asiasta, joita äärioikeiston kannattaja ehdotti. Sen sijaan minulle huudetaan intersektionaalisesta feminismistä ja muita haukutaan vassareiksi.

Äärioikeiston ongelma on, että se ei oikeasti halua ratkaista yhteiskunnallisia ongelmia, vaan haluaa päästä valtaan ja pysyä siellä. Se on jo nähty Puolassa ja Unkarissa.

Äärioikeiston trollien kanssa ei synny rakentavaa keskustelua.

Vierailija
224/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krhm.

M A T U T

V I T T U U N.

Kiitos.

T. Riikkuli

Riikkuli ei ole yksin.

Vierailija
225/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakentavaa keskustelua ei vaan synny, vaikka olin jo samaa mieltä monesta asiasta, joita äärioikeiston kannattaja ehdotti. Sen sijaan minulle huudetaan intersektionaalisesta feminismistä ja muita haukutaan vassareiksi.

Äärioikeiston ongelma on, että se ei oikeasti halua ratkaista yhteiskunnallisia ongelmia, vaan haluaa päästä valtaan ja pysyä siellä. Se on jo nähty Puolassa ja Unkarissa.

Edelleenkin, mikä ihmeen "äärioikeisto"? Ja kuka sellaista edes haluaisi nähdä missään vallankahvassa? Persutr eivät ole mitään äärioikeistoa nähneetkään.

Olet nielaissut intersektionaalisen valtamediassakin viljellyn diskurssin äärioikeistosta, jota ei käytännössä ole olemassakaan, olitpa sitten itse aatteen kannattaja taikka et.

Totuudellisuudesta olet vastuussa vain itse itsellesi, minä en voi muuta kuin iskeä asiat pöytään niin kuin minä ne lahjomatto

Persut ovat äärioikeistoa ja sinä ilmeisesti haluat nähdä heidät vallan kahvassa ainakin kirjoituksistasi päätellen.

Vierailija
226/339 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on itse äärioikeistolainen liike ja aina hyökkäämässä köyhien kimppuun & romuttamassa Suomen valtiota.

Vierailija
227/339 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subversiiviset ja terroristiset äärivasemmistolaiset liikkeet ja järjestöt kuten Antifa, Elokapina sekä Varisverkosto tulee estää ja julistaa laittomiksi Suomessa.

Vierailija
228/339 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kitkepä sitten Petteri, voit aloittaa hallituksesta. Noni, sitten hopi-hopi, saa suorittaa.

Vierailija
229/339 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)"Ne pitää kitkeä pois" tv pääministeri...hmm rikkaruohot kitketään

2)Ristiinviestintää pm.llä:

Rydman ei kelpaa/ kelpaisi kokoomuksen ministeriksi  mutta perussuomalaisten ministerinä hän on hoitanut tehtävänsä hyvin...whaat

Vierailija
230/339 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn voi aloittaa 🤡 hallituksen lopettamisella.

Saa suorittaa, arvon EK:n lapanen!

Vierailija
231/339 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpossa on just se vika että se on selkärangaton nahjus joka koittaa olla kaikkien kaveri, vaikka vastapuolta ei kiinnostaisi kaveruus pätkääkään vaan ainoastaan tuollaisen naiivin hölmön hyväksikäyttö.

Joskus pitäisi kasvattaa selkäranka tai jää ikuisesti tossun alle. 

Vierailija
232/339 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia maahamme on sitten päästetty ja päästetään lähi-idästä ja muualta konfliktialueilta tulleita ääri-islamistissa terrorijärjestöissä taistelleita terroristeja ja heidän perheitään maahamme vaarantamaan kansallisen turvallisuuden. Juhlapuheiden sijaan konkreettisia tekoja.

Vierailija
233/339 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äärioikeiston trollien kanssa ei synny rakentavaa keskustelua.

Jos kuljet joka paikassa hokemassa miten "vastapuoli" on äärioikeisto niin et oikeasti edes yritä keskustella. Tuon varisvasemmiston taktiikkana (ja samalla median koska nuo on suoraan toimituksissa) on painostaa vastapuoli loputtomiin myönnytyksiin keinolla millä hyvänsä.

Kuten nää loputtomat tekemällä tehdyt kohut persuistakin näyttää. Ei tarvita edes faktoja, senkun koko massiivinen punaviherpuolueiden ja noiden jättimäisen organisoidun aktivistiporukan ja median yhteishokeminen että joku asia on ongelma ja sitten vaaditaan loputtomiin anteeksipyyntöjä ja lopulta mikään ei riitä. Kun sama kuvio näkyy kymmeniä kertoja peräkkäin ihan samanlaisena niin ei tarvitse enää arvailla että mitä nuo yrittää. 

Vierailija
234/339 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kitkepä sitten Petteri, voit aloittaa hallituksesta. Noni, sitten hopi-hopi, saa suorittaa.

Sinähän tajuat että jos ääriliikkeet kitketään niin samalla katoaa suuri osa vasurien änkyräporukasta häkkiin? Suuri osa palstaspämmijöistä mukaanlukien kun katsoo miten sujuvasti nuo suoltaa solvaavaa ja loukkaavaa ja erityisen agressiivista tekstiä persuista ja kokoomuksesta. 

Vierailija
235/339 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin, mikä ihmeen "äärioikeisto"? Ja kuka sellaista edes haluaisi nähdä missään vallankahvassa? Persutr eivät ole mitään äärioikeistoa nähneetkään.

Olet nielaissut intersektionaalisen valtamediassakin viljellyn diskurssin äärioikeistosta, jota ei käytännössä ole olemassakaan, olitpa sitten itse aatteen kannattaja taikka et.

Totuudellisuudesta olet vastuussa vain itse itsellesi, minä en voi muuta kuin i

Persut ovat äärioikeistoa ja sinä ilmeisesti haluat nähdä heidät vallan kahvassa ainakin kirjoituksistasi päätellen.

Jonkun moskovan punavariksen julistuksilla ei ole mitään arvoa joten suksihan sulkemaan se ikkuna ettei tuuli puhalla sinua pihalle. 

Vierailija
236/339 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpohan edustaa itse ääriliikettä.

Vierailija
237/339 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS on konservatiivipuolue. Ei lähimainkaan ääriliike. Vasemmiston mielestä kaikki muut on äärioikealla.

Vierailija
238/339 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea tyranni toi Orpo. Heti kitkemässä pois ei-toivottua ainesta yhteiskunnasta.

Mutta vain yhdenlaista ainesta. Ne muut aineet on rikkaus.

Olen aivan samaa mieltä kuin Orpo. Pois vaan kaikki sh aria lakia noudattavat islamistit, äärivasemmistolaiset kommari-putinistit ja äärioikeistolaiset nat sit.

Ajatelkaa mikä rauhan tyyssija Suomesta tulisi kun nämä kaikki haitalliset saataisi poistettua. Ei huumeita, ei raiskauksia, ei tappoja. Tai ainakin äärimmäisen harvoin.

Juuri näin! Täällä kinaa vihervasemmistolaiset ja kokoomus-perussuomalaiset ihan turhaan.

Kummallakin on nuo kolme ääriliikettä. Mus limit, radikaalit äärivasemmistolaiset ja ääri oikeistolaiset nat sit.

KAIKKI ääriajattelu on haitallista. Piste. Vetäkää henkeä ja ottakaa pää pois ahterista ja katsokaa peiliin. Jos me tolkun ihmiset yhdistämme voimamme ja teemme kaikkemme, että nämä ääriajattelut saadaan latistettua/poistettua Suomesta, Suomesta tulee taas hyvä paikka asua,.

Vierailija
239/339 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea tyranni toi Orpo. Heti kitkemässä pois ei-toivottua ainesta yhteiskunnasta.

Olen aivan samaa mieltä kuin Orpo. Pois vaan kaikki sh aria lakia noudattavat islamistit, äärivasemmistolaiset kommari-putinistit ja äärioikeistolaiset nat sit.

Ajatelkaa mikä rauhan tyyssija Suomesta tulisi kun nämä kaikki haitalliset saataisi poistettua. Ei huumeita, ei raiskauksia, ei tappoja. Tai ainakin äärimmäisen harvoin.

Juuri näin! Täällä kinaa vihervasemmistolaiset ja kokoomus-perussuomalaiset ihan turhaan.

Kummallakin on nuo kolme ääriliikettä. Mus limit, radikaalit äärivasemmistolaiset ja ääri oikeistolaiset nat sit.

KAIKKI ääriajattelu on haitallista. Piste. Vetäkää henkeä ja ottakaa pää pois ahterista ja katsokaa peiliin. Jos me tolkun ihmiset yhdistämme voimamme ja teemme kaikkemme, että nämä ääriajattelut saadaan latistettua/poistettua Suomesta, Suomesta tulee taas hyvä paikka asua,.

Totta, vaatisi vaan paljon. Koko media kentän, yliopistojen ja syyttäjien "puhdistuksen". Nämä kun ovat mielestäni kallellaan vihervasemmistoon päin, ihmisten aivopesusta ei tule loppua. Ja sitä myötä, se osa kansasta, joka on helpoiten vietävissä, eli lähinnä nuoriso ja heikkolahjaiset, laulavat vihervasemmiston lauluja.

Vierailija
240/339 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAIKKI ääriajattelu on haitallista. Piste. Vetäkää henkeä ja ottakaa pää pois ahterista ja katsokaa peiliin. Jos me tolkun ihmiset yhdistämme voimamme ja teemme kaikkemme, että nämä ääriajattelut saadaan latistettua/poistettua Suomesta, Suomesta tulee taas hyvä paikka asua.

Muistat varmaan miten kiihkoissaan media (eli punavarikset) oli julistamassa että keskilinjan maltilliset (eli tolkun ihmiset) on ääriliike kun ei asetu täysillä heidän rinnalleen pahaa "äärioikeistoa" vastaan.

Tuo vaan kuvaa sitä miten keskilinjan maltillisilla on vastassaan sekä ääriliikkeet että vielä mediakin joka on kadottanut omat muuminsa laaksostaan tässä 2000-luvulla lopullisesti. Noille voi tietty tuhat kertaa koittaa selittää että tuo äärimmilleen viety poliittinen kahtiajako jota media edistää koko voimallaan on vain putlerin etu ja hybridioperaatio, mutta ei nuo kuuntele kun oma kultti kertoo ainoat totuudet jota nuo kuuntelee. Uskonnollisiin kultteihin on turha vedota järjellä kun nuo on korvannut sen uskolla.