Jalkapallon EM 2024 Official
Tänään alkaa! Joko on kisakatsomot pystyssä? Oi onnea tulevat viikot :)
Kommentit (4757)
Oho oho, työjuhta Pepe vaihtoon.
Miksi selostajat kuvailevat näitä häiriköitä, vaikka heille ei pitäisi antaa mediahuomiota? Toki pitää kertoa, miksi peli on katkolla, mutta osa kuvailee yksityiskohtaisesti, mitä häirikkö touhuaa.
Suomen kansalainen on eri asia kuin suomalainen. Yllättävän moni tällä palstalla ei tajua tätä. Ja mainitulla Diogolla ei edes ole 100% DNA:sta Suomesta, joten senkin puolen täysin turhaa vänkäämistä sinulta. Mikä siinä on niin vaikeaa myöntää, että Suomen maajoukkueessa pelaa puoliksi portugalilainen mies?
Ihmiset löytää nykymaailmassa pariutumiskumppanin yli valtioiden rajojen. Monella eurooppalaisella on enemmän sekoittunut DNA jo aiempien vuosituhansien aikana kuin täällä periferiassa, josta älykkäämmät ihmiset ovat älynneet pysyä poissa. Maajoukkueessa pelaaminen menee passin ja kansalaisuus lakien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Peli on jo selvä, joten ihan viisasta säästellä ns. iäkästä pelaajaa.
Niin vaan on jo toinen henkilö päässyt ottamaan selfieitä Ronaldon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pysytäänpä asiassa: nyt on käynnissä TUR-POR-peli, ei Suomen maajoukkueen peli tai eugeniikan luento.
Turku-Pori?
Cristiano Ronaldo, 39 on syntynyt samana vuonna kuin Suomen edellinen pääministeri.
Siis mitä hittoa? Onko tuo Pepe se sama mies, joka pelasi jo 90-luvulla, kun olin lapsi???
t. tietämätön satunnaiskatsoja
Vierailija kirjoitti:
No, sehän on vasta 41.
Lepotauko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saas nähdä tekeekö Ronaldo maalia tässä matsissa.
Vähän taisi sattua sieluun sen maalin antaminen Brunolle 😅
Itse asiassa mä tulkitsin kyllä eleitä niin, että mielellään otti syöttöpisteen siitä ja antoi toisen viimeistellä. Ehkä katsoin väärin... mutta näytti siltä että "uhrasi" itsensä pelin vuoksi.
...ja siis syy oli se, että luki tilanteen: veskari oletti ilman muuta Ronaldon vetävän, joten tiesi maalihanan olevan auki vieruskaverin jalan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä hittoa? Onko tuo Pepe se sama mies, joka pelasi jo 90-luvulla, kun olin lapsi???
juonsi musacorneria
Vierailija kirjoitti:
Suomen kansalainen on eri asia kuin suomalainen. Yllättävän moni tällä palstalla ei tajua tätä. Ja mainitulla Diogolla ei edes ole 100% DNA:sta Suomesta, joten senkin puolen täysin turhaa vänkäämistä sinulta. Mikä siinä on niin vaikeaa myöntää, että Suomen maajoukkueessa pelaa puoliksi portugalilainen mies?
Ihmiset löytää nykymaailmassa pariutumiskumppanin yli valtioiden rajojen. Monella eurooppalaisella on enemmän sekoittunut DNA jo aiempien vuosituhansien aikana kuin täällä periferiassa, josta älykkäämmät ihmiset ovat älynneet pysyä poissa. Maajoukkueessa pelaaminen menee passin ja kansalaisuus lakien mukaan.
Näköjään ei sinuakaan ole älyllä siunattu, kun et osaa erottaa genetiikkaa ja avioitumista toisistaan. Ei se muuta lasten geenejä 100% suomalaisiksi, vaikka sinä olet nainut ulkomaalaista. Päinvastoin. Juuri sen naimisen takia lapsesi eivät ole perimältään 100% suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa mä tulkitsin kyllä eleitä niin, että mielellään otti syöttöpisteen siitä ja antoi toisen viimeistellä. Ehkä katsoin väärin... mutta näytti siltä että "uhrasi" itsensä pelin vuoksi.
Onnitteluhymy oli irvistys, niin siksi ajattelin, että välttämättä ei ihan vilpittömän iloinen ollut, mutta tottakai homma piti Portugalin eduksi hoitaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei ole 100% suomalainen, kun isä on portugalilainen. Turhaan kiukuttelet faktoja vastaan. Ulkomaalainen vanhempi nimenomaan tekee se, että ihminen ei ole 100% suomalainen, vaan ainoastaan 50% suomalainen. Eikä siinä ole mitään pahaa, joten senkin puoleen riehut turhaan."
Niin, ja nimenomaan se että on puoliksi erimaalainen geneettisesti ei kumoa sitä että on suomalainen. Jos Suomessa kasvaa syntymästään asti ja elämänsä elää, on silloin täysin suomalainen. Voi olla siis jotain muutakin yhtä aikaa.
Suomen laki kertoo, kuka on suomalainen, ei siitä tarvitse kiistellä.
Olen itse ruskeasilmäinen ja tummat hiukset, DNA on 100 prossaa Suomesta. Ei ulkonäöstä voi päätellä, kuka on suomalainen.
Sinä olet nyt se joka jauhaa DNAn prosenteista kun me muut puhutaan kansallisidentiteetistä. Luulet jotenkin nokkelasti näpäyttävästi muita vaikka oikeasti puhut vain eri asiasta. Geeneiltään 50% suomalainen ja 50% portugalilainen voi olla identiteetiltään 100% suomalainen. Tai kokea itsensä täysin suomalaiseksi ja täysin portugalilaiseksi yhtä aikaa. Tai vaikka olis 1% tai 0% suomalaisia geenejä, voi silti olla täysin suomalainen - identiteetiltään ja passiltaan.
39-vuotias on jo liian vanha ammattijalkapalloilijaksi. Toisaalta tänä vuonna 39 vuotta täyttävä on liian nuori ihmiseksi, jonka nousemisesta kotimaansa pääministeriksi tulee tänä vuonna 5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelannut 90-luvulla joukkueissa, joista meillä Suomessa tiedettäisiin. Sai Portugalin kansalaisuuden 2007, joten sitä ennen ei ole myöskään Portugalin maajoukkueessa pelannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnitteluhymy oli irvistys, niin siksi ajattelin, että välttämättä ei ihan vilpittömän iloinen ollut, mutta tottakai homma piti Portugalin eduksi hoitaa
Ei siltä lähde enää normaalia hymyä kun naama on niin kiristelty...
Sinä olet nyt se joka jauhaa DNAn prosenteista kun me muut puhutaan kansallisidentiteetistä. Luulet jotenkin nokkelasti näpäyttävästi muita vaikka oikeasti puhut vain eri asiasta. Geeneiltään 50% suomalainen ja 50% portugalilainen voi olla identiteetiltään 100% suomalainen. Tai kokea itsensä täysin suomalaiseksi ja täysin portugalilaiseksi yhtä aikaa. Tai vaikka olis 1% tai 0% suomalaisia geenejä, voi silti olla täysin suomalainen - identiteetiltään ja passiltaan.
Ei kukaan ole mistään identiteetistä sanonut sanaakaan. Ihan on puhuttu suomalaisuudesta, joka tarkoittaa paljon muutakin kuin identiteettiä. Tosin hyvin tyypillisesti lapset, joilla on kahta eri kansalaisuutta olevat vanhemmat, ovat myös identiteetiltään vain osin suomalaisia. Sinulla on outo tarve yrittää muuttaa ihmisen identiteetti 100% suomalaiseksi, koska sinua ilmeisesti pelottaa ajatus, että Suomen maajoukkueessa olisi muitakin kuin 100% suomalaisia. Itselleni siinä ei ole mitään ongelmaa ja siksi ihmettelen, miksi portugalilaisuuden mainitsemisesta tuli näin iso haloo.
Antakaa nyt jo noiden rotuoppitrollaajien olla.