Jalkapallon EM 2024 Official
Tänään alkaa! Joko on kisakatsomot pystyssä? Oi onnea tulevat viikot :)
Kommentit (4757)
Mut sillon sen nimi ois vaikka Mika Häkkinen eikä välimeren miehen nimi
Nimellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa minkä maalainen sydämeltään ja sielultaan on. Olen tavannut Matti Virtasen joka ei ollut suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne ilmestyi pitkää kesälomaa viettäviä lapsia trollaamaan. Menkääs syömään vaikka iltapalaa äidin tykö.
Hänellä on vaikea päivä, naisia jalkapallostudiossa ja illalla Belgia pelaamassa ja he ovat hänen mielestään väärän värisiä. Yritetään ymmärtää, vaikea päivä.
Parempi tietysti parkua täällä kuin mennä keklun kanssa Valkeaan riehumaan.
Tein nettivinkin.
Mistä?
Miks Turkki on kisoissa? Onko Eurooppaa? Tylsä peli, voisivat pärjätä Aasian kisoissa.
Vierailija kirjoitti:
Nimellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa minkä maalainen sydämeltään ja sielultaan on. Olen tavannut Matti Virtasen joka ei ollut suomalainen.
Sinä et voi määrittää toisen ihmisen puolesta, mikä hän on sydämeltään ja sielultaa. Diogo Tomasin isä on portugalilainen, joten melko varmasti hän ei edes itse koe olevansa puhtaasti suomalainen. Kuten ei esim. Anna Abreukaan koe.
Vierailija kirjoitti:
Jos on nimi Diego Lopez ja ruskeat silmät ja mustat hiukset niin ei kukaan sillon arvaa suomalaiseksi kun näkee
Vierailija kirjoitti:
Miks Turkki on kisoissa? Onko Eurooppaa? Tylsä peli, voisivat pärjätä Aasian kisoissa.
On Eurooppaa yhtä paljon kuin Georgia ja Israel.
"Ei ole 100% suomalainen, kun isä on portugalilainen. Turhaan kiukuttelet faktoja vastaan. Ulkomaalainen vanhempi nimenomaan tekee se, että ihminen ei ole 100% suomalainen, vaan ainoastaan 50% suomalainen. Eikä siinä ole mitään pahaa, joten senkin puoleen riehut turhaan."
Niin, ja nimenomaan se että on puoliksi erimaalainen geneettisesti ei kumoa sitä että on suomalainen. Jos Suomessa kasvaa syntymästään asti ja elämänsä elää, on silloin täysin suomalainen. Voi olla siis jotain muutakin yhtä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tää aurinkolasipäinen jäbä nyt oikein on? Miksi näin pitkään haastattelu?
Suomen maajoukkuepelaaja Diogo Tomas.
Ahaa okei, kiitos tiedosta 👍🏻 no se selittää miksi häntä haastateltiin. En tuntenut häntä niin ihmettelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et voi määrittää toisen ihmisen puolesta, mikä hän on sydämeltään ja sielultaa. Diogo Tomasin isä on portugalilainen, joten melko varmasti hän ei edes itse koe olevansa puhtaasti suomalainen. Kuten ei esim. Anna Abreukaan koe.
En ole väittänytkään tietäväni miten hän kokee itsensä. Pointtina oli se että se suomalaisuus ei kumoudu sillä että kokee olevansa jotain muutakin. Anna Abreun identiteetti ei liity tähän mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Eurooppaa yhtä paljon kuin Georgia ja Israel.
Kaikki Aasian kisoihin.
Menkää lapset ja rasistit muualle öyhöämään. Ketään ei kiinnosta teidän jälkeenjääneet mielipiteenne.
Vierailija kirjoitti:
"Ei ole 100% suomalainen, kun isä on portugalilainen. Turhaan kiukuttelet faktoja vastaan. Ulkomaalainen vanhempi nimenomaan tekee se, että ihminen ei ole 100% suomalainen, vaan ainoastaan 50% suomalainen. Eikä siinä ole mitään pahaa, joten senkin puoleen riehut turhaan."
Niin, ja nimenomaan se että on puoliksi erimaalainen geneettisesti ei kumoa sitä että on suomalainen. Jos Suomessa kasvaa syntymästään asti ja elämänsä elää, on silloin täysin suomalainen. Voi olla siis jotain muutakin yhtä aikaa.
Ei ole täysin suomalainen. Jokainen, jolla on omakohtaista kokemusta aiheesta tajuaa tämän. Koeta sinäkin vain kestää se, että olet väärässä äläkä yritä muuttaa ihmistä sellaiseksi, mitä hän ei ole. Ihminen voi olla SEKÄ suomlainen ETTÄ portugalilainen. Eivät ne ole toisensa poissulkevia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole väittänytkään tietäväni miten hän kokee itsensä. Pointtina oli se että se suomalaisuus ei kumoudu sillä että kokee olevansa jotain muutakin. Anna Abreun identiteetti ei liity tähän mitenkään.
Liittyy paljonkin. Ymmärtäisit, jos osaisit laskea 1+1 etkä keskittyisi jankkaamaan omaa mielipidettäsi totuutena.
Vierailija kirjoitti:
Menkää lapset ja rasistit muualle öyhöämään. Ketään ei kiinnosta teidän jälkeenjääneet mielipiteenne.
Onko ne edistyneitä missä joku kertoo miten joku pelaaja on hyvännäkönen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on nimi Diego Lopez ja ruskeat silmät ja mustat hiukset niin ei kukaan sillon arvaa suomalaiseksi kun näkee
Miksi pitäisi arvata? Kenenkään kansalaisuus tai kansallisidentiteetti ei ole muuden arvailujen varassa. Tunnen Intiasta vauvana adoptoidun joka on täysin suomalainen: on 3kk ikäisestä asunut vain Suomessa, puhuu vain suomea, eikä ole mitään yhteyttä biologisten vanhempiensa kotimaahan. Tietenkin häntä luullaan usei intialaiseksi ja silloin hän korjaa että olen itse asiassa suomalainen. Niin helppoa se on.
Vierailija kirjoitti:
Ketä luulet kiinnostavan sinun ulinasi?
Kannattaa jättää huomiotta nämä rotuoppitrollaajat ja keskittyä käymään asiallista keskustelua. Kummasti hiljenee, kun kukaan ei provosoidu inttämään heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole täysin suomalainen. Jokainen, jolla on omakohtaista kokemusta aiheesta tajuaa tämän. Koeta sinäkin vain kestää se, että olet väärässä äläkä yritä muuttaa ihmistä sellaiseksi, mitä hän ei ole. Ihminen voi olla SEKÄ suomlainen ETTÄ portugalilainen. Eivät ne ole toisensa poissulkevia asioita.
Sinä se jaksat inttää 😂. Ole hyvä ja jatka vaan, vaikka et edelleenkään voi määrittää kenenkään toisen kansallisidentiteettiä. Katsos joku voi olla vaikkapa 100% suomalainen ja 100% portugalilainen. Mietipä sitä. Moikka ja kivaa iltaa sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne edistyneitä missä joku kertoo miten joku pelaaja on hyvännäkönen?
Ne eivät ainakaan loukkaa ketään.
Ei ole 100% suomalainen, kun isä on portugalilainen. Turhaan kiukuttelet faktoja vastaan. Ulkomaalainen vanhempi nimenomaan tekee se, että ihminen ei ole 100% suomalainen, vaan ainoastaan 50% suomalainen. Eikä siinä ole mitään pahaa, joten senkin puoleen riehut turhaan.