Jalkapallon EM 2024 Official
Tänään alkaa! Joko on kisakatsomot pystyssä? Oi onnea tulevat viikot :)
Kommentit (4757)
Cristiano Ronaldo yritti nostaa pisteitään kun antoi toisen pelaajan tehdä maalin, vaikka olisi pystynyt sen itsekin tekemään.
Vierailija kirjoitti:
39-vuotias on jo liian vanha ammattijalkapalloilijaksi. Toisaalta tänä vuonna 39 vuotta täyttävä on liian nuori ihmiseksi, jonka nousemisesta kotimaansa pääministeriksi tulee tänä vuonna 5 vuotta.
Kerro tuo 41-vuotiaalle Pepelle :D
Vierailija kirjoitti:
39-vuotias on jo liian vanha ammattijalkapalloilijaksi. Toisaalta tänä vuonna 39 vuotta täyttävä on liian nuori ihmiseksi, jonka nousemisesta kotimaansa pääministeriksi tulee tänä vuonna 5 vuotta.
85 syntyny on siis politiikkaan nuori, huippu-urheiluun vanha.
Cristiano Ronaldonaan ei ole syntynyt Portugalin mantereella, vaan Portugalin Ahvenanmaalla Madeiralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä hittoa? Onko tuo Pepe se sama mies, joka pelasi jo 90-luvulla, kun olin lapsi???
t. tietämätön satunnaiskatsoja
Ei pelannut 90-luvulla joukkueissa, joista meillä Suomessa tiedettäisiin. Sai Portugalin kansalaisuuden 2007, joten sitä ennen ei ole myöskään Portugalin maajoukkueessa pelannut.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Ehkä sitten oli joku toinen Pepe, jonka muistin. Tai sitten muistan ihan hutiin :D
Vierailija kirjoitti:
Cristiano Ronaldonaan ei ole syntynyt Portugalin mantereella, vaan Portugalin Ahvenanmaalla Madeiralla.
Ei sentään Azoreilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä hittoa? Onko tuo Pepe se sama mies, joka pelasi jo 90-luvulla, kun olin lapsi???
Ei pelannut 90-luvulla joukkueissa, joista meillä Suomessa tiedettäisiin. Sai Portugalin kansalaisuuden 2007, joten sitä ennen ei ole myöskään Portugalin maajoukkueessa pelannut.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Ehkä sitten oli joku toinen Pepe, jonka muistin. Tai sitten muistan ihan hutiin :D
Pele?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Portugalia se Madeirakin on. Kaikki maju-pelaajathan eivät ole edes syntyneet siinä maassa, jota edustavat.
Järjestyksevalvojille nyt potkut kun jo kolme häirikköä on päässyt kentälle.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet nyt se joka jauhaa DNAn prosenteista kun me muut puhutaan kansallisidentiteetistä. Luulet jotenkin nokkelasti näpäyttävästi muita vaikka oikeasti puhut vain eri asiasta. Geeneiltään 50% suomalainen ja 50% portugalilainen voi olla identiteetiltään 100% suomalainen. Tai kokea itsensä täysin suomalaiseksi ja täysin portugalilaiseksi yhtä aikaa. Tai vaikka olis 1% tai 0% suomalaisia geenejä, voi silti olla täysin suomalainen - identiteetiltään ja passiltaan.
Ei kukaan ole mistään identiteetistä sanonut sanaakaan. Ihan on puhuttu suomalaisuudesta, joka tarkoittaa paljon muutakin kuin identiteettiä. Tosin hyvin tyypillisesti lapset, joilla on kahta eri kansalaisuutta olevat vanhemmat, ovat myös identiteetiltään vain osin suomalaisia. Sinulla on outo tarve yrittää muuttaa ihmisen identiteetti 100% suomalaiseksi, koska sinua ilmeisesti pelottaa ajatus, että Suomen maajoukkueessa olisi muitakin kuin 100% suomalaisia. Itselleni siinä e
Kukaan ei ole kieltänyt kenenkään portugalilaisuutta tai että joku voi olla muutakin kuin suomalainen, miksi keksit päästäsi omia juttujasi ja sitten suollat sivut täyteen viestejäsi? :D Myönnä vaan että olet jo nolannut itsesi ja lähde muualle riehumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pele?
Vastasin ihan vilpittömästi tuon Pelen, mutta se pelasi 1970-luvulla, kun tarkistin
Mitä vttua sakemannit? Eikö sinne Berliinin muurin ohjeella saada vaikka muuria rakennettua kentän ja katsomon väliin, jos järkkärit eivät kerran osaa hommiaan??
Ei taida tulla Ronaldolle maaleja enää. Vika minuuttia lisäaikaa menossa.
Vierailija kirjoitti:
Järjestyksevalvojille nyt potkut kun jo kolme häirikköä on päässyt kentälle.
Eihän tuon Ronaldon voi antaa pelata noiden fanien takia
Ai kiesus, nuo stanan huomiohuorat tuolla selfie-kuvineen, toivottavasti yleisö kettuuntuisi niin, että lynkkaisi mokaman narsistiporukan.
Minä-minä-minä ja mun selfiet, haluuuuu -un Ronaldon kanssa, minä-minä-minä. Huh, tämä on niin tympäisevää aikaa.
Portugali pelaa seuraavan pelinsä ilman faneja katsomossa. Oppivat olemaan. Näin tehtäisiin jääkiekossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kansalainen on eri asia kuin suomalainen. Yllättävän moni tällä palstalla ei tajua tätä. Ja mainitulla Diogolla ei edes ole 100% DNA:sta Suomesta, joten senkin puolen täysin turhaa vänkäämistä sinulta. Mikä siinä on niin vaikeaa myöntää, että Suomen maajoukkueessa pelaa puoliksi portugalilainen mies?
Ihmiset löytää nykymaailmassa pariutumiskumppanin yli valtioiden rajojen. Monella eurooppalaisella on enemmän sekoittunut DNA jo aiempien vuosituhansien aikana kuin täällä periferiassa, josta älykkäämmät ihmiset ovat älynneet pysyä poissa. Maajoukkueessa pelaaminen menee passin ja kansalaisuus lakien mukaan.
Näköjään ei sinuakaan ole älyllä siunattu, kun et osaa erottaa genetiikkaa ja avioitumista toisistaan. Ei se muuta lasten geenejä 100% suomalaisiksi, vaikka sinä olet nainut ulkomaalaista. Päinvastoin. Juuri sen naimisen t
No nyt sä oletat. Tällä, joka väittää olevansa 100 % suomalainen, saattaa itsellään olla ruotsalaisia, venäläisiä tai vaikkapa saksalaisia esi-isiä. Erittäin yleistä Suomessa, eikä monikaan edes tunne kaikkien isovanhempiensa juuria, isoisovanhempia on jokaisella jo 8 kpl. Toki jos molemmat vanhemmat on samasta peräkylästä, niin siellähän on naitu vain serkkuja muutama sata vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä! :)
Naurettavaa touhua tuo kentälle tunkeilu. Toki itse ymmärrän sitä vieläkin vähemmän kun kohteena on Ronaldo, itse en pyytäisi selfietä vaikka istuisi vieressäni McDonaldsissa :D.
Se oli Iso-Pebe