Muita joille tulee vähän etova olo, kun joku ostaa litratolkulla MAITOA?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Maito on vauvojen juomaa, siis rintamaito.
Huvittavaa katsoa, millaisella intohimolla aikuiset tissiposket jotain utarejuomaa litkivät.
No, Valion propaganda on uponnut syvälle joihinkin heikkoihin. Maitohan on lähinnä vettä vailla terveyshyötyjä.
Mmmmmmmutta kun on äitin tissiä ikävä, maito auttaa nukahtamaan.
T. Pirkko-Liisa ja Pentti 68v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee etova olo sun kymmenen litran olutostoksistasi.
En osta olutta. Joskus harvoin laadukasta punaviiniä.
Ap
Taisit kyllä hakea juuri Alepasta 10 x 6 tölkkiä olutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee etova olo sun kymmenen litran olutostoksistasi.
En osta olutta. Joskus harvoin laadukasta punaviiniä.
Ap
Taisit kyllä hakea juuri Alepasta 10 x 6 tölkkiä olutta.
Asun Sale-vyöhykkeellä, joten en.
Ap
Varmaan nämä samat tyypit on mm. koronarokotetta ylistäneet varauksetta. Pitäähän sitä MAITUA juoda kun koulussakin sanottiin. Eihän sitä nyt ilman MAITUA sentään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas notta terveisiä vaan! Maitua kuluu pari litraa päiväs, aiva vähintäänki. Kahavihin menöö jo paljo, ku sitäki tuloo juotua paljo. Ja joka välis sitte ruuan kans ja menööhän sitä janohonki jonku verran.
Potkasispa joku sonni sinut hengiltä.
Sääkö oot sitte niitä, jokka käyttää jotaki kaurajuomaa kaffis?
Olen nelilapsisen perheen äiti ja lisäksi perhepäivähoitaja. Ostan huomattavan paljon maitoa. Pus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osteoporoosin lääkkeeksi litra päivässä rasvatonta maitoa D-vitamiinin kanssa, lääkärin määräyksestä. Kerran viikossa käyn kaupassa ja ostan 8 litraa, mutta kassalle nostan vain yhden ja sanon että 8 yhteensä. Helppoo!
Onpa typerä ohje. D-vitamiini on rasvaliukoinen ja maito ei vähennä luunmurtumien riskiä vaan aiheuttaa ennenaikaista kuolemaa. Mutta ehkä lääkäri haluaakin sut äkkiä hautaan kuluttamasta terveydenhuollon resursseja...
https://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/runsas-maidon-kulutus-ei-va…
Kalsiumia saan maidosta, otan sen D-vitamiinin kanssa ja samalla syön leipää tai lounasta, josta tulee rasvaa. Maidon rasva olisi jo liikaa. Samoin keitän kaurapuuroni maitoon. Juustosta tulisi liikaa rasvaa, joten maito jää ainoaksi sopivaksi kalsiumin lähteeksi. (En voi syödä kalaa, papuja, tofua, soijaa yms, allergian vuoksi). Kyllä lääkärini minut tuntee. Nytkin oli luunmittauksessa osteoporoosi hallinnassa, ei ollut edennyt yhtään! Ja olen normaalipainoinen vanhus.
Kerrotko, miten maito aiheuttaa ennenaikaista kuolemaa?
Maitoa yök 🤮🤮🤢🤢🤢🤢🤮🤮🤮🤮🤮🤮 en juo ja en juonut lapsenakaan ja siltikään yhtäkään luuta ei ole koskaan murtunut, vaikka kaatunut olen paljon eikä myöskään hampaissa reikiä.
Uskokaa vaan propagandaa, mutta minä en sitä juo kun en ole vauva enään, enkä kyllä juonut lapsena sen jälkeen kun tissiltä pääsin irti äiti kyllä yritti, mutta maito on oksettavaa ja pahaa.
Tekee sellaisen liman suuhun, että voi sylkeä vaikka varpaisiin asti ja imaista takaisin..hyi.
Tiesitkö muuten, että maidosta voi tehdä muovia hyi
Tuollahan se lukee...
"Sen sijaan maidon kulutus näytti lisäävän ennenaikaisen kuoleman riskiä.
Yhteys saattaa selittyä maidon runsaalla laktoosin ja galaktoosin määrällä. Eläinkokeissa korkean laktoosi- ja galaktoosipitoisuuden on osoitettu lisäävän elimistön oksidatiivista stressiä ja kroonista tulehdustilaa."
Vierailija kirjoitti:
Varmaan nämä samat tyypit on mm. koronarokotetta ylistäneet varauksetta. Pitäähän sitä MAITUA juoda kun koulussakin sanottiin. Eihän sitä nyt ilman MAITUA sentään!
Lampaat uksoo mitä vaan ku tarpeeksi mainostaa..
Miksi hyvää ja terveellistä pitäisi erikseen mainostaa? Hmm miettikää sitä
Terveellisintä on luomutäysmaito, koska lehmille syötetään apilaa, eikä soijaa, niin rasvan koostumus on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Tuollahan se lukee...
"Sen sijaan maidon kulutus näytti lisäävän ennenaikaisen kuoleman riskiä.
Yhteys saattaa selittyä maidon runsaalla laktoosin ja galaktoosin määrällä. Eläinkokeissa korkean laktoosi- ja galaktoosipitoisuuden on osoitettu lisäävän elimistön oksidatiivista stressiä ja kroonista tulehdustilaa."
Niin. Tutkimuksessa ei eroteltu rasvatonta ja rasvaista maitoa. Samoin tutkimukseen kehotettiin suhtautumaan kriittisesti, koska muita olosuhteita ei oltu otettu huomioon. (ikä, muu ravinto, rasvat jne. ) Ruotsalainen tutkimus, sekin on jo arveluttavaa. Kehon tulehdustila johtuu usein liiasta sokerista kehossa, lihavuudesta jne. Maito rasvattomana on turvallista. Näin sanoo minun lääkärini. Suomalainen. Kokenut. Niih!
Meillä menee maitoa kahviin, aj mies juo ruisleivän kanssa maitoa, onko luvallista?
Ilmeisesti nämä maidon haukkujat sitten lipittävät vettä,en ole ainakaan kuullut että limsat,energiajuomat tai alkoholituotteet ainakaan edistäisivät terveyttä mihin täällä jatkuvasti vedotaan.Taitaa tämä maitotuotteiden haukkuminen olla samanlaista massapsykoosia kuin hallituksenkin haukkuminen.
Ajatella, minä ostan aina 6-12 l maitoa kerralla, vaikken edes juo maitoa.
En muuten juurikaan juo maitoa edes kahvin kanssa, mutta nyt raskaana juon usein ison lasillisen keskellä yötä yöpalan kanssa jos tulee keskellä yötä nälkä. Käytän muutenkin enemmän maitotuotteita raskaana, niihin on himo.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, minä ostan aina 6-12 l maitoa kerralla, vaikken edes juo maitoa.
Ostat -6 litraa eli kiikutat kauppaan sun navettas ylijäämän joka perjantai?
Maidon juominen aikuisena on perverssiä. Maito tulee rinnoista.
No siinähän tulee sitten. Pitäskö alkaa vaikka tilaamaan kotiin niin ei tarviis katsella muiden kärryjä.
No ne ketä haluu juoda maitoo nii ne juo maitoa ja ne ketä ei haluu, nii ne ei sit juo