Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joille tulee vähän etova olo, kun joku ostaa litratolkulla MAITOA?

Vierailija
14.06.2024 |

Siis tyyliin 10 litraa.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nähnyt ehkä minut. Ostan aina 10 litraa kerralla ja vien ne äidilleni, joka juo litran päivässä. Äitini on 87 v ja hänellä on aivokasvain. Maito on asia, joka menee parhaiten kurkusta alas. Surullista, että koet sen etovana. 

Vierailija
82/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI TULE ! En vahtaa toisten ostoksia.Käyn kaupassa ketään ostokseni koriin tai ostoskärryyn ja kipitän kassalle tai pikakassalle ja maksan ja pakkaan ne lähden Vähin äänin pois no myyjälle sanon Kiitos hei.

Jos olen kassalla jossa on myyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan 4-5 litraa kerralla, koska käyn kerran vk kaupassa.

Vierailija
84/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuten juurikaan juo maitoa edes kahvin kanssa, mutta nyt raskaana juon usein ison lasillisen keskellä yötä yöpalan kanssa jos tulee keskellä yötä nälkä. Käytän muutenkin enemmän maitotuotteita raskaana, niihin on himo.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi tätä alapeukutetaan? Yleensä raskaana tulee joihinkin naiselle itselleen epätavanomaisiin ruoka-aineisiin himo. 

Vierailija
85/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee etova olo sun kymmenen litran olutostoksistasi.

En osta olutta. Joskus harvoin laadukasta punaviiniä.

Ap

Hyi he"vetti. Punaviini ei ikinä ole laadukasta. Olet snobi lipittäjä. Maito on elämän eliksiiriä, vai imitkö äitisi rinnoista vauvana punaviiniä?

Vierailija
86/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eijö ole jo aika paha ortoreksia jos tulee huono olo toisten ostoksista ja yleensä niitä tarkkailee?    Se on syömishäiriö. 

Vierailija
87/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän lapset sais juoda?   Täällä käydään kampanjoita limskoja ja  mehuja vastaan, olipa ne sokerisia tai tuoremehuja.  (Hedelmissäkin liikaa sokeria). 

Maidonkorvikkeet,  kaurat, soijat, mantelit ovat myös kiellettyjä näiden toisten tapoja kyttäävien mielestä.

Vesi on hyvä janojuoma,  yleensä lapsille kuitenkin annetaan maitoa,  niissä on usein d-vitamiinia.   Noihin korvikkeisiinkin osaan lisätty.

Vierailija
88/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yököttävää siinä on. Monihenkisen perheen viikon maidot. Ei se ole paljon yhtä ihmistä kohden.

Vierailija
89/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin kuin joku 1000 eri tarkoitusta miksi henkilö ostaa 10 litraa maitoa. Laktoosinsietokyky on kehittynyt länsimaissa, koska olemme hyödyntäneet maitoa elintarvikkeeksi tuhansia vuosia. Aasiassa vedetään paljon sellaista elintarviketta raakana, mikä on oikea ruokamyrkytysriski. Joissakin maissa on huikean mausteisia ja tulisia ruokia mm. kompensoidakseen surkeaa hygieniatasoa. Jne jne. 

Mieluummin kittaan "luonnottomasti" maitotuotteita kuin puoliksi kehittyneitä tipuja munista, eikä mahani siedä tulisia ruokia. Ja joissakin paikoissa nämä ovat ihan kelpoja energianlähteitä maitotuotteiden sijasta!

Vierailija
90/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset syövät luokattoman huonosti ja kyllä se näkyy katukuvassa. 

Vierailija
91/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa hassu, monet aikuiset juo maitoa ruokajuomana, joten 10 litraa ei kestä montaa päivää. 

Ehkä sinunkin, Ap, kannattaisi kokeilla niin voisit oppia hieman suvaitsevaisuutta muita kohtaan.

Vierailija
92/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään  EI OLE   niin  vastenmielistä  kuin  KALJA LASTIA  kantavat/vetävät   örisijät.

Kaikkein surullisin olo tulee lapsiperheellisistä joilla on kärryissä iso lasti olutta ja lapset mukana ostamassa sitä olutta.

Vierailija
93/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyi he"vetti. Punaviini ei ikinä ole laadukasta. Olet snobi lipittäjä. Maito on elämän eliksiiriä, vai imitkö äitisi rinnoista vauvana punaviiniä?

Sehän tässä juuri onkin, kun en ole enää vauva niin en juo imeväisikäisten juomia. Itse ilmeisesti vedät vielä rintamaitoa, kun olet siihen niin tottunut?

Ap

Vierailija
94/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sehän tässä juuri onkin, kun en ole enää vauva niin en juo imeväisikäisten juomia. Itse ilmeisesti vedät vielä rintamaitoa, kun olet siihen niin tottunut?

Ap

Ap, miksi olet noin vihamielinen toisten juoma- ja ruokailutottumuksia kohtaan? Oletko äärivegaani?

Vierailija
95/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Soija ja kaura eivät kasvata lasten luustoa.

Vierailija
96/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muuten juurikaan juo maitoa edes kahvin kanssa, mutta nyt raskaana juon usein ison lasillisen keskellä yötä yöpalan kanssa jos tulee keskellä yötä nälkä. Käytän muutenkin enemmän maitotuotteita raskaana, niihin on himo.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi tätä alapeukutetaan? Yleensä raskaana tulee joihinkin naiselle itselleen epätavanomaisiin ruoka-aineisiin himo. 

Elimistö huutaa maidossa okevia ravintoaineita  kasvavan lapsen tarpeisiin, joten silloin sitä sisäistä kelloa on kuunneltava.  Ihminen on tällaiseksi muodostunut yhteiselossa maitoa tuottavan karjan kanssa, eikä sitä yhdessä sukupolvessa muuksi muuteta, vaikka nyt olisikin korvikkeita käteväksi saatavilla.

Vierailija
97/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset joi rintamaitoa, mutta sen jälkeen eivät ole halunneet maitoa juoda. Päiväkodissa oli pakko juoda ja molemmat inhosivat sitä. Nuorempi vieläkin muistelee (vaikka on jo yläkoulussa), miten ällöä oli, kun pakotettiin juomaan puoli lasillista maitoa ennen kuin sai ottaa ruokajuomaksi vettä.

Ehkä tämä on geneettistä, koska minä en ikinä ole tykännyt juoda maitoa. Lapsena join, kun se oli tapana, mutta esim. yläasteella, kun ruokajuomavaihtoehtona oli siellä vesi, niin en enää juonut maitoa. Maito on ällöttävää ja maistuu navetalta.

Vierailija
98/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen samoin enemmän huolissani niistä kaupan asiakkaista,  joiden mielikuvitus riittää vain kaljan ja tupakan ostoon.

Vierailija
99/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten pyhä kolminaisuus: Peruna, kastike ja maito.

Näitä jos arvostelee, niin viha on suunnaton.

Vierailija
100/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee etova olo ihmisistä, jotka kyttää toisten ostoksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi