Miksi ihmiset eivät kestä suoraa rehellistä puhetta?
Olen tehnyt havainnon, että varsinkaan miehet eivät kestä suoraa puhetta. Se on haukkumista tms. jos nainen kertoo tunteistaan ja asioista joista ei pidä ko. miehen käytöksessä, joka aiheuttaa kitkaa. Silloinhan on mahdollisuus korjata tilanne, kun tiedostaa asian ja siitä voi keskustella. Miksi miehet vetävät tuollaisista herneen nenään ja loukkaantuvat? Olisko parempi siis olla hiljaa ja erota vähin äänin, selittämättä ja yrittämättä korjata mitään? Esittää vain loppuun asti, että kaikki on niin mahtavaa ja hyvin? Haluaako nyky ihmiset elää suhteessaan vaaleanpunaisessa valheessa?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellekään ei sais nykyään sanoa edes ylipainosta. Seki vedetty "kehopositiivisuudeksi" mikä tarkoittaa läskille samaa, ku mitä olis et kehottais alkoholistia jatkamaan dokaamista.
Lääkäri saa sanoa ylipainosta. Ei ole kenenkään muun asia.
No sanokko sä läskille sit "voiku sä näytät hyvältä"? Jos oisin ite läski, niin en haluis et mulle valehdeltaisiin. Ennen pitkää noi valaaksi nimittelyt alkais ketuttamaan sen verran että mulle riittäis ja tekisin asialle jotakin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellekään ei sais nykyään sanoa edes ylipainosta. Seki vedetty "kehopositiivisuudeksi" mikä tarkoittaa läskille samaa, ku mitä olis et kehottais alkoholistia jatkamaan dokaamista.
No sanokko sä läskille sit "voiku sä näytät hyvältä"? Jos oisin ite läski, niin en haluis et mulle valehdeltaisiin. Ennen pitkää noi valaaksi nimittelyt alkais ketuttamaan sen verran että mulle riittäis ja tekisin asialle jotakin..
Eiköhän ylipaino vaivaa ihmistä ilman nimittelyäkin. Ei ole mitään hyvää syytä nimitellä ketään. Omien käytöstapojen puute ei ole hyvä syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naisten rehellinen puhe on: Miksi olet läski köyhä tollo?? Miten tuon sitten korjaa?
Ikävää, jos olet tuollaista kohdannut. Minä tarkoitin asiallista keskustelua kitkaa aiheuttavista asioista. Se on "känkkäränkkänä" olemista, jos toinen haluaa keskustella ongelmasta ja esittää asian asiallisesti omista tunteistaan, ilman kuvaamasi kaltaisia ilmaisuja. Ihan kuin naisella ei olisi oikeutta omiin tunteisiinsa tai mielipiteisiinsä. Eikö miehet halua kohdata todellisuutta?
Jostain syystä sellaisia kokemuksia on ollut. Kun yrittää ottaa ongelman asiallisesti esille, mies joko vastaa "aina minua moititaan, sinulle ei kelpaa koskaan se, mitä teen" tai puolustaudutaan s
Muistutan tilanteista, joissa häntä on kehuttu ja kiitetty, kub hän on hoitanut asiat hyvin, koska ei ole totta, että häntä pelkästään moitittaisiin.
Käännät keskustelun pois aiheesta, josta esitit aiemmin ns moitteen? Eli olet kuin äiti, joka kehuu lastaan ja yrität kääntää huomion taas kivoihin asioihin?
Muutos lähtee aina itsestään. Toiset voivat vain herätellä ja reflektoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sanokko sä läskille sit "voiku sä näytät hyvältä"? Jos oisin ite läski, niin en haluis et mulle valehdeltaisiin. Ennen pitkää noi valaaksi nimittelyt alkais ketuttamaan sen verran että mulle riittäis ja tekisin asialle jotakin..Eiköhän ylipaino vaivaa ihmistä ilman nimittelyäkin. Ei ole mitään hyvää syytä nimitellä ketään. Omien käytöstapojen puute ei ole hyvä syy.
No ei selkeesti vaivaa, kerta useimmat eivät tee asialle yhtään mitään ja pysyvät läskinä. Siksi tuosta tulisi sanoa, jos ei yksilö itse tajua tehdä mitään. Sanothan sä läheiselle juopollekin että lopeta ny ajois, jos tää juoppo ei sitä itse tajua tehdä.
Muistutan tilanteista, joissa häntä on kehuttu ja kiitetty, kub hän on hoitanut asiat hyvin, koska ei ole totta, että häntä pelkästään moitittaisiin.