Naapureita varmaan ärsyttää kun en leikkaa omalta rivarilta koskaan ruohoa pois!
muilla on siistit takapihat ja kaikki rikkaruohotkin revitty ja kukkia, itsellä on leikkaamaton ruoho takapihalla. i dont give a shit
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Itsekin harrastin samaa , kun asuin yksin, Nyt ukko ajelee kaikki voikukat ja vuohenoutket pois, harmittää ötököiden puolesta. Aloittaja, olet oikealla asialla. Luonto kiittää
Punkit kiittää myös! Raivaa se pihasi ap..
Hommaa kuule päältä ajettava ruohonleikkuri. Maksaa pari donaa.
Vaikka tuo ei sinulta näköjään mikään tietoinen valinta ole, niin se on silti hyvä asia, koska se lisää hyönteisten elinalaa.
Minua ei sinänsä kiinnosta, asun omakotitalossa ja leikkaan nurmikon jos jaksan. Tiedän kuitenkin ihmisiä joita kiinnostaa, ja taloyhtiö voi muuten yhtiöjärjestyksessä edellyttää, että pihat hoidetaan tietyllä tavalla ja jos ei hoideta, teetättää itse työn ja lähettää siitä osakkaalle laskun. Aika harvoin tosin jaksavat asiaan puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Muutin tähän nykyiseen kotiini viisi vuotta sitten. Omakotitalo isolla pihalla ja pihassa oli hieman villiintynyt puutarha. Kaikilla rajanaapureilla on viimeisen päälle hoidetut pihat ja olettivat minun laittavan pihan kuntoon.
Väärässä olivat. En ole tämän viiden vuoden aikana kertaakaan leikannut ruohoa, siistinyt villiintyneitä pensaita, haravoinut tai kaivanut vanhoja istutuksia esiin. Kaikki on matkalla kohti totaalista luonnontilaa ja saa ollakin. Hyönteiset a siilit viihtyvät täällä. Ja minä myös.
Miten olettivat? Sanoivatko he asiasta jotain? Meillä naapurin vanha pappara ei tee mitään pihatöitä eikä se meitä haittaa. Ollaan kyllä kysytty, että haluaako apua, mutta hän tykkää pitää pihan hoitamattomana. Eikä siinä sen kummempaa.
Juu ei kiinnostele toisten pihojen ruohon pituus. Meitä kiinnostaa ainoastaan oma piha.
Tuskinpa se naapureiden ongelma on sun pihasi. Miksi ärsyttäisi? Taloyhtiön joku jehu tai asioiden hoitaja tilannee sinne raivauksen sun piikkiin, jos se on taloyhtiön säännöissä, että asunnon taka/etupiha kuuluu asukkaan hoidettavaksi.
Osta robottiruohonleikkuri jos siltä tuntuu.
jos on punkkeja ja kotiloita yms, niin niiden takia kannattaisi vähän karsia. Mutta muuten ei varmaan niin väliä. Minullekin naapuri surkutteli kun ei jaksa tehdä pihalleen mitään. Lohdutin että sehän on trendikäs niitty noin :)
Siellä pitkässä nurmessa voi elää hiiriä, myyriä, rottia ja käydä käärmeetkin ruokailemassa. Ei niitä pääse näkemään, kun on pitkää heinää.
Ööh mitä se muille kuuluu kuinka usein joku leikkaa nurmikkoa? Minua ei ainakaan kiinnosta naapurin ruohonleikkuut sitten yhtään ja asun rivarissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa se naapureiden ongelma on sun pihasi. Miksi ärsyttäisi? Taloyhtiön joku jehu tai asioiden hoitaja tilannee sinne raivauksen sun piikkiin, jos se on taloyhtiön säännöissä, että asunnon taka/etupiha kuuluu asukkaan hoidettavaksi.
Jos naapurin pihalle näkyy omalta pihalta tai tiellä kävellessä, niin kyllähän hoitamattomuus voi joitain ihmisiä ärsyttää. Ymmärrän sen hyvin, itsekin tykkään katsoa enemmän kaunista kuin rähjäisen näköistä. Ja jos joku on myymässä kämppäänsä, ympäristö voi vaikuttaa joihinkin. Mutta pihat eivät maailman tärkeimpiä asioita kuitenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Muutin tähän nykyiseen kotiini viisi vuotta sitten. Omakotitalo isolla pihalla ja pihassa oli hieman villiintynyt puutarha. Kaikilla rajanaapureilla on viimeisen päälle hoidetut pihat ja olettivat minun laittavan pihan kuntoon.
Väärässä olivat. En ole tämän viiden vuoden aikana kertaakaan leikannut ruohoa, siistinyt villiintyneitä pensaita, haravoinut tai kaivanut vanhoja istutuksia esiin. Kaikki on matkalla kohti totaalista luonnontilaa ja saa ollakin. Hyönteiset a siilit viihtyvät täällä. Ja minä myös.
Ja punkit ja käärmeet. Niitä naapuritkin rakastaa.
Riittää kun loppukesästä kulottaa pihan pikku pöhnässä, tuhka on hyvää lannoitetta
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset tapaukset tulisi häätää naapurustosta mielenterveystoimiston sossuluukkuparakkiin metsän keskelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olettivat? Sanoivatko he asiasta jotain? Meillä naapurin vanha pappara ei tee mitään pihatöitä eikä se meitä haittaa. Ollaan kyllä kysytty, että haluaako apua, mutta hän tykkää pitää pihan hoitamattomana. Eikä siinä sen kummempaa.
Sanoivat, että nyt saadaan taas puutarha vanhaan loistoonsa, kun saatiin nuori ihminen taloon. Naapurustoja ja ihmisiä on erilaisia. Teitä ei haittaa naapurin hoitamaton piha, joitain taas haittaa. Aika monia haittaa tässä naapurikyttäyksen luvatussa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja punkit ja käärmeet. Niitä naapuritkin rakastaa.
Käärmeet karkoittavat punkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei kiinnostele toisten pihojen ruohon pituus. Meitä kiinnostaa ainoastaan oma piha.
Joka taloyhtiössä on vähintään yksi kyylä joka ylentää itsensä taloyhtön poliisiksi. Yleensä se on eläkkeellä oleva herra tai rouva, joka on kotona aina. Sanelevat ja huutavat työssäkäyville ja vauvaperheille että miksi ei ole tehty sitä ja tätä ja itkevät kun joutuvat itse tekemään kaiken. Kukaan ei pakota tekemään mutta haluavat uhriutua.
Vierailija kirjoitti:
Entisen rivitaloasuntoni piha ja kaikkien muidenkin asuntojen pihat saatiin täyteen voikukkaa, kun yhden asunnon väki jätti yhden kesä ajan nurmikon ajamatta. Seuraavat pari kesää sai ajella todella usein, mutta niitä voikukkia ei enää saanut pois.
En minä pois niiden voikukkien takia muuttanut, kunhan iloitsen miten paljon helpompaa on asua kerrostalossa. .
Mä annan aina voikukkien kukkia nurmikolla keväällä. Kun voikukat lakastuvat, niin ajan leikkurilla ja lannoitan nurmikon kunnolla. Sen jälkeen ne voikuvat eivät liiemmin kuki enää loppukesällä. Voikukka on loppujen lopuksi harmiton kasvi ja se on hyödyllinen pölyttäjille.
Lupiinit sen sijaan kaivan aina juurineen ylös, jos sellainen sattuisi tuohon tien pientareelle soran mukana tulemaan.
Ei haittaa yhtään. Naapurin piha on kuin heinäpelto, mutta siinä olkoon.