Varoitus etelänmatkoista Onko todella tarpeen lähteä"
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/351e009d-82d0-46a4-94df-29291…
Pysykää siis kotona!
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan käy kesällä ulkomailla koska Suomessa on silloin kaunista ja tarpeeksi lämmintä. Talvisin sitävastoin käyn kaukomatkoilla, viimeksi Seychelleillä ja ensi talveksi on suunnitteilla joku Karibian maa. Etelä-Eurooppa tai Kanaria eivät kiinnosta kohteina muutenkaan.
TÄMÄ! Olen niitä ihmisiä joiden mielestä Suomi on pasca maa ja haaveilen pois muuttamisesta jatkuvasti, mutta todellakin: aivan järjetöntä lähteä kesällä täältä yhtään mihinkään. Silloin Suomi näyttää parhaat puolensa (ne harvat).
Talvella sen sijaan täällä ei pysy kukaan täysijärkinen, jolla on mahdollisuus valita toisin.
Harvemmalla meistä on kuukautta lomaa talvella
Meillä saa pitää lomansa milloin haluaa. Työkaveri on aina kolme viikkoa talvella jossain lämpimässä. Minäkin pidän lomaa yleensä viikon toukokuussa, kaksi viikkoa heinäkuussa ja syyskuussa ja viikon marraskuussa. Toukokuussa ja marraskuussa menen aina jonnekin lämpimään, niin kesäkin tuntuu pidemmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse en kesäisin reissaa, seuraava matka marraskuussa kanarialle, tuskinpa siellä mitään hirmuhelteitä sillon enää on
Kanarialle😂😂
Mitä vikaa Kanariassa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan käy kesällä ulkomailla koska Suomessa on silloin kaunista ja tarpeeksi lämmintä. Talvisin sitävastoin käyn kaukomatkoilla, viimeksi Seychelleillä ja ensi talveksi on suunnitteilla joku Karibian maa. Etelä-Eurooppa tai Kanaria eivät kiinnosta kohteina muutenkaan.
TÄMÄ! Olen niitä ihmisiä joiden mielestä Suomi on pasca maa ja haaveilen pois muuttamisesta jatkuvasti, mutta todellakin: aivan järjetöntä lähteä kesällä täältä yhtään mihinkään. Silloin Suomi näyttää parhaat puolensa (ne harvat).
Talvella sen sijaan täällä ei pysy kukaan täysijärkinen, jolla on mahdollisuus valita toisin.
Mulla on joka ikinen työnanata
Tähän sama. Kesällä jopa se työntekokin on ihan jees. Aamut ja illat on valoisia, ehtii ulkoilla hyvin eikä aikaisin herääminen haittaa tippaakaan. Työpäivätkin paljon leppoisempia. Loma tuntuu enemmän lomalta kun sen viettää muina vuodenaikoina, ja on vieläpä rauhallisempaa ja halvempaakin silloin. Työnantajillehan tuo on yleensä myös lottovoitto kun se helpottaa yleistä lomasuunnittelua.
Ei ole pakko lähteä. Etelässä ramppaaminen on noloa ja tuhoaa ympäristöä. Lisäksi epäisänmaallista kipata joka vuosi tonnikaupalla ulkomaiden kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko lähteä. Etelässä ramppaaminen on noloa ja tuhoaa ympäristöä. Lisäksi epäisänmaallista kipata joka vuosi tonnikaupalla ulkomaiden kassaan.
Oletpa hyvä ihminen!!
Ap:n linkkaamassa jutussa puhutaan sydänsairauksista kärsivistä ihmisistä, heitä kehotetaan harkitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole varaa kaukomatkoihin (eikä edes kiinnostusta.)
Eipä ole rahasta kiinni, mutta hyvin riittää pohjoismaat.
Kyllä tässä kesällä olisi tarkoitus lähteä kuukaudeksi seksilomalle Thaimaahan. Ja on tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole varaa kaukomatkoihin (eikä edes kiinnostusta.)
Eipä ole rahasta kiinni, mutta hyvin riittää pohjoismaat.
Pohjoismaiden sisälläkin voi tehdä "kaukomatkoja". Islanti on upea paikka mihin vuodenaikaan hyvänsä, samaten Huippuvuorilla on kiva käydä bongaamassa jääkarhuja. Färsaaret ja Grönlanti ovat myös käymisen arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt osataan sentään varoittaa etukäteen siitä, että kannattaa ottaa mukaan lääkkeet vähintään muutamaksi ylimääräiseksi päiväksi. Jokaisen esteen sattuessa turistit soittelevat iltapäivälehtiin ja kertovat surullista tarinaa siitä, että lääkkeet ovat lopussa eikä ulkoministeriökään hoida kyytiä takaisin Suomeen.
Ainahan tätä on suositeltu, mutta kun se ei iskostu kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Haista loinen vit*u.
Jos ilmat on sellaista paskaa kun tälläkin hetkellä on ei ole ihme, että nornaalit ihmiset haluavat nauttia auringosta ja lämmöstä.
Mö ymmörrän kyllö, että mielenterveysongelmaisen on vaikea ymmörtää ettei se nornaali ihminen haluakaan kyhjöttää asunnossaan 24/ 7.
Kommenttisi kuulostaa siltä, että olet hyvin kipeästi etelän loman tarpeessa... Kai se mielenterveys kohenee sielläkin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä kesällä olisi tarkoitus lähteä kuukaudeksi seksilomalle Thaimaahan. Ja on tarpeen.
Minkälainen nyhverö olet kun et saa seksiä muuten kuin ostamalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa hyvä ihminen!!
Niin olen. Oletko sinä hyvä ihminen?
Lentokoneella lomamatkoille matkustajat eivät pääse taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne vaan ainutlaatuista karibialaista luontoa ja alkuperäiskulttuuria tuhoamaan massaturismin muodossa. Onnittelut sinulle kestävästä valinnasta!
Mitä väliä mikään kestävyydellä on? Kuolinvuoteella sitten kärsit kun jätit reissut tekemättä hyvesignaloinnin takia
Tuskinpa mua kuolinvuoteella kaduttaa ettei tullut käytyä seiselleillä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne vaan ainutlaatuista karibialaista luontoa ja alkuperäiskulttuuria tuhoamaan massaturismin muodossa. Onnittelut sinulle kestävästä valinnasta!
Mitä väliä mikään kestävyydellä on? Kuolinvuoteella sitten kärsit kun jätit reissut tekemättä hyvesignaloinnin takia
Äläs sano. Kuolinvuoteella kaduttaa nimenoman tekemättä ja kokematta jääneet asiat. Se että istuit koko elämän kotona telkkaria katsoen kun olisi ollut mahdollista kokea koko maailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa hyvä ihminen!!
Niin olen. Oletko sinä hyvä ihminen?
Ei kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joka ikinen työnanata
Kaikilla työpaikoilla ei ole sijaisia, kukaan ei tee töitäni lomani aikana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläs sano. Kuolinvuoteella ka
Tämä niin hitosti. Kuolinvuoteellaan moni katuu tyypillistä suomalaista pystyynkuollutta elämää, jossa ainoat aktiviteetit ovat työnteko, lasten- ja kodinhoito, television katselu ja ehkä kutominen.
Mulla on joka ikinen työnanataja ilahtunut kun olen pyytänyt pitää lomani talvella. Se on vähentänyt sijaistamisen tarvetta.
Olen mielelläni töissä kesällä kun illat ovat valoisia ja ehtii nauttia luonnosta arkisinkin viikonlopuista puhumattakaan. Kesällä on töissä aina hiljaisempaakin kun kaikki muut on lomalla.