Mies ei halua ottaa lapsia luokseen ollenkaan, kun hänellä on uusi naisystävä.
Ennen meillä oli niin, että joka toinen viikonloppu lapset olivat isänsä luona, mutta nyt mies ei suostu enää siihen. Hän ei myöskään vastaa puhelimeen enää, kun yritän soittaa hänelle... eikä viesteihini kanssa. Ongelmana on, että hän asuu 66 km päästä meistä, eikä minulla ole autoa matkustaa miehen luokse selvittämään tilannetta hänen kanssaan. Olen lopun kyllästynyt tähän tilanteeseen.
Kommentit (283)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei sille voi mitään enää, jos miestä ei kiinnosta. Mitäs menit lisääntymään miehen kanssa.
Niinpä. Kaikki tietää mitä seuraa kun lisääntyy miehen kanssa.
Yleensä kai se on mies, jonka kanssa lisäännytään.
Takerru nyt yksityiskohtiin.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan miehiä, jotka tuomitsevat selväsanaisesti tuollaisen käytöksen isältä eivätkä hauku naisia, joka vätyksen lapset joutuu yksin hoitamaan. Ei taida löytyä näitä selkärankaisia av:lta. Onneksi ovat kuitenkin enemmistö elävässä elämässä.
Mun kaveri tapas naisen kenellä oli silloin 4v tyttö. Sen tytön isä oli just vaan häipynyt toisen matkaan jne. Se tyttö oli silloin 2v, kun isä häipy. Kaveri on sit kasvattanut sitä tyttöä niinku omaa lastaan ja tyttö sanoo isäksi kaveria tietenkin ja kaverille se on tytär. Ne yritti aikansa saada siihen isään yhteyttä, että ottais lastaan eikä hylkäis, niin se äijä sano, että te pärjäätte paremmin ja häntä ei kiinnosta yhtään se lapsi ja on muuttanut johonkin 200km päähän. Se äijä oli täyttänyt jotain papereita ja kirjoittanut jonkun kirjeen tai jotain tollasta kummallista missä kertoo, että lapsi ei ole hänen blaa blaa. Mun kaveri adoptoi sen lapsen samalla, kun se meni naimisiin sen naisensa kanssa. Se teki siitä ihan virallisen perijän jne. Kyllä mun arvostus nousi sitä jätkää kohtaan aikalailla. Ihan joka tyyppi noin ei tee. Mikäs siinä. Niillä on hyvä suhde ja elävät hyvää perhe-elämää ja kaikki on hyvin.
Nyt, kun tämä tyttö pääsi ripille just äsken, niin sen biologinen isä otti yhteyttä ja narisi kaikesta, että hänet on työnnetty syrjään jne. Se tyttö oli sanonu sille biologiselle isälleen, että sinä olet vaan joku henkilö minulle et mitään muuta, ja minulla on isä jo. En halua sinulta yhtään mitään ikinä.
Taitaa se biologinen isä ollut eronnut, kun alkoi valitus ja narina.
Eihän miehen ole mikään pakko ottaa edes lapsia luokseen, jos hän itse ei sitä halua!
Neuvoisin AP:ta, että ota yhteyttä lastenvalvojalle ja hae yksinhuoltajuutta sekä tarkistuta elatusmaksut, että voitko alkaa saada isompia elareita, kun mies ei kerta ollenkaan pidä kotonaan lapsia.
Joskus käy noin, että isä haluaa lopettaa kaikki tapaamiset lasten kanssa, mutta minkä sille mahtaa. Voihan olla, että miehen vanhemmat eli ukki ja mummo sekä sisarukset, eli sedät ja tädit haluavat edelleen olla tekemisissä lasten kanssa ja sehän olisikin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan miehiä, jotka tuomitsevat selväsanaisesti tuollaisen käytöksen isältä eivätkä hauku naisia, joka vätyksen lapset joutuu yksin hoitamaan. Ei taida löytyä näitä selkärankaisia av:lta. Onneksi ovat kuitenkin enemmistö elävässä elämässä.
Mun kaveri tapas naisen kenellä oli silloin 4v tyttö. Sen tytön isä oli just vaan häipynyt toisen matkaan jne. Se tyttö oli silloin 2v, kun isä häipy. Kaveri on sit kasvattanut sitä tyttöä niinku omaa lastaan ja tyttö sanoo isäksi kaveria tietenkin ja kaverille se on tytär. Ne yritti aikansa saada siihen isään yhteyttä, että ottais lastaan eikä hylkäis, niin se äijä sano, että te pärjäätte paremmin ja häntä ei kiinnosta yhtään se lapsi ja on muuttanut johonkin 200km päähän. Se äijä oli täyttänyt jotain papereita ja kirjoittanut jonkun kirjeen tai jotain tollast
Todennäköisesti biologista isää kiinnosti lähinnä tunkeutua ex tyttärensä elämään että voisi ahdistella tämän kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Tökeröitä vastauksia täällä. Jos tilanne jatkuu, järjestä tapaaminen lastenvalvojan kanssa, jossa selvitätte tilanteen ja sovitte jatkosta.
Tuo on pahin kaikista mitä äiti voi tehdä lapselleen. Tiedän tämän, koska oma äiti myös pakotti minut ja isäni näihin tapaamisiin! Isäni ei välittänyt paskaakaan minusta. Isäni oli siis fyysisesti paikalla, mutta henkisesti ei häntä kiinnostanut mitä minä teen tai missä olen. Yleensä se meni niin, että isäni katsoi tv:tä ja minä kanssa, kun ei ollut muuta tekemistä hänen luonaan. Voitte kuvitella miltä 4-8v tuntui katsoa, jotain mustavalkoista tv-ruutua 7h kerralla ja vielä aikuisille tarkoitettu komeadiaa, jossa vaan puhutaan eikä mitään muuta. Itse kun en ymmärtänyt silloin mistä siinä komediassa oli kyse. Olen myös tästä katkera äidilleni, koska tiesin hänen tekevän tämän isälleni kiusaksi. Äitini ei ajatellut ihan loppuun asti, miltä minusta tuntui olla isäni kanssa hänen luonaan. Olisin mieluummin ollut vaikka mummolassa tai ihan missä vaan muualla kuin isäni kanssa.
N 40
Vierailija kirjoitti:
Eihän miehen ole mikään pakko ottaa edes lapsia luokseen, jos hän itse ei sitä halua!
Niin, ei ole äidinkään pakko pitää lapsia luonaan. Lapset voi antaa pois, jos ei jaksa huolehtia niistä enää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairasta. Johan on ihme hyypiö lasten isä, kun heidän on hylkäämässä, jonkun naisen takia... Maailma on kyllä sairas paikka.
Miehen tehtävä on levittää geenejään mahdollisimman moneen naiseen ja laajalle. Siinä tehtävässä, jonka evoluutio on miehelle antanut, ei jää paljon aikaa hoitaa lapsia. Siksi se on naisen tehtävä varmistaa, että miehen siittämät lapset pärjäävät tässä maailmassa ja heistä tulee samanlaisia kuin isästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae totaali yksinhuoltajuutta niin katsoo sitten, alkaako isiä kiinnostella.
On varmasti vain tyytyväinen. Miehen nykyinen perhe on uusi naisystävä ja tulevat lapset.
Uusi naisystävä on kyllä todella typerä jos pyöräyttää lapsia miehelle, joka ei aikaisempiakaan hoida. Tulos on taas yksi yh-äiti lisää
Varmaan kesän aikana mies kyllä pistää uuden naisen paksuksi.
Tosimies menee ja tulee omia menojaan. Ei siinä vaimo tai lapset paina.
Turha vaivata lastenvalvojaa tällä. Yksinhuoltajuutta ei todellakaan saa helposti vaikka isä ei tapaisikaan lapsia. Kokemusta on. Paperiasioita on onneksi melko vähän mihin tarvitaan molempien lupa. Lähinnä tulee mieleen passi ja pankkiasiat. Aina elämä ei mene kuten suunnittelee, mutta lapsille riittää yksikin turvallinen aikuinen. Tsemppiä.
Jotenkin minusta tuntuu, että ap on koko ajan tiennyt miehen olevan tuollainen itse ilkimys. Mutta luuli ap muuttavansa hänet kiltiksi nalle karhuksi ja pieleen meni. Nyt ap avautuu täällä omaa epäonnistumistaan sekä siitä johtuvaa katkeruuttaan.
Mies on varmaan pitkä ja komea! Kun kerran näyttää naisia hänellä riittävän, vaikka paskan luonne miehellä selvästi on. Mutta onko se ennenkään estänyt naisia rakastumastaan pitkään ja komeaan mieheen, jolla on paska luonne tai mies on sovinisti? Ei tietenkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tökeröitä vastauksia täällä. Jos tilanne jatkuu, järjestä tapaaminen lastenvalvojan kanssa, jossa selvitätte tilanteen ja sovitte jatkosta.
Tuo on pahin kaikista mitä äiti voi tehdä lapselleen. Tiedän tämän, koska oma äiti myös pakotti minut ja isäni näihin tapaamisiin! Isäni ei välittänyt paskaakaan minusta. Isäni oli siis fyysisesti paikalla, mutta henkisesti ei häntä kiinnostanut mitä minä teen tai missä olen. Yleensä se meni niin, että isäni katsoi tv:tä ja minä kanssa, kun ei ollut muuta tekemistä hänen luonaan. Voitte kuvitella miltä 4-8v tuntui katsoa, jotain mustavalkoista tv-ruutua 7h kerralla ja vielä aikuisille tarkoitettu komeadiaa, jossa vaan puhutaan eikä mitään muuta. Itse kun en ymmärtänyt silloin mistä siinä komediassa oli kyse. Olen myös tästä katkera äidilleni, koska tiesin hänen tekevän tämän isälleni kiusaksi. Äitini ei ajatellut ihan loppuun asti, miltä minusta tuntui olla isäni kanssa hänen luonaan. Olisin mieluummin ollut vaikka mummolassa tai ihan missä vaan muualla kuin isäni kanssa.
N 40
Siis, kalamaa.. mitä olet joutunut kokemaan lapsena vanhempien pelinappulana. Ei ole äidilläsikään kaikki ruuvit kireänä olleet, kun on sinua väkisin tuolla lailla isän luokse pakottanut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla myös miehen versio 😅! Sillä yleensä se eroaa aika paljonkin naisen versiosta 😁!
Tuo on ihan totta. Ja me täällä vedetään johtopäätöksiä, otetaan kantaa ja annetaan neuvoja, vaikka ei välttämättä tiedetä puoliakaan asiasta.
No isähän sanoo, että on niin paljon töitä ette pysty tapaamaan eikä vastaamaan puheluihin. On niin rankkaa selvitä ja ero vei maton alta ym.
Järkyttäviä kommentteja täällä. Hävetkää jos osaatte.
Näin siinä yleensä käy, kun uusi kumppani tulee kuvioihin. Isän on helpompi hylätä lapset, toisin kuin äidin, joka on lapsissa enemmän kiinni.
Klassinen tapaus, ero ja sitten uusi puoliso = tarkoittaa sitä, että kaikki mikä liittyy edelliseen liittoon jätetään taakseen. Aloitetaan "taas" puhtaalta pöydältä perhettä perustamaan. Jotkut perustaakin monta perhettä elämänsä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae totaali yksinhuoltajuutta niin katsoo sitten, alkaako isiä kiinnostella.
On varmasti vain tyytyväinen. Miehen nykyinen perhe on uusi naisystävä ja tulevat lapset.
Uusi naisystävä on kyllä todella typerä jos pyöräyttää lapsia miehelle, joka ei aikaisempiakaan hoida. Tulos on taas yksi yh-äiti lisää
Varmaan kesän aikana mies kyllä pistää uuden naisen paksuksi.
Mies vaan pitää syntyvyyttä yllä! Hänen kuuluisi saada siitä palkinto. Onhan se raskas työ jota mies suorittaa :D
Yleensä kai se on mies, jonka kanssa lisäännytään.