Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin Suomesta tuli maa jossa tavisduunaritkin ajelee 50+ tonnin autoilla ja lentelevät kaukomaille monta kertaa vuodessa?

Vierailija
13.06.2024 |

Milloin tällainen tapahtui? Vielä 25-30 vuotta sitten tavikset oli parhaimmillaankin suht persaukisia ja sellaisina pysyivät. Nyt jopa työttömätkin naureskelevat iltapäivällä herättyään matkalla pankkiin ja pienipalkkaiset ajelevat suht hienoilla pirsseillä ja paahtavat nahkaansa etelässä nauttien ilmastomuutoksesta. Keskituloiset elävätkin sitten jo täyttä unelmaa veneineen, mökkeineen, paljuineen ja 70 tonnin sähköautoineen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkohan sitten perineet joltain jotain. Tietenkin riippuu siitä, kenet luet tavisduunareihin, mutta kyllä monella on vielä noin 2.000 euron kuukausipalkka, eikä sillä kyllä ajella hienoilla autoilla, eikä matkusteta ulkomaille.  

Mulla on palkka noin 3.000 euroa kuussa ja olen akateeminen. Mies samoin ja hänen palkkana on 5.000 euroa kuussa, voi haaveillakaan mitään 70.000 euron sähköautosta yms. Aika paljon menee ihan asumisen (omistusasunto, jossa on lainaa) yms. 

Vierailija
22/34 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun avopuoliso on duunari, tienaa 5000-10000€/kk käteen. Itse olen it-alalla, mun netto on vain 3500€/kk. Mutta joo, ihan kivasti on varaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun yhteiskuntamme muuttuu täysin velalla käyväksi. Tämä on syy miksi muualla on duunareilla varaa. Ne elää velkakuopassa

Vierailija
24/34 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan 50+ pariskunta ja meillä on kaksi 50+ tonnin autoa ja omakotitalo, kaikki velattomia. Kerran vuodessa tehdään kaukomatka jossa ei säästellä kuluja. 

Suurin syy siihen miksi meillä on tähän varaa on se että ei olla tehty lapsia ja ollaan sen takia onnistuttu säästämään ja sijoittamaan jo vuosikymmeniä. Lapset vie rahaa satoja tuhansia per pää ennenkuin ovat aikuisia. Sen rahan kun sijoittaa niin voi elää huolettomasti.

Vierailija
25/34 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatkohan sitten perineet joltain jotain. Tietenkin riippuu siitä, kenet luet tavisduunareihin, mutta kyllä monella on vielä noin 2.000 euron kuukausipalkka, eikä sillä kyllä ajella hienoilla autoilla, eikä matkusteta ulkomaille.  

Mulla on palkka noin 3.000 euroa kuussa ja olen akateeminen. Mies samoin ja hänen palkkana on 5.000 euroa kuussa, voi haaveillakaan mitään 70.000 euron sähköautosta yms. Aika paljon menee ihan asumisen (omistusasunto, jossa on lainaa) yms. 

Mä puhuin, että mulla on brutto 3.000 ja miehellä brutto noin 5.000. 

Vierailija
26/34 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä puhuin, että mulla on brutto 3.000 ja miehellä brutto noin 5.000. 

Niin ja meillä on yksi lapsi.

Vierailija
27/34 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun avopuoliso on duunari, tienaa 5000-10000€/kk käteen. Itse olen it-alalla, mun netto on vain 3500€/kk. Mutta joo, ihan kivasti on varaa

No duunareitakin on kaikenlaisia. Joillakin on pieni palkka ja ketkä sitten lasketaan näihin duunareihin? Veturinkuljettaja tienaa kuussa noin 4.500 euroa. Onko hän duunari? 

Vierailija
28/34 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehitys alkoi kasarilla. Ysärin lama pisti siihen stopin, mutta ysärin lopulta asti on kansakuntana menty aikalailla yhtäjaksoisesti eteenpäin kohti kulutusjuhlia. .  

Näin on. Naurettavaa, että kasaria vieläkin haukutaan materialismista, kun kulutusjuhlat on sen jälkeen kiihdyttänyt ihan turbolla. Kasarilla oli melko vaatimatonta nykymenooon verrattuna.

Vierailija
29/34 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaksijan heidän sitten täytyy elää, ei kukaan 2.000 euron bruttopalkalla mitään ihmeitä hanki. 

Vierailija
30/34 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut saman. Tosi nuoret rakentaa oman talon ja ostaa kalliin auton. Onhan se ihan fiksua kun talo on jo 40v velaton ja rahaa jää muuhun. Itse olin tuossa iässä köyhä opiskelija.

Vierailija
31/34 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon lainaa ja kun se on maksettu on talo vanha. 

100 vuoden päästä kukaan ei tiedä kuka olit ja on ihan sama kävitkö töissä vai et. 

Vierailija
32/34 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä koska tuloerot on niinku paha, mkay? t. vasurit

Seurauksena on siis vasuriutopia jossa kaikki on köyhiä joten ei ole tuloeroja. Itselleen nuo toki sallii tässä utopiassa erioikeuden olla tasa-arvoisempi kuin loppukansa ja elää mukavampaa luksuselämää. 

Vierailija
33/34 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nyt on hallitus korjaamassa asiaa ja köyhdytetään kansa, niin oppivat. 

Vierailija
34/34 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No duunareitakin on kaikenlaisia. Joillakin on pieni palkka ja ketkä sitten lasketaan näihin duunareihin? Veturinkuljettaja tienaa kuussa noin 4.500 euroa. Onko hän duunari? 

On, koska akateemisia suorastaan vituttaa edes ajatella, että keskiluokkaan voisivat kuulua myös varakkaat duunarit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän