Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisistä, jotka eroavat kun eivät ole hoitaneet parisuhdettaan ja lapset ovat pieniä?

Vierailija
13.06.2024 |

Onko mielestäsi ok lähteä hakemaan läheisyyttä muualta ja rikkoa lasten koti? 

Kommentit (271)

Vierailija
201/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miniähän tässä lasten kanssa on vain murto-osan siitä missä poikani. ap

Vierailija
202/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne voisi korjaantua kun molemmat tekisivät päivätyötä, voisin ottaa lapset parikin iltaa viikossa meille, saisivat omaa aikaa. Ja vuorotellen omaa aikaa antaisivat sitten toisilleen. Viikonloput voisivat pyhittää perheelle tai toisilleen, kun kerran apua saavat.

Mutta kumpikaan ei jousta, koska ovat itsekkäitä. ap

Eli tilanne korjautuisi mielestäsi, kun miniä tekisi kuten sinä ja poikasi määräävät. Poikasi saisi juosta omissa menoissaan kuten haluaa. 

Vielä aiemmin keskustelussa olit sitä mieltä, ettei poikasi osaa asettua aloilleen. Yhtäkkiä kaikki kääntyykin vaimon viaksi.

Unohdit vain kertoa, kuka sitä lohtua on hakenut vieraasta sylistä ja olisikohan sillä kuitenkin enemmän tekemistä eron kanssa kuin suostut myöntämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Mutta eikö se ydinperhe ollut tärkein. Jos poikasi ymmärtää sen hän kyllä hoitaa lapset. Ellei se ole yhtä tärkeää hänelle kuin sinulle niin todennäköisesti hänellä ei asialla ole mitään väliä.

Vierailija
204/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja harrastuksia pojalla on ja yritetään auttaa. Meillä on toki myös muut lapsenlapset, joten olen itsekin jo vähän väsynyt. Siksi kysyin täällä ajatuksia aiheesta. Pelkään että eroavat vuoden sisällä tätä menoa ja sitten se vasta raskasta onkin. Mutta joutuu miniäkin sitten miettimään omat menonsa ja häntä en auta enää. Lapset säälittävät valtavasti. ap

Vierailija
205/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä sekuntikellolla sitä lasket? Hän ei varmaan juokse jatkuvasti harrastuksissa ja omissa menoissaan pitkiä aikoja kuten poikasi. 

Vierailija
206/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja harrastuksia pojalla on ja yritetään auttaa. Meillä on toki myös muut lapsenlapset, joten olen itsekin jo vähän väsynyt. Siksi kysyin täällä ajatuksia aiheesta. Pelkään että eroavat vuoden sisällä tätä menoa ja sitten se vasta raskasta onkin. Mutta joutuu miniäkin sitten miettimään omat menonsa ja häntä en auta enää. Lapset säälittävät valtavasti. ap

Miksi miniä odottaisi sinulta apua jos poikasi hoitaa lapset?

Vierailija
207/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on rauhaton, mutta hoitaa työn ja illalla lapset.

Vuoroviikoin jatkuu sama, mutta joka toinen viikko onkin sitten sitä omaa aikaa ne illat, en tiedä miten miniä hoidon sitten järjestää.

Toivoisin, että saisivat asiat vielä kuntoon. ap

Vierailija
208/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu lainaaminen, mutta poikasi toivoo, että voisivat olla illat perheenä. Useille miehille se tarkoittaa sitä, että vaimo hoitaa kaikki kolme lasta (kyllä, lasken miehenkin lapseksi) ja vietetään hyvää aikaa yhdessä, ilman, että miehen tarvitsee osallistua mihinkään kotitöihin/lastenhoitoon. Parhaassa tapauksessa mies pelaa illat tietokoneella tai on omissa harrastuksissaan, ja vaimo kiinni kotitöissä ja lapsissa. Tämän vuoksi miniä on mielummin töissä kuin kotona.

Vierailija
209/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te teette niitä penikoita, kun ne pilaavat koko elämän ja parisuhteen?! Mitä järkeä?!

Vierailija
210/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten eron jälkeen poikasi on lapset miettinyt hoitavansa?

En ole ap, mutta pojallehan tuo on tosi helppoa. Toimii vain kuten tähän saakka. Miniälle sen sijaan aika paljon hankalampaa. Nykyään vuoropäiväkoteja on harvassa, ja niihin pääsee vain jos ei mitenkään pysty itse järjestämään hoitoa. 

Mielestäni ap:n miniä toimii vastuuttomasti viedessään yksivuotiaan lapsen hoitoon ollessaan itse vapaalla. Minulle on ihan sama, jääkö isä vai äiti hoitovapaalle, meidän perheessämme molemmat jäivät. Mutta jos perheessä on yksivuotias, täytyy hänen hoitopäivänsä pitää mahdollisimman lyhyinä. Tästä on riittävästi tutkimustietoa, ja tarjolla on myös monenlaisia osittaisia hoitovapaamahdollisuuksia, joita yhteiskunta tukee. Lapsen pitäisi tulla ensin, ei oman ajan.

Vierailija
211/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika on rauhaton, mutta hoitaa työn ja illalla lapset.

Vuoroviikoin jatkuu sama, mutta joka toinen viikko onkin sitten sitä omaa aikaa ne illat, en tiedä miten miniä hoidon sitten järjestää.

Toivoisin, että saisivat asiat vielä kuntoon. ap

Miten vuoroviikot edes onnistuu jos toinen tekee vuorotyötä? Kyllä lapset on pääsääntöisesti silloin jommallakummalla. Yleensä sillä jonka mukaan hoitoajat voi sopia säännöllusimmiksi.

Sä et taida ihan itsekään olla perillä mitä provoilet.

Vierailija
212/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin syytät miniää, vaikka poikasi juoksee omissa menoissaan. Ei ole rakentavaa. Pahinta on, että haukut heidän kuullen miniän työssäkäyntiä. Se vain kiristää tilannetta entisestään.

Jos he eroavat, et sinä voi asialle mitään. Se, että arvostelet heitä, etenkin miniääsi, vaikuttaa ainoastaan kielteisesti asioihin joten lopeta sellainen toiminta heti. Poikasi ja hänen puolisonsa ovat aikuisia, jotka päättävät itse asioistaan. Myös erosta, jos sen aika tulee.

Vierailija
213/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä täällä ei ymmärretä?

Miniä ei ole lasten kanssa niin paljon kuin kuuluisi pienten lasten äidin olla. Ottaa aamuisin omaa aikaa, arkivapaat vie lapset hoitoon. Minä mahdollistan pojalleni vapaata ottamalla pojat meille tai leikkipuistoon. Viikonloppuna otamme myös, mutta eivät tee yhdessä mitään, koska molemmilla silloin enemmän halua tehdä omia juttujaan. Miniä myös usein viikonloppuna töissä, omasta halustaan. ap

Vierailija
214/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eroavat ja miniästäsi tulee lasten lähihuoltaja,  hän saa lapset vuoropäiväkotiin.  Poikasi ei tarvitse enää viettää aikaa lastensa kanssa yhtä paljon kuin nyt. Win-win. 

Vierailija
215/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä täällä ei ymmärretä?

Miniä ei ole lasten kanssa niin paljon kuin kuuluisi pienten lasten äidin olla. Ottaa aamuisin omaa aikaa, arkivapaat vie lapset hoitoon. Minä mahdollistan pojalleni vapaata ottamalla pojat meille tai leikkipuistoon. Viikonloppuna otamme myös, mutta eivät tee yhdessä mitään, koska molemmilla silloin enemmän halua tehdä omia juttujaan. Miniä myös usein viikonloppuna töissä, omasta halustaan. ap

Niin? Entä sitten? Mikä tuossa on ylipääsemätöntä sinulle?

Vierailija
216/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani ei ole pettänyt miniääni ja olen onnellinen, että pystyy kanssani keskustelemaan. Ja ovat keskustelleet yhdessäkin. 

Molemmat ovat vain niin hirveän ITSEKKÄITÄ, että eivät kykene omista menoistaan joustamaan ja saamaan perhe-elämää rauhalliseksi lapsille.

Kuka 1-vuotiaan äiti haluaa olla vuorotöissä? Kuka pienten poikien isä haluaa lähteä viikoksi Lappiin kesälomalla? ap

Itsekkäitä?! Luuletko, että monikaan perus työntekijä voi valita oletko vuorotöissä vai et, ellet sitten ole yrittäjä?!

Vierailija
217/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta pojallehan tuo on tosi helppoa. Toimii vain kuten tähän saakka. Miniälle sen sijaan aika paljon hankalampaa. Nykyään vuoropäiväkoteja on harvassa, ja niihin pääsee vain jos ei mitenkään pysty itse järjestämään hoitoa. 

Mielestäni ap:n miniä toimii vastuuttomasti viedessään yksivuotiaan lapsen hoitoon ollessaan itse vapaalla. Minulle on ihan sama, jääkö isä vai äiti hoitovapaalle, meidän perheessämme molemmat jäivät. Mutta jos perheessä on yksivuotias, täytyy hänen hoitopäivänsä pitää mahdollisimman lyhyinä. Tästä on riittävästi tutkimustietoa, ja tarjolla on myös monenlaisia osittaisia hoitovapaamahdollisuuksia, joita yhteiskunta tukee. Lapsen pitäisi tulla ensin, ei oman ajan.

Jos miniä vie lapsen hoitoon aamulla, vaikka menee vasta myöhemmin töihin, voi se johtua siitä, että nukkuu univelkojaan ennen työvuoron alkua tai siitä, että päiväkoti toivoo lasten olevan klo 9 mennessä paikalla. 

Mies ei voi toimia kuten tähän asti, jos se tähän asti eläminen on ollut vieraita sylejä ja runsaita omia menoja kuten matkoja ilman perhettä. Jos hänestä tulee vuoroviikkoisä, pitää jostain karsia.

Vierailija
218/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu lainaaminen, mutta poikasi toivoo, että voisivat olla illat perheenä. Useille miehille se tarkoittaa sitä, että vaimo hoitaa kaikki kolme lasta (kyllä, lasken miehenkin lapseksi) ja vietetään hyvää aikaa yhdessä, ilman, että miehen tarvitsee osallistua mihinkään kotitöihin/lastenhoitoon. Parhaassa tapauksessa mies pelaa illat tietokoneella tai on omissa harrastuksissaan, ja vaimo kiinni kotitöissä ja lapsissa. Tämän vuoksi miniä on mielummin töissä kuin kotona.

Mutta tuossa perheessähän sama menee toisinpäin. Vaimo käyttää aamupäivät omiin harrastuksiinsa ja menoihinsa, mies hoitaa lapsia illat. 

Olen ollut hieman vastaavassa tilanteessa. Teen itse töitä virka-aikaan. Minun miehelleni tarjoutui mahdollisuus tehdä töitä suunnilleen 14-22, osittain myös viikonloppuisin, lapset tosin olivat jo pikkukoululaisia. Käytin veto-oikeuttani ja sanoin etten halua että isä poistuu lastensa arjesta. 

Vierailija
219/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän poikani puolia hautaan asti ja teen kaikkeni että voi hyvin. Nyt ei voi, eivätkä voi lapsetkaan. Mutta kuten aiemmin sanoin, olivat miellyttävä ja ihana pari ennen lapsia. ap

Vierailija
220/271 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miniä vie l

Mies pystyy vuoroviikoilla matkustelemaan ja hakemaan niitä sylejä. Omilla hoitoviikoillaan hän varmasti selviää kun tekee tavallista työpäivää ja iltaisin äitinsä auttaa.

Mutta vaimolla on kyllä päiväkodin kanssa hieman keskusteltavaa, jos aikoo viedä lapsensa sinne kahdeksalta aamiaiselle ja hakea illalla oman työvuoronsa päätyttyä - siksi että haluaa itse tällaista vuoroa tehdä.

Enitenhän tässä aina kärsii se yksivuotias.