Mitä ajattelet ihmisistä, jotka eroavat kun eivät ole hoitaneet parisuhdettaan ja lapset ovat pieniä?
Onko mielestäsi ok lähteä hakemaan läheisyyttä muualta ja rikkoa lasten koti?
Kommentit (271)
Joskus ero on kaikkien kannalta paras ratkaisu.
t. väkivaltaisen isän lapsi, jonka äiti tajusi onneksi lähteä ajoissa
En ajattele, otan vaan ruotelista kiinni ja tirvasen lärviin.
Vierailija kirjoitti:
En ajattele mitään. Mies jätti minut kun vauva oli 4kk. Eipä siinä mitään voinut tehdä. Seksi loppui jo raskausaikana, vaikka itsellä olisi ollut haluja. Miestä ei kiinnostanut. Alkoi kuulemma rakkaus hiipua. Niin hän sanoi. Olisin ymmärtänyt, jos olisin ollut joku valas. Mutta painoin viimeisillänikin alle 57kg ja olin 160cm. Luulen, että lapsi oli miehelle vaan liian paha shokki eikä hän kyennyt sopeutumaan tilanteeseen.
Ja lisään, että oltiin tosiaan aika nuoria. Olin 22v. ja mies 24v. No myöhemmin löysin paremman miehen, mitä olisin edes uskaltanut toivoa :)
Onko täällä ongelmia ymmärtää mitä kirjoitan? Olen tarjonnut apua, vienyt lasta vauvauintiin, otettiin yökylään heti kun sai pulloa, viety jopa omalle mökille viikoksi esikoinen. On aina oltu valmiita auttamaan, mutta poika ei osaa rauhoittua ja miniä haluaa tehdä vuorotyötä jo nyt. Olla pois kotoa mahdollisimman paljon. ap
Ajattelen, että yhteen muutto ja perheleikki on aivan turha tapa tuhlata elämä. Riippumatta siitä meneekö kiville vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ongelmia ymmärtää mitä kirjoitan? Olen tarjonnut apua, vienyt lasta vauvauintiin, otettiin yökylään heti kun sai pulloa, viety jopa omalle mökille viikoksi esikoinen. On aina oltu valmiita auttamaan, mutta poika ei osaa rauhoittua ja miniä haluaa tehdä vuorotyötä jo nyt. Olla pois kotoa mahdollisimman paljon. ap
Ei ole. Ymmärrämme hyvin, että sinulla ei ole omaa elämää ja yrität nyt sekaantua lapsesi elämään tajuamatta, että olet itse kasvattanut hänet vastuuttomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä itse mieheni kanssa olen jaksanut koko lapsiperhearjen käydä läpi ja ollaan myös pojanpoikiani hoidettu aina pyydettäessä ja muulloinkin. Eivät tunnu keskittyvän elämässä olennaiseen, koko ajan uutta autoa ja urahaaveita ym., mutta samaan aikaan ero on jo ollut pojan mielessä kuulemma. 1v. ja 4v. lapset. ap
Kukahan sen pojan on kasvattanut tuollaiseksi?
Olen eri, mutta mistä päättelet että tilanne on yksinomaan pojan ja pojan kasvatuksesta kiinni? Vai ajattelitko että ap on hyvä tylytyksen kohde, koska sattuu olemaan linjoilla?
Henkilökohtaisesti ajattelen, että tämä on trollialoitus, mutta silti jännityksellä odotan kuinka oletettu aikuisen pojan äiti revitään kappaleiksi tällä pahan olon hiekkalaatikolla.
Meillä neljä lasta, joista yksi vielä elää sinkkuelämää ja kolme perheellisiä. Tämän poikamme kanssa ollaan oltu vaikeuksissa kun on niin sosiaalinen ja aktiivinen kaikkien kaveri, vaikeuksia rauhoittua.
Mutta miniä ei ole ilmeisesti kovin kiinnostunut myöskään pysähtymään. Lapsenlapset rakkaita meille, joten toivotaan että vanhemmat aikuistuisivat. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap siis itse jo aikuisten lasten äiti ja nykyään mummikin.
Toivottavasti ap mummuna nyt sitten mahdollistaa lapsillensa sen parisuhteen hoitamisen; eli otat lapsenlapsia yökylään ja tarjoat muutoinkin lastenhoitoapua. Siinä yks iso syy eroihin nimittäin jos ei koskaan saa kiireetöntä aikaa kahdenkesken pariskuntana.
Kolmen lapsen äiti olen. Mies reissutöissä. Käy kotona kahden viikon välein. Lapsista vanhin koulussa ja pienemmät päiväkodissa. Itse käyn kokopäivätöissä. Yhden kerran on äitini vahtinut lapsia, tuli 200 km päästä meille ja oli yhden vuorokauden. Isäni asuu ulkomailla, miehen vanhemmat ovat kuolleet. Näinhän se on, että itse ne lapset vaan on hoidettava ja arki pyöritettävä. Muihin ei voi luottaa tässä maallisessa vaelluksessa, itsensä on luotettava. Olen joskus ihmetellyt, että mitä se oma aika on. Kun hankii perheen, niin sitten on vain perheaikaa. Tässä tämä pyörii päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä itse mieheni kanssa olen jaksanut koko lapsiperhearjen käydä läpi ja ollaan myös pojanpoikiani hoidettu aina pyydettäessä ja muulloinkin. Eivät tunnu keskittyvän elämässä olennaiseen, koko ajan uutta autoa ja urahaaveita ym., mutta samaan aikaan ero on jo ollut pojan mielessä kuulemma. 1v. ja 4v. lapset. ap
Kukahan sen pojan on kasvattanut tuollaiseksi?
Olen eri, mutta mistä päättelet että tilanne on yksinomaan pojan ja pojan kasvatuksesta kiinni? Vai ajattelitko että ap on hyvä tylytyksen kohde, koska sattuu olemaan linjoilla?
Henkilökohtaisesti ajattelen, että tämä on trollialoitus, mutta silti jännityksellä odotan kuinka oletettu aikuisen pojan äiti revitään kappaleiksi tällä pahan olon hiekkalaatikolla.
No onhan se pojan kasvatuksesta kiinni, jos hänelle ura on tärkeämpää kuin perhe. Turha siitä on uhriutua, että totuus sanotaan ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Olisko se perhe jotenkin eheämpi jos pysyy yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhempani erosivat koska toiselle maistui alko liikaa.
Sama. Ei siinä kohtaa korjailla enää mitään vaan ero on lastenkin kannalta paras ratkaisu.
13 vuotta naimisissa ja 2 lastakin on, mutta en ole ikinä ymmärtänyt tätä parisuhteen hoitamisjuttua. Ei meillä ole sellaista tarvinnut harrastaa ainakaan. Ihan vaan normielämää päivä kerrallaan on elelty, eikä mitenkään erityisesti parisuhdetta mietitty tai hoidettu. Hyvin on näin mennyt, ainakin meillä.
Tosin mitä sitten kukin sillä parisuhteen hoitamisella tarkoittaa. Esim. parisuhdekeskusteluja tai jotain lapsivapaata aikaa emme ole koskaan kaipailleet. Mutta jos jotkut ajattelee seksinkin parisuhteen hoitamiseksi, niin sitä meillä on kyllä aina ollut hyvinkin paljon, lukuunottamatta synnytyksistä toipumisaikoja. Ei vaan ole mietitty että täytyy tässä harrastaa seksiä että hoidetaan parisuhdetta, vaan molemmilla on tehnyt mieli seksiä ja sitten sitä on harrastettu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä neljä lasta, joista yksi vielä elää sinkkuelämää ja kolme perheellisiä. Tämän poikamme kanssa ollaan oltu vaikeuksissa kun on niin sosiaalinen ja aktiivinen kaikkien kaveri, vaikeuksia rauhoittua.
Mutta miniä ei ole ilmeisesti kovin kiinnostunut myöskään pysähtymään. Lapsenlapset rakkaita meille, joten toivotaan että vanhemmat aikuistuisivat. ap
No mikä siinä sitten olisi ongelma, jos eroaisivat? Sinun kuplasi siitä, että ydinperhe on ainut oikea perhemuoto rikkoutuisi? Vai tulisi pahaa silmää sukulaisilta, kun poika onkin eronnut eikä pidä kulissiliittoa pystyssä hinnalla millä hyvänsä?
Vierailija kirjoitti:
Aikuistuisiko vanhemmat sillä että pysyvät perheenä yhdessä? Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko se perhe jotenkin eheämpi jos pysyy yhdessä?
Tottakai! Jos lapsia tekee niin ne menee kaiken edelle. Pitää kasvaa vanhemmaksi. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ymmärrämme hyvin, että sinulla ei ole omaa elämää ja yrität nyt sekaantua lapsesi elämään tajuamatta, että olet itse kasvattanut hänet vastuuttomaksi.
Olen aivan eri. Oma äitini kuoli nuorena ja olisin kyllä ollut ikionnellinen, jos anoppini olisi ap:n kuvailemilla keinoilla sekaantunut elämäämme. Mutta niin vain sinnittelimme täysin ilman turvaverkkoja, ha nykyään kuopuskin on jo sen ikäinen että pääsemme kahdestaan vaikka lenkille. Toivon kaikille pareille ja tietenkin myös sinkkuvanhemmille osallistuvia isovanhempia. Ennen kaikkea se on lapsen etu.
Vierailija kirjoitti:
13 vuotta naimisissa ja 2 lastakin on, mutta en ole ikinä ymmärtänyt tätä parisuhteen hoitamisjuttua. Ei meillä ole sellaista tarvinnut harrastaa ainakaan. Ihan vaan normielämää päivä kerrallaan on elelty, eikä mitenkään erityisesti parisuhdetta mietitty tai hoidettu. Hyvin on näin mennyt, ainakin meillä.
Tosin mitä sitten kukin sillä parisuhteen hoitamisella tarkoittaa. Esim. parisuhdekeskusteluja tai jotain lapsivapaata aikaa emme ole koskaan kaipailleet. Mutta jos jotkut ajattelee seksinkin parisuhteen hoitamiseksi, niin sitä meillä on kyllä aina ollut hyvinkin paljon, lukuunottamatta synnytyksistä toipumisaikoja. Ei vaan ole mietitty että täytyy tässä harrastaa seksiä että hoidetaan parisuhdetta, vaan molemmilla on tehnyt mieli seksiä ja sitten sitä on harrastettu.
Niin, vaikea on ymmärtää asioita, jos ei edes tajua, että kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä ja miehesi.
Onko pari siis naimisissa? Jos ei, on ymmärrettävää että nainen valitsee mieluummin työskennellä ja turvata taloutensa, kuin sijoittaa sitoutumaan kykenemättömän miehen jälkeläiseen. Jos lapsi tulee ennen aviota, se tarkoittaa käytännössä sitä, että ero tulee ennemmin tai myöhemmin, ja tällöin naisen ainoa turva on oma uransa. Lapsellehan on tietysti hirveää kasvaa ilman äitiä, mutta se ei ole millään tasolla naisen vika, jos hän ei saa kumppanilta taloudellista turvaa
Mitä tarkoittaa, että mies ei rauhoitu? On siis avionrikkoja, raikuli? Vain uraansa keskittyvä mies on kelvollinen isäksi. Päihteisiin ja naisiin menevä mies ei. Jos sinun poikasi on jompaa kumpaa näistä, ja välttelee avioliittoa, aivan turha edes yrittää
Omat vanhempani erosivat koska toiselle maistui alko liikaa.