Joudutteko koskaan välikäteen ihmisten riidoissa?
Minulle on useasti käynyt niin, että x puhuu minulle pahaa henkilöstä y, ja sitten y puhuu minulle pahaa henkilöstä x.
Käykö teille koskaan niin?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Et ole välikätenä tuossa jos joudut vain rienausta kuuntelemaan eikä sinua pyydetä tai vaadita tekemään asialle mitään. Odotappa vain, kun kohdallesi osuu tilanne missä toinen on varastanut, valehdellut kunnolla tai muuta ja toinen hylkää hänet kuin myrkyn elämästään. Siinä sitä joutuu todella välikäteen kun moraalisi testataan. Oletko selkärangaton ja mukavuudenhaluinen, eli jatkatko sosialisointia rotan kanssa ja pahimmillaan tarjoat ikkunan sen toisen elämään, vai hylkäätkö rotan myös ja sanot suoraan kuinka hän teki väärin.
Kannattaa muistaa, että muukin ympäristösi saattaa tarkkailla päätöstäsi ja arvioida sitä sun moraalia sen mukaan. Olen vasta 30v, mutta tiedän jo pari yksinäistä ulisijaa joille ei millään mennyt tällainen kaaliin.
TÄSMÄLLEEN NÄIN! tunnen itsekin joitain "välissä py
Eli pidät naapureiltasi/ muilta ystäviltä varastajaa lähipiirissäsi? Luuletko todella ettei he kohta tee samaa sinulle, tai olisit joku poikkeus jota ryöstäjä ei ryöstäisi? Ehei, olet seuraavana vuorossa.odotas vaan. Ja turha sitten tulla meille muille itkemään, sua varotettiin aikanaan. Mutta sinut tunetaan nyt!
Hoidan itse omat ongelmani, ja samaa oletan muilta. En todellakaan aikuisena jaksa mitään he said, She said - juttuja. Jos sulla on riita, selvitä se. Minä en lähde selvittämään yhtään mitään.
Päätän itse ihmissuhteistani, ja nämä jotka eivät tule toimeen muiden kanssa, jäävät pois. En ole kiinnostunut draamoista, ja tietyillä ihmisillä hän niitä riittää.
-"Jos joku ei varasta minulta, ei valehtele minulle tms. niin miksi ihmeessä minä menisin hänet hylkäämään pelkästään "uhrin" puheiden perusteella? Eikä minulla ole mitään ympäristöä, joka tarkkailee päätöstäni ja arvioi moraaliani, ei naapurit tiedä, kenen kanssa olen tekemisissä eikä kaikki ystäväni ole ystäviä keskenään.
Välikätenä oleminen ei ole sitä, että kaksi ihmistä haukkuu toisiaan minulle, välikätenä oleminen on sitä, että toimii välittäjänä, sovittelijana, neuvottelijana kahden osapuolen välillä."-
Sulla siis todella vähän jos yhtäkään lapsuudenkaveria tai pitkäaikaista ystävyyttä. Tuollainen "Minä Minä" puhe kyllä karkottaa helposti joten en ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Hoidan itse omat ongelmani, ja samaa oletan muilta. En todellakaan aikuisena jaksa mitään he said, She said - juttuja. Jos sulla on riita, selvitä se. Minä en lähde selvittämään yhtään mitään.
Päätän itse ihmissuhteistani, ja nämä jotka eivät tule toimeen muiden kanssa, jäävät pois. En ole kiinnostunut draamoista, ja tietyillä ihmisillä hän niitä riittää.
Väännät asin just itsellesi sopivaksi. She said? Siis jumalauta... Toiselta vaikka varastetaan kunnolla massa tai lemmikki tapetaan ja sinä auot tällaiselle ihmiselle päätäsi "She said" jutuilla? Kantaa otraminen ei todellakaan meinaa et sun pitäis mennä jotain selvittelee. Typerä ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Tämmösellä äijällä mitään kavereita oo... Ympäröi ihtensä lieroilla, eli on vissiin vastuuta kantamaton liero itsekin.
Miten teidän mielestänne olisi fiksuinta reagoida, kun joku tulee puhumaan toisesta pahaa? Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten teidän mielestänne olisi fiksuinta reagoida, kun joku tulee puhumaan toisesta pahaa? Ap
Usen riittää se että on välinpitämätön eikä kuuntele.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensimmäisenä kannattaa miettiä miten vakava asia on ja suhteuttaa oma asenne sen mukaan. Tarpeeksi vakava asia, niin sun on vähän pakko reagoida jotenkin jos olet oikeasti ystävä tai kaveri. Jos asia on vakava, niin suojelet myös omaa elämääsi suhtautumalla asiaan järkevästi. Eli jos jompi kumpi valehtelee tai varastaa, niin hän voi tehdä saman seuraavaksi yhtä hyvin sinullekin. Jos on kyse ystäväporukasta joka on ehjänä sinulle tärkeä, niin voit yrittää toimia diplomaattina jos osaat ja takoa järkeä pahantekijän jotta tämä hakisi anteeksiantoa niin kuin aikuisen kuuluu. Diplomaatin hommat vaan menee aika äkkiä reisille jos et osaa huomioida kummankin tunteita. Jopa pahantekijän.
Jos taas et tee mitään vaikka asia on vakava, niin aika helposti sinua sitten tulkitaan osallisena pahantekoon kun hiljaisuudellasi tai passiivisella myötäilyllä sen hyväksyt. Eli todellakin tärkeää ekana miettiä miten vakava asia on. Puuttumalla tai kantaa ottamalla voit tehdä pikkujutuista usomman ilman tällaista arviointia.
En tiedä, miksi moni puhui jostain varastamisesta. Minulle tullaan valittamaan vähäpätöisistä pikkuasioista, kyseessä egojen taistelut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensimmäisenä kannattaa miettiä miten vakava asia on ja suhteuttaa oma asenne sen mukaan. Tarpeeksi vakava asia, niin sun on vähän pakko reagoida jotenkin jos olet oikeasti ystävä tai kaveri. Jos asia on vakava, niin suojelet myös omaa elämääsi suhtautumalla asiaan järkevästi. Eli jos jompi kumpi valehtelee tai varastaa, niin hän voi tehdä saman seuraavaksi yhtä hyvin sinullekin. Jos on kyse ystäväporukasta joka on ehjänä sinulle tärkeä, niin voit yrittää toimia diplomaattina jos osaat ja takoa järkeä pahantekijän jotta tämä hakisi anteeksiantoa niin kuin aikuisen kuuluu. Diplomaatin hommat vaan menee aika äkkiä reisille jos et osaa huomioida kummankin tunteita. Jopa pahantekijän.
Jos taas et tee mitään vaikka asia on vakava, niin aika helposti sinua sitten tulkitaa
Mikä on niin vakava asia johon pitäisi reakoida?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, miksi moni puhui jostain varastamisesta. Minulle tullaan valittamaan vähäpätöisistä pikkuasioista, kyseessä egojen taistelut. Ap
No en mä tuollaisiin puuttuisi mitenkään. Jos on pakko olla kuuntelivinaan niin sitten toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulle tullaan kummaltakin puolen valittamaan jostain vähäpätöisistä pikkuasioista, niin ihan hyvin voit diplomaattina toimia. Itse ainakin pitäisin sitä hyvänä koetuksen kummallekin. Etsisin uusia kavereita tilalle jos jompi kumpi tai kumpikaan ei kuuntele minkäänlaista järkeä ja sovinnon rakentamista. Ei omaa elämää kannata antaa myrkyttää draamailulla. Tässä tilanteessa sulla on siis pahimmillaan kaksi draamailevaa paskanpuhujaa vierelläsi joiden draamailun kohteeksi voit itse joutua seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä tuollaisiin puuttuisi mitenkään. Jos on pakko olla kuuntelivinaan niin sitten toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Aina kun näen tällaista välinpitämättömyyttä, niin mietin mihinkä tällaiset ihmiset edes kavereita tai vuorovaikutusta tarvitsee? Jos ei edes kahden pikkudraamailijan konfliktia kestä niin aika alkeelliset tunnetaidot on. Mitenkäs parisuhteessa sitten riitatilanteet? Mykkäkoulua vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa ilmiönä tämä, että onko niin, että joillekin ihmisille kasautuu näitä toisistaan pahaa puhuvia? Mikä tekee näistä ihmisistä alttiita kuuntelijan roolille? Ap
Selkärangattomuus. Jos jää tuolla lailla väliin pyörimään, niin silloin ei osaa seurata sita kuuluisaa moraalista kompassia. Sikee epävarmuus ja mukavuudenhalu. Valhellinen sympatia on roolina kun ensin kuuntelee toiset ja sitten toista. Jos ei osaa puoltaan valita niin sanoisi vaikka kummallekin suoraan, että turpa kiinni, mutta eeei.
Juuri näin. Mutta nämä on Epä lojaaleja kaikille. Ei aitoa ystävyyttä. Nauttii saadessaan olla välissä ilman vastuuta.kun joka suuntaan kumartaa, pyllistää kaikille.
Vierailija kirjoitti:
"Pahaa"? Jos se on totta, sä tuet ystävää. Jos taas ei ole totta, sä nuhtelet häntä valehtelusta.
Mulla oli ystävä, jolle kerroin yhteisen ystävämme törkeästä käytöksstä minua kohtaan. Hän vaan naureskeli selvästi. Ajattelin että hän tulee flippaamaan puoltaan joskus. Ja niin kävi. Ei ollut lojaali bestikselleen. Nyt itkee yksin ilman ystäviä. Elämä opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pahaa"? Jos se on totta, sä tuet ystävää. Jos taas ei ole totta, sä nuhtelet häntä valehtelusta.
Juurikin näin. Aika nopeasti saa kysymällä tilannearviota tehtyä. Jos valehtelee ja suuttuu, tai alkaa aukomaan päätään valheesta kiinni jäädessään, niin hän ei ole kaverisi tai ystäväsi koskaan ollutkaan. Siis hyvin pieniä ja yksinkertaisia asioita jotka kuuluu normaaliin vuorovaikutukseen. Nämä välinpitämättömyyden puolesta huutelijat ovat vain vastuu tunnottomia laiskoja. Yleensä nämä asiat ei mitään ihmeellistä selvittelyä tai puuttumista vaadi, vaan totuus tulee nopeasti esiin ihan normaalilla vuorovaikutuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun näen tällaista välinpitämättömyyttä, niin mietin mihinkä tällaiset ihmiset edes kavereita tai vuorovaikutusta tarvitsee? Jos ei edes kahden pikkudraamailijan konfliktia kestä niin aika alkeelliset tunnetaidot on. Mitenkäs parisuhteessa sitten riitatilanteet? Mykkäkoulua vai?
Kavereita voi olla paljonkin mutta ei sellaisia jotka vaattii kuunteleemaan milloin mitäkin valituksia siitä kun toinen tekee noin tai näin. Kuka sellaista ystävyyttä kovin kauan edes haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pahan (toisen sanoen p"n jauhamista) pitäisi jaksaa kuunnella tai siihen reakoida?
"Minä Minä Minä Minä". "Kun minulle ei tee kukaan mitään pahaa niin miksi minä ottaisin kantaa mihinkään" "koska olen mukavuudenhaluinen ja 100% individualisti joka ei kanna vastuuta edes omista virheistä"