Joudutteko koskaan välikäteen ihmisten riidoissa?
Minulle on useasti käynyt niin, että x puhuu minulle pahaa henkilöstä y, ja sitten y puhuu minulle pahaa henkilöstä x.
Käykö teille koskaan niin?
Kommentit (54)
Ei sivistynyt ihminen osallistu tuollaiseen ollenkaan. Ei kertakaikkiaan vaan lähde mukaan.
Tämä on vähän tällaista alimman sosiaaliluokan problematiikkaa; puidaan muutaman euron tai kympin huumevelkoja..
Vierailija kirjoitti:
Ei sivistynyt ihminen osallistu tuollaiseen ollenkaan. Ei kertakaikkiaan vaan lähde mukaan.
Tämä on vähän tällaista alimman sosiaaliluokan problematiikkaa; puidaan muutaman euron tai kympin huumevelkoja..
Alemman sosiaaliluokan? Huumevelkoja? Mitäh? =D Riikka Purra tais hyökätä palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Seurapiireissä aikoinaan pyörähtäneenä voin kyllä kokemuksella sanoa, että rikkailla ja mielestään "ylemmällä sosialiluokalla" ne vasta turhat draamailun, piirileikit, hovirakenteet ja paskapuheet vasta onkin. Ihan pimeetä settiä. Pääkaupunkiseudulla voi henkisesti tasapainoiselle hyvätuloiselle olla vaikeaa löytää kunnon venekerhoa missä ei näihin leikkeihin joutuisi. Kyllä niitä löytyy, en mie sitä, mutta vaikeeta voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Haaa nyt on kova. Tyyppi on täällä vulvapalstalla selittämässä jostain alimmasta sosiaaliluokasta. Oot aika geneerinen narskuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, miksi moni puhui jostain varastamisesta. Minulle tullaan valittamaan vähäpätöisistä pikkuasioista, kyseessä egojen taistelut. Ap
No en mä tuollaisiin puuttuisi mitenkään. Jos on pakko olla kuuntelivinaan niin sitten toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Aina kun näen tällaista välinpitämättömyyttä, niin mietin mihinkä tällaiset ihmiset edes kavereita tai vuorovaikutusta tarvitsee? Jos ei edes kahden pikkudraamailijan konfliktia kestä niin aika alkeelliset tunnetaidot on. Mitenkäs parisuhteessa sitten riitatilanteet? Mykkäkoulua vai?
Kavereita voi olla paljonkin mutta ei sellaisia jotka vaattii kuunteleemaan milloin mitäkin valituksia siitä kun toinen tekee noin tai
Edelleen mitä tekisin ystävillä jotka eivät osaa selvittää välejään vaan mun pitäisi toimia heidän erotuomareinaan? Selvittääkööt välinsä keskenään eikä mun välityksellä. Ja mitä se sua liikuttaa onko minulla ystääviä vai ei. Keskity selvittämään välisi ihan niiden omien riitakummpaneittesi kanssa.
-"Edelleen mitä tekisin ystävillä jotka eivät osaa selvittää välejään vaan mun pitäisi toimia heidän erotuomareinaan? Selvittääkööt välinsä keskenään eikä mun välityksellä. Ja mitä se sua liikuttaa onko minulla ystääviä vai ei. Keskity selvittämään välisi ihan niiden omien riitakummpaneittesi kanssa."-
Erotuomarina? Välien selvitystä? Täh?
Siis jos et ymmärrä mitä on ystävän tai kaverin tukeminen, ympäristöstä vastuun kantaminen, tai moraali ja lojaalius, niin ei sulla ole kavereita tai ystäviä. Ihmiset on tuollaisella maailmankatsomuksella vain käyttötavaraa.
*Edelleen mitä tekisin ystävillä jotka eivät osaa selvittää välejään vaan mun pitäisi toimia heidän erotuomareinaan? Selvittääkööt välinsä keskenään eikä mun välityksellä. Ja mitä se sua liikuttaa onko minulla ystääviä vai ei. Keskity selvittämään välisi ihan niiden omien riitakummpaneittesi kanssa.*
Niin mitäs sie olet sitten täällä kitisemässä? Etkö ymmärrä miksi kaikki ei noudata sinun ylivertaista näkemystä vuorovaikutuksesta? Jos ei kerran ihmiset kiinnosta, niin mitäs täällä sitten paasaat ylivertaisia näkemyksiäsi? Ihminen jota ei muut kiinnosta antamassa neuvoja vuorovaikutuksesta... Paradoksaalista narskun kakkandeerusta.
Vierailija kirjoitti:
-"Edelleen mitä tekisin ystävillä jotka eivät osaa selvittää välejään vaan mun pitäisi toimia heidän erotuomareinaan? Selvittääkööt välinsä keskenään eikä mun välityksellä. Ja mitä se sua liikuttaa onko minulla ystääviä vai ei. Keskity selvittämään välisi ihan niiden omien riitakummpaneittesi kanssa."-
Siis jos et ymmärrä mitä on ystävän tai kaverin tukeminen, ympäristöstä vastuun kantaminen, tai moraali ja lojaalius, niin ei sulla ole kavereita tai ystäviä. Ihmiset on tuollaisella maailmankatsomuksella vain käyttötavaraa.
Kysymys aloituksessa kuului; Joudutteko välikäteen ihmisten riidoissa?
En joudu koska en ryhdy kenenkään ystävän välejä selvittämään. Jos joku kertoo että hänen ystävänsä vaikka valehtelee niin pyydän puhumaan asiasta tämän ystävän kanssa ei minulla ole asiaan mitään sanottavaa, enkä ryhdy miksikään välikädeksi näiden erimilisyyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys aloituksessa kuului; Joudutteko välikäteen ihmisten riidoissa?
En joudu koska en ryhdy kenenkään ystävän välejä selvittämään. Jos joku kertoo että hänen ystävänsä vaikka valehtelee niin pyydän puhumaan asiasta tämän ystävän kanssa ei minulla ole asi
Jos joku sanoo sulle "hänen ystävänsä" valehtelevan, niin et sinä siinä mikään välikäsi ole, eikä pyydetä olevan, eikä sinulta vaadita siinä yhtään mitään, eikä sun tarvitse mitään ruveta selvittelemään. Typerää ja alentavaa spinnausta.
Miksette tee omia RAJOJANNE selviksi tiukasti ja napakasti tällaisissa tilanteissa?
Miksi SUOSTUTTE avaamaan 2naama paskanpuhujalle korvanne?
Ei kukaan mora kaulalla pakota kuunteleen, eihän?
Jättäkää se mölyneanderthal ihan yksin mutinoineen!
Diplomaattinen ei-kenestäkään pahaa puhuva on yhteisössään lopulta kaikkien arvostama ja kunnioittama.
Eikä ole millään tavalla sidoksissa sosiaaliseen luokitukseen nämä lainalaisuudet, pätee 'pummiin' yhtä lailla kuin 'eliittiin' kuuluvaan, joka varmasti ympäristössään juoruämmä-actionia kokee yhtä lailla, vaikka aiheet varmaan eriävät.
Kilometritolkulla diipadaapaa jostain ihan tyhjästä. Ei teillä tosiaan taida paljoa päiväohjelmaa olla.Tai perhekiireitä? Miksette Whatsapita suoraan sille kaverillenne, jonka käytös hiertää?
Ei varmaan kukaan tuntematon palstalainen sun riitaas voi sun puolestasi selvitellä.
Mikä se on se välikäsi? Tuota ihmetteli jo Havukka-ahon ajattelija Veikko Huovisen kirjassa ja samaa ihmettelen minäkin.
Nämä ovat alle 30 väkeä jotka nyt posottaa.
Ja senhän kyllä todella kypsyystasosta me hieman varttuneemmat ja viisaammat huomaamme.
Kauhia draama, ihan hirviän kauhia.. 😂😱
Ihan omassa pikku päässä, ei missään muualla...
Menee kaverit ja ystävät sulla niin sekaisin, että et taida ymmärtää eroa koska niitä ei sulla kumpaakaan ole. En tiedä mitä koitat mongertaa kun sanot "jotka vaatii kuuntelemaan milloin mitäkin valituksia.. Taidat olla tuo aiempi "Minä Minä" narsku.