Parisuhteen naisen haluttomuus
Takana yli kymmenen vuotta yhdessäoloa. Kaksi yhteistä lasta, alle kouluikäisiä. Yksi ongelma varjostanut useamman vuoden. Nimittäin se, että vaimolla seksin harrastaminen on käytännössä viimeinen asia mitä tehdään jos sattuu päivä menemään täydellisesti, seuraavan viikon to-do lista on tyhjä ja on siivottu kämppä lattiasta kattoon minun toimestani, koska muuten hän on varmasti liian väsynyt. Tämä toki kärjistäen, mutta hänen suullaan ei edes mieti seksiä tai sen harrastamista muuten kuin jos minä kyselen varovasti aiheesta.
kehun häntä/osoitan hellyyttä yms pitkin päivää useita kertoja päivässä. En ole koskaan laskenut mutta keskiarvo varmaan 5-10 välillä kun kehun häntä upeaksi, kauniiksi, rakkaaksi ja halaan, pussaan tms pientä.
joka ikinen. Siis joka ikinen aamu herään lasten kanssa ja laitan heidät valmiiksi ja ruokin heidät. Teen myös vaimolle aamupalat ja kahvit ja tarjoilen ne jopa sänkyyn. (yleensä ei halua sänkyyn, vaan ilmoittaa tulevansa hetken päästä sohvalle, keittiöön tms.) Teen 80%:sti ruuat ja tiskit. 15% auttaa esikoinen esim tiskikoneen kanssa. Autan muutenkin kotitöissä paljon. En ehkä ole se kaikista tarkin imuroija tai saattaa joku vaatekappale jäädä johonkin, johon toki kiinnittyy vaimon huomio aina.
Käyn päivätöissä, tuloni ovat ylimmän desiilin alarajalla. Iltaisin hoidan lähes aina lapsia kun hän tekee koulu/työjuttuja ja joskus käymme lasten kanssa puistoissa yms.
Päällisin puolin monikin asia vaikuttaisi olevan kohdillaan. Huomattavan paljon enemmän kohdillaan kuin 8v sitten, kun elettiin opintotuella ja pantiin useita kertoja viikossa. Lähes joka päivä.
Ja tosiaan, seksiä on nyt tänä vuonna ollut alle viisi kertaa. En sano tarkkaa lukua, koska tästä keskuteltiin ja en tiedä lukeeko hän tätä palstaa. Mutta siis suorastaan surullista mielestäni. Ja omasta mielestä surullisempaa on vielä se, että silloin kun sitä on, niin peiton alla lähetyssaarnaajaa eikä puhettakaan että aloite tulisi toiselta puolen tai että kokisin että tuo vaimo minua haluaa. Seuraavaksi sitten joku sanoo että olen lihava/lihonut. Mikä varmasti osittain totta, mutta olen kuitenkin n. 95kg ja 180cm, joten en nyt mitenkään älyttömän lihava kuitenkaan ja sanoisin että olemme tässä mielessä aika tasoissa. Eli molemmat lihoneet saman verran suhteessa.
Seuraavaksi joku sanoo, etten tyydytä häntä. Sekin vihkoon, koska suurin osa seksikerroistamme alkaa hänen orgasmistaan, jossa avustan lelun/suulla/käsillä yms. Yhtäkään seksikertaa ei ole viimeiseen viiteen vuoteen ollut, jolloin vaimo ei olisi orgasmia saanut. Usein menee oikeastaan niin, että yhdyntään saakka ei jakseta tämän vaimon orkun jälkeen ja minulle jää vaihtoehdoksi joko itse tyydyttää itseni vaimon kääntäessä selän tai sitten luovuttaa ja nokka kohti uusia pettymyksiä.
Ostin ylläriksi juuri parisuhdekurssin netistä, mistä olikin ihan hyvillään ja innoissaan, mutta sen jälkeen muutaman muistuttelun jälkeen hän on lykännyt tämän pois omilta listoiltaan odottamaan parempia aikoja. Ja ei siis ole mikään kamasutra kurssi vaan ihan kommunikaatiota yms. Peruspilareita parisuhteelle.
Mä en rehellisesti tiedä mitä mä voisin tehdä paremmin? Kertokaa te? Ajattelin max vuoden odottaa, jos minua ei parisuhteen toinen osapuoli halua tyydyttää seksuaalisesti tai koe seksuaalista vetoa/tarvetta/halua, niin en koe sen olevan parisuhde, olenko ihmishirviö ajatellessani näin? Sikäli pidän suhteessamme monesta asiasta, rakastan sydämeni pohjasta vaimoani, mutta toisaalta en halua olla loppu elämää puutteessa.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
AInakin pidempi parisuhde ja esivaihdevuosioireet tekee tuon. Ollaan reilu 4-kymppinen pariskunta, yhdessä vajaa 15 vuotta. Kaikki sujuu hyvin, on rakkautta, hellyyttä, hassuttelua, yhteistä aikaa, rauhaa... rahaakin on mukavasti, ja vaimo ainakin väittää että minussa ei ole mitään vikaa. Rakkautta näytetään sanoin ja teoin päivittäin, ja kehun vaimoani kauniiksi ja upeaksi myös päivittäin. Kotityöt jaetaan tasan, tosin ne on pitkälti ulkoistettu siivoojalle. Tästä ei koskaan ole riitaa ollut. Eri parisuhde- ja seksuaaliterapioissa ollaan käyty lähes loputtomiin. Paljon ollaan yhdessä, köllitään viikonloppuaamuisin ja hellitään toisiamme.. mutta sitten kun pitäisi syttyä, nothing. Vaimo itkee ja on surullinen, kun ei vaan mikään hyrrää, vaikka hän tieysti haluaisi haluta. Mitään hormoniehkäisyä ei ole. Parisuhteen avaaminen ei kiinnosta minua. Näin se vaan taitaa loppuelämän mennä että panetukset ovat takanapäin, ja sen myötä seksi.
Tyhjän saa pyytämättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kun parisuhde pitenee, mies on itsestään selvyys. Enää ei tarvitse naisen kun istua kotona sohvalla katsomassa salkkareita siideritölkki kädessä. "Tyttöjen ilta" kun tulee, niin sitten on viimeisen päälle alusvaatteista lähtien hepeneet päällä ja alapää sheivattu ja kotiin tullaan aamulla. En ole ainoa ystäväpiirissäni, joka tämän on kokenut. Ja nalkutus naisella alkaa, kun parisuhde pitenee. Kiitos feministit.
Feminismillä ei ole tuon kanssa mitään tekemistä. On ihan mihen oma vika jos antaa vaimolleen sellaisen käsityksen että on itsestään selvyys. Kannattaisi edes joskus tehdä vaimostaan mustasukkainen ja horjuttaa illuusiota itsestään selvyydestä. Ja olla välillä poissa harrastereissuilla. Pitkässä parisuhteessa varsinkin.
Vaimon lapsuudenkaveri oli jäänyt aiemmin leskeksi ja satuin sitten vaimolle sanomaan, että siinä olisi mulla hyvä kakkosvaimo. Vaimo ei tykännyt yhtään ja hänestä tosi huono idea. Mutta sängyssä oli taas vähän tulisempi ja halusi useammin seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun parisuhde pitenee, mies on itsestään selvyys. Enää ei tarvitse naisen kun istua kotona sohvalla katsomassa salkkareita siideritölkki kädessä. "Tyttöjen ilta" kun tulee, niin sitten on viimeisen päälle alusvaatteista lähtien hepeneet päällä ja alapää sheivattu ja kotiin tullaan aamulla. En ole ainoa ystäväpiirissäni, joka tämän on kokenut. Ja nalkutus naisella alkaa, kun parisuhde pitenee. Kiitos feministit.
Feminismillä ei ole tuon kanssa mitään tekemistä. On ihan mihen oma vika jos antaa vaimolleen sellaisen käsityksen että on itsestään selvyys. Kannattaisi edes joskus tehdä vaimostaan mustasukkainen ja horjuttaa illuusiota itsestään selvyydestä. Ja olla välillä poissa harrastereissuilla. Pitkässä parisuhteessa varsinkin.
Vaimon lapsuudenkaveri oli jäänyt aiemmin leskeksi ja satuin sitten vaimolle sanomaan, että siinä
Kertoisitko, mitä feministit ovat tehneet miesten eteen, kun tasa-arvoa niin kannattavat. Eivät yhtään mitään. Naisen ehdoilla tulee feministien mielestä mennä kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimon lapsuudenkaveri oli jäänyt aiemmin leske
Kertoisitko, mitä feministit ovat tehneet miesten eteen, kun tasa-arvoa niin kannattavat. Eivät yhtään mitään. Naisen ehdoilla tulee feministien mielestä mennä kaikessa.
Feministit kohtee naisia tasa-arvoisesti ei naisten ehdoilla. Naiset ei tarvitse mitään erikoiskohtelua, kun pärjäävät muutenkin viksuina hyvin. Suurin ongelma on sovistiset huolla itsetunnolla olevat miehet jotka kuvittelevat, että mieheksi syntymällä saa jotain etuja oikeuksia sortaa ja väheksyä naisia.
Haluttomuuteen voi olla niinkin looginen syy kuin menopaussi. Estrogeeniä hakemaan niin homma korjaantuu.
Jätä tuollainen nainen. Tutustu itseesi, lopeta miellyttäminen ja kiltteys. Sitten etsit paremman kumppanin, etkä joudu tyytymään tuollaiseen. Kiltteys saa aikaiseksi sen ettet kunnioita itseäsi ja alat vihaamaan kumppaniasi, joka ei toteuta toiveitasi. Kysy itseltäsi miksi haluat jäädä tuollaiseen suhteeseen? Veikkaan että vastaus on se että haluat miellyttää, olla kiltti ja ns hyvä kumppani. Totuus on ettet tuollaisella käytöksellä sitä aidosti ole. Ei ihme ettei naisesi syty sinusta.
Yhtä yleistä kun oletin. Tuossa itsestäänselvyydessä voi olla perää myös. Kerroin tässä taannoin että saisiko läheisyyttä vai täytyykö etsiä joku jolta sitä saa? Tämä jälkeen on hieman ollut selkeää ajatusprosessia käynnissä aiheen tiimoilta ja jopa hieman normaalia enemmän huomiointia. Välillä ottanut sanani puheeksi. Puolikettuillen, mutta selkeästi viestin vastaanottaneen oloisena.
mainitaan nyt vielä sekin, että emme ole vielä kolmeakymmentä. Senkin tiedostan että olen kiltti. Se onkin aika erikoista, että vaimon/naisen silmissä kiltti mies on jotenkin negatiivinen piirre.
ap
Vierailija kirjoitti:
Yhtä yleistä kun oletin. Tuossa itsestäänselvyydessä voi olla perää myös. Kerroin tässä taannoin että saisiko läheisyyttä vai täytyykö etsiä joku jolta sitä saa? Tämä jälkeen on hieman ollut selkeää ajatusprosessia käynnissä aiheen tiimoilta ja jopa hieman normaalia enemmän huomiointia. Välillä ottanut sanani puheeksi. Puolikettuillen, mutta selkeästi viestin vastaanottaneen oloisena.
mainitaan nyt vielä sekin, että emme ole vielä kolmeakymmentä. Senkin tiedostan että olen kiltti. Se onkin aika erikoista, että vaimon/naisen silmissä kiltti mies on jotenkin negatiivinen piirre.
ap
Nainen vain testaa sinua. Hädissään yrittää antaa väkisin huomiota mitä olet pyytänyt. Tuo vaihe ei kestä kauaa ja olette vaan syvemmällä suossa. Lopeta suhde, ala kunnioittaa itseäsi ja etsi itsellesi parempi kumppani. Arvasin että olet kiltti, se ei ole hyvä piirre. Se saa aikaan juuri tuota että miellyttät, yrität arvailla mitä toinen haluaa jne. Se ei johda mihinkään muuhun, kuin suhteen solmuun menemisen ennemmin, tai myöhemmin. Miksi haluat väkisin kiusata itseäsi elämällä seksittömässä suhteessa? Tuo ei ole reilua itseäsi, eikä edes naistasi kohtaan.
oonko puhuttu näistä;
on asioita jolloin ei keskustelut auta.terveystarkistus ja se kuntoon.
terveys pettää rauta alhaalla, hemoglobiini ja ferritiini ei kerro juurikaan mitään, kilprauhasen vajaatoiminta, nämä estää jo paljon. voi myös olla a-kirjoa joka alkaa nostaa päätään vanhemmiten, vahvistaa masennusta uupumusta em. lisäksi. uni terv ruoka ja liikunta kuntoon.
Niin tuttua nämä jutut. Meilläkin seksi käytännössä loppu. Vaimo sanoi ettei kiinnosta eikä ilmeisesti halua tehdä asian eteen mitään. Kyllähän se tietää avioliiton loppua meilläkin. Nukutaankin eri huoneissa. Mutta jos jotain positiivista on ainakin omaa aikaa tehdä mitä haluaa.
On ihan oikein, että mies hoitaa osansa, mutta tuollaiseksi puudeliksi ryhtyminen on jo vastenmielistä. Odottaa seksiä palkaksi kotitöistä.
Kaiken tän tasa-arvo aikakauden keskellä osa naisista vielä haluaa miehen olevan mies. Kaiva nyt hyvä mies ne munasi jostain ja tee päätös mitä elämältäsi oikein haluat. Vaimosi on jo näyttänyt mitä se haluaa. Sitten vaan kerrot päätöksesi. Mulla se olisi tuossa tilanteessa täysin selvä asia.
Jos haluat seksiä tulevaisuudessa, niin kotoa sitä ei enää tule irtoamaan. Voit tietenkin jäädä odottelemaan ihmettä tapahtuvaksi, mutta sitä osotellessasi vaimo menee muualle naimaan.
Mä en kertakaikkiaan pysty ymmärtämään kaltaisia ihmisiä. En miehiä enkä naisia.
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä, kolmekymppisiä? Siinä tapauksessa on satavarmaa että seksi tulee loppumaan kokonaan muutaman vuoden sisään jos yhdessä jatkatte. Jos tuossa iässä on vaimolle vastentahtoisesti seksiä kerran kuukaudessa, niin mitä se on viiden vuoden kuluttua? Ei kerrassaan mitään.
Vaikka kuinka muuta joskus näkee väitettävän, niin kotitöillä ei seksiä heru. Tai, no, säälipillua voi tulla kerran vuodessa saatesanoilla "ja nopeasti sitten".
AP, sinulla on käynyt elämän parisuhde- arpajaisissa tuommoinen tuuri. Kaltaisiasi on paljon. Ainoa ero on se että olette kymmenisen vuotta nuorempia kuin yleensä tuossa tilanteessa olevat ovat.
Täällä kanssa nostetaan kättä pystyyn haluttomuuden merkkinä.
Taustaa: parikymmentä vuotta yhdessäoloa, useampi jälkikasvu, on koti, kesämökit, lemmikin etc... kaikki pitäisi olla hyvin... mutta kun ei ole. Itse lukisin että neljänkympin kriisi on päällä, tunnustettiin sitä tai ei. Muutosta on haettu parisuhteeseen, ja sitä on välillä keskusteltu parisuhdeterapeuttien avulla ja koettu saada niitä solmuja auki. Välillä vaan tuntuu että hakataan päätä seinään ja hommat ei muutu. Fiilis on sellainen epävarma... mitä ensi viikolla, mitä ensi kuussa, mitä taas ensi vuonna? Ei se parisuhde ole sitä että yksi saa toimia miten huvittaa kun omasta puolesta olen niitä kompromissejä valmis toteuttamaan.
Ne on ne tunteet...tunne että pitäisi olla sitä... ja pitäisi olla tällaista. Tässä miehenä on ihmetellyt mihin se oma rakas minkä kanssa naimisiin on menty, on hävinnyt? Tätä sitten perustellaan että ollaan kasvettu, yhdessä(?), erilleen ja eri tahdissa. Se "hyvä vaimo" on kadonnut johonkin ja nyt haetaan siten uusia juttuja siihen yhteiseen parisuhteeseen... Omalla kohdalla sitten mietin olenko itse sitten muuttunut parisuhteen myötä väärään suuntaan puolisosta ajatellen. Ehkä olen, ehkä en? En tiedä? Tässä veivauksen edetessä tulee mieleen että olenko itse sitten riittävä puoliso kumppanille? Jos en ole, niin sekin lopputulos tulee jossain vaiheessa eteen, tahdottiin sitä tai ei. Kun muutosta on lähdetty hakemaan niin se tulee... en usko että asiat pystyy enää palautumaan entisiin uomiin. Kuka sitten joustaa ja mihin suuntaan, sen aika näyttää.
Seksi on itselle ollut todella tärkeä "liima" parisuhteessa, nyt olenkin huomannut että toiselle se ei ehkä olekaan niin tärkeää. Vielä on seksiä (muutenkin kuin soolona), mutta näin miehenä pitää todeta että se on sitten oikean työn takana. Arkiseksi on jäänyt... on vaatimuksia joihin on vastattu. On pitkää esileikkiä... on kukkia järkätty, hierontaa annettu, runoja kirjoiteltu, lauluja lauleltu, järjestely aina välillä spessumpaa menoa... mutta se fiilis, kun vaan tuntuu ettet saa toista OIKEASTI syttymään. Ymmärrän toki ettei tähän ole vaimokohtaisia käyttöohjeita, vaikka kuinka kyselisit kumppanilta mikä herättää himon, ja mikä taas saa aikaan Turn OFFin. Kirjoittelin tuosta vastavuoroisuudesta, ja heitän nyt esimerkkinä vaimon aloitteen: illalla yllättäen ilmestyy makkarin ovelle joku kusinen riepu päällä, heittäytyy sängylle selälleen lahnana ja siitä pitäisi sitä fiilistä saada nostettua... Joillekin voi toimia, mutta voin sanoa ettei minulle enää... Jos minun pitää tehdä "töitä" seksin eteen niin miksi toisen ei tarvitsisi? Ja "palkintoseksi", ei, en halua olla kuten koira joka tekee tempun, niin se saa siitä palkinnon.
Noo, tilanne on hankala, ja hommat voi taas mennä jumiin. Puhumalla tähän asti selvitty ja parisuhteen eteen töitä tekemällä. Ei se puoliso saa olla itsestäänselvyys, puolin ja toisin. En nyt tiedä auttoiko tämä ap:tä yhtään, mutta kuten tekstejä lukemalla voi todeta et ole ainoa... On meitä muitakin samoissa ongelmissa, ja toivottavasti löydät oikean tavan kohdata oman puolisosi jotta saisit parisuhteen kuntoon... sitä samaa yritetään niin täälläkin...
Ensin kannattaa tarkistaa, onko hormonaalinen ehkäisy sopiva. Toisaalta voisi olla ihan masennuskin. Lääkäri voisi olla ensimmäinen askel.
Jos täällä on tarkoin määritelty naisen orgasmin saanti tavat, en ihmettele lainkaan miksi naiset eivät halua seksiä.
Tyhjän saa pyytämättäkin, vanha sananlasku sanoo.
Kämppiksiä tuollaisessa suhteessa olevat ovat.
Seksi kuuluu parisuhteeseen.
Kannattaa erota. Jos kolmekymppisenä on tuollaista niin se vaan pahenee. Ala kunnioittaa itseäsi, eroa ja etsi parempi kumppani. Haluton nainen pärjää kyllä yksinkin.
Nainen harrastaa alkuaikoina seksiä miellyttämisen halusta ja halusta sitouttaa. Alkuaikoinakaan ei vaikka työpäivän aikana varsinaisesti haluta, mutta kun uusi kumppani laittaa vihjailevan viestiin, peliin heittäydytään mukaan. Ei tarvitse olla mitään varsinaista halua pohjalla. Haluan tulee siitä kun lähdetään mukaan. Nyt kun sitten suhde on kestänyt pidempään, aletaan odottelemaan kauheaa kiimaa ja halua. Ikäänkuin sen pitäisi olla valmiina. Ei se niin mene. Halu syntyy toimista ja ajatuksista. Ihminen ei usein hakua lähteä lenkillekkään, mutta kun sinne saa potkittu, se onkin mukavaa ja siitä tulee hyvä olo. Sama se on seksissä. Pitkässä suhteessa tähän ongelmaan miehillä auttaa se, että elä omaa elämää ja mielenkiintoista sellaista. Nainen on sinulle positiivinen lisä, mutta ei palvottava jumalatar. Naiset pitää siitä mutta se tappaa heidän seksihalun pitkässä juoksussa. Naisen pitää kokea että hänellä on haasteita ja aina kehuva ja kaikkensa antava mies on itsestäänselvyys. Sama se on miehelle. Jos nainen on aina jalat auki, ei sitä jaksa ja halua. Mutta kun sen eteen pitää tehdä töitä, alkaa kummasti haluttaa. Me ollaan saalistajia tietyllä tapaa. Se mitä ei saa sitä haluaa ja sen eteen tekee töitä. Älkää siis olko lapasia kuin pikkulapset. Olkaa itsensä tuntevia miehiä jotka kohtelee naista hyvin mutta keskittykää omaan elämään myös. Se tekee teistä mielenkiintoisia ja sellaista haluaa miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Jos täällä on tarkoin määritelty naisen orgasmin saanti tavat, en ihmettele lainkaan miksi naiset eivät halua seksiä.
Tyhjän saa pyytämättäkin, vanha sananlasku sanoo.
Osaisitko sanoa mitään muuta? Ikinä.
Sua on sata varmasti vedetty kuivalla kakkoseen ilman lupaa ja perse on siitä vieläkin kipeä.
Fru on väsynyt ja stressaantunut. Ei pysty rentoutumaan. Oisko mahis hommata lastenvahti vaikka välillä. Toiset harrastaa hotellipäiväunia yhdessä. Älä painosta ja vihjaile. Pidä muuten hyvänä. Kyllä hän sut huomaa taas kun kaistaa vapautuu. Netissä on tällä hetkellä oikein pirteitä kursseja, mutta tarvii tosiaan aikaa ja energiaa.
toisilla hormonikierukka vie halut mennessään niin ikään