Pöytätietokoneista kysymys
Ketkä siis oikeesti enään käyttää niitä?
Uutena ei saa halpoja pöytätietokoneita, mutta saa kannettavia.
Ja kannettavat voi ottaa myös mukaan kaikkialle ja ne käyttää vähemmän sähköä.
Voi myös yhdistää tv hdmi avulla...
Eikä ne vie tilaa eika niitä varten tarvitse mitään erillisiä oheislaitteita kuten pöytätietokoneet + ne tuolit ja pöydät ja kaikki mahdollinen voi helvetti oikeasti.
Älypuhelimet muuten kannettaviakin paremmat. Paitsi joihin tehtäviin tarvitsee vielä cisc-prosessorin jolloin kanneettava tärkeä.
Kommentit (96)
Jos haluaa, että niskat ja näkö on suht hyvässä kunnossa työelämäuran loppupuolella, on vain yksi vaihtoehto nykyisistä ja se on pöytäkone. Ilmeisesti nykynuorilla nuo kaksi asiaa ovat pskana jo kolmikymppisenä, viimeistään nelikymppisenä. Siis siinä vaiheessa, kun sitä työuraa on jäljellä vielä yli 30 v.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan käytin kannettavaa, nyt vain pakon edessä. Voiko niihin edes kiinnittää useampia ulkoisia näyttöjä?
Mulla on kaks näyttöä telakassa. Teen etätöitä. Toimistolla sama eli telakka ja kaks näyttöä. En juuri käytä kannettavan näyttöä.
Itsellä on nuo kaikki, kannettava, pöytäkone ja kännykkä. Pöytäkone hoitaa raskaat video-renderöinnit, kannettava kevyet asiat, kännykkä on kännykkä.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa, että niskat ja näkö on suht hyvässä kunnossa työelämäuran loppupuolella, on vain yksi vaihtoehto nykyisistä ja se on pöytäkone. Ilmeisesti nykynuorilla nuo kaksi asiaa ovat pskana jo kolmikymppisenä, viimeistään nelikymppisenä. Siis siinä vaiheessa, kun sitä työuraa on jäljellä vielä yli 30 v.
Minä kerron rehellisesti, miten olen pärjännyt ilman miestä ja siis elämänkumppania 11 vuotta. Minulla on ollut pöytäkone. Taas huolestuin pöytäkoneeni hyvinvoinnista, kun mua ahdistaa ajatus, että ruoan palokäryt ja rasvakäryt menee pöytäkoneeseen :) Enkä voi käsittää, että jotkut tupakoi tietokoneen äärellä.
Meillä Porvoossa puppalla ja mummalla on vielä Commandore 128 ja kasettiasema. Se on hyvä pöytäkone.
Pöytäkoneessa on enemmän prosessointitehoa kuin läppärissä. On tärkeää jos käyttää photoshoppia, pitää palvelinta tai tekee jotain muuta kuin palstailee.
Ai läppäri kuluttaa vähemmän kuin pöytäkone? Miksi viking grace kuluttaa enemmän dieseliä satasella kuin 1,9 tdi volkkarini?
Entäs kun on vara valita mitä käyttää. Pöytäkone, läppäri, tabletti ja puhelin. Yleensä kyllä tabletti käytössä, kätevä autossa myös navigaattori käytössä tai maastokartoissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä Porvoossa puppalla ja mummalla on vielä Commandore 128 ja kasettiasema. Se on hyvä pöytäkone.
No nehän on edelläkävijöitä. Eräällä kirjastolla on tapahtunut muutos, että nykyään siellä on paljon koneilla hitaita mummoja ja pappoja vedettävien matkalaukku-ostoskassien kanssa. Mun piti odottaa vartti, että mummo pääsi koneen ääreltä pois ja jotta pääsin omalle vuorolleni. Enemmän hämmennyin siitä, että ne "elämän kalkkiviivoilla olevat" osaa käyttää tietokonetta vielä siinäkin kunnossa, kun ei enää pääse sujuvasti liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai läppäri kuluttaa vähemmän kuin pöytäkone? Miksi viking grace kuluttaa enemmän dieseliä satasella kuin 1,9 tdi volkkarini?
Hehku energia:
"Paljonko pöytätietokone kuluttaa sähköä?
Eri tietokoneiden sähkönkulutuksessa on eroja: raskas pöytätietokone kuluttaa enemmän kuin läppäri. Ja tehokas pelitietokone se vasta sähköä kuluttaakin. Pöytätietokoneen sähkönkulutus on noin 0,15 kWh/tunti (0,026 €/tunti). Läppärin sähkönkulutus sen sijaan on vain noin 0,030,07 kWh/tunti (0,0050,012 €/tunti)."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehku energia:
"Paljonko pöytätietokone kuluttaa sähköä?
Eri tietokoneiden sähkönkulutuksessa on eroja: raskas pöytätietokone kuluttaa enemmän kuin läppäri. Ja tehokas pelitietokone se vasta sähköä kuluttaakin. Pöytätietokoneen sähkönkulutus on noin 0,15 kWh/tunti (0,026 €/tunti). Läppärin sähkönkulutus sen sijaan on vain noin 0,030,07 kWh/tunti (0,0050,012 €/tunti)."
Miksi ruotsin laivaan ei laiteta 1,9 tdi moottoria niin polttoaineen kulutus laskisi?
Vierailija kirjoitti:
Minä syön paskaa!
-ap
😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pöytäkone oli uutena halpa ja kesti alle 2 kuukautta, mutta ei siitä asiasta enempää :) Kyllähän vastaavat koneet yleensä maksaa 1000 euroa enemmän. Tää kone on monella tavalla jännä yksilö. Mennään päivä kerrallaan.
Minulla Asus-merkkinen pöytätietokone maksoi 450 euroa ja on kohta toiminut 5 vuotta.
Minulla PB maksoi 8 euroa kirppiksellä, kestänyt jo 3 vuotta, hieman virittelin vaihdoin käyttöjärjestelmän jne..
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä se Rambo-ohjelma siinä?
Asensin läppärsin pöytätietokoneen tornikoteloon ja hyvin toimii ulkoisella näytöllä, näpelöllä ja hiirellä. Kaikki vieraat luulevat että minulla on pöytätietokone.
ap on kaikille tuttu henkilö joka liittää puhelimensa television ja sillä sitten tekee asiansa.
Jankuttaja palannut. Läppärit ei vain kestä raa'assa pelikäytössä. Tuuletus ja jäähdytys on puutteellisia.
Pöytäkoneesta on helppo uusia osia. Rakentaa omanlainen kone.
Vierailija kirjoitti:
Asensin läppärsin pöytätietokoneen tornikoteloon ja hyvin toimii ulkoisella näytöllä, näpelöllä ja hiirellä. Kaikki vieraat luulevat että minulla on pöytätietokone.
😂😂😂😂😂😂
Mulla ei ollut kuukauteen mitään tietokonetta eikä älylaitetta. Sähkölasku oli 8 kWh pienempi ja samalla on tietysti sähkövalojen käyttö jäänyt pois (koska kevät). Ei ne pöytäkoneet paljon kuluta. Vanha kone kulutti alle sen, mitä julkisesti väitettiin pöytakoneiden kuluttavan.