Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pöytätietokoneista kysymys

Vierailija
12.06.2024 |

Ketkä siis oikeesti enään käyttää niitä?

Uutena ei saa halpoja pöytätietokoneita, mutta saa kannettavia.

Ja kannettavat voi ottaa myös mukaan kaikkialle ja ne käyttää vähemmän sähköä.

Voi myös yhdistää tv hdmi avulla...

Eikä ne vie tilaa eika niitä varten tarvitse mitään erillisiä oheislaitteita kuten pöytätietokoneet + ne tuolit ja pöydät ja kaikki mahdollinen voi helvetti oikeasti.

Älypuhelimet muuten kannettaviakin paremmat. Paitsi joihin tehtäviin tarvitsee vielä cisc-prosessorin jolloin kanneettava tärkeä.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kirjoittaako joku vielä enääN. Siitä hyvästä saat nenääN.

Vierailija
82/96 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi joku ostaa 5000€ pöytäkoneen kun mun halpa 200€ marketti acer ajaa saman asian?

Sun ei varmaan tarvitsekaan ymmärtää.  Tuskin tekisit paremmalla koneella mitään 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytäkoneet toimii pelikäytössä tai vaativaa laskentatehoa tarvittaessa.Noihin tarkoituksiin soveltuvat pöytäkoneet ovat erittäin kalliita.

Vierailija
84/96 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi joku ostaa 5000€ pöytäkoneen kun mun halpa 200€ marketti acer ajaa saman asian?

No mulla on aina pelikone, vaikka en pelaa. Siihen on jokin painava syy. Käyttötarkoituksen mukaan se kone ostetaan. Nykyään muissa pöytäkoneissa on liian vähän levytilaa ja ei niillä tee käytännössä mitään. Noi pienpöytäkoneet ja kannettavat on netinselaajille, mutta jos koneella tekee muutakin, ei ne välttämättä sovellu. 

No huh huh. Senkö takia oot ostellut monen tonnin pelikoneen koska et osaa asentaa koneeseen lisälevyä?

Aika hyvin oot heitellyt rahaa roskiin. 

Vierailija
85/96 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pöytäkone oli uutena halpa ja kesti alle 2 kuukautta, mutta ei siitä asiasta enempää :) Kyllähän vastaavat koneet yleensä maksaa 1000 euroa enemmän. Tää kone on monella tavalla jännä yksilö. Mennään päivä kerrallaan. 

Minulla Asus-merkkinen pöytätietokone maksoi 450 euroa ja on kohta toiminut 5 vuotta.

Mullakin oli Asus. Se oli just tollanen. Toimii kohta... ihan kohta... joo... melkein... kohta :D  

Tai on se mulla jossain vielä.

Vierailija
86/96 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä mietin löytyykö läppäriä, jolla voisin editoida videoita seuraavat 5 vuotta. Toivottavasti. Mulla on ollut huippuläppäri, joka toimii HD-videoissa ihan hyvin, jos ei käytä mitään hienoa AI-kuvanparantamista tai kasvojen kaunistamista tai animaatiota jne. Eli ihan perusmuokkaamiseen huippu-läppäri (joita ei marketista saa) on melkein ok. Ainut ongelma on tallennustilan niukkuus. Ulkoisilla levyillä sen kiertää ihan ok.

Kunhan en vain saa 4K-kameraa, niin pärjään varmaan läppärillä.

Vierailija
87/96 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä mietin löytyykö läppäriä, jolla voisin editoida videoita seuraavat 5 vuotta. Toivottavasti. Mulla on ollut huippuläppäri, joka toimii HD-videoissa ihan hyvin, jos ei käytä mitään hienoa AI-kuvanparantamista tai kasvojen kaunistamista tai animaatiota jne. Eli ihan perusmuokkaamiseen huippu-läppäri (joita ei marketista saa) on melkein ok. Ainut ongelma on tallennustilan niukkuus. Ulkoisilla levyillä sen kiertää ihan ok.

Kunhan en vain saa 4K-kameraa, niin pärjään varmaan läppärillä.

Tarkennuksena. Teen harrastuksena, joten hitaus ja huonompi laatu on siedettävämpää.

Pääsin kokeilemaan kunnon laitteilla, mutta onneksi vain pienen hetken. Muuten ottais pattiin.

Vierailija
88/96 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pöytäkoneita ei olisi, vauvapalstan pöytäkonehullulta katoaisi elämästä sisältö.

Vierailija
89/96 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairas jaksaa jumputtaa. Katkera kun osaston kansliassa hoitajat kirjaavat pöytäkoneella.

Vierailija
90/96 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
91/96 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöytäkonetta on nopeampi käyttää kun siinä on moniydin prosessori. Ei tarvitse välittää akun hajoamisesta. Eikä tarvitse hankkia kannettavan jäähdytinalustaa. Puhelimen akku turpoaa kun sitä pitää jatkuvasti latauksessa.

Älä jauho paskoo. 

Vituttaa nämä wannabe asiantuntijat joka alalla. 

Samanlailla läppärissä on moniydinprosessori ja aivan saman siihen saa kuin pöytäkoneeseenkin. Prosessori koneissa on pieni lätyskä n. 4x4cm.

Mihin se akku hajoaa? Kestää vuosista kymmeniin.

Ei nykyajan peli läppärit tarvitse jäähdytin alustaa.

Eron huomaa pelikannettavan / pöytäkoneen suorituskyvyssä vasta kun hinnat siellä 2k hujakoilla! 

Vierailija
92/96 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tietokoneen tärkein ominaisuus on kyky editoida 4k-videoita ripeästi. Siihen kyenevä läppäri on paljon kalliimpi kuin vastaava pöytäkone, ja menettää myös nopeammin arvoaan. Läppäreitäkin löytyy, mutta ne on kevyeen käyttöön. Tosihommat teen pöytäkoneella.

Vierailija
93/96 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan puhtaana vittuiluna omistan useamman pöytäkoneen pelaamiseen.

Vierailija
94/96 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi, eikö isi ostanu muutakuin Amigaa aikoinaan ?

Vierailija
95/96 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kun joutuu koko päivän useammalla koneella tekemään töitä, on pöytäkone hyvä ratkaisu.

Vierailija
96/96 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt pöytäkoneesta luopumista, koska se on minun pääriippuvuuteni ja tämä pöytä on tosiaan sisustuksellisesti aivan pohjattoman surkea. Läppärillä voi kyllä hyvin pelailla merkkipohjaisia roguelikeja ja padilla pelattavia tasohyppelyitä, omat suosikkigenret.

Älypuhelin sen sijaan on lähes turha paska, gps ja sää ainoat missä järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä