Pöytätietokoneista kysymys
Ketkä siis oikeesti enään käyttää niitä?
Uutena ei saa halpoja pöytätietokoneita, mutta saa kannettavia.
Ja kannettavat voi ottaa myös mukaan kaikkialle ja ne käyttää vähemmän sähköä.
Voi myös yhdistää tv hdmi avulla...
Eikä ne vie tilaa eika niitä varten tarvitse mitään erillisiä oheislaitteita kuten pöytätietokoneet + ne tuolit ja pöydät ja kaikki mahdollinen voi helvetti oikeasti.
Älypuhelimet muuten kannettaviakin paremmat. Paitsi joihin tehtäviin tarvitsee vielä cisc-prosessorin jolloin kanneettava tärkeä.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai läppäri kuluttaa vähemmän kuin pöytäkone? Miksi viking grace kuluttaa enemmän dieseliä satasella kuin 1,9 tdi volkkarini?
Hehku energia:
"Paljonko pöytätietokone kuluttaa sähköä?
Eri tietokoneiden sähkönkulutuksessa on eroja: raskas pöytätietokone kuluttaa enemmän kuin läppäri. Ja tehokas pelitietokone se vasta sähköä kuluttaakin. Pöytätietokoneen sähkönkulutus on noin 0,15 kWh/tunti (0,026 €/tunti). Läppärin sähkönkulutus sen sijaan on vain noin 0,030,07 kWh/tunti (0,0050,012 €/tunti)."
No mun pelikoneilla ei ole ikinä ollut tuollaista kulutusta. 100 % varmasti tiedän, paljonko vanha pelikone kulutti, koska se oli pitkään ainoa sähköissä oleva laite asunnossani. Mun sähkönkulutus oli silloin aina alle 0,15 kWh /tunti, vaikka pelikone oli päällä melkein 24/7. Ei nykyinenkään kone paljoa kuluta, vaikka kuluttaa hieman enemmän kuin se vanha kone. Kyllä se edelleenkin on alle 0,15 kWh /tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai läppäri kuluttaa vähemmän kuin pöytäkone? Miksi viking grace kuluttaa enemmän dieseliä satasella kuin 1,9 tdi volkkarini?
Hehku energia:
Eri tietokoneiden sähkönkulutuksessa on eroja: raskas pöytätietokone kuluttaa enemmän kuin läppäri. Ja tehokas pelitietokone se vasta sähköä kuluttaakin. Pöytätietokoneen sähkönkulutus on noin 0,15 kWh/tunti (0,026 €/tunti). Läppärin sähkönkulutus sen sijaan on vain noin 0,030,07 kWh/tunti (0,0050,012 €/tunti)."
No mun pelikoneilla ei ole ikinä ollut tuollaista kulutusta. 100 % varmasti tiedän, paljonko vanha pelikone kulutti, koska se oli pitkään ainoa sähköissä oleva laite asunnossani. Mun sähkönkulutus oli silloin aina alle 0,15 kWh /tunti, vaikka pelikone oli päällä melkein 24/
Lisätään vielä > Todellisella pöytäkoneihmisellä on vähintään yksi sähkölaite ja se on pöytäkone. Sekin on koettu.
Läppäri sopii nykypäivän kranttujen somemuijien itsemurhayksiöön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoitat enääN sua saa lyödä nenään.
Kokeile vaan saatana saat nähä miten sulle käy saasta
Menehän kynäniska luuseri nukkumaan.
En ymmärrä miksi joku ostaa 5000€ pöytäkoneen kun mun halpa 200€ marketti acer ajaa saman asian?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoitat enääN sua saa lyödä nenään.
Kokeile vaan saatana saat nähä miten sulle käy saasta
Anna toki osoitteesi niin tulen kokeilemaan kestätkö edes litsaria.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi joku ostaa 5000€ pöytäkoneen kun mun halpa 200€ marketti acer ajaa saman asian?
No mulla on aina pelikone, vaikka en pelaa. Siihen on jokin painava syy. Käyttötarkoituksen mukaan se kone ostetaan. Nykyään muissa pöytäkoneissa on liian vähän levytilaa ja ei niillä tee käytännössä mitään. Noi pienpöytäkoneet ja kannettavat on netinselaajille, mutta jos koneella tekee muutakin, ei ne välttämättä sovellu.
Mac Mini on paras ja ainoa järkevä pöytäkone. Läppäreistä parhaita MacBookit. Kaikki muut kannattaa unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pöytäkone oli uutena halpa ja kesti alle 2 kuukautta, mutta ei siitä asiasta enempää :) Kyllähän vastaavat koneet yleensä maksaa 1000 euroa enemmän. Tää kone on monella tavalla jännä yksilö. Mennään päivä kerrallaan.
Hyvää konetta ei ostetakaan koottuna vaan ostetaan osat ja kootaan itse.
Huomaa miten tyhmiä pöytätietokonefanit on. Tekee sähköasentajan töitä ilmaiseksi ja ottaa riskin fataalisesta sähköiskusta koska haluaa kuulla johonkin "eliitti"ryhmään 😂😂😂
Mää tinaan nää diodit tänne...
Vierailija kirjoitti:
:DDDD joopajoo. Sun halpa acer kippaa samantien jos edes uhkaat asentaa jotain mikä vaatii oikeasti tehoja koneesta.
Vierailija kirjoitti:
Mac Mini on paras ja ainoa järkevä pöytäkone. Läppäreistä parhaita MacBookit. Kaikki muut kannattaa unohtaa.
Jaaha löytyi yksi apple runkkarikin tänne joukkoon kitisemään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V i t u t t a a k o köyhää!
Tässä täti, joka pöllii aina kun mahdollista lapsen pelihiiren omaan läppäriin. On kyllä eroa pelkässä hiiressä. Sanoisin, että se on Ferrari ja on on hiireni Trabant. En kuitenkaan raski omaan vähäiseen käyttöön ostaa kallista hiirtä. Nautiskelen siitä salaa lainatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska mulla on kalliimpi kone kuin sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mulla on paremmat koneet kuin sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
In your dreams
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunpa isillä on pitempi parta kun sinun isillä. Kasvaako sinun isille edes partaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehku energia:
No mun pelikoneilla ei ole ikinä ollut tuollaista kulutusta. 100 % varmasti tiedän, paljonko vanha pelikone kulutti, koska se oli pitkään ainoa sähköissä oleva laite asunnossani. Mun sähkönkulutus oli silloin aina alle 0,15 kWh /tunti, vaikka pelikone oli päällä melkein 24/
Eipä se tuuletin paljon virtaa vie kun kone muuten joutokäynnillä. Mutta oliko sulla kaasujääkaappi vai otitko töpselin irti että virta riitti tietokoneelle?
Editoin työkseni videoita ja teen muita graafisen alan hommia. Pöytäkone on aivan ehdoton näihin. Läppäreissä ei tehot riitä.
Nyt on kyllä niin aivoton ameeba siellä huutelemassa että et osaa edes laittaa töpseliä seinään ilman sähkömiehen apua.