Toisen lapsuuskokemukset hallitsee parisuhdetta
Mieheni on kasvanut isovanhempiensa luona koska menetti vanhempana kouluikäisenä. Ymmärrän että hänellä on taustalla vaikeita asioita mitkä vaivaa vieläkin, mutta kun hän purkaa sen kaiken minuun. Hänen mielestään minä en tiedä elämästä mitään koska minulla oli niin helppo lapsuus. Hän toisinaan jopa ilkeilee minulle esimerkiksi mainitsen jotain vanhemmistani.
Aina kun yritän puhua tästä hänen käytöksestä, hän vähättelee tai liioittelee asiaa ja sitten syyttää minua herkäksi. Olen ehdottanut hänelle kaikkea, myös ammattiapua, mutta hän ei tahdo.
Kommentit (86)
Kavereilleen ei käsittääkseni ole samanlainen, eikä ollut meidänkään suhteen alussa. Tämä alkoi vasta paljon myöhemmin, kun tiesin jo hänen taustoistaan. Tuntuu, että hänen mielestään en saisi olla onnellinen läheisistäni ja siitä että asiat on ok. Enkä mitenkään erityisesti hehkuta tätä onnellisuutta, vaan ihan normaalisti pidän yhteyttä läheisiini ja yritän nauttia elämästä. Ap
Miestäsi vaivaa tai kalvaa kova kateellisuus. Ei ole hyvä merkki ihmisessä.
Minä olin rikkinäisestä eroperheestä katsellen äidilläni vaihtuvia miehiä ja koti ei tuntunut kodilta jos meillä majaili vieras mies. En saanut normaalia perhe mallia ja miehelläni oli ehjä koti mutta enkä missään nimessä ollut kateellinen mistään perhetaustasta.
Purin vaan muuten pahaaoloani alussa ja onneksi mieheni sen kesti ja ymmärsi. Olemme kaikki kasvu-ja ikäkriisit yhdessä eläneet 34 vuotta.
Ihanaa vaikka olen rikkinäisestä perheestä niin minun ei ole tarvinnut samojen perinteiden mukaan elää vaan saavuttanut jotain pysyvää.
Tämä aloitus on puhdasta kaasuvalottamista.
Vierailija kirjoitti:
Kavereilleen ei käsittääkseni ole samanlainen, eikä ollut meidänkään suhteen alussa. Tämä alkoi vasta paljon myöhemmin, kun tiesin jo hänen taustoistaan. Tuntuu, että hänen mielestään en saisi olla onnellinen läheisistäni ja siitä että asiat on ok. Enkä mitenkään erityisesti hehkuta tätä onnellisuutta, vaan ihan normaalisti pidän yhteyttä läheisiini ja yritän nauttia elämästä. Ap
Kieltämättä kuulostaa omituiselta. Normaali ihminen osaa kyllä olla iloinen siitä, mitä rakkaalla läheisellä on, vaikka sitä ei itsellä olisikaan. Jos puheeksi ottaminen ei auta ja apua ei halua hakea, niin kannattaa vakavasti miettiä, haluatko koko elämäsi kärsiä ankeuttamisesta. Eikä siitä pidä kokea huonoa omaatuntoa, jos ei jaksa olla toiselle paskaämpäri, vaikka hänellä olisi ollut kuinka vaikeaa. Vastuu asian korjaamisesta on silti hänellä, kukaan muu ei voi asialle mitään tehdä kuin hän itse.
Vierailija kirjoitti:
Ei noita asioita noin pitäisi purkaa. Hyvähän se on, jos mies suostuu puhumaan asioista, mutta hänen pitäisi päästää irti katkeruudesta ja muihin vertailusta. Ei se mitenkään häntä auta. Pahoin pelkään että noin asennoituneet ihmiset eivät sanomalla muutu miksikään. Hänen kannattaisi mennä terapiaan.
Painu nyt jo 👵🏻vittuun terapioinesi.
Vierailija kirjoitti:
5/5
Väittää miehensä olevan traumatisoitunut ja lisäksi väittää että hänen pitäisi mennä terapiaan koska vihjaa miehensä olevan mielenterveysongelmainen.
Ei ole normaalia, ei millään tasolla. Kenenkään onnellisuus ei ole muilta pois. Joillain tosin on joku ihme oma harha siitä että kaikilla muilla on ollut helpompaa kuin heillä. Nämä ei ikinä ole tyytyväisiä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5/5
Väittää miehensä olevan traumatisoitunut ja lisäksi väittää että hänen pitäisi mennä terapiaan koska vihjaa miehensä olevan mielenterveysongelmainen.
Eipä tuo ihan tervettä ole kiukutella puolisolle siitä että puolisolla on hyvät välit vanhempiinsa mutta hänellä itsellään ei ole vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5/5
Joku ongelmahan aloittajan miehellä on. Katkeruus ehkä?
Aika feminiininen mies kun käyttäytyy suhteessa täysin niin kuin naiset käyttäytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noita asioita noin pitäisi purkaa. Hyvähän se on, jos mies suostuu puhumaan asioista, mutta hänen pitäisi päästää irti katkeruudesta ja muihin vertailusta. Ei se mitenkään häntä auta. Pahoin pelkään että noin asennoituneet ihmiset eivät sanomalla muutu miksikään. Hänen kannattaisi mennä terapiaan.
Älä nyt viitsi. Ukkeli on puheista päätellen jo pitkälle aikuisuudessa, eikä ole saanut asiaa käsiteltyä itsekseen kuten normaalit ihmiset, niin kyllä se on terapia seuraava osoite, jos aikoo parisuhteessa pysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi. Ukkeli on puheista päätellen jo pitkälle aikuisuudessa, eikä ole saanut asiaa käsiteltyä itsekseen kuten normaalit ihmiset, niin kyllä se on terapia seuraava osoite, jos aikoo parisuhteessa pysyä.
Ikisinkkuus lienee myös vaihtoehto tuolla käytöksellä.
Jälleen yksi nainen jossa ei ole mitään vikaa koskaan.
Aikuinen mies käyttäytyy kuin pikkupentu. Jättäisin joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen yksi nainen jossa ei ole mitään vikaa koskaan.
Eihän ap ole mitään väärää tehnyt tässä asiassa.
Onko mahdollista että mies onkin transsukupuolinen ja kärsii hänelle vieritetystä toksisen maskuliinisuuden taakasta ja feminiinisen herkkyyden supressiosta?
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista että mies onkin transsukupuolinen ja kärsii hänelle vieritetystä toksisen maskuliinisuuden taakasta ja feminiinisen herkkyyden supressiosta?
Täysin mahdollista koska suominaiset viehättyvät naisellisista miehistä.
Keskustelu näköjään pesiytynyt täyteen jotain vihaisia traumakimppuja. Teillä on toki täysi oikeus olla niin paskoja läheisillenne kuin vain haluatte, mutta kenenkään ei ole pakko sitä jäädä kuuntelemaan.
Ihmisillä on tapana siirtää omat traumat toisille. Onnea ei ole rajallista määrää tässä maailmassa. Jokaisen tulee löytää onnensa omassa tilanteessaan.