Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen lapsuuskokemukset hallitsee parisuhdetta

Vierailija
12.06.2024 |

Mieheni on kasvanut isovanhempiensa luona koska menetti vanhempana kouluikäisenä. Ymmärrän että hänellä on taustalla vaikeita asioita mitkä vaivaa vieläkin, mutta kun hän purkaa sen kaiken minuun. Hänen mielestään minä en tiedä elämästä mitään koska minulla oli niin helppo lapsuus. Hän toisinaan jopa ilkeilee minulle esimerkiksi mainitsen jotain vanhemmistani.

Aina kun yritän puhua tästä hänen käytöksestä, hän vähättelee tai liioittelee asiaa ja sitten syyttää minua herkäksi. Olen ehdottanut hänelle kaikkea, myös ammattiapua, mutta hän ei tahdo.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt siitä yllättäen on tullut kauhea asia jos mies puhuu tunteistaan. HUOH!!!!

Toisen haukkuminen ei ole tunteista puhumista. Jos sen haluaa tulkita jotenkin tunteena, niin siitä välittyy miehen halveksunta kumppaniaan kohtaan.

Vierailija
22/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde jos voit. Tilanne ei parane ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole missään tekemisissä.

24/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisen ihmisen pitää ottaa, vaikeasta lapsuudestaan huolimatta, vastuu itsestään ja käytöksestään.

Se, että olet saanut elää turvallisen lapsuuden on hyvä asia, ja jos hän käyttää kokemaasi hyvää aseena alistamiseesi ja sinun ivaamiseen, on kyseessä henkinen väkivalta. Minä en olisi parisuhteessa tuon miehen kanssa, en ymmärrä, miksi siedät hänen käytöstään. Hän ei opi koskaan, josa hänen annetaan yhä aikuisena purkaa kokemansa paha läheisiinsä, sen sijaan, että hän käsittelisi kokemansa terapiassa.

Et ole herkkä vaan normaalisti reagoiva ihminen.

Nyt ovat menneet sinulla puurot ja vellit sekaisin henkisestä väkivallasta!

Ihan täyttä faktaa on tuo. Jos purkaa pahaa oloaan toiseen, harjoittaa henkistä väkivaltaa. T. Eri

Juurikin näin. Ja huom nalkuttaminen EI OLE henkistä väkivaltaa, vaan voimaantumista. 

Kallion Vihreät Naiset toimii vain naisten aseman edistämiseksi, yhteiskunnan narsististen miesrakenteiden purkamiseksi, vihreän feminismin ja lesbolaisuuden edistämiseksi sekä vulvallisten sosiaalisen oikeudenmukaisuuden lisäämiseksi miestoksisessa, naisten tekemän kuormittavan meta- ja tunnetyön täyttämässä maailmassa.

Vierailija
25/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIehesi ei ole saanut aikanaan riittävästi apua vanhempiensa menetykseen. Voi olla jopa niinkin, ettei apua ole saanut mistään ja hän on koettanut selvitä isovanhempiensa tuella. Ja koska isovanhemmat ovat menettäneet lapsensa ei aikuisten suru ole sen vähempää kuin lapsenkaan , joten tilanne on voinut olla pitkään kaoottinen heidän kesken. Kyllä siitä taatusti jäljet jää.

Toisen menetystä ja surua on todella vaikea käsittää, jos omia kokemuksia ei ole. Kiintymyssuhteessa=parisuhteessa lapsuuden koetut tunteet ja tunne-elämä nousevat vahvasti esille.

Et ole ammattiauttaja, et myöskään kokemusasiantuntija, joten suosittelen ottamaan etäisyyttä mieheen ja ehkä asumaan jonkun aikaa muualla. Hän ymmärtää parhaiten niin, että olet nyt tosissasi. Hänen on haettava apua.

Sinuna en puhuisi henkisestä väkivallasta. Hoitamaton suru nostattaa hyvin erilaisia tunteita ja jotka miehessäsi yhä ovat. 

Vierailija
26/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt siitä yllättäen on tullut kauhea asia jos mies puhuu tunteistaan. HUOH!!!!

Tämä. Eivät akat ole ikinä pystyneet päättämään mitä haluavat. 

Jos miesten mielestä "tunteista puhumista" on käyttää tunteitaan lyömäaseena, niin ehkä parempi, ettette puhu tunteistanne. 

Vierailija
27/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkän aloituksesi perusteella kuulostat todella rasittavalta ihmiseltä. 

:') Sanoo töhö joka hokee samoja heittojaan joka toisessa ketjussa yrittäen loukata ja vielä multipeukuttelee omia viestejään. 

Siinäpä laadukas kommentti teiltä katkerilta naisilta  

Vierailija
28/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miesten mielestä "tunteista puhumista" on käyttää tunteitaan lyömäaseena, niin ehkä parempi, ettette puhu tunteistanne. 

Muna kanaa soimaa. 

Vierailija
29/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muna kanaa soimaa. 

Höhöhöö. On minullakin ollut traumaattinen lapsuus, mutta kyllä aikuisen ihmisen pitää ymmärtää, ettei sitä dumpata kumppanin niskaan. Tunteista puhumista ei ole kumppanin tunteiden vähättely tai suoranainen pilkkaaminen, jota ap:n mies tekee. Hänellä on traumat käsittelemättä, ja ap:n ei tarvitse toimia aikuiselle miehelle terapeuttina. 

Vierailija
30/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisen ihmisen pitää ottaa, vaikeasta lapsuudestaan huolimatta, vastuu itsestään ja käytöksestään.

Se, että olet saanut elää turvallisen lapsuuden on hyvä asia, ja jos hän käyttää kokemaasi hyvää aseena alistamiseesi ja sinun ivaamiseen, on kyseessä henkinen väkivalta. Minä en olisi parisuhteessa tuon miehen kanssa, en ymmärrä, miksi siedät hänen käytöstään. Hän ei opi koskaan, josa hänen annetaan yhä aikuisena purkaa kokemansa paha läheisiinsä, sen sijaan, että hän käsittelisi kokemansa terapiassa.

Ihan täyttä faktaa on tuo. Jos purkaa pahaa oloaan toiseen, harjoittaa henkistä väkivaltaa. T. Eri

Hetkinen! Mitäs se teidän naisten itku sitten on?

Vierailija
31/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan täyttä faktaa on tuo. Jos purkaa pahaa oloaan toiseen, harjoittaa henkistä väkivaltaa. T.

No se on itkua. Kokeilisit itsekin joskus, voisi tulla parempi mieli.

Vierailija
32/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan täyttä faktaa on tuo. Jos purkaa pahaa oloaan toiseen, harjoittaa henkistä väkivaltaa. T.

Se on sitä parempaa pahan olon vuodattamista. 

Vierailija
33/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi joulun aikaan kumppani heitteli varmaan viikon erilaisia kommentteja mm. "hyvähän teidän on juhlia kun teillä on aina ollut helppoa", "et pärjäisi yhtäkään koulu näkemättä vanhempiasi" ja "sun on helppo olla jouluna iloinen kun sulla on aina ollut vaan hyvää onnea elämässä", kun olin joulun aikaan pari päivää vanhempieni luona.

Häntä pyysin muodollisesti mukaan, mutta en odottanutkaan hänen lähtevän mukaan koska ei hän aiemminkaan ole halunnut mukaan.

Vierailija
34/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan täyttä faktaa on tuo. Jos purkaa pahaa o

Niinhän se on. Tuskinpa ap:ta häiritsisi, jos mies olisi itkenyt hänelle suruaan vanhempiensa menettämisestä.

Vierailija
35/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi joulun aikaan kumppani heitteli varmaan viikon erilaisia kommentteja mm. "hyvähän teidän on juhlia kun teillä on aina ollut helppoa", "et pärjäisi yhtäkään koulu näkemättä vanhempiasi" ja "sun on helppo olla jouluna iloinen kun sulla on aina ollut vaan hyvää onnea elämässä", kun olin joulun aikaan pari päivää vanhempieni luona.

Häntä pyysin muodollisesti mukaan, mutta en odottanutkaan hänen lähtevän mukaan koska ei hän aiemminkaan ole halunnut mukaan.

Ap

Vierailija
36/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietipä häneltä on vanhemmat kuollut. Mikään ei ole suurempi trauma lapselle kuin menettää perhe.

Vierailija
37/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mietipä häneltä on vanhemmat kuollut. Mikään ei ole suurempi trauma lapselle kuin menettää perhe.

No älä? Hän ei kuitenkaan ole enää lapsi, on aika kasvaa isoksi ja hoitaa traumat, ettei aiheuta itse traumoja kumppanilleen. 

Vierailija
38/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitsi tuollaiset omissa traumoissaan vellovat on raskaita. Kannattaa erota jos ei muuta tapojaan.

Vierailija
39/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On asiatonta oksentaa toisen niskaan traumoja, jotka on ihan itse LAIMINLYÖNYT käsitellä. 

Vaikka emme ole itse syyllisiä siihen, että meillä ko. traumoja ehkä on lapsuudesta, niin aikuisina meillä on velvollisuus käsitellä ne, jos ne ovat sellaisia että niitä tulee oksenneltua toisten päälle, kuten miehesi tekee. 

Tai sitten pitää elää erakkona, jotta ei kohtelisi toisia asiattomasti.

Minä erosin edellisestä parisuhteestani juuri tästä syystä. Kun tarpeeksi monta kertaa olin asiasta sanonut ja mies ei edelleenkään ollut kiinnostunut tekemään asialle mitään, niin se oli sitten siinä.

Jos suostut olemaan likasankona, sairastut ennen pitkää itsekin. Pelasta itsesi, kun vielä voit.

Ei kaikkea voi käsitellä niin ettei ne enää vaivaisi. 

Kaiken voi käsitellä niin että kykenee kohtelemaan muita ihmisiä asiallisesti.

Vierailija
40/86 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan