Maailman tylsin ketju
Kerrotaan tässä ketjussa kuivia faktoja, jotka eivät liity mihinkään eivätkä kiinnosta ketään. Aloitan:
Transistori on kolminapainen puolijohdekomponentti, joka voi toimia kytkimenä tai vahvistimena. Transistorin kahden liittimen välisellä jännitteellä voidaan kontrolloida kahden muun liittimen läpi kulkevaa virtaa.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Miksi nappikuulokkeiden johto on AINA solmussa, vaikka laitan ne nätille rullalle?
Venäläiset tiedemiehet keksivät taannoin solmun kaavan. En muista sitä pointtia asiassa mutta rullalle kiertämin aiheuttaa reaktion solmuun menemiselle
Vierailija kirjoitti:
Eiffel-tornin pituus vaihtelee jopa 15cm lämpötilan mukaan. Luin tämän tänään hississä sellaisesta hissin omasta inforuudusta. Siinä pyörii aina kaikenlaista tätä ketjua varmasti kiinnostavaa infoa ja sää jne.
Mutta tämähän ON mielenkiintoista!!
Nim. Pariisihullu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisimme puhua filosofiasta ja ne jotka tykkäävät filosofiasta voivat puhua muumeista ja jos vielä tykkäävät muumeista niin sitten voisivat puhua perunan kuorimisesta ja jos vielä siitäkin tykkäävät niin voivat jaaritella saman tyylisesti kuin minä.
Voisimme toki, mutta me olemme tavallisia. Tavalliset ovat aliarvostettuja ja turvallisia.
Suhtaudutpa tylsästi kommenttiini.
Vierailija kirjoitti:
Eiffel-tornin pituus vaihtelee jopa 15cm lämpötilan mukaan. Luin tämän tänään hississä sellaisesta hissin omasta inforuudusta. Siinä pyörii aina kaikenlaista tätä ketjua varmasti kiinnostavaa infoa ja sää jne.
Aivan liian mielenkiintoista. Nyt mietin, että mitä muuta siellä lukee?
Ranskalaiten autojen sähköliittimet kannattaa kesäisin käydä läpi ja ruutata niihin kontakti spayta niin auto toimii seuraavaan kesään mukavasti
Fennoskandiassa on laaja matalapaineen alue. Maan pohjoisosassa oleva osakeskus liikkuu hitaasti koilliseen ja täyttyy. Toinen osakeskus Etelä-Skandinaviassa pysyy lähes paikoillaan.
Odotettavissa huomisiltaan asti:
Suomenlahti
Lounaanpuoleista tuulta 3-7 m/s, huomenna ylimmillään 9 m/s. Enimmäkseen hyvä näkyvyys, sadekuuroja, paikoin ukkosta.
Pohjois-Itämeri, Ahvenanmeri ja Saaristomeri
Suunnaltaan vaihtelevaa tuulta 2-6 m/s. Yöllä Pohjois-Itämerellä sekä päivällä muuallakin vähitellen voimistuvaa etelän ja lounaan välistä tuulta, tuuli on voimakkuudeltaan 4-8 m/s, paikoin ylimmillään 10 m/s. Yöllä paikoin utua, muuten enimmäkseen hyvä näkyvyys.
Selkämeri
Lännenpuoleista tuulta 1-5 m/s, yöstä suunnaltaan vaihtelevaa tuulta. Aamusta paikoin utua tai sumua.
Merenkurkku ja Perämeri
Lännen ja lounaan välistä tuulta 3-7 m/s. Yöstä alkaen suunnaltaan vaihtelevaa tuulta 1-5 m/s. Päivällä rannikolla paikoin merituulta. Myöhemmin yöllä paikoin utua tai sumua. Päivällä paikoin sadekuuroja, mahdollisesti ukkosta.
Saimaa
Etelänpuoleista tuulta 2-6 m/s. Illalla tuuli heikkenee, yöllä suunnaltaan vaihtelevaa tuulta 1-4 m/s. Aamulla etelänpuoleinen tuuli voimistuu vähän, päivällä 3-7 m/s. Enimmäkseen hyvä näkyvyys. Paikoin sadekuuroja, mahdollisesti ukkosta.
Nukahdan kohta tuoliin ja keihäsfinaali alkaa kohta ........
Tokmannilla on alumiinifolio 2,59 ja Lieksassa tihuttaa huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Ostin tarjouskahvipaketin. Sain juhlamokan halvalla.
Nauti. Täällä on lähinnä kultakatriina ja costarika tarjouksessa. Mä kans haluaisin juhlamokkaa mutta ei ole tarjouksessa , saisi nyt edes juhannuksena paremmat kahvit. Jos ei ole juhannuksena juhlamokkaa tarjouksessa niin melkein on juhannus pilalla jos pitää kahvit keittää vain kultakatriinasta tai costarikasta , mutta kai se juhannus sitten jotenkin menee. Ilman juhlamokkaakin. Minä ilmoitan sitten juhannuksen jälkeen jos tämä tylsä ketju on vielä voimassa, vaikka epäilen että joku joka ei pidä tylsistä ketjuista , laittaa tämän poistoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole yhtään niin tylsää, kun Salkkari ketjut ja vänkäysketjut ja tosi tv -ketjut ja trolli -ketjut
Anteeksi, että huomautan, mutta tämä on faktoihin keskittyvä ketju. Esitit mielipiteen.
Pitää muuttaa suuntaa, jotta ketju löytää tarkoituksensa. Eikä aloituksessa sanottu miten pitää kommentoida. Ollakseen tylsä pitää puhua tylsästi, eikä tylsyys tule hetkessä niin pitää pidemmin kirjoitella. Tylsä on aihe mikä ei kiinnosta. Tylsä tylsistyttää lukijansa. Vaikuttaa siltä, että tylsä on vaikea olla, kun yrittää olla tylsä. Tylsä ei ole tämäkään kommenttini, vaikka yritän tylsistyttää tylsällä sanalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin tarjouskahvipaketin. Sain juhlamokan halvalla.
Nauti. Täällä on lähinnä kultakatriina ja costarika tarjouksessa. Mä kans haluaisin juhlamokkaa mutta ei ole tarjouksessa , saisi nyt edes juhannuksena paremmat kahvit. Jos ei ole juhannuksena juhlamokkaa tarjouksessa niin melkein on juhannus pilalla jos pitää kahvit keittää vain kultakatriinasta tai costarikasta , mutta kai se juhannus sitten jotenkin menee. Ilman juhlamokkaakin. Minä ilmoitan sitten juhannuksen jälkeen jos tämä tylsä ketju on vielä voimassa, vaikka epäilen että joku joka ei pidä tylsistä ketjuista , laittaa tämän poistoon
Ainakin minä lupaan pitää ilmiantolippuni korkealla Juhannuksen kunniaksi. Niin tylsää kuin se onkin.
Metrin prototyyppiä säilytetään Pariisissa. Se ei ole enää käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla on alumiinifolio 2,59 ja Lieksassa tihuttaa huomenna.
Mä en saa alumiinifoliota nuon halvalla kun boikotoin tokmannia kun suuri osa on : vain klubi , vain klubi , vain klubi ......Ennen oli sellaista tupakkaa kuin, pilliklupi ja tukki klubi, en polttanut mutta isäni poltti. Piliklubis piti olla holkki eli imuke kun sitä poltteli.
Tankkasin kerrn 98 bensaa vahingossa vaikka 95 oli halvempaa
Se ois Konnerin Pondi-ilta, vaan kehtaako sitäkään enää. Kyllä pitää Yleä leikata, kun Pondi ja Pondi ja mainokset - vaan on se Turun tyttö kyllä kiva, se Li.
Kone on rakennettu parhaan mahdollisen tekniikan ja hyväksyttyjen turvallisuusteknisten sääntöjen mukaisesti. Kuitenkin käytön yhteydessä voi syntyä käyttäjän tai kolmannen osapuolen hengen ja elämän vaarantavia tilanteita tai kone- ja muiden esineidenvahinkoja.
Konetta saa käyttää ainoastaan virheettömässä tilassa sekä sen turvallisuudesta ja vaaroista täytyy olla tietoinen. Tämä edellyttää, että kone on huollettu määräysten mukaisesti ja se pidetään kunnossa. Koneella ilmenevät muutokset on heti korjattava. Tämä koskee varsinkin muutoksia, jotka vaikuttavat henkilöiden turvallisuuteen ja materiaaliarvoihin.
Jos vedän esinahan taakse,niin kuluuko se jos vedän sen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Tankkasin kerrn 98 bensaa vahingossa vaikka 95 oli halvempaa
Olipa tylsää. Itselläni sattui kerran niin, että olin juuri tankannut kallista löpöä tankin täyteen ja seuraavana päivänä se olikin edullisempaa. Se oli tylsää tai en minä tiedä oliko, koska verenpaine nousi.
Kerronpa tänne palstalle, kuinka petän, olen mökillä, lapseni ovat ihania, olen pyhimys!!
Kaikille tiedoksi, sillä te ette ole mitään!!!
Terv. Maailman täydellisin ihminen