Parisuhteen pelastus: jokainen pesee itse omat pyykit
Valitusta lukiessa/kuunnellessa en voi kuin ihmetellä; miksi te ette hoida itse omia pyykkejänne?
Säästytte paljolta riesalta ja kitkalta.
Kommentit (144)
Meillä mies tekee pitkiä työpäiviä ja tienaa , minulla on ihan hyvin aikaa pestä hänen pyykkinsä kun olen kotona .
Meillä tehdään nykyään näin. Mitään riitaa pyykeistä ei ole enää.
Olen mies eikä tulisi mieleenikään, että gimma pesisi pyykkini. Millaisia miehiä nämä oikein ovat?
Vierailija kirjoitti:
Koska sitten mieheni kulkee likaisissa vaatteissa ja häpeän.
Kyllä se siitä oppii. Jos ei opi niin ei se oo naisen häpeä jos mies ei osaa huolehtia itsestään.
Jep. Meillä kumpikin pesee peruspyykkinsä itse, lähinnä jotain erikoisohjelmia vaativia, harvemmin pyöriviä pyykkejä (villa, käsinpesuohjelmat tms.) pestään yhdistetysti täysien koneellisten saamiseksi.
En ymmärrä, miksi tässäkin pyykkihuolto pitäisi jättää yksin niskoille. Okei, jos on lapsia niin silloin varmaankin järkevämpää yhdistellä kun pyykkiä tulee paljon enemmän, mutta kahden aikuisen taloudessa kummankin on helpointa hoitaa omansa. Tietääpähän ainakin, onko just se lempipaita puhtaana.
No mä pesen mielelläni kaikki perheen pyykit, kunhan mun ei tartte osallistua esim. pakoputkiremppaan.
Jokainen pesee omat pyykit = mies pesee omansa ja nainen pesee omat + lasten pyykit? Ainakin niin kauan, kun lapset ovat liian pieniä pesemään pyykkinsä itse...
Vierailija kirjoitti:
No mä pesen mielelläni kaikki perheen pyykit, kunhan mun ei tartte osallistua esim. pakoputkiremppaan.
Meillä ei ole 10 vuoden aikana ollut vielä yhtäkään pakoputkiremppaa, mutta pyykkiä saa pestä useamman kerran viikossa. Kyllä sinua on nyt koijattu pahemman kerran.
Kuinka hiton paljon teillä sitä pyykkiä tulee, jos kannattaa pestä erillään?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pesee omat pyykit = mies pesee omansa ja nainen pesee omat + lasten pyykit? Ainakin niin kauan, kun lapset ovat liian pieniä pesemään pyykkinsä itse...
Lasten pyykit työtuntien mukaan. Jos molemmat tekee 40h/viikko duunia niin lasten pyykit 50/50
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin koneessa ohjelmia jotka on tarkoitettu pienelle pyykkimäärälle. Ei tarvi olla se 8kg täynnä
Vierailija kirjoitti:
miksi pariuduit miehen kanssa, joka kulkee likaisissa vaatteissa?
Meillä se on aina mennyt noin. 11 vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tekee pitkiä työpäiviä ja tienaa , minulla on ihan hyvin aikaa pestä hänen pyykkinsä kun olen kotona .
Sama. Ja tykkään pestä pyykkiä. Ihan vapaaehtoisesti pesen mieheni vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla tulee kalsareista ja sukista täysi koneellinen. Sama tummista paidoista.
Ja tekee ja ostaa omat ruoat. + hoitaa omat astiat. Pyykithän on pieni asia.
Pyykithän on pienin kaikista kotitöistä. Miksi joku siitä riitelisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi pariuduit miehen kanssa, joka kulkee likaisissa vaatteissa?
Koska se on ns. tavallisen miehen taso. Tavallisen naisen taso huitelee verrattain pilvilukemissa.
Valitettavasti itseohjautuvat ja siistit miehet viedään käsistä eikä päästetä irti.
SILTI miehen siisteys ei ole naisen vastuulla. Suosittelen ikisinkkuutta ennemmin kuin mieslasta.
Ei ole mitään riitaa ollut vielä 25 vuoden aikana, minä olen aina pessyt pyykit. Yksi koneellinen tulee mun vaatteita viikossa, yhteen tulee sitten miehen ja poikien vaatteet (tummat), vaaleita tulee hyvin vähän, talvella ei juuri ollenkaan, kerran viikossa myös kalsarit ja pyyhkeet kuudenkympin pesuun. Sitten kun vaihdetaan lakanat, käyn ne pesemässä kauppareissulla itsepalvelupesulassa, puoli tuntia pesu, puoli tuntia kuivaus ja kustannus noin 10€.
Meillä kun ei ole tällä hetkellä kuivausrumpu käytössä, joten lakanoita ei saa mihinkään kuivumaan.
Tiskaamisesta on joskus ollut jotain sanomista. Mies tiskaa lähes aina.