Parisuhteen pelastus: jokainen pesee itse omat pyykit
Valitusta lukiessa/kuunnellessa en voi kuin ihmetellä; miksi te ette hoida itse omia pyykkejänne?
Säästytte paljolta riesalta ja kitkalta.
Kommentit (144)
Minä hoidan kaikki pyykit, mies hoitaa kaikki tiskit. Ei ole tarvinnut kummastakaan asiasta riidellä kertaakaan.
Ei kannata. Ei ole niin paljon pyykkiä. Pesen molempien vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä pesen mielelläni kaikki perheen pyykit, kunhan mun ei tartte osallistua esim. pakoputkiremppaan.
Meillä ei ole 10 vuoden aikana ollut vielä yhtäkään pakoputkiremppaa, mutta pyykkiä saa pestä useamman kerran viikossa. Kyllä sinua on nyt koijattu pahemman kerran.
Osaatko lukea ja sisäistätkö lukemasi? esim. (=esimerkiksi) ja en ala luetella kaikkia puolison hommia, vaikka tollo kyselee. Jaa sä vaan ihan rauhassa kaikki teidän perheen työt tasan puoliksi, siinäpä yksi työ lisää.
(Sun laiska ukkosi edes tekis autoremppaa ja ei kyllä edes osaisi.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä pesen mielelläni kaikki perheen pyykit, kunhan mun ei tartte osallistua esim. pakoputkiremppaan.
Meillä ei ole 10 vuoden aikana ollut vielä yhtäkään pakoputkiremppaa, mutta pyykkiä saa pestä useamman kerran viikossa. Kyllä sinua on nyt koijattu pahemman kerran.
Osaatko lukea ja sisäistätkö lukemasi? esim. (=esimerkiksi) ja en ala luetella kaikkia puolison hommia, vaikka tollo kyselee. Jaa sä vaan ihan rauhassa kaikki teidän perheen työt tasan puoliksi, siinäpä yksi työ lisää.
Onko kumpikaan teistä kuullut autokorjaamoista ja ammattilaisista?
Miten tulee pyykistä riitaa?
Ei tulisi mieleenkään pyörittää puolikkaita koneellisia vain jotta kummallakin on pelkästään omat pesussa. 28v on pesty samassa koneessa perheen pyykit ilman yhtäkään riitaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kumpikaan teistä kuullut autokorjaamoista ja ammattilaisista?
Mistä sä tiedät meidän ammatteja ja mitä se sulle edes kuuluu? Toiset on kädettömiä nörttejä ja toiset eivät.
Autokorjaamo velottaa jo pelkistä osista kolmin-viisinkertaisen hinnan. Ajattele aivoillasi.
Kone pesee pyykit ja siinä menee 30 sekuntia kun laittaa koneen päälle. Ei siis ole mahdoton tehtävä pestä omia pyykkejä.
Toisille puoliso rakentaa ja remppaa talon ja toiset vaan pyykkää kerran viikossa. Ootte te lasikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pesee omat pyykit = mies pesee omansa ja nainen pesee omat + lasten pyykit? Ainakin niin kauan, kun lapset ovat liian pieniä pesemään pyykkinsä itse...
Lasten pyykit työtuntien mukaan. Jos molemmat tekee 40h/viikko duunia niin lasten pyykit 50/50
Heh, sinulla ei selvästi ole lapsia, kun kuvittelet että lapsiperheessä olisi aikaa alkaa jaotella jokaista sukkaa ja kurahaalaria prosenttkaavan mukaan. Johan siinä lähtisi järki.
Kerropa vielä hyvä prosenttikaava, millä teinit saisi pesemään pyykkiä?
Silloin kun olin vielä parisuhteessa, kummatkin pesivät pyykkiä silloin kun siltä tuntui. Ja kysyttiin toiselta että onko jotain muuta pestävää. Ei tullut siitä asiasta riitoja. Vähän kaikesta muusta riideltiin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Pakoputkiremppaa tuskin tarvitsee tehdä päivittäin tai edes viikoittain.
Jokainen pesee siis myös omat lakanansa ja pyyhkeensä. Kuka pesee lasten vaatteet?
Vierailija kirjoitti:
Kone pesee pyykit ja siinä menee 30 sekuntia kun laittaa koneen päälle. Ei siis ole mahdoton tehtävä pestä omia pyykkejä.
Joo. Paitsi että ne pitää laittaa myös kuivumaan ja kuivumisen jälkeen kaappiin. Se ripustamisvaihe tuntuu olevan se kaikkein eniten riitoja aiheuttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei mene joelle nykyään pesemään pyykkiä käsin. Vie vain muutama minuutti tavaroiden laittamiseen pesukoneeseen ja napin painallukseen, jonka jälkeen ota se pois kuivausrumpuun ja paina painiketta uudelleen. Miksi se on niin suuri ongelma? Näyttää siltä, että ihmiset ovat nyt niin laiskoja ja kaupallisia vain laittaakseen muutaman kumppanin tavaran yhteen samaan pesukoneeseen.
Ei meilläkään pyykinpesu ole ongelma, se pesee joka kulloinkin pesee, eli molemman tehdään sitä.
Ymmärrän kuitenkin, että toista voi ärsyttää, jos juuri hän joutuu aina pyykkäämään eikä toinen tee elettäkään asian eteen.
Edelleen kysyn, että käsinkö te pyykkäätte? Kun en yksinkertaisena ymmärrä, miten vaattteiden heittäminen pyykkikorista koneeseen ja koneen käynnistäminen voisi olla niin työlästä, että parisuhde joutuisi siitä koetukselle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sitten mieheni kulkee likaisissa vaatteissa ja häpeän.
miksi pariuduit miehen kanssa, joka kulkee likaisissa vaatteissa?
Koska se on ns. tavallisen miehen taso. Tavallisen naisen taso huitelee verrattain pilvilukemissa.
Valitettavasti itseohjautuvat ja siistit miehet viedään käsistä eikä päästetä irti.
SILTI miehen siisteys ei ole naisen vastuulla. Suosittelen ikisinkkuutta ennemmin kuin mieslasta.
Salli mun nauraa 🤣 Kyllä niiden itseohjautuvien ja siistien miesten pyykit pesee kotiorja.
Parisuhteen pelastus: jokainen käy erikseen ruokakaupassa ja ostaa ruoat vain itselleen, laittaa oman ruokansa ja tiskaa omat astiansa.
Mistä sä tiedät meidän ammatteja ja mitä se sulle edes kuuluu? Toiset on kädettömiä nörttejä ja toiset eivät.
Autokorjaamo velottaa jo pelkistä osista kolmin-viisinkertaisen hinnan. Ajattele aivoillasi.
-
Joo no ainakin käytös ja näkemykset on junttia raksaäijäosastoa :D
Vierailija kirjoitti:
No mutta yhtään mahdottomampi ei ole heittää sinne koneeseen samalla molempien pyykkejä. Sähköäkin siinä säästää..
Mitä valitusta? Pesen vaikka naapurinkin pyykit riemusta kiljuen kunhan minun ei tarvitse pestä esim ikkunoita, lattiakaivoja ha hajulukkoja, mies hoitaa meillä nuo.
Meillä ainakin molemmat pesee pyykkiä ja tietysti laittaa toisenkin vaatteet koneeseen. Meillä on pyykkikori, johon laitetaan likaiset vaatteet ja kun se on täynnä, se pesee kumpi töiltään ehtii. Mies pesee meillä enemmän pyykkiä koska hänellä on enemmän vapaapäiviä kun minulla. Ei mitään ongelmaa. Yhdessä yli 20 vuotta jo.