Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhteen pelastus: jokainen pesee itse omat pyykit

Vierailija
12.06.2024 |

Valitusta lukiessa/kuunnellessa en voi kuin ihmetellä; miksi te ette hoida itse omia pyykkejänne?

Säästytte paljolta riesalta ja kitkalta.

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies pyörittää arkiruuan valmistamisen samalla kuin tekee omia eväitään ja hoitaa astiashow'n niin pieni vaiva on laittaa täydet pesukoneelliset molempien vaatteista ja viikata ne iltauutisilla odottamaan, että mies hoitaa oman komeronsa.

Meillä siis jakautuu ihan tasaisesti arjen kotityöt muutoinkin, vaikka toiselle samalla tekee.

Ps. Minä olen se, joka korjaan ns. miestöitä, koska pidän siitä :D Mukavaa vaihtelua ajatustyölle laittaa kätensä likaan :D

Vierailija
22/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen pesee omat pyykit = mies pesee omansa ja nainen pesee omat + lasten pyykit? Ainakin niin kauan, kun lapset ovat liian pieniä pesemään pyykkinsä itse...

Meillä niin, että mies pesee omansa ja lasten tummat vaatteet, minä omat pyykkini ja lasten vaaleat vaatteet. Saattaa jotenkin liittyä siihen, että itsellä ei ole oikein muuta tummaa kuin parit mustat housut, muuten omat vaatteet on pääosin vaaleita. Eipä tuo ole koskaan ongelmia tuottanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yritettiin tuota mutta ei siittä mitään tullut kun minun pukeutuminenei kelvannut.

Eihän yleisestikään naiset salli miesten kulkea niin kuin haluavat mukavissa vaatteissa. Joka naiselle miehen ulkonäkö on sen verran tarkeä että naiset hallitsevat miestensä pukeutumista

Vierailija
24/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykithän on pienin kaikista kotitöistä. Miksi joku siitä riitelisi? 

Onko sulla vaikea hahmottaa maailmaa noin muuten 

Vierailija
25/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä pyykkien takia eroaisi. Pyykikone ne pesee ja sitten vaan kuivuriin. 

Vierailija
26/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elättekö 30-lukua vai miksi noin iso haloo jostain pyykeistä? Laita koneeseen, lisää pesuaineet, paina napista päälle. Lopuksi siirrä pyykit kuivuriin tai narulle. Apua, uupumus iskee.

Vierailija
27/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yritettiin tuota mutta ei siittä mitään tullut kun minun pukeutuminenei kelvannut.

Eihän yleisestikään naiset salli miesten kulkea niin kuin haluavat mukavissa vaatteissa. Joka naiselle miehen ulkonäkö on sen verran tarkeä että naiset hallitsevat miestensä pukeutumista

Te ette ole sitten kovin sopiva pari jos todellinen tyyli/luonne ei vastaa naisen tasoa. Olisiko sinulle joku pubiruusu sopivampi? Sellainen jota ei haittaa jos mies näyttää kodittomalta.

Ei tarvetta hallita kun rehellisesti tunnustaa ne omat rahkeet ja tason. Naisenkin pitäisi päästää susta irti ja ottaa sellainen jonka vaatetus istuu paremmin omaan makuun. Ei ihmistä pidä väkisin muuttaa 

Vierailija
28/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen itse pyykkinsä mutta sekään ei kelpaa kun en kuulemma lajittele tarpeeksi pyykkejä. Itsehän pesen oikeastaan kaikki sekaisin ja se ei vielä tähän mennessä ole kelvannut yhdellekään naiselle vaikka pesisin myös hänen vaatteita.

Vierailija
29/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pyykit on just helpoin kotityö. Ei siis tartvitse tehdä mitään muuta kuin heittään vaatteet koneeseen ja ohjelma päälle. Sen jälkeen kaikki kuivuriin tai osa telineelle kuivumaan. Olipa kova homma taas. 

Vierailija
30/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Meillä kumpikin pesee peruspyykkinsä itse, lähinnä jotain erikoisohjelmia vaativia, harvemmin pyöriviä pyykkejä (villa, käsinpesuohjelmat tms.) pestään yhdistetysti täysien koneellisten saamiseksi. 

En ymmärrä, miksi tässäkin pyykkihuolto pitäisi jättää yksin niskoille. Okei, jos on lapsia niin silloin varmaankin järkevämpää yhdistellä kun pyykkiä tulee paljon enemmän, mutta kahden aikuisen taloudessa kummankin on helpointa hoitaa omansa. Tietääpähän ainakin, onko just se lempipaita puhtaana. 

Järjetöntä, eihän yhden ihmisen vaatteista edes tule kokonaista koneellista. Pyykinpesu on helpoin kotityö. Kuka saa siitäkin riidan aikaiseksi?

Vierailija
31/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo sama, mutta kun yksin hoitaa kolmen lapsen pyykit ja ihan kaiken muun, ruuat, tiskit, siivoukset, omakotitalon pihan ja muut työt, auton, jne, niin joo, on todellakin vaikea hahmottaa jostain pyykeistä riitelyä.

Vierailija
32/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Meillä kumpikin pesee peruspyykkinsä itse, lähinnä jotain erikoisohjelmia vaativia, harvemmin pyöriviä pyykkejä (villa, käsinpesuohjelmat tms.) pestään yhdistetysti täysien koneellisten saamiseksi. 

En ymmärrä, miksi tässäkin pyykkihuolto pitäisi jättää yksin niskoille. Okei, jos on lapsia niin silloin varmaankin järkevämpää yhdistellä kun pyykkiä tulee paljon enemmän, mutta kahden aikuisen taloudessa kummankin on helpointa hoitaa omansa. Tietääpähän ainakin, onko just se lempipaita puhtaana. 

Järjetöntä, eihän yhden ihmisen vaatteista edes tule kokonaista koneellista. Pyykinpesu on helpoin kotityö. Kuka saa siitäkin riidan aikaiseksi?

Joo aika järjetöntä pestä kahden ihmisen pyykit erillaan. 

Vierailija
33/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan ekologista.. meilläkin 9kg kone niin olisi tosi fiksua, että jokainen pesee kahdet kalsarinsa ja kolmet sukat erikseen. Mulle riittää kun ne rievut on pyykkikorissa, taskut tyhjinä, oikeinpäin, ei mytyssä (sukat) ja vetskarit kiinni. Loppu hoituu mun toimesta kyllä koko perheelle.

Vierailija
34/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pyykit on just helpoin kotityö. Ei siis tartvitse tehdä mitään muuta kuin heittään vaatteet koneeseen ja ohjelma päälle. Sen jälkeen kaikki kuivuriin tai osa telineelle kuivumaan. Olipa kova homma taas. 

Tadaa pilasit juuri alpakkaneuleen, silkkipaidan ja merinovillakerraston

Vierailija
35/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sellaista pyykkitabletteja. Vaimo alkoi sen jälkeen taas pesemään kiltisti pyykkejäni. Ne kuulemma kärysi eikä sulanneet kunnolla. 

Vierailija
36/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ruuhka tulee pyykkikoneelle näillä nykyisillä 2h ohjelmilla, jos siellä 5 ihmistä joka päivä koneelle jonottaa.

Vierailija
37/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies pyörittää arkiruuan valmistamisen samalla kuin tekee omia eväitään ja hoitaa astiashow'n niin pieni vaiva on laittaa täydet pesukoneelliset molempien vaatteista ja viikata ne iltauutisilla odottamaan, että mies hoitaa oman komeronsa.

Meillä siis jakautuu ihan tasaisesti arjen kotityöt muutoinkin, vaikka toiselle samalla tekee.

Ps. Minä olen se, joka korjaan ns. miestöitä, koska pidän siitä :D Mukavaa vaihtelua ajatustyölle laittaa kätensä likaan :D

Hih hih, mihin likaan?

M48

Vierailija
38/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään molempien pyykit aina samalla. Muutoin pesukone pyörisi välillä hyvin tyhjillään tai likaiset vaatteet saisivat odotella pesua turhan kauan. Kaikkea pyykkiä kun ei niin paljon kuitenkaan kerry. Koskaan tullut mieleenkään että olisi mikään ongelma että pesen myös vaimon vaatteet tai hän minun. 

Ainoa joka "vaivaa" aiheuttaa on kissamme jonka lempiharrastus on puhtaiden vaatteiden karvaaminen sekä puhtaiden petivaatteiden petaamisen häiriköinti. 

Vierailija
39/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo sama, mutta kun yksin hoitaa kolmen lapsen pyykit ja ihan kaiken muun, ruuat, tiskit, siivoukset, omakotitalon pihan ja muut työt, auton, jne, niin joo, on todellakin vaikea hahmottaa jostain pyykeistä riitelyä.

Niin, joillain kun elämä ei ole tuollaista p skaa niin voi perehtyä hienosäätöön. Ja kun ei riidellä pyykeistäkään, niin jäljelle jää pohdinta siitä että käydäänkö tänään paljussa vai ei.

Vierailija
40/144 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ette ole sitten kovin sopiva pari jos todellinen tyyli/luonne ei vastaa naisen tasoa. Olisiko sinulle joku pubiruusu sopivampi? Sellainen jota ei haittaa jos mies näyttää kodittomalta.

Ei tarvetta hallita kun rehellisesti tunnustaa ne omat rahkeet ja tason. Naisenkin pitäisi päästää susta irti ja ottaa sellainen jonka vaatetus istuu paremmin omaan makuun. Ei ihmistä pidä väkisin muuttaa 

Eli ymmärränkö nyt oikein että jos mies ei pukeudu viimeisimpien trendien ja muotien mukaan niin mies näyttää kodittomalta? Kun tuo on ainakin meillä ollut ongelma kun minua ei voisi vähempää kiinnostaa muodit ja trendit vaan pukeudun mukavasti ja jatkuvasti saan kuulla että ei ole muodikkaat tai trendikkäät vaatteet.

Ja siinä mielessä olet oikeassa jos tuo ei pikkuhiljaa hyväksy minua itsenäni niin löytää kamppeensa pihalta. Minä kun en pinnallikseksi ja ulkonäkökeskeiseksi ryhdy yhdenkään naisen vaatimuksesta.