Parisuhteen pelastus: jokainen pesee itse omat pyykit
Valitusta lukiessa/kuunnellessa en voi kuin ihmetellä; miksi te ette hoida itse omia pyykkejänne?
Säästytte paljolta riesalta ja kitkalta.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Ihanan ekologista.. meilläkin 9kg kone niin olisi tosi fiksua, että jokainen pesee kahdet kalsarinsa ja kolmet sukat erikseen. Mulle riittää kun ne rievut on pyykkikorissa, taskut tyhjinä, oikeinpäin, ei mytyssä (sukat) ja vetskarit kiinni. Loppu hoituu mun toimesta kyllä koko perheelle.
Minulla on ehkä 20 kalsarit ja saman verran sukkapareja. Pesen ne sitten kun on enää muutama pari jäljellä. Tulee kone täyteen.
Ei olla saatu riitaa aikaiseksi kumpi sen yhden koneellisen viikossa pesee.😂
Kukaan ei mene joelle nykyään pesemään pyykkiä käsin. Vie vain muutama minuutti tavaroiden laittamiseen pesukoneeseen ja napin painallukseen, jonka jälkeen ota se pois kuivausrumpuun ja paina painiketta uudelleen. Miksi se on niin suuri ongelma? Näyttää siltä, että ihmiset ovat nyt niin laiskoja ja kaupallisia vain laittaakseen muutaman kumppanin tavaran yhteen samaan pesukoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse pesen itse pyykkinsä mutta sekään ei kelpaa kun en kuulemma lajittele tarpeeksi pyykkejä. Itsehän pesen oikeastaan kaikki sekaisin ja se ei vielä tähän mennessä ole kelvannut yhdellekään naiselle vaikka pesisin myös hänen vaatteita.
Miten olette järjestäneet korvauksen kun menet ja pilaat kalliita vaatteita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sitten mieheni kulkee likaisissa vaatteissa ja häpeän.
miksi pariuduit miehen kanssa, joka kulkee likaisissa vaatteissa?
Koska pidin hänestä. Se, että hän ei välitä tahrasta paidassaan yhtä paljon kuin minä, ei ole mielestäni riittävän hyvä syy olla pariutumatta muuten miellyttävän ihmisen kanssa.
Mä en ikinä pesisi kumppanini pyykkejä, jos olisin parisuhteessa. Ällöttäisi ne toisen likaiset vaatteet ja kalsarit, yöks. Pesen vain omani ja sovittaisiin omat pyykkivuorot.
Joo mä en halua mieheni kalsareita samaan koneelliseen omien paitojeni kanssa. Hyi. Saa pestä vauhtiraitapöksynsä itse erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä yritettiin tuota mutta ei siittä mitään tullut kun minun pukeutuminenei kelvannut.
Eihän yleisestikään naiset salli miesten kulkea niin kuin haluavat mukavissa vaatteissa. Joka naiselle miehen ulkonäkö on sen verran tarkeä että naiset hallitsevat miestensä pukeutumista
Olisitpa nähnyt, kun vävy ja tytär tulivat viime viikolla sunnuntaipäiväliselle. Vävyllä oli yllään T-paita, jossa oli isoja reikiä siellä täällä. En jaksa uskoa, että tyttäreni oli varta vasten käskenyt miestään pukeutumaan rikkinäisiin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Koska sitten mieheni kulkee likaisissa vaatteissa ja häpeän.
Sun sietäisi hävetä että olet ihmisen kanssa jota joudut passaamaan kuin 3 vuotiasta lasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pesen itse pyykkinsä mutta sekään ei kelpaa kun en kuulemma lajittele tarpeeksi pyykkejä. Itsehän pesen oikeastaan kaikki sekaisin ja se ei vielä tähän mennessä ole kelvannut yhdellekään naiselle vaikka pesisin myös hänen vaatteita.
Miten ne menee tuosta pilalle? Olen yli 20 vuotta pessyt pyykkejä tuurilla ne laivatkin seilaa periaatteella ja yhtään vaatetta en ole vielä pilalle saanut.
Vierailija kirjoitti:
Joo mä en halua mieheni kalsareita samaan koneelliseen omien paitojeni kanssa. Hyi. Saa pestä vauhtiraitapöksynsä itse erikseen.
miksi pariuduit miehen kanssa joka ei osaa käydä vessassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä yritettiin tuota mutta ei siittä mitään tullut kun minun pukeutuminenei kelvannut.
Eihän yleisestikään naiset salli miesten kulkea niin kuin haluavat mukavissa vaatteissa. Joka naiselle miehen ulkonäkö on sen verran tarkeä että naiset hallitsevat miestensä pukeutumista
Te ette ole sitten kovin sopiva pari jos todellinen tyyli/luonne ei vastaa naisen tasoa. Olisiko sinulle joku pubiruusu sopivampi? Sellainen jota ei haittaa jos mies näyttää kodittomalta.
Ei tarvetta hallita kun rehellisesti tunnustaa ne omat rahkeet ja tason. Naisenkin pitäisi päästää susta irti ja ottaa sellainen jonka vaatetus istuu paremmin omaan makuun. Ei ihmistä pidä väkisin muuttaa
Eli ymmärränkö nyt oikein että jos mies ei pukeudu viimeisimpien trendien ja muotien mukaan niin mies näyttää koditto
Perustaso miehen mukavasta pukeutumisesta näyttää lähinnä kodittomalta. Tai pikkupojalta, eli huppari ja kotihousut.
Vaihtoehdot: Tyylikäs persoonallinen, muodikas tai klassinen. Ns. Mukava ei ole tarkoitettu kodin ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ette ole sitten kovin sopiva pari jos todellinen tyyli/luonne ei vastaa naisen tasoa. Olisiko sinulle joku pubiruusu sopivampi? Sellainen jota ei haittaa jos mies näyttää kodittomalta.
Ei tarvetta hallita kun rehellisesti tunnustaa ne omat rahkeet ja tason. Naisenkin pitäisi päästää susta irti ja ottaa sellainen jonka vaatetus istuu paremmin omaan makuun. Ei ihmistä pidä väkisin muuttaa
Eli ymmärränkö nyt oikein että jos mies ei pukeudu viimeisimpien tre
Perustaso miehen mukavasta pukeutumisesta näyttää lähinnä kodittomalta. Tai pikkupojalta, eli huppari ja kotihousut.
Vaihtoehdot: Tyylikäs persoonallinen, muodikas tai klassinen. Ns. Mukava ei ole tarkoitettu kodin ulkopuolelle.
Sisältö on raameja tärkeämpää. Tyhjät tynnyrit kolisee eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pyykit on just helpoin kotityö. Ei siis tartvitse tehdä mitään muuta kuin heittään vaatteet koneeseen ja ohjelma päälle. Sen jälkeen kaikki kuivuriin tai osa telineelle kuivumaan. Olipa kova homma taas.
Tadaa pilasit juuri alpakkaneuleen, silkkipaidan ja merinovillakerraston
Ei sellaisia kannata ostaa, mitä ei voi vain työntää koneeseen. Kauniita vaatteita on niissä helposti pestävissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ikinä pesisi kumppanini pyykkejä, jos olisin parisuhteessa. Ällöttäisi ne toisen likaiset vaatteet ja kalsarit, yöks. Pesen vain omani ja sovittaisiin omat pyykkivuorot.
Mun korviin tämä kuulostaa aivan älyttömältä. Meillä on suurperhe ja viimeiset 25 vuotta ollaan pesty täysiä koneellisia, siellä on kaikkien vaatteet sekaisin. Toki sitten on vaatteita, jotka pitää laittaa erikseen, paitoja, housuja jne., ei kaikkea voi samaan tunkea. Ja silloin kun ei ollut lapsiakaan, niin ei tosiaan pesty vaatteitamme erikseen. Eihän kaikilla ole edes koneita, pestään pyykkituvassa.
Mitä järkeä siinä on, että pitää käyttää kaikki alusvaatteet ja sukat sun muut viimeiseen kappaleeseen ja pitää niitä likaisena korissa parikin viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne menee tuosta pilalle? Olen yli 20 vuotta pessyt pyykkejä tuurilla ne laivatkin seilaa periaatteella ja yhtään vaatetta en ole vielä pilalle saanut.
Jos kittanaksi vääntyneet, väriä päästäneet ja ryhtinsä menettäneet vaatteet vielä menee niin olet varmaan vaikuttava näky. Miehet aina kuvittelee olevansa tyylikkäämpiä kuin ovat ja se on surkuhupaisaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan ekologista.. meilläkin 9kg kone niin olisi tosi fiksua, että jokainen pesee kahdet kalsarinsa ja kolmet sukat erikseen. Mulle riittää kun ne rievut on pyykkikorissa, taskut tyhjinä, oikeinpäin, ei mytyssä (sukat) ja vetskarit kiinni. Loppu hoituu mun toimesta kyllä koko perheelle.
Minulla on ehkä 20 kalsarit ja saman verran sukkapareja. Pesen ne sitten kun on enää muutama pari jäljellä. Tulee kone täyteen.
Pidät niitä kolme viikkoa likaisena korissa?
Vierailija kirjoitti:
Jep, aina erikseen pyykit. Jokainen hoitaa omansa, niin se sujuu näppärästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Meillä kumpikin pesee peruspyykkinsä itse, lähinnä jotain erikoisohjelmia vaativia, harvemmin pyöriviä pyykkejä (villa, käsinpesuohjelmat tms.) pestään yhdistetysti täysien koneellisten saamiseksi.
En ymmärrä, miksi tässäkin pyykkihuolto pitäisi jättää yksin niskoille. Okei, jos on lapsia niin silloin varmaankin järkevämpää yhdistellä kun pyykkiä tulee paljon enemmän, mutta kahden aikuisen taloudessa kummankin on helpointa hoitaa omansa. Tietääpähän ainakin, onko just se lempipaita puhtaana.
Järjetöntä, eihän yhden ihmisen vaatteista edes tule kokonaista koneellista. Pyykinpesu on helpoin kotityö. Kuka saa siitäkin riidan aikaiseksi?
Mulla tulee yksi koneellinen viikossa, samoin mies pesee suunnilleen yhden koneellisen viikossa. Urheilen sen verran paljon, että hikisistä treenikamoista tulee melkeinpä puolet tuon meidän pienen, onkohan kuuden kilon koneen täytöstä. Näistä huuhdon käytön jälkeen pahimmat hiet vaan pois ja jätän kodinhoitohuoneeseen roikkumaan ilmavasti odottamaan pesua. Kaikki käyttämäni vaatteet on tummia, joten menee samaan pyykkiin. Parisängyn lakanapyykki parin viikon välein sitten vaatii sen kaksi koneellista, kun ei mahdu kerralla rumpuun. Mikä tuossa nyt on niin järjetöntä? En minä jaksa pitää kirjaa miehen työpaitojen pesuohjeista, hoitakoon itse, aikuinen ihminen, niin menee sitten sellaisella pesuohjelmalla, kuin mitä itse haluaa.
Mieheni ei ole koskaan, siis edellisissä parisuhteissaankaan halunnut lajitella pyykkejä. Pesee 40 asteen pesussa kaikki vaatteensa sekaisin ja mukaan heittää pyyhkeet. Lakanat pesee eri väriset sekaisin 60 asteessa. Tästä seuraa että kaikissa sen vaaleammissa vaatteissa on värjäytymiä, pyyhkeet ei ole kovin raikkaita ja lakanoissa on outo harmaa sävy. Hänen mielestä ne ei haittaa. Voi kuulemma pestä myös minun pyykit jos en vaadi lajittelua. No vaadin ja pesen omani, hän omansa. Lakanat pesen minä ettei hän pilaa niitä.