Pystyisitkö olemaan suhteessa jos seksiodotukset eivät kohtaa?
Siis että kaikki muuten on ihan ok mutta sängyssä tylsää ja yksitoikkoista. Tilanteessa ei kannata kuitenkaan pettääkään... voiko elää niin ettei saa seksuaalisesti sitä mitä haluaa?
Kommentit (8)
Mä olen tehnyt nyt puolisen vuotta saman aiheen kansaa syvää pohdintaa. Olen kallistumassa siihen, että en voi olla aidosti onnellinen, jos seksuaalinen kemia ei suhteessa sovi yhteen kumppanin kanssa. Tilannetta on lisäksi vaikea korjata, koska kemiaa ei ollut suhteen alussakaan.
Ihmiset päätyvät suhteisiin erilaisista syistä. Lähdin suhteeseen vaikken suhteen alussakaan ollut tyytyväinen seksuaalisen kemiaamme. Suhde tuntui muuten niin hyvältä ja turvalliselta ja halusin ennen kaikkea olla parisuhteessa.
Ihmistä voi rakastaa syvästi ja aidosti vaikkei tätä kohtaan tuntisi seksuaalista vetovoimaa. Ja kaikillehan samat asiat eivät ole yhtä tärkeitä. Jokaisen kannattaa käydä itsensä kanssa keskustelu, mitkä asiat ovat suhteessa itselle aidosti tärkeitä asioita. Vain tuntemalla itsensä ja tarpeensa voi löytää sopivan kumppanin.
En pystyisi. Olen nainen ja seksi ja seksualisuus on minulle parisuhteissa se parisuhteen ydin. Muutenhan se olisi ystävyyssuhde.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt nyt puolisen vuotta saman aiheen kansaa syvää pohdintaa. Olen kallistumassa siihen, että en voi olla aidosti onnellinen, jos seksuaalinen kemia ei suhteessa sovi yhteen kumppanin kanssa. Tilannetta on lisäksi vaikea korjata, koska kemiaa ei ollut suhteen alussakaan.
Ihmiset päätyvät suhteisiin erilaisista syistä. Lähdin suhteeseen vaikken suhteen alussakaan ollut tyytyväinen seksuaalisen kemiaamme. Suhde tuntui muuten niin hyvältä ja turvalliselta ja halusin ennen kaikkea olla parisuhteessa.
Ihmistä voi rakastaa syvästi ja aidosti vaikkei tätä kohtaan tuntisi seksuaalista vetovoimaa. Ja kaikillehan samat asiat eivät ole yhtä tärkeitä. Jokaisen kannattaa käydä itsensä kanssa keskustelu, mitkä asiat ovat suhteessa itselle aidosti tärkeitä asioita. Vain tuntemalla itsensä ja tarpeensa voi löytää sopivan kumppanin.
Ei siinä mitään itsetuntemusta tarvita eikä oikein voi tietääkään etukäteen. Kun oikea osuu kohdalla kaikki vain tapahtuu ja kemiat vetää vääjäämättä yhteen. Itsellä meni ekat kymmenen vuotta sumussa ennenkuin vasta sisäistin mitä oli tapahtunut ja pystyin jotain järkeilemäänkin. Rakastuin samalla vaimooni vielä enemmän.
Noin käy jos mielessä on kaikki kunnossa. Ole siis onnellinen tilanteestasi! :) Mutta jos on esim. kiintymyssuhteessa häikkää, ihminen saattaa päätyä yhteen väärien henkilöiden kanssa. Silloin kemia on ihan jotain muuta kuin kemiaa.
Olen tälläkin hetkellä. En toki olisi suhdetta koskaan aloittanutkaan jos näin olisi ollut myös alunperin
En voisi. Minulle toimiva seksi on yksi keskeisimpiä kriteereitä.
Ei voi, enkä olisi koskaan mennyt tai jäänyt sellaiseen suhteeseen. Suostuin suhteeseen siksi, että molemmat himoittiin toisiamme, seksi oli taivaalllsta ja rakastettiin muutenkin toisiamme. Jos nuo edellytyksen eivät olisi täyttyneet parisuhdetta ei olisi syntyneet. Minulle ainut syy parisuhteeseen. Muissa tapauksissa olisin ollut mielummin yksin.