Mikä sinua ärsyttää teidän työpaikan kulttuurissa?
Minua ärsyttää se, että toksinen työpaikkakäytös on normaalia.
Kommentit (475)
Yhteisöllisyyden tuputus, kun suurin osa on etänä.
Mitä väärää on siinä, että vain tulee töihin ja hoitaa hommansa? On asiallinen, avulias jne. mutta ei mikään sydänystävä kenenkään kanssa. Varmaan siinä on väärää se, että esimiehen on helppo paljastua hallinnolliseksi kumileimasimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ihmeellinen teatteri mitä monet vetää eli naamatusten ollaan niin supersosiaalisen maireita ja mielinkielin pulputtamassa joutavuuksia vaikka ihan normaali tervehtiminen riittäisi ja sitten selän kun kääntää niin irvistellään vuoron perään kaikille.
Miksi ei voi olla ihan vaan normaali? Sanoa aamulla tavallisesti huomenta ja illalla heippa.
Se hyvää huomentahan juuri on sitä supersosiaalista esittämistä. Maanantai aamuna jos olisivat rehellisiä sanoisivat "v#itt# mitä p#skaa" kuten minun entinen esimieheni.
Ei, vaan se huomenen toivotus on ihan vain peruskäytöstapoja. Niitä alkeellisimpia taitoja, joita voi työntekijältä odottaa. Ja tämähän opetellaan jo ala-asteella, jos ei ole kotona osattu!
Laiskottelu, ihan suoraan sanottuna. Kivoja tyyppejä ihmisinä, ei siinä mitään, mutten kyllä tajua, miten kehtaavat olla tekemättä mitään. Ja jos pikkasen tiukempi päivä, tai esimies kunnostautuu joskus vaatimaan jotain, sitä uhriutumisen määrää...
Akateemiset työkaverit työyhteisössä, jossa paljon myös duunareita (jotka useimmiten saavat sen näkyvän aikaan).
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muu on hyvin. Mutta pomo elää.80- lukua. Työaika on 8-16 vaikka ei ole asiakaspalvelua eikä etätöitä saa tehdä mutta avokonttori. Ruokatunnilla saa poistua vain jos on esim. hammaslääkäri tms. Ruokatunnilla ei tarvitse kyllä tehdä töitä. Sähköpostit tulostetaan. Mutta palkka on hyvä vs. alalla yleensä ja tulee ajallaan ja jos tarvitsen jotain työhön liittyvää sen kyllä saan vain pyytämällä joten kestän.
Kuulostaa unelmatyöpaikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teennäinen tiimihenki. Kerran vuodessa vapaa-ajalla yhteinen illanvietto jonkun lätkämatsin tms. merkeissä, jossa kenelläkään ei ole kivaa ja kaikki haluaa vaan kotiin. Oikeesti kukaan ei tykkää toisistaan mutta jostain syystä on pakko esittää niin. Mietin joskus että kenelle me oikein esitetään? Ei täällä toimistolla ole muita kuin me.
Hitsi! siis palkkaa siitä että käy katsoo lätkämatsin! Kelpais!
Tyyppi ei osaa lukea: VAPAA-AJALLA! 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teennäinen tiimihenki. Kerran vuodessa vapaa-ajalla yhteinen illanvietto jonkun lätkämatsin tms. merkeissä, jossa kenelläkään ei ole kivaa ja kaikki haluaa vaan kotiin. Oikeesti kukaan ei tykkää toisistaan mutta jostain syystä on pakko esittää niin. Mietin joskus että kenelle me oikein esitetään? Ei täällä toimistolla ole muita kuin me.
Tyyppi ei juokse pomon käskystä VAPAA-AJALLA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woketus
Eli työpaikalla ei saa olla politiikkaa?
No ei todellakaan, jos ei mitenkään liity itse työhön.
Eri
Eli jos on tulossa lakko niin siitä ei kerrota? Tai jos vaaditaan palkan korotusta niin sitä ei vaadita? Tai työ ajoista ei neuvotella? Tai viikonlopuista tai juhlapyhistä?
Mites kaikki työpaikkojen lainsäädännölliset jutut yleensä? Mites kun hallitus on säätänyt lain että ei saa heitteelle jättää jos joku tukehtuu pullaan kahvipöydässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ihmeellinen teatteri mitä monet vetää eli naamatusten ollaan niin supersosiaalisen maireita ja mielinkielin pulputtamassa joutavuuksia vaikka ihan normaali tervehtiminen riittäisi ja sitten selän kun kääntää niin irvistellään vuoron perään kaikille.
Miksi ei voi olla ihan vaan normaali? Sanoa aamulla tavallisesti huomenta ja illalla heippa.
Se hyvää huomentahan juuri on sitä supersosiaalista esittämistä. Maanantai aamuna jos olisivat rehellisiä sanoisivat "v#itt# mitä p#skaa" kuten minun entinen esimieheni.
Ei, vaan se huomenen toivotus on ihan vain peruskäytöstapoja. Niitä alkeellisimpia taitoja, joita voi työntekijältä odottaa. Ja tämähän opetellaan jo ala-asteella, jos ei ole kotona osattu!
Näinhän se on. Mutta kun ei tunnu onnistuvan ja se leimataan supersosiaaliseksi käyttäytymiseksi.
Asiakkaat, mutta enpä toisaalta kosakaan ajatellut päätyväni asiakaspalevlutyöhön tai kaupanalalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi ei juokse pomon käskystä VAPAA-AJALLA!
Tyyppi näyttää olevan sen verran tyhmänpuoleinen, ettei edes saa erottaa mikä työaikaa, josta maksetaan palkkaa, ja mikä VAPAA-AIKAA ilman palkkaa. Tuosta aiemmasta kommentista päätellen kyllä juokset, kun osa jutuista menee ihan sivu korvien ja ymmärryksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woketus
Eli työpaikalla ei saa olla politiikkaa?
No ei todellakaan, jos ei mitenkään liity itse työhön.
Eri
Eli jos on tulossa lakko niin siitä ei kerrota? Tai jos vaaditaan palkan korotusta niin sitä ei vaadita? Tai työ ajoista ei neuvotella? Tai viikonlopuista tai juhlapyhistä?
Mites kaikki työpaikkojen lainsäädännölliset jutut yleensä? Mites kun hallitus on säätänyt lain että ei saa heitteelle jättää jos joku tukehtuu pullaan kahvipöydässä?
Liittyykö lakko työhön? Liittyykö palkka työhön? Liittyykö työajat työhön? Liittyykö TYÖPAIKKOJEN lainsäädännölliset jutut työhön? 🙄🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻
Ja miten tuo vika kysymys liittyy POLITIIKKAAN?!
Työkaverit laiskottelee päivät, ja tekee työt ylityönä tai urakkasopimuksella. Aamulla leimataan kellokortti ja lähdetään omille asioille. Neljältä tullaan leimaamaan itsensä ulos. Asiakkaiden tilaustyöt tehdään pariin kertaan, koska kukaan ei tarkista työn oikeellisuutta ennen asiakkaalle lähtöä. Käyttötarvikkeet haetaan hankintavarastosta kotiin ja joulu- ja muut lahjat tuotannon varastosta sukulaisille. Tietotekniikkaa kuljetetaan firmasta illalla omaan autoon. Johto samanlaista. Ei puutu mihinkään. Yritys lopetetaan kannattamattomana. Ovat järkyttyneitä. Lyhyt kokemus minulle. Onkohan näitä edessä useampiakin.
Se, että työt tehdään sillä asenteella, et "kunhan sinne päin". Pitää saada valmista nopeasti, välittämättä työn tuloksesta. Ei välitetä kuivumisajoista, ei työn jäljestä yms..
Olen ainut nainen maalausfirmassa ja kurkkuani myöten täynnä firman äijien asennetta, kun töitä ei kiinnosta tehdä kunnolla. Olen ainut, joka haluaa tehdä työt siististi ja kerralla kunnolla. Viittä vaille valmis lähtemään, mutta valitettavasti olen 15 vuoden aikana nähnyt muidenkin firmojen vanhojen jyyrien asenteen, joka on täsmälleen sama eli työpaikan vaihtokaan ei auttaisi..
Se, että on liikaa työtä ja aikaa tehdä näitä töitä liian vähän. Mulla työmäärä lähes tuplaantui uuden asiakkaan myötä, mutta aika näiden tekemiseen ei tietenkään tuplaantunut. Mikä tässä nyt ratkaisuna? Työnlaatu ei saa olla huonompi ja uutta henkilökuntaa ei palkata.
Vierailija kirjoitti:
Se, että työt tehdään sillä asenteella, et "kunhan sinne päin". Pitää saada valmista nopeasti, välittämättä työn tuloksesta. Ei välitetä kuivumisajoista, ei työn jäljestä yms..
Olen ainut nainen maalausfirmassa ja kurkkuani myöten täynnä firman äijien asennetta, kun töitä ei kiinnosta tehdä kunnolla. Olen ainut, joka haluaa tehdä työt siististi ja kerralla kunnolla. Viittä vaille valmis lähtemään, mutta valitettavasti olen 15 vuoden aikana nähnyt muidenkin firmojen vanhojen jyyrien asenteen, joka on täsmälleen sama eli työpaikan vaihtokaan ei auttaisi..
Ryhdy yksityisyrittäjäksi. Palkkaisin paljon mieluummin sut kuin työkaverisi ja olisin valmis maksamaan enemmän laadukkaasta työnjäljestä.
Vierailija kirjoitti:
Kuppikunnat ja pskanjauhaminen muista. Oikeasti ihan käsittämätöntä millaisia läyhääjiä aikuiset ihmiset voikaan olla.
Sosiaaliala?
Eläkeläiset työpaikoilla jankkaamassa työvoimapulasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astianpesukoneen kännistäminen ja tyhjentäminen tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa monelle. Häviääkö taito työpaikan kynnyksellä. Miten ihmeessä nämä henkilöt selviävät kotona.
Pienet on sun ongelmat...
Ei se ole mikään pieni ongelma, että 20 hengen työyhteisössä on about 3 jotka viitsivät nähdä vaivaa tuonkin asian eteen. Aikuiset ihmiset jättää käytetyt astiat ruokapöydälle tai tiskialtaaseen. Olettavat että kyllä se joku muu taas ne hoitaa.
Sama asenne jatkuu työtilojen puolella. Roskat jäävät siihen mihin ne sattuu käsistä tippumaan. Työvälineitä ei palauteta paikalleen. Aina saa kissojen ja koirien kanssa niitä etsiä ties mistä pöydän tai hyllyn kulmalta.
Kyllä on monta kertaa mennyt päivä pilalle jo heti aamusta kun tulen omalle työpisteelle ja sen on joku iltavuorolainen käynyt räjäyttämässä aivan järkyttävään sotkuun. Ekat 30 min menee toisen ihmisen jälkien siivoamiseen ennen kuin pääsen aloittamaan omat työt. Näiden sikailijoiden paikka ei todellakaan ole aikuisten ihmisten työpaikka vaan päiväkoti.
Eikös se ole vain hyvä, että palaute menee sinne minne sen kuuluukin. Eihän ne asiat muuten koskaan muutu. Meillä taas on se ongelma, että isossa firmassa se kriittinen sävy ei yllä sinne ylös asti vaikka kuinka yrittää huutaa. Saisi joku pomon sukulaistyttö tulla kyllä harjoitteluun meille, niin josko sitä sitten saisi äänet täältä ruohonjuuritasoltakin kuuluviin!