Mikä sinua ärsyttää teidän työpaikan kulttuurissa?
Minua ärsyttää se, että toksinen työpaikkakäytös on normaalia.
Kommentit (475)
Vierailija kirjoitti:
Se että nuoret naiset nähdään uhkana
Uhkana? Nehän on joka tapauksessa ennen pitkää äitiyslomalla.
Kaikki muu on hyvin. Mutta pomo elää.80- lukua. Työaika on 8-16 vaikka ei ole asiakaspalvelua eikä etätöitä saa tehdä mutta avokonttori. Ruokatunnilla saa poistua vain jos on esim. hammaslääkäri tms. Ruokatunnilla ei tarvitse kyllä tehdä töitä. Sähköpostit tulostetaan. Mutta palkka on hyvä vs. alalla yleensä ja tulee ajallaan ja jos tarvitsen jotain työhön liittyvää sen kyllä saan vain pyytämällä joten kestän.
Toksinen positiivisuus. Kaikki on aina upeasti onnistunutta ja hyvä me! Vaikka iso osa voi pahoin liian pitkiä päiviä alipalkattuina määräaikaisina sijaisina tehdessään.
Se, että sinne mennessä joutuu vetämään naamarin naamalle.
Astianpesukoneen kännistäminen ja tyhjentäminen tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa monelle. Häviääkö taito työpaikan kynnyksellä. Miten ihmeessä nämä henkilöt selviävät kotona.
Irstas huumori, varsinkin miehillä naisille 🤨 saa nopeasti nousemaan tuolilta.
Pomo arvostaa itseohjautuvuutta. Mikä tarkoittaa, että ratkaiskaa itse omat ogelmanne, pomoa ei kiinnosta kuin oman uran edistäminen.
Työpaikkakäytös on toksista kuin saatanan kusi aina ja kaikkialla ja tulee aina olemaan.
Ahdinkoon ei tarvitse vaipua. On nimittäin OK olla työtön vaikkapa vain yllämainitusta syystä ja se on saatanan hyvä syy jo itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että jatkuvasti on rahakeräyksiä TIETYILLE HENKILÖILLE, mutta itseäni ei koskaan muisteta merkkipäivinä. Ja tämä on laillista..
Tästä voi ihan hyvin kieltäytyä!
No eihän tuo mitään muuta 🤦🏻.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhkana? Nehän on joka tapauksessa ennen pitkää äitiyslomalla.
Joka tapauksessa? Et ole vielä oppinut, miten vauvat tulevat maailmaan. 😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Astianpesukoneen kännistäminen ja tyhjentäminen tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa monelle. Häviääkö taito työpaikan kynnyksellä. Miten ihmeessä nämä henkilöt selviävät kotona.
Pienet on sun ongelmat...
Vierailija kirjoitti:
Meidän miesvaltaisessa firmassa työpaikan nuori nainen raportoi suoraan firman omistajalle kun kuuli muiden työntekijöiden puhuvan kriittiseen sävyyn työnantajasta
Minua ei ärsytä mitään, mutta ihmetyttää ihmiset, jotka näkevät negatiivisesti kaiken. Minä käyn vain töissä, joten en ala heidän takiaan mieltäni pilaamaan. Pilatkoon oman mielensä. Olen varmaan jonkun mielestä toksisen positiivinen, mutta mieluummin sitä kuin pelkkä toksinen.
Vierailija kirjoitti:
Se ihmeellinen teatteri mitä monet vetää eli naamatusten ollaan niin supersosiaalisen maireita ja mielinkielin pulputtamassa joutavuuksia vaikka ihan normaali tervehtiminen riittäisi ja sitten selän kun kääntää niin irvistellään vuoron perään kaikille.
Miksi ei voi olla ihan vaan normaali? Sanoa aamulla tavallisesti huomenta ja illalla heippa.
.
Se hyvää huomentahan juuri on sitä supersosiaalista esittämistä. Maanantai aamuna jos olisivat rehellisiä sanoisivat "v#itt# mitä p#skaa" kuten minun entinen esimieheni.
Vierailija kirjoitti:
Se että työpaikalla ollaan niin kaveria ja kun tavataan lähikaupassa niin mennään hyllyjen taakse piiloon. Feikataan ystävää!
Työpaikalle ei tulla etsimään kaveria vaan hakemaan rahaa. Heti kun palkka ei ole kuvioissa teen selväksi etten halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä onneksi siivooja tekee tuon. Muuten hukuttais likaisiin astioihin. Ymmärrän hyvin tuskan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi olla ihan vaan normaali? Sanoa aamulla tavallisesti huomenta ja illalla heippa.
Se olisikin optimi tilanne, ettei tarvitsisi kuunnella tai osallistua turhanpäiväisiin keskusteluihin, vaan saisi tehdä keskittyneesti omaa työtään koko työajan.
suosittelen autoteollisuutta. tauolla on turha tehdä mitään keskustelun aloitusta koska ketään ei kiinnosta mikään eikä kukaan tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Se teennäinen tiimiläisyys, "me-henki" ja etenkin yhteiset ruoka- ja kahvitauot. Sitä on oikeasti sivusta jopa hupaisaa seurata kun vaikkapa 5-8 naista tulee yhdessä lounaalle. Siinä on se tietynlainen hierarkia aina ja sen epämukavuuden voi aistia aina enemmistöstä mutta silti nämä sinnittelee mukana ja toistaa tietynlaisia maneereja ja hymyilee teennäisesti sen porukan parin pääkalkkunan jutuille.
Ei mikään ihme että porukka uupuu töissä.
Miesten puolella sama mutta mitään ei esitetä. Arvaa onko kiva kuulla pomolta painu helvettiin siitä ym.?
Yhdellä työkaverilla jos normaali työvuorolista ja siellä sattuu olemaan yksi pyhä vapaana, kamala kitinä. Ilmeisesti sillä ei olis varaa polttaa tupakkaa, mut kun rahasta selvästi tiukkaa, se vaan valittaa ja valittaa. Kun hän haluaisi asua työpaikalla ilmeisesti. No nyt sillä on työvuorolistat menossa, missä on saanu muutamat ylityövuorot, niin ei ole aikoihin valittanu kertaakaan. Valituksia olen kuunnellu jo vuosia, kuinka on kateellinen jos yhdellä kollegalla on parikin tuntia pyhätyötä enemmän kun hänellä. Sit se aina kiittää työpäivän jälkeen, et oli mukava jutella.
Ei ollu, et jutellu vaan valitit.