Tylytin vähän työnantajaa kun olin työhaastattelussa.
Se alkoi kyselee kauanko olen ollut työtön ja sanoin että vuoden verran ja sitten se alkoi epäilee minun työkuntoa kuten varmaan kaikki työnantajat epäilee työttömien työkuntoa. Sanoin sille että lähdetään salille nostamaan painoa ja jos nostat enemmän toistoja penkistä kun minä 80 kg painoilla niin teen sinulle 3 päivä ilmaiseksi töitä. Sitten sanoin että poljen 20 km lenkkejä lähes joka aamu ja kyselin että paljonko se polkee, et näytä kovakuntoiselta sanoin sille. Kerroin että tein telinetöitä joskus 12 tunnin päiviä eikä tuntunut missään. Se sitten vaihtoi jo puheenaihtetta ja sanoi että haastattelee muitakin.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Oi, ap, olitpa fiksu ja rohkea! Nyt kyllä meni haastattelija puihin ja on varmasti kovin murtunut pitkän aikaa... (ÄO:si huomioon ottaen on pakko vielä varmuuden vuoksi mainita, että tämä oli sarkasmia. Käyhän googlettamassa.)
Mitäpä jos työnantajat ja rekryhaastattelijat kävisivät vahteeksi googlaamassa, miten työhaastattelussa saa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Oi, ap, olitpa fiksu ja rohkea! Nyt kyllä meni haastattelija puihin ja on varmasti kovin murtunut pitkän aikaa... (ÄO:si huomioon ottaen on pakko vielä varmuuden vuoksi mainita, että tämä oli sarkasmia. Käyhän googlettamassa.)
Ehkäpä miettii seuraavan haastateltavan kohdalla sanojen asettelun eri tavalla. Jos osaa ottaa opiksi ja kehittää taitojaan kohdata tuleva uusi pitkäaikainen työntekijä.
Jos epäilee työkuntoa niin sanon että lähdetään sitten nostaa puntteja niin sillä se selvii onko työkuntoinen. Voidaan vetää sit 50 km pyörälenkki kisa siihen samalla. Minä pyöräilen ympäri vuoden joten ei ole ongelmaa polkea 50 km vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän oli toki provo 0/5.
Sillä eihän kukaan ole niin taukki, että oikeasti tuolla tavoin alkaisi työhönottajaa "tylyttämään":
Minkä ihmeen takia työhaastattelijaa ei saisi tylyttää takaisin, jos hän kerran katsoo oikeudekseen tylyttää työnhakijaa. Tuollaisille paskanaamoille kuuluukin antaa takaisin isommalla mitalla. Ja mikä menetys se muka on työnhakijalle, ettei pääse työskentelemään mul kku maisesti käyttäytyvän työnantajan leivissä!
Totta kai saa tylyttää. Jos ei halua sitä työpaikkaa nimittäin. Jos haluaa, käyttäytyy asiallisesti ja edukseen.
Sinunlaistasi ääliöta "takaisin antajaa" ei kukaan halua työkaverikseen, saati alaisekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä eihän kukaan ole niin taukki, että oikeasti tuolla tavoin alkaisi työhönottajaa "tylyttämään":
Minkä ihmeen takia työhaastattelijaa ei saisi tylyttää takaisin, jos hän kerran katsoo oikeudekseen tylyttää työnhakijaa. Tuollaisille paskanaamoille kuuluukin antaa takaisin isommalla mitalla. Ja mikä menetys se muka on työnhakijalle, ettei pääse työskentelemään mul kku maisesti käyttäytyvän työnantajan leivissä!
Totta kai saa tylyttää. Jos ei halua sitä työpaikkaa nimittäin. Jos haluaa, käyttäytyy asiallisesti ja edukseen.
Sinunlaistasi ääliöta "takaisin antajaa" ei kukaan halua työkaverikseen, saati alaisekseen.
Eikä kukaan normijärkinen halua työskennellä sinun kaltaisten kus i päiden kanssa, joidenka mielestä on täysin ok käyttäytyä potenttiaalisia työntekijöitä kohtaan mul kku maisesti. Eikö elämä ole sulle mitään opettanut hyvien käytöstapojen merkityksestä? Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sanoin niin ja kerran ennenkin työnantaja epäili etten jaksaisi 8 tunnin työpäivää tehdä edes vaikka olen urheillut ikäni ja kunto on aika hyvä. Kyse on raksatöistä kuitenkin ja niitä töitä olen tehnyt 18 vuotiaasta saakka. Pyysin soittamaan suosittelijallekkin kerran mutta ei vissiin soittanut vaikka minulla on useita suosittelijoita.
Urheilija ei tervettä päivää näe.
Meillä on pari pyöräilijää töissä ja heillä on tapana kaatuilla talvella ja joutua liikenneonnettomuuksiin kesäisin sen verran, että saavat kyllä varmasti sairauspäivärahansa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään työnantaja kyselee työkunnosta. Minulta on kysytty ja olen kertonut harrastuksista mitä olen harrastanut. Salilla olen käynyt ja liikun säännöllisesti muuten.
Haitko salilla töihin? Vai miten salilla käynti kertoo työkunnostasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain kerran yhtä kiinnostavaa työpaikkaa, vaikka mulla oli ihan hyvä vakkarityö. Haastattelussa tuli ilmi, että johto ei selvästikään ollut asiallista. Kohteliaasti vastailin, mutta kun lopuksi kertoivat, että pääsen toiselle haastattelukierrokselle, jonne valitaan 2 parasta, kiitin ja kerroin, että jään sittenkin nykyiseen paikkaani. Ilmeet oli näkemisen arvoiset. Mielestäni toimin reilusti, hehän voivat valita muita 2-haastatteluun tilalleni.
Nykyaika on työmarkkinoilla niin sekopäistä, että en ihmettelisi vaikka paikka annettaisiin ensi tilassa sellaiselle, joka on röyhkein ja uskaltaa v**tuilla haastattelussa oikein kunnolla.
Mä varmaan vastaisin, että kunto on hyvä ja harrastan lajeja x ja y. En selittäisi enempää, jos ei kysyisi.
Onhan näitä esimerkkejä. Joku 23-vuotias tuore tradenomi on huolissaan, jaksaako 50-vuotias kävellä toimiston päästä päähän monta kertaa päivässä. Ongelma on tuo ikä. Liian nuoria päästetään asemaan, joissa heiltä puuttuu suhteellisuudentaju ja järki. Toisaalta onko tuo ihme. Itse olin 27-vuotiaana sitä mieltä, että nelikymppisiä ei tietenkään enää palkata, kun siinä iässä ei oikein opi uutta ja on aivotkin taantumassa. Kun 40 lähestyin, tajusin, että aivoissani ja toimintakyvyssäni ei ole mitään vikaa.
Ei se työnantaja mikään jumala ole niin että sitä pitäisi kumartaa mutta asiallinen käyttäytyminen olisi suotavaa kummaltakin osapuolelta.