Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olipahan taas Tori-ostaja...

Vierailija
11.06.2024 |

Myyn kahta pihatuolia vitosella. Haluan ne vain pois nurkista.

Nyt sitten taas ostajaehdokas ei pysty varmistamana, että milloin pääsee hakemaan ne, vaan haluaa, että istun kotona koko illan, ja hän sitten rimpauttaa, kun on tulossa.

A. En anna osoitetta ennen kuin on ensin selkeästi vahvistanut että ylipäätään tulee ja B. En tietenkään anna puhelinnumeroani tuntemattomalle.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki niile jotka eivät halua tinkaajia. Laita valmiiksi itsellesi sopivan alhainen hinta ja kirjoita ilmoitukseesi: Hinta on valmiiksi tingitty. Näin ostaja tietää ettei tinkimisvaraa enää ole.

Vierailija
62/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täytyy olla ihmisraukan köyhä jos 5eurolla pitää jotain roinaa myydä. Huvittaa aina torisa nää myyjät jotka myy jotain tyyliin 1-5e tuotteita 🤣🤣🤣😂 ite antasin vaikka ilmatteeks tai heivaisin kartanolle tollaset romut

Pienistä pisaroista kertyy meri. Enpä ole köyhä enää. Minulle tori on harrastus ja kivaa viihdettä. En anna minäkään yhteistietoja kuten ap. Jos ei sopua ajasta ja rahasta synny, niin blokkaan käyttäjän. Sillä sipuli ja uutta kohti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pelkäät? Ettet vain olisi vainoharhainen? Muistuu vielä hyvin aika jolloin torissakin näkyi puh nro kaikille.

Millä lailla pelkään? Miksi ihmeessä antaisin täysin vieraalle ihmiselle osoitteeni ja puhelinnumeroni? Vain täysi idiootti tekee jotain tuollaista.

Ei minulla ole koskaan ollut puhelinnumero siellä näkyvissä, enkä minä jaksa vitosen takia edes päivystää jonkun tuloa tai ei-tuloa, vaan haluan sopia selkeän noutoajan kirjallisesti ja sitten se on siinä.

ap

Sun osoite ja puhelinnumero ei ole salaisia, jos niin kuvittelet. Kuka tahansa tietää missä  asut. Samoin numerosi. Ketään ei tiiäksä kiinnosta, vaikka luuloitteletkin itsestäsi joatinniin tärkeää. LOL

Oma osoite ja puh

Sama. En myöskään missään somessa huutele missä asun. Kukaan ei löydä minua jos en halua.

Vierailija
64/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ihmetyttää nykyään tämä puhelinnumeron salailu. Ok, eihän sitä tietty haluaisi jotain hullua riesakseen, mutta miten ennen pärjättiin, kun oli puhelinluettelot ja siinä numero ja mahdollisesti myös osoite. Sitä jaettiin sitten joka talouteen ja löytyi puhelinkopeista ym.

Ja nykyäänkin on numeropalvelut, joista ihmisten yhteystiedot on saatavilla (ellei ole salainen numero), mutta kuitenkin on sellainen tuntuma, että ei voisi ottaa keneenkään yhteyttä, koska heti on joku stalkkeri. 

Vierailija
65/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pelkäät? Ettet vain olisi vainoharhainen? Muistuu vielä hyvin aika jolloin torissakin näkyi puh nro kaikille.

Millä lailla pelkään? Miksi ihmeessä antaisin täysin vieraalle ihmiselle osoitteeni ja puhelinnumeroni? Vain täysi idiootti tekee jotain tuollaista.

Ei minulla ole koskaan ollut puhelinnumero siellä näkyvissä, enkä minä jaksa vitosen takia edes päivystää jonkun tuloa tai ei-tuloa, vaan haluan sopia selkeän noutoajan kirjallisesti ja sitten se on siinä.

ap

Sun osoite ja puhelinnumero ei ole salaisia, jos niin kuvittelet. Kuka tahansa tietää missä  asut. Samoin numerosi. Ketään ei tiiäksä kiinnosta, vaikka luuloitteletkin itsestäsi joatinniin tärke

Kaikki ihmiset ei asu jossain kylässä. Minä asun kaupungissa, jossa kukaan ei tiedä missä joku asuu. En tiedä ketään naapuriani edes etunimeltä. 

Vierailija
66/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin aran ja pelokkaan ihmisen ei kannata myydä mitään.LOL

Kuinka juntti ihminen käyttää LOL vuonna 2024? 20 vuotta myöhässä.

Vierailija
67/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihmetyttää nykyään tämä puhelinnumeron salailu. Ok, eihän sitä tietty haluaisi jotain hullua riesakseen, mutta miten ennen pärjättiin, kun oli puhelinluettelot ja siinä numero ja mahdollisesti myös osoite. Sitä jaettiin sitten joka talouteen ja löytyi puhelinkopeista ym.

Ja nykyäänkin on numeropalvelut, joista ihmisten yhteystiedot on saatavilla (ellei ole salainen numero), mutta kuitenkin on sellainen tuntuma, että ei voisi ottaa keneenkään yhteyttä, koska heti on joku stalkkeri. 

Kuka jakaa numeroaan jollekin Tori-veivaajalle, joka sitten soittelee niiden vitosen tuolien takia loputtomiin ja lopulta tekee oharit.

Vierailija
68/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas en koskaan lähde noutamaan mitään ellen saa puhelinnumeroa. Kerran ajoin turhaan tunnin reissun Espooseen kun myyjä oli unohtanut tapauksen. Lähdin kotiin ja puolessa välissä matkaa hän laittoi viestiä että pääsee pikaisesti kyllä takaisin paikalle. En enää viitsinyt kääntyä, jos olisi ollut numero niin olisi selvinnyt hetkessä. Kerran ollut myös vaikeus löytää kohde ja neuvoi puhelimitse perille. 

Vierailija
69/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki niile jotka eivät halua tinkaajia. Laita valmiiksi itsellesi sopivan alhainen hinta ja kirjoita ilmoitukseesi: Hinta on valmiiksi tingitty. Näin ostaja tietää ettei tinkimisvaraa enää ole.

Juu, laitat 100€ vaikka uuden avaamattoman iphone 15 pro, niin kyllä siihenkin tulee joku vinkumaan, lähtiskö 50€

Vierailija
70/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en koskaan lähde noutamaan mitään ellen saa puhelinnumeroa. Kerran ajoin turhaan tunnin reissun Espooseen kun myyjä oli unohtanut tapauksen. Lähdin kotiin ja puolessa välissä matkaa hän laittoi viestiä että pääsee pikaisesti kyllä takaisin paikalle. En enää viitsinyt kääntyä, jos olisi ollut numero niin olisi selvinnyt hetkessä. Kerran ollut myös vaikeus löytää kohde ja neuvoi puhelimitse perille. 

Niin, tässähän oli kyse ihmisestä, joka ei saanut sitä noutoaikaa edes sovittua. Ei sellaiselle kannata numeroaan antaa. Tai edes sitä osoitetta.

Vierailija
71/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus yritys, jossa myin antiikkia ja vintagea verkossa. Olen myös jonkin verran myynyt omia tavaroita Torissa, yms.

Näiden perusteella minulle on syntynyt mielikuva, että nimenomaan halvat hinnat vetävät puoleensa ongelmaostajia.

Tuntuu ihan oikeasti uskomattomalta, mutta selkeästi alihinnoitellun tavaran ostaja valitti ja sähläsi moninkertaisella todennäköisyydellä verrattuna selkeästi ylihinnoitellun tavaran ostajaan. Kaikista vaikeimpia ostajia ovat ne, jotka tinkaavat ja selittävät ummet ja lammet miten tärkeä tavara tämä heille olisi mutta heillä ei ole varaa kun talo paloi ja kissa söi pankkitilin ja siksi he eivät voi maksaa tästä kuin vitosen. Kun tällaisille ihmisille antaa alennuksen, he muuttuvat lähes poikkeuksetta töykeiksi ja vaativiksi, usein jopa huijareiksi (esim. valittavat tuotteen rikkoutuneen matkalla, ja lähettävät takaisin rikkinäisen tuotteen joka ei ollut se sama jonka lähetin).

Tämä ei tietysti auta, jos päämääränä on vain päästä nopeasti tavarasta eroon. Silloin täytyy pitää hinnat halpana.

Mutta jos vaikka yritystoimintaa ajattelee, niin tulevaisuudessa en ikinä myisi enää mitään halpaa. On paljon kannattavampaa yrittää brändätä kauppa "luksukseksi". Kauppa käy vähemmän, mutta ostajat eivät valita läheskään niin paljon. Luulisi että kallista tavaraa kohtaan ollaan kriittisempiä, mutta jostain syystä se ei käytännössä ole niin. Pennosilla ostavat vaativat pennostensa vastineeksi täydellisyyttä.

Vierailija
72/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä anna numeroa muuta kuin postitse ostaville. Enkä tarkkaa osoitetta ellei ole kyse huonekalusta tai jostakin muusta isommasta mitä en jaksa tielle kantaa. Turhia numeron ja osoitteen kalastelijoita tuntuu olevan pilvin pimein, samoin kuin pankkitlin numeron haluavia. Heitä osaa kyllä jo omilla toimintatavoilla välttää, mutta aina löytyy joukosta se joku oharin tekijä. 

Pääosin kaupat sujuvat kuitenkin molempia palvelevilla tavoilla. Olen myös jättänyt jotain pientä alle 5 e tuotetta postilaatikon päältä noudettavaksi ja rahan on voinut laittaa lukolliseen postilaatikkoon. Rehellisesti on kaikki toimineet ja naapurin kameravalvonta pitää varkaat loitolla. 

Vierailija
73/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myymisen sijaan voisit antaa ilmatteeksi ja laittaa ne johonkin noudettavaksi ilman, että annat omaa tarkkaa osoitetta. Esim. kadun varteen tai taloyhtiön pihalle tms.

Sitten se nouto tapahtuu vielä huonommin. Eikä täällä voi kadun varteen jotain huonekaluja viedä lojumaan.

Aivan.

Kierrätyskeskus on sitä varten ja  Fida ja  SPR. 

Vierailija
74/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tässähän oli kyse ihmisestä, joka ei saanut sitä noutoaikaa edes sovittua. Ei sellaiselle kannata numeroaan antaa. Tai edes sitä osoitetta.

Siis mitä? Olihan tuo ostaja sopinut noudon, mutta myyjä unohti olla paikalla sovittuun aikaan.

Vierailija
75/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, laitat 100€ vaikka uuden avaamattoman iphone 15 pro, niin kyllä siihenkin tulee joku vinkumaan, lähtiskö 50€

Niin?

Se on tuo kauppiaan työ. Vastata: ei tai kyllä.

Pistä kierrätykseen. Ihme nillittäjä.

Vierailija
76/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Olihan tuo ostaja sopinut noudon, mutta myyjä unohti olla paikalla sovittuun aikaan.

Ketjun AIHE on ostaja joka vaan veivaa eikä saa sovittua sitä noutoajankohtaa.

Vierailija
77/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se nyt niin salaista meininkiä, kun ei voi osoitetta ja puhelinnumeroa laittaa esille...

Aivan. Hankaloittaa tahallaan.

Miksi ei sitten hanki prepaidia noihin? Helpottaisi kaikkien toimintaa.

Vierailija
78/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun AIHE on ostaja joka vaan veivaa eikä saa sovittua sitä noutoajankoh

Niin ja tuo kommentin kirjoittanut ostaja oli sopinut ajan...Eli kunnollinen ostaja. Myyjä oli mokannut. Siksi ihmettelin "Niin, tässähän oli kyse ihmisestä, joka ei saanut sitä noutoaikaa edes sovittua. Ei sellaiselle kannata numeroaan antaa. Tai edes sitä osoitetta." kommenttia...

Vierailija
79/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mä en myöskään anna osoitettani ennenkuin ihan viime tingassa, kun tiedän että milloin hakija tulee. En myöskään enää tee lainkaan kauppaa sellaisten kanssa jotka eivät viesteihinsä laita omaa nimeään alle. Joskus olen jopa kysyny että mikä sun nimi on kun näkyy vain nimimerkki. Tämä siksi että kerran sovin noudosta, siis todellakin noudosta nimimerkin kanssa, joka oli suomalainen miehen nimi. Sanotaan vaikka Matti. Matti ilmoitti noutajavansa huonekalun ja paikalle tulikin kaksi lähi-itäläistä mielestä n, potkimaan renkaita. Eli pyörivät siinä huonekalun ympärillä ja ihmettelivät ja sitten eivät ottaneetkaan, Huonekalussa sinäsä ei ollut mitään vikaa ja kunto vastasi ilmoitettua. Mutta erittäin epämiellyttävä tilanne etenkin kun olin yksin kotona. Nykyään sovin kaikki niin että mies on kotona.

Mistä sä tiedät että oikeasti tulee. Jos asut omakotitalossa,

Nimenomaan. Luvataantulla klo 19, mutta tullaankin klo 23.Ihme ajatuksia joillakin ostajilla 🙄

Vierailija
80/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Se on tuo kauppiaan työ. Vastata: ei tai kyllä.

Pistä kierrätykseen. Ihme nillittäjä.

Minkä kauppiaan???