Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olipahan taas Tori-ostaja...

Vierailija
11.06.2024 |

Myyn kahta pihatuolia vitosella. Haluan ne vain pois nurkista.

Nyt sitten taas ostajaehdokas ei pysty varmistamana, että milloin pääsee hakemaan ne, vaan haluaa, että istun kotona koko illan, ja hän sitten rimpauttaa, kun on tulossa.

A. En anna osoitetta ennen kuin on ensin selkeästi vahvistanut että ylipäätään tulee ja B. En tietenkään anna puhelinnumeroani tuntemattomalle.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä en myöskään anna osoitettani ennenkuin ihan viime tingassa, kun tiedän että milloin hakija tulee. En myöskään enää tee lainkaan kauppaa sellaisten kanssa jotka eivät viesteihinsä laita omaa nimeään alle. Joskus olen jopa kysyny että mikä sun nimi on kun näkyy vain nimimerkki. Tämä siksi että kerran sovin noudosta, siis todellakin noudosta nimimerkin kanssa, joka oli suomalainen miehen nimi. Sanotaan vaikka Matti. Matti ilmoitti noutajavansa huonekalun ja paikalle tulikin kaksi lähi-itäläistä mielestä n, potkimaan renkaita. Eli pyörivät siinä huonekalun ympärillä ja ihmettelivät ja sitten eivät ottaneetkaan, Huonekalussa sinäsä ei ollut mitään vikaa ja kunto vastasi ilmoitettua. Mutta erittäin epämiellyttävä tilanne etenkin kun olin yksin kotona. Nykyään sovin kaikki niin että mies on kotona.

Mistä sä tiedät että oikeasti tulee. Jos asut omakotitalossa, voivat tulla ovelle hakkaamaan sitten milloin vain 24/7 kun tietävät osoitteen.

Vierailija
42/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heität tavarat roskiin, ei säätämistä, tietysti köyhdyt tuon 5€. 

Mun mies laittoi kerran vanhan sohvan myyntiin hintaan 50 €. Oli ottajia, mutta ei lopulta kukaan hakenut, joku oli aina tulossa mutta peruutti jne. Mies muutti hinnaksi 80 € ja heti sai sovittua noudon, ja sovittuna aikana sohva lähti uuteen kotiin. Ilmainen/puoli-ilmainen on pakko saada, mutta ei sitten haetakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pelkäät? Ettet vain olisi vainoharhainen? Muistuu vielä hyvin aika jolloin torissakin näkyi puh nro kaikille.

Kun sen ekan kerran saat jonkun häirikön riesaksesi, niin sitten tiedät, miksi omia tietoja ei kannata kaikille jaella. Suurin osa ei varmasti olekaan millään lailla "uhkia", mutta se riittää, että ne pari hullua on liikenteessä ja törmäävät sattumoisin sinuun.

Joitain vuosia sitten (max. 6 vuotta) ostin torista mikron joltain setämieheltä. Oli perjantai, ja eikö sieltä sitten illan mittaa alkanut tulla että ostaisinko sitä ja tätä ja tota, mainitsi myös että tissuttelee perjantain kunniaksi eli alkoi olla alkoholilla osuutta asiaan. Blokkasin koko numeron enkä ostanut tyypiltä enää yhtään mitään. 

Vierailija
44/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei 4 ekan viestin aikana ole sovittu hakuaikaa niin seuraava!

Vierailija
45/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon laittanut tällaisissa tapauksissa "ilmoita pari tuntia ennen aika, jotta osaan olla paikalla". Joskus tiedän olevani koko illan kotona ja silloin ei tarvitse ilmoitella aikaa tarkemmin. "Maksa etukäteen mobilepaylla, niin jätän tavaran oven taakse odottamaan sinun vastuullasi" on myös ihan kätevä näille hankalille ostajille.

Ja samalla tulet antaneeksi puhelinnumerosi.

Vierailija
46/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla ihmisraukan köyhä jos 5eurolla pitää jotain roinaa myydä. Huvittaa aina torisa nää myyjät jotka myy jotain tyyliin 1-5e tuotteita 🤣🤣🤣😂 ite antasin vaikka ilmatteeks tai heivaisin kartanolle tollaset romut

Vierailija
47/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pelkäät? Ettet vain olisi vainoharhainen? Muistuu vielä hyvin aika jolloin torissakin näkyi puh nro kaikille.

Millä lailla pelkään? Miksi ihmeessä antaisin täysin vieraalle ihmiselle osoitteeni ja puhelinnumeroni? Vain täysi idiootti tekee jotain tuollaista.

Ei minulla ole koskaan ollut puhelinnumero siellä näkyvissä, enkä minä jaksa vitosen takia edes päivystää jonkun tuloa tai ei-tuloa, vaan haluan sopia selkeän noutoajan kirjallisesti ja sitten se on siinä.

ap

Sun osoite ja puhelinnumero ei ole salaisia, jos niin kuvittelet. Kuka tahansa tietää missä  asut. Samoin numerosi. Ketään ei tiiäksä kiinnosta, vaikka luuloitteletkin itsestäsi joatinniin tärkeää. LOL

Vierailija
48/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla pelkään? Miksi ihmeessä antaisin täysin vieraalle ihmiselle osoitteeni ja puhelinnumeroni? Vain täysi idiootti tekee jotain tuollaista.

Ei minulla ole koskaan ollut puhelinnumero siellä näkyvissä, enkä minä jaksa vitosen takia edes päivystää jonkun tuloa tai ei-tuloa, vaan haluan sopia selkeän noutoajan kirjallisesti ja sitten se on siinä.

ap

Sun osoite ja puhelinnumero ei ole salaisia, jos niin kuvittelet. Kuka tahansa tietää missä  asut. Samoin numerosi. Ketään ei tiiäksä kiinnosta, vaikka luuloitteletkin itsestäsi joatinniin tärkeää. LOL

Oma osoite ja puh on kyllä salaisia niitä ei numerotiedustelusta saa

Vierailija
49/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täytyy olla ihmisraukan köyhä jos 5eurolla pitää jotain roinaa myydä. Huvittaa aina torisa nää myyjät jotka myy jotain tyyliin 1-5e tuotteita 🤣🤣🤣😂 ite antasin vaikka ilmatteeks tai heivaisin kartanolle tollaset romut

Helpompi mun on ne myydä vitosella pihaata kuin roudata Sorttiin.

Ap

Vierailija
50/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt ei enää näy, vaan voi olla myyjän kaikki tiedot piilossa. Käykö mielessä, että tähän on tultu kokemuksen syvällä äänellä?

Vierailija
51/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienistä purosista

Olen myynyt kesäkuussa nyt 156 eurolla juurikin näitä täysin ylimääräisiä tavaroita.

Se on kaksi ruokakauppareissua meidän perheelle.

Vierailija
52/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon laittanut tällaisissa tapauksissa "ilmoita pari tuntia ennen aika, jotta osaan olla paikalla". Joskus tiedän olevani koko illan kotona ja silloin ei tarvitse ilmoitella aikaa tarkemmin. "Maksa etukäteen mobilepaylla, niin jätän tavaran oven taakse odottamaan sinun vastuullasi" on myös ihan kätevä näille hankalille ostajille.

Kuka edes kotiovelleen ohjaa noutajaa. Kertoo että vie ne tiettyyn paikkaan noutamista varten ostajan maksettua tuotteet. Ostaja sitten päättää hakeeko ne vai jättääkö hakematta.

Vierailija
53/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä antaisin täysin vieraalle ihmiselle osoitteeni ja puhelinnumeroni?

A. En anna osoitetta ennen kuin on ensin selkeästi vahvistanut että ylipäätään tulee

🤣🤣

Vierailija
54/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä kävi tässä taannoin niin, että sovittiin päivä ja henkilö maksoi jo mobilepaylla tuotteen. Ei päässytkään hakemaan ja ehdotti itse että jätä ulos. Jätin ulos ja mieheni oli sitten ollutkin kotona kun tämä hakija oli käynyt portailta erään säilytysarkun päältä hakemassa pussin. Mieheni oli kuullut kuinka tämä tavaran hakija oli avannut myös sen arkun ja kurkkinut sinne sisälle. Onneksi emme säilytä siellä muuta kuin kierrätysroskia mutta ärsytti että hänen piti kurkkia sinne. Miksi

Kyllä minäkin kurkkaisin. Siellä voi olla jotain syötävää esimerkiksi.

Oletko sinä varas? Jos siellä on syötävää, niin sehän ei ole sinun. 

Meillä on onneksi pihalla kamerat ja varkaat jää kiinni.

Vierailija
55/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mä en myöskään anna osoitettani ennenkuin ihan viime tingassa, kun tiedän että milloin hakija tulee. En myöskään enää tee lainkaan kauppaa sellaisten kanssa jotka eivät viesteihinsä laita omaa nimeään alle. Joskus olen jopa kysyny että mikä sun nimi on kun näkyy vain nimimerkki. Tämä siksi että kerran sovin noudosta, siis todellakin noudosta nimimerkin kanssa, joka oli suomalainen miehen nimi. Sanotaan vaikka Matti. Matti ilmoitti noutajavansa huonekalun ja paikalle tulikin kaksi lähi-itäläistä mielestä n, potkimaan renkaita. Eli pyörivät siinä huonekalun ympärillä ja ihmettelivät ja sitten eivät ottaneetkaan, Huonekalussa sinäsä ei ollut mitään vikaa ja kunto vastasi ilmoitettua. Mutta erittäin epämiellyttävä tilanne etenkin kun olin yksin kotona. Nykyään sovin kaikki niin että mies on kotona.

Mistä sä tiedät että oikeasti tulee. Jos asut omakotitalossa,

Muutenhan eivät voi tulla ovelle 🤣🤣🤣

Vierailija
56/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oma osoite ja puh

LUULETTEKO te ihmiset tosiaan ettei kylillä ja kujilla sua tunneta tai tiedtetä missä sä asut? HAHAHH. En tiedä mikä salainen agentti luulet olevasi. Mut vaikka olisi miten salainen osite, kyllä sut tiedetään lähikuppiloissa tai tuttavapiirissä, sen kun kysyy tutuilta että missä se ja se asuu? Kaikki 300 m lähellä tietää kuka olet ja missä asut

Vierailija
57/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin aran ja pelokkaan ihmisen ei kannata myydä mitään.LOL

Vierailija
58/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja nämä hinnasta tinkaajat kans ärsyttäviä😫painukoot huutokauppaan tinkaamaan!

Tori on juuri sellainen kauppapaikka, jossa käytetyistä tuotteista tingitään. Jos et kestä sitä, älä myy torissa rojujasi.

Joo ja ei. Itse möin oheistuotteena saatua kuukauden vanhaa priimakuntoista Samsungin S9 puhelinta aikoinaan 500€, kun uusi maksoi jotain 900€, niin tässäkin tilanteessa ruvetaan kinuamaan "myytkö 300€" Vastasin vaan, että käy kysymässä Gigantissa möiskö alle 900€.

Vierailija
59/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heität tavarat roskiin, ei säätämistä, tietysti köyhdyt tuon 5€. 

Mun mies laittoi kerran vanhan sohvan myyntiin hintaan 50 €. Oli ottajia, mutta ei lopulta kukaan hakenut, joku oli aina tulossa mutta peruutti jne. Mies muutti hinnaksi 80 € ja heti sai sovittua noudon, ja sovittuna aikana sohva lähti uuteen kotiin. Ilmainen/puoli-ilmainen on pakko saada, mutta ei sitten haetakaan.

Saman olen todennut. Kun hinta on korkea, niin köyhät ja hankalat lokit tippuu heti pois. Jos annat jotain ilmaiseksi niin johan alkaa niin perkeleellinen vääntö kaikesta. Pitäisi kuljettaa ilmaiseksi ja kantaa eteiseen. 

Vierailija
60/85 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina tietty kellonaika esim,. 17-18, jolloin voi hakea tavaran. En lähde siihen veivaamiseen ollenkaan mukaan. Ilmoitan vain, ihan nätisti, etten pysty varaamaan muita aikoja ja ymmärrän, jos ostaja ei pääse. Kysyn sitten kohteliaasti onko hänelle siis ok, että myyn seuraavalle jonossa. Kyllä ne sieltä nopeasti tulevat, jos oikeasti haluavat tuotteen. Testattu niin moneen kertaan. että kokeile ihmeessä

Numeron kyllä annan, jos ostaja vakuuttaa tulevansa. Ei ole ollut ongelmia.