Vuokkoset tuo nyt kesäkuussa myyntiin uudet ruskeat pakkaukset jotta miehetkin voi hyvillä mielin käyttää kuukautistuotteita
"Kuukautiset ovat osa monien ihmisten arkea, mutta niiden ympärillä käytävä keskustelu ja terminologia on perinteisesti ollut hyvin feminiinistä. Vuokkoset haluaa tuoda näkyväksi kuukautisten ja sukupuolten moninaisuutta lanseeraamalla FOR MEnstruation -tuotesarjan. Tämä sarja on suunniteltu vastaamaan asiakkaiden palautteeseen"
Kommentit (297)
Boikottia pukkaa. Joskus olen ostanut näitä tuotteita. En osta enää. Tämä pelleily on pakko loppua ja toivottavasti moni äänestää lompakollaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kuukautisalushousuissa ole sepalusta? Näyttää ihan naisten pikkuhousuilta kaikki.
Menstruoivilla miehillä ei ole pippeliä. Maailma on nykyään ihmeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua nykyajan transjuttuja yhtään. Niin sanotut perinteiset transmiehet halusivat nimenomaan eroon kuukautisista ja kaikesta biologiseen naiseuteen liittyvästä niin paljon kuin mahdollista. Haluttiin muistuttaa mahdollisimman paljoni ehiä muistuttavia eikä erottua joukosta. Nykyään halutaan kertoa joka toiselle, että olen trans ja kuuluttaa et minullakin on menkat, vaikka olen mies. Kuukautissuojapakkaukset aiheuttavat dysforiaa, mutta itse kuukautiset sitten ei, vaikka luulisi et se on nimenomaan asia, josta halutaan eroon. Biologisilla miehillä kun ei kuukautisia ole.
Logiikka?
No nykyään jos pikkupoika haluaa leikkiä nukeilla tai tyttö autoilla niin ollaan suurinpiirtein heti varaamassa lääkärille aikaa hormonihoitojen aloittamiseksi. Mihin se ei-binäärisyys katoaa kun heti pitää ollakin toista sukupuolta jos ei ole juuri oman sukupuolensa stereotyypin mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Vuokkosten somessa endometrioosi-viikkoa ei huomioida (10% naisista) mutta miesten päivä kyllä huomioidaan.
En osta enää kyseisen firman tuotteita.
Naiset, älkäämme ostako.Vuokkosia! Jätetään MIESTEN hyviksi vaan koko höskä. Sittenpähän näkevät kannattiko vouhotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin edelleen vaikea, kuten APlle, ymmärtää että transmiehiä on olemassa.
Ei ole vaikea ymmärtää, että transidentifioituvia naisia eli transmiehiä on olemassa. Heitä on vähän, eikä suurimmalla osalla heistä ole hormonihoitojen takia kuukautisia. Näitä juttujahan perustellaan "inklusiivisuudella", eli sillä, että otetaan vähemmistöt huomioon, kaipaavat he sitä tai eivät. Mutta kyllä sillä voidaan vieraannuttaa muita ihmisiä, eli sitä isointa kohderyhmää. Luullakseni muillakin kuin vähemmistön edustajilla on oikeus sanoa mielipiteensä. Voi olla, että se mielipide ei miellytä sua, mutta mä seison omieni takana siitä huolimatta.
Miten sinut "vieraannuttaa" tuotteesta se, että sitä käyttävät sukupuolivähemmistötkin?
Jos sinulle ei ole tuttu sellainen termi kuin olkiukko, kannattaa googlata. Valmistit nimittäin juuri sellaisen. Olenko minä tai joku muu tässä ketjussa sanonut, että en käyttäisi tuotetta, koska sitä käyttävät nk. sukupuolivähemmistöt? Sinä keksit tuon itse, jotta sinun ei tarvitsisi keskustella oikeista asioista
Oikea asia: miehet eivät menstruoi, vain naiset menstruoivat. Se, että on olemassa ihmisiä, jotka kokevat sukupuoliristiriitaa, ei muuta asiaa muuksi. Minä en halua osallistua tällaiseen roolileikkiin.
"Minä olen lesbo jolla on autismi. Minulle Setan ryhmät ja tapaamiset ovat olleet todella positiivinen kokemus. Minua ei ole painostettu siellä miettimään sukupuoltani. En tiedä oliko siellä erilaista viime vuosikymmenen puolivälissä, mutta en ole huomannut muutosta vaikka käyn silloin tällöin. Ehkä minulla on käynyt hyvä tuuri ryhmien kanssa."
Onko jossain päin Suomea vielä omia ryhmiä, kokoontumisia ja klubeja lesbonaisille ja homomiehille ilman transien läsnäoloa? Homoseksuaaleilla ja transeillahan ei ole mitään jaettua yhteistä kokemusmaailmaa. Homoseksuaalien näkökulmasta suurin osa transeista on heteroita pikku tvistillä. Naisista kiinnostunut transnainen on käytännössä heteromies ja miehistä kiinnostunut transmies on vähän erikoisempi heteronainen.
Miksi näitä neutraalin värisiä paketteja ei ollut jo aiemmin? Siis vuosikymmeniä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Transmiehenä täytyy sanoa, että mieluiten ostaisin paketissa jossa ei lue isolla MIESTEN KUUKAUTISIIN, mutta en myöskään välitä niistä naiseutta korostavista "for her <3 " paketeista
neutraali olisi paras
Suurin osa kuukautistuotteista on varsin neutraaleja. Pitäisikö maastokuosiset miestupot sijoittaa partaterien ja miesten dödöjen viereen, niin olisi vähemmän noloa?
Tämä on niin tätä. Sidepaketeissa ei nytkään lue että ne on naisille. Siteitä myydään myös sinisissä ja valkoisissa paketeissa. Tampaxinkin paketit ovat aina olleet sinisiä. Eli jos joku tästä ahdistuu niin sitten se ongelma on kyllä oman pään sisällä ja omassa suhtautumisessa. Se oman pään sisältö on sellainen ettei siihen voi muut vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kuukautisalushousuissa ole sepalusta? Näyttää ihan naisten pikkuhousuilta kaikki.
Menstruoivilla miehillä ei ole pippeliä. Maailma on nykyään ihmeellinen.
Menstruoivilla miehillä on etureikä, bonusreikä, muusutussu tai miespillu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä neutraalin värisiä paketteja ei ollut jo aiemmin? Siis vuosikymmeniä sitten?
Mä en oo vakituisesti ostanut kertakäyttökuukautissuojia enää pitkään aikaan, mutta muistan semmoisia kammottavia ei-neutraaleja värejä kuten sininen, turkoosi, keltainen ja ruskea. On ollut joku pinkkikin, mutta ne ovat vähemmistössä. Eikä niissä ole koskaan lukenut "naisille hihihihii".
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö siniset ja vihreät ole riittävän neutraaleja? Mitä v*tun väliä sillä on, onko tamponipaketti pinkin kukertava vai liekkikuosinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosikaudet ostaniut Vuokkosia, mutta siirryin toiseen merkkiin tämän pelleilyn johdosta.
Mä harkitsen samaa ja taidan toteuttaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin tätä. Sidepaketeissa ei nytkään lue että ne on naisille. Siteitä myydään myös sinisissä ja valkoisissa paketeissa. Tampaxinkin paketit ovat aina olleet sinisiä. Eli jos joku tästä ahdistuu niin sitten se ongelma on kyllä oman pään sisällä ja omassa suhtautumisessa. Se oman pään sisältö on sellainen ettei siihen voi muut vaikuttaa.
Sukupuolisekoilijoiden pakko vetää koko yhteiskunta harhaansa validoimaan. Narskuille ei riitä mikään määrä huomiota. Transius ei tapahdu koskaan tyhjiössä. Tavalliset ihmiset ovat miehiä ja naisia, vaikka kukaan ei huomioisi ja hyysäisi 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt vuosikausia Vuokkoset bioa, paketti väriltään ruskea ja vihreä, mielestäni melko neutraali, ei ainakaan liian naisellinen.
Vierailija kirjoitti:
Transmiehenä täytyy sanoa, että mieluiten ostaisin paketissa jossa ei lue isolla MIESTEN KUUKAUTISIIN, mutta en myöskään välitä niistä naiseutta korostavista "for her <3 " paketeista
neutraali olisi paras
Tämä. Transition tavoite on perinteisesti ollut hoitaa sukupuolidysforiaa = terveydentilaan liittyvää yksityisasiaa, johon kuuluu myös sosiaalinen puoli eli sopeutuminen valtaväestön sekaan. Miksi kukaan transmies haluaisi outata itsensä jossain lähimarketissa ostamalla erityisiä transtamponeja? Normaalin paketin ostamalla oletetaan, että ne on tyttöystävälle/vaimolle.
Vierailija kirjoitti:
Vuokkosten somessa endometrioosi-viikkoa ei huomioida (10% naisista) mutta miesten päivä kyllä huomioidaan.
En osta enää kyseisen firman tuotteita.
Itse endoa sairastavana naisena(ja elämästä monta vuotta hukkaan heittäneenä kipujen takia) olen järkyttynyt. Vuokkoset on aito naisvihamielinen firma. Milloin tämä misogynia alkoi kyseisellä merkillä?
Kerroin tänään meidän isälle näistä miesten terveyssiteistä. Hän sanoi, että keksittyjä höpö höpö-juttuja, ei semmosia ookkaan...😂
Ei löydä mitkään Vuokkoset-tuotteet enää tietään meikäläisen kauppakoriin. Mä olen niin kurkkua myöten täynnä tätä stnan sukupuolista identifioitumista ja wokepaskaa.
Miten sinut "vieraannuttaa" tuotteesta se, että sitä käyttävät sukupuolivähemmistötkin?