Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ettei kumppani ymmärrä sitä että hän on etuoikeutettu

Vierailija
10.06.2024 |

Olen ollut sijoitettuna sijaisperheeseen melkein koko lapsuuden. Kumppani taas on saanut elää omien vanhempiensa kanssa. Hänen toinen vanhempansa kuoli kun hän oli pieni mutta siitä huolimatta heillä oli tavallista perhe-elämää, yhteisiä lomia, jouluperinteitä, hyvät välit sukulaisiin ja kaikkea normaalia. Minä jouduin sijaisperheestä laitokseen 16v. Biologisiin sukulaisiin on etäiset välit.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin sitä että kumppanille on niin tavallinen asia sellainen asia että on saanut olla omassa perheessään koko lapsuuden. Hänellä on juuret siellä perheessä ja ympäristössä. Aina kun mennään sukulaisille niin tietenkin mennään hänen sukulaisille. Minun puolelta ei ole muuta kuin etäisiä sukulaisia eikä oikeestaan mitään. Ap

Niin mitä sitten?

Meilläkin mennään aina vain minun sukulaisille, koska kumppanin sukulaiset asuvat toisella mantereella. 

Vierailija
22/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siirryit sijaisperheestä laitokseen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet vain ollut alioikeutettu. Get over it, boomer.

Vierailija
24/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin sitä että kumppanille on niin tavallinen asia sellainen asia että on saanut olla omassa perheessään koko lapsuuden. Hänellä on juuret siellä perheessä ja ympäristössä. Aina kun mennään sukulaisille niin tietenkin mennään hänen sukulaisille. Minun puolelta ei ole muuta kuin etäisiä sukulaisia eikä oikeestaan mitään. Ap

Niin mitä sitten?

Meilläkin mennään aina vain minun sukulaisille, koska kumppanin sukulaiset asuvat toisella mantereella. 

Ovatko Afrikan néékëreitä?

Vierailija
25/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hän ole etuoikeutettu, vaan elänyt tavallisen lapsuuden.

Itse asiassa merkittävästi ihan tavallista lapsuutta vaikeamman jos kerran menetti toisen vanhempansa lapsena.

Vierailija
26/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä sitten?

Juu ei, maailmassa on muitakin maanosia kuin Eurooppa ja Afrikka. 

Vierailija
27/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin lastenkodissa nuorena. Äiti ei jaksanut huolehtia mutta oli mennyt naimisiin ja en tiennyt siitä 30 vuoteen mitään. Sen mies oli kuollut ja äitini perinyt sen. Äitini kuoli sitten v 2016 ja perin siltä huomattavan omaisuuden. Minulle vaan soitettiin että äitini oli kuollut ja sen oli itse Edunvalvonnassa. Sillä oli yli 400000 euroa tilillä rahaa, sain tietää edunvalvonnassa siitä. Olin vähän järkyttynyt mutta minä perin kaiken.

Vierailija
28/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä, tavallinen ja turvallinen lapsuus voidaan nähdä etuoikeutena, koska kaikilla ei ole mahdollisuutta kokea sellaista. "

Etuoikeus ei ole asia johon ihan kaikilla ei ole mahdollisuutta vaan asia johon hyvin harvoilla on mahdollisuus.

Vierailija
29/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tavallinen ja turvallinen lapsuus voidaan nähdä etuoikeutena, koska kaikilla ei ole mahdollisuutta kokea sellaista. Tavallinen lapsuus sisältää esimerkiksi seuraavia asioita:

1. **Vakaa perheympäristö**: Vanhempien tai huoltajien läsnäolo ja tuki, joka tarjoaa turvallisuutta ja rakkautta.

2. **Perustarpeiden täyttyminen**: Riittävä ravinto, vaatteet, ja asuminen ilman pelkoa kodittomuudesta.

3. **Terveydenhuolto**: Pääsy terveydenhuollon palveluihin, rokotuksiin ja tarvittaessa sairaanhoitoon.

4. **Koulutus**: Mahdollisuus käydä koulua ilman merkittäviä keskeytyksiä ja saada laadukasta opetusta.

5. **Turvallisuus**: Elämä ilman väkivaltaa, hyväksikäyttöä tai muuta vakavaa uhkaa.

6. **Leikki ja vapaa-aika**: Mahdollisuus leikkiä, harrastaa ja viettää aikaa ystävien

Eikös se sijaishuolto sijaisperheessä tarjonnut ap:lle kaikkia noita?

Vierailija
30/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä sitten?

Niitäpä juuri. Gambiassa rakastuimme.

Vierailija
31/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulissit perheissä voivat näyttää hyvältä. Seinien sisällä voi tapahtua kamalia. Ei kannata tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksi toisten ihmisten elämistä. 

Vierailija
32/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä sitten?

Juu ei, maailmassa on muitakin maanosia kuin Eurooppa ja Afrikka. 

Aaaa, siis lähi-itä ja hiekkanẽêkereitä.

Vierailija
33/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on etuoikeus. Ap

Häneltä kuoli vanhempi. Sun vanhemmat oli kelvottomia mutta elossa.

Sanoisin että tasan menee, mutta hän ei jumittunut vellomaan itsesäälissä. Aikuistu.

Vierailija
34/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä sitten?

Eivät ainakaan sisaruksia kuten sun vanhemmat 😂

Vierailija
35/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanisi ei ole etuoikeutettu. Eikä hän ole elänyt tavallista lapsuutta. Hän on uhri aivan kuten sinäkin, eri tavalla kyllä, mutta uhri hänkin. Syytät kumppaniasi nyt epäoikeutetusti asiasta, joka ei ole totta.

Vierailija
36/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että siellä sijaisperheessä on oltu varmasti ihan syystä. Lapsen tunne-elämä kehittyy hyvin varhain, ja jos silloin on oltu siellä biologisilla vanhemmilla missä kaikki ei ole ollut ok, niin lapselle voi tulla erilaisia haasteita mitkä vaikuttaa koko elämään. Ihan vauvan ja pienen lapsen perusturvallisuudesta lähtien. Jos se on jäänyt puutteelliseksi, niin sitä on vaikeampaa korjata myöhemmin.

Hyvä perusturvallisuus ja vakaat olosuhteet auttaa lasta kestämään paremmin esimerkiksi sen toisen vanhemman kuoleman. Tietysti tämä riippuu myös lapsesta ja kokonaistilanteesta, mutta vanhemman kuolema ei välttämättä vaikuta samalla tavalla kuin pienenä koettu puutteellinen perusturvallisuus tai muut ongelmat.

Vierailija
37/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppanisi ei ole etuoikeutettu. Eikä hän ole elänyt tavallista lapsuutta. Hän on uhri aivan kuten sinäkin, eri tavalla kyllä, mutta uhri hänkin. Syytät kumppaniasi nyt epäoikeutetusti asiasta, joka ei ole totta.

Mikä uhri?

Vierailija
38/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää vertailla sitä kenellä on vaikeampi lapsuus?

Vierailija
39/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea matkaan tuolla tyylillä.

Epänormaalin lapsuuden eläneenä myötätuntoni on lähellä nollaa ihmisille, jotka jumittuvat siihen eivätkä mene terapiaan käsittelemään sitä. Varaan myötätuntoni niille, jotka tekevät tuon kovan työn mutta kärsivät silti esimerkiksi ptsd:stä ja yrittävät silti tehdä elämästään jotain. 

Tuo kertoo sun omista kipupisteistä enemmän kuin mistään. Toivottavasti eheydyt. 

Vierailija
40/81 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat vielä surra menetettyä perhettäsi. Surua kannattaisi käsitellä, mutta puoliso ei parhaimmillaankaan voi olla terapeuttisi. Ehkä sinun kannattaisi hakeutua terapiaan käsittelemään vaillejäämisen tunteitasi ja miksi ärsyttää se, että puoliso on elänyt toisenlaisen elämän, omat ja erilaiset murheet kuin sinulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi